Marraskuiset 2013
JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!
Kommentit (205)
Meillä on vaunupuoli kunnossa, mutta jotenkin tämä uusin raskaus saa himoitsemaan taas uusia vaunuja.
Täällä ilmoittautuu myös yksi marraskuinen. Tällä hetkellä menossa rv7+3 ja laskettuaika olisi laskurin mukaan 15.11. Tällä viikolla mennään varhaisultraan jossa toivottavasti selviää tarkemmat ajat ja saan itselleni mielenrauhan, kun hermoilen niin paljon, että onko kaikki hyvin. Tämä on siis ensimmäinen raskaus, joten kaikki on uutta ja jännittävää. Hirveästi tekisi mieli jo kertoa kaikille, mutta tällä hetkellä asiasta tietävät vain isän lisäksi hyvä ystäväni ja siskoni. Mites muilla, koska on aika kertoa mitä marraskuussa tapahtuu?
Viime viikolla alkoi ympärivuorokautinen pahoinvointi, joka tuntuu vain pahenevan. Samoin väsymys on aika hurjaa. Oikeastaan ainoa mikä näihin asioihin auttaa on vaaka-asento. Se vain aiheuttaa huonon omatunnon kun kodin hoito jää aika vähäselle.
Onnittelut ja jaksamista kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille vielä yrittäville!
Parille serkulleni kerroin heti, koska haluan heiltä tarvikkeita ja vaatteita ennen kuin ehtivät antaa eteenpäin. Muille kerromme mieheni kanssa vasta ultran jälkeen, joka on niinkin myöhään kuin 13+3.
Täällä ilmoittautuu yksi uusi.
Plussattu on siis jo naistenpäivänä ja täällä olen näitä lueskellut, mutta vasta nyt sain aikaiseksi hypätä mukaan. Ilmoittauduin myös FB-ryhmään.
Ekassa neuvolassa kävin tällä viikolla. Laskettu aika olisi 10.11, eli taitaa olla isänpäivä :)Niin kauaa tämä tulokas ei vatsassa kuitenkaan ole vaan suuniteltu sektio tehdään luultavasti viimeistään viikkoa ennen laskettua aikaa. Viikkoja on nyt 8+1.
Minulle kolmas lapsi, mutta miehelleni ja minulle ensimmäinen yhteinen. Edellisestä odotuksesta on jo 7v. aikaa joten tuntuu, että olisin ihan ekaa kertaa raskaana. Ikinä en kärsinyt edellisissä raskauksissani pahoinvoinnista tai muusta kun väsymyksestä, mutta nyt on ihan toinen ääni kellossa. Oksettaa, väsyttää, itkettää, pissattaa ja naurattaa. Eli jotenkin koen nyt kaiken todella voimakkaasti. Hirveästi huolehdin myös tulevasta, että miten sitä jaksaa taas aloittaa kaiken alusta, kun vanhemmat lapsetkin ovat jo koululaisia. Johtuukohan se iästä, kun se hipoo kohta kolmeakymmentä.. niin se neuvolantäti ainakin sanoi. Ei kuulemma kroppa enää jaksa niinkuin parikymppisellä :) (Tuli aika vanha olo) Silti tunnen, että olen maailman onnellisin nainen tällä hetkellä.
-sitruuna- rv 8+1
Minäkin sain ensimmäisen plussan naistenpäivänä.
Ne, ketkä käyvät varhaisultrassa, mille rv:lle olette sen varanneet? Täällä rv 6+6 ja vieläkin tuskailen mihin sen varaan. Np ultra on jossain rv 12+-13+. Toisaalta voisi yrittää vielä ensi viikolle saada aikaa, mutta toisaalta, jos menisi vasta rv 8+ tai 9+ niin näkisi jo enemmän ja vähän luottavaisempi voisi olla kun siinä vaiheessa kaikki hyvin... Huomenna viimein soitan aikaa, vielä päivä aikaa tuskailla aikaa, ja voihan olla että aikaa ei edes saa enää ensi viikolle... Neuvola on jