Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei ole vielä hirveästi mitään oireita. Paleltaa vaan ja väsyttää. Voisin vaan nukkua tuossa lattialla ku toi 1-vuotias touhuaa vieressä :) Mutta mä muistan edellisestä raskaudesta, että pahoinvointi alkoi suunnilleen viikolla 5+6 tai 6+0, että sitä odotellessa.

Mun mielestä täällä kirjoittaminen on jotenkin tosi sekavaa. Mä en koskaan pysy oikein mukana, et kuka kertoi mitäkin. Mun esikoinen on syntynyt helmikuussa ja kirjoittelin silloin täällä ryhmässä, jossa kaikki odottivat helmivauvaa. Siirryttiin sitten Faceen, kun siellä pystyi olla salattuna ryhmässä ja sitä on ollut paljon helpompi seurata. Siellä ollaan vieläkin todella aktiivisesti ja se on ollut kyllä mahtava tuki mulle.

Heddy 5+3

102/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Napsukka, toivottavasti on ohimenevää.

Kuulostaa hyvältä päivitetty lista :) meitä on jo niin monta, mahtavaa!

En milläänmilläänmillään malttaisi odottaa!! Saisin varmaankin kaverin kaverilta kotidopplerin lainaan, mitä ootte mieltä tuleeko siitävaan hurja pakkomielle vai oikeesti kiva juttu? Ajatus houkuttaa kovasti, mutta pikkusen sellanen olo että oon siinä kiinni sitte jatkuvasti. :D

Wilhelmia, LA18.11 25v Turku

5+1<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä, en pysy mukana. Facebook olisi helpompi ja tosiaan jatkossakin sitten mukana.. 

Aikaisemmin kirjoitin maalismuruissa, kunnes jouduin jäämään pois, facebookkiin mekin siirryttiin. :)

Vierailija
104/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 4+4, äklö-oloa ollut pari-kolme päivää, mielenkiinnolla odotan mihin kehittyy. Ekassa raskaudessa en oksentanut kertaakaan, lievää pahaa oloa oli rv 6+, joten nyt jo ollut pahempaa kuin silloin. Palellusta ja mahassa nippailuja ym. myös ohjelmassa. Väsymystä en niinkään sanoisi, salilla olen jaksanut käydä ym. mutta touhuilujen jälkeen on iskenyt valtava uupumus. Ei nukuta, mutta mitään ei jaksa tehdä.

Alkuraskauden ultran ajattelin piakkoin varata.

Poika nukahti juuri, joten hetkeksi sohvalle ennen kuin siirryn sänkyyn minäkin...

Vierailija
105/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittautuisin tänne teidän mukaanne tuolta kuumeilijoiden puolelta odottelemaan ja ihmettelemään :) CB:n testi tehty lauantaina ja plussahan siihen pärähti. Esikoista tässä odotellaan ja ikää on kertynyt 28 vuotta. 

Nyt on menossa rv 4+3, oireina arat rinnat ja vilunväreet/vilu sekä vasemman puoleinen kipu, joka huolestuttaa, kun takana on jo yksi ku. Oireet on kyllä niin erilaisia kuin viimeksi, että kovasti haluan uskoa, että tästä vielä nyytti syliin saadaan. Jännää on.

Tällainen omanapainen esittely tälläkertaa, mutta ens kerralla sitten enemmän keskustelua :)

Vierailija
106/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ilmoittaudun myös marraskuisiin :) Kiva että meitä on näin paljon ja toivotaan että päästään porukalla sinne asti. Pahoittelut niille joiden tarrat eivät olleet tarpeeksi vahvoja.

Omaa taustaa. Jätin pillerit pois syyskuussa -12 ja siitä alkaen yritys ollut päällä. Joulukuussa kierrot tasaantui 28 päivään ja näin mentiin vielä helmikuu kunnes nyt ei enää menkkoja kuulunutkaan. Kuitenki vielä kp 29 testi näytti negaa ja ajattelin menkkojen alkavan, koska oli pienen pientä tuhruakin. Ei niitä kuulunut ja tein 18.3. maanantaina uuden testin aamulla jossa haamu. Sen jälkeen vielä apteekin omalla selvä plussa vaikka hieman haaleampi raita verrattuna kontrolliviivaan. Oireina ollut pääasiassa lievää menkkajomotusta, venyvää tunnetta ja nipistelyä ja tosiaan tuo tuhru.

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen vieläkin vähän pihalla mitä tämä nyt tarkoittaa :) ei uskalla uskoa todeksi ja pelkää, että seuraava testi näyttäisikin negaa. Yhden vielä teen loppuviikosta nähdäkseni, että vahvistuu ja sitten soitan neuvolaan aikaa. Tällä hetkellä jos viime menkoista lasketaan niin olisi 5 viikkoa täynnä tänään ja LA arvio 20.11.13

Huh, jännää on :)

Jos joku sitä yhteenvetoa tms. tekee niin yk 6, plussa 34/28, 1. raskaus 5+0

Vierailija
107/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista vielä, täytynee lisätä että nälkä meinaa olla aikas lailla jatkuvasti ja väsyneempikin olen, normaalisti jaksanu helposti puolille öin valvoa, nyt alkaa peti kutsua paljon aikaisemmin. Vielä tuntuu kovin epätodelliselta tämä kun oireita on suhteellisen vähän.

Neuvolan varasin eilen, se on tuos huhtikuun puolella. Kovasti mies haluaisi tulla mukaan, ihanan innostunut se on vaikka vahingosta onkin kyse :)

Kahvia tekee mieli lähinnä aamuisin, muuten ei juurikaan. Tosin voi johtua siitä, että olen vähän kahviaddikti, päivä ei lähde käyntiin ilman kahvia mutta loppupäivän tuleekin tarvittaessa hyvin toimeen ilman :D

Muille kerrotaan varmaankin joskus rv 12+ tienoilla. Sitä ennen kun voi niin paljon mennä pieleen (toki tuon jälkeenkin mutta ehkä pienemmällä riskillä).

Jonkinlainen koottu esittely vois olla miustakii oikei kiva juttu :) Sitä kun ei tällaisessa viestiketjussa aivan pysy kärryillä et kuka sano mitä sano ja missä mennään :)

Ceri 4+6, esikoinen :)

Vierailija
108/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikeen pysy kärryillä täällä.

Kivaa oli niin kauan kun kesti...eli vähä oireinen raskaus. Mulla on alkanut nyt todella huonovointisuus aamuisin. Ällöttää ja etoo, kahvi eikä ruoka maistu, tärisyttää ja peiton alle tekisi mieli. Sama juttu oli ekassa raskaudessa ja tämä huonovointisuus loppui onneksi 12 viikolla. Tänään alkoi viikko 7. Maha näyttää pullistuvan ihan eritavalla kuin ensimmäisessä raskaudessa,mitenköhän tämän raskauden salaisi töissä? Yritin tuota sykemittaria ekassa raskaudessa,mutta ei onnistunut.

Vierailija
109/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi miten paljon uusia tullut sitten viime kerran! Paljon onnea myös teille ja tervetuloa! :) Äsken tuota sykemittarijuttu kokeilin ja eihän siitä mitään tolkkua tullut :D Hauskaa silti :)

Sofifiina: Mulla ihan samat oireet kun sulla. Kaupassakäynti ei nykyisin ole enää mitään mukavaa puuhaa (vaikka en kyllä ennenkään siitä niin kauheasti pitänyt). Jotain pitäisi syödä vaan mikään ei tunnu maistuvan :/ Ja siitä huolimatta turvottaa koko ajan!

Huomenna täytyykin lähteä pajunkissoja metsästämään, toivottavasti aurinko paistaa myös silloin :)

Tiippaja 24v. rv 6+2, toinen lapsi :)

Vierailija
110/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, tänne on tosiaan tullut paljon uusia. Tervetuloa ja onnea!

Käytiin tänään ekassa neuvolassa ja siellä oli ihan huippu ihana täti. Heitin siinä heti alkuunsa, että "jos siellä masussa nyt edes on ketää", niin se ehdotti, että voidaan katsoa ultralla, vaikka ollaankin vasta menossa viikolla 8. Ja niin me katsottiin ja siellä oli ihan pieni kaveri, jonka sydän löi ihan vimmatusti :D Oli mahtava, mutta samalla niin uskomaton tunne!!! Nyt sai vähän varmuutta itselle, että siellä tosiaan on joku, vaikka niin kuin täälläkin on todettu, että asiat voivat muuttua nopeastikin. Nyt kuitenkin vain nautin tästä tunteesta :D

VBJ: Kiitos vinkistä, taidan kattella sykemittarini ja alkaa seurailla pikkukaveria.

Marjaana82 30v. rv 7+5, ensimmäinen :)

111/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaana82, ihanaa että olet jo päässyt näkemään pikkuisen! Mua ärsyttää ettei meidän neuvolassa ole ultraa... 2,5 viikkoa pitää vielä odotella yksityistä varhaisultraa...

Pikainen kommentointi vain kun kännykällä kirjoittelen. Mulla ei ole tänään ollut yhtään raskaana oleva olo :/

112/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun pääsit näkemään jo :) mahtava olo varmasti!! Itellä vielä 2vkoa ekaan neuvola aikaan. Oispas ihanaa jos täti suostuisi edes yrittää sydänääniä kuunnella. Sillonhan oiskin 'jo' 7+ ni voishan kuulla..

rintsikoista lähti ylimääräset fillinkit tänään. Ihan turvoksissa. Wau! Huomaa oikeen ko on normisti niin pikkuset. Hihihh 

moikka kaikki uudetkin, isosti vaan tsemppiä kaikille!

113/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikki uudet marrasmammat ja tervetuola joukkoon!

Minustakin täällä on vähän vaikea pysyä mukana siinä että kuka kirjoittaa ja mitä, varsinkin kun tämä nettiaika on rajallinen (vilkas tyttö pitää kiireisenä) niin ei aina kerkeä tai hoksaa kommentoida kaikkea mitä haluaisi.

VBJ, kiitos tuosta sykemittari vinkistä, pitääpä koikeilla sitten kun viikkoja on vähän enemmän kasassa.

Hyvä ide kyllä tuo lista meistä. Itse odotan toista lasta LA 11.11, ikää on 26 v.

Minä tosiaan eilen kävi neuvolalääkärillä joka ultrasi minut (oli muuten aivan ihana lääkäri!) ja sieltähän pikkuinen löytyi, sydäänäänet ja kaikki <3. Lääkäri kysyikin että haluanko tulla ultraan uudestaan ensi viikolla ja/tai sitä seuraavalla, eli nyt olen sitten menossa uudestaan kahden viikon päästä, silloin rv. 8+1. Samat viikot on sitten kuin milloin sikiön kehtiys oli viime raskaudessa loppunut. Jännittää hieman, mutta on kyllä todella helpottavaa että pääse silloi kurkistamaan pikkuista uudelleen. Vaikka eihän se mitään takaakkaan, vaikka elossa olisikin silloin. Mutta nyt vain nautitaan hetkestä!! :)

Happymama rv.6+2

Vierailija
114/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmia, kun taisit olla kanssa Turusta niin tiedätkö, onko täällä neuvolassa mahdollisuutta ultraan? Vai siis voiko sydänääniä kuunnella jollain muulla tavalla? Mä oon aika pihalla kun tää on eka raskaus, mutta olis tosiaan kiva saada jotain varmuutta asiaan :)

115/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pearlgirl, mulla sillon viimeks (vko8) kun menin ekaa kertaa käymään, ei tehty mitään muuta kun kirjattu ylös pituus, paino ja kaikki tiedot. Jutustelua. Hänellä oli siellä sellainen doppler kuuntelulaite. Mutta sanoi ettei sillä kannata kokeilla kuunnella ettei tule paniikkia jos ei löydykään mtn, koska laite on todella vanha. 

Sitten menin parinviikon päästä uudestaan, jolloin ultrattiin kun oli kovat kivut ja tiputtelua. Lääkäri vaan totesi että viikot vastaa kuutta. Joten olin n. Kuukauden ajan vain kuvitellut olevani enää raskaana. Tuon takia kiristän vähän budjettia muualta ja menen parinviikon pääst varhaisultraan, se nyt on n100€ mutta haluan kyllä tietää nyt heti jos on jotain häikkää, tai onko oikeassa paikassa yms. 

Olipa masentavaa tekstiä! Anteeksi, nyt vaan toivotaan parempaa onnea että vihdoin saisi sen ensimmäisen oman nyytin perille asti <3

jaksaako joku kerätä kaikkien tiedot? Mä ehtisin tänään llalla ko on ihan vapaailta! Vautsi. :)

Vierailija
116/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun varovasti mukaan. Yritystä takana 8 kuukautta ja viimein saatiin kauan toivottu plussa. Eilen ovulaatiotesti näytti heti vahvempaa viivaa kuin koskaan ennen. Aamulla tein sitten oikean raskaustestin josta tuli haalea haamu. Töiden jälkeen täytyi hakea vielä clearblue malttamaton kun olen. Ja siitä tulikin aivan selkeä plussa! Nyt onnen sekaisin tunnelmin ollaan siis viikolla 3+6 ja laskettuaika olettaakseni 28.11. Esikoista siis odotellaan.

oireita todella vähän. Eilen kuntosalilla tuli vain sellainen tunne että testattava on. Vessassa saa kyllä rampata koko ajan, työkaveritkin jo ihmetteli... Ja yölläkin pitää herätä vessaan. Rinnat ei ole arat Eikä väsymystä tippaakaan. Mutta jotain flunssaa se koittaa pukata päälle, kurkku on vietävän kipeä. Ehkä vähän lämpöäkin. Kertokaahan kanssasisaret jos kuumetta nostaa kannattaako sitä lääkitä ja millä?

Vierailija
117/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon taas mukaan liittyneille :) 

Unohdin tuolta ensimmäisessä viestissä kertoa, että ensimmäinen lapsi on siis meille tulossa.

Nyt mennään viikoilla 4+4. Jotenkin tosi vaihtelevat fiilikset kyllä on, välillä oikein tuntuu fyysisesti onnelliselta ja toisaalta pelottaa, että pysyykö se siellä sisällä ja onko kaikki hyvin. Ihan fyysisiä oireita on sitten rintojen kipeys, painon tunne alavatsassa, alaselkäkivut ja väsymys.  Neuvolaa en ole vielä soitellut, kun muutamme toiseen kuntaan 30.3. niin varaan sitten heti sinne :) Tossa aikaisemmin oli puhetta suljetusta Facebook-ryhmästä, täältä ainakin kannatusta!

118/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragic / la 1.11.

Evelle / la 1.11. / esikoinen

Pinkkipuudeli / la 3.11. / kolmas

Marde79 / la 5.11. / esikoinen

Qwertyz / la 8.11. / kolmas

Tiippaja / la 10.11. / toinen

Vea / la 11.11. / toinen 

Tirlittantaa

Napsukka la 9.11 / neljäs / 27v

Happymama la 11.11 

Kisu3 la1.11

Siltsu2013 

Kielokanerva la 14.11

Chisuliini la 15.11 / toinen

Heddy la 16.11 / toinen

Sofifiina la13.11 / toinen

Marjaana82 la 1.11

Shalley la 13.11 / ensimmäinen / 26v

Pipariina

*napsunen*

Reine

VBJ

Korppi la 22.11 / toinen

Sweety27

Wilhelmia la 18.11 / ensimmäinen / 25v

nakitjamuusi la 24.11 / kolmas / 37v

kääpiökala la 15.11 / ensimmäinen

Enkelikello la 23.11

Kesäkeiju la 14.11 / toinen

Ceri90   ensimmäinen

Teepi     ensimmäinen

Pearlgirl la 21.11 / ensimmäinen / 32v

Tui85     ensimmäinen /28v

Kipsu82 la 20.11 / ensimmäinen

Moppeli la 28.11 / ensimmäinen

kaikkien `tietoja`ei ollutkaan, voi sitte myöhemmi muokata?

toivottavasti kaikki meni suht oikein... Onpa meitä monta!! 36!!

119/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tehä sen fb sivun? teen jonkun spostiosoitteen jonka kautta saa sitten liityttyä, laittamalla viestiä.

laitan sen sitten tänne. Sivua kun ei pysty luomaan, jollei jotain kutsu heti, niin olisiko jollain antaa spostiosoite jotta voi lisätä kaveriksi?

(kauhee säätö ai nou) mut muuten ei taida saada sellaista mitä KETÄÄN muu kuin me ei vahingossakaan näe.

120/205 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset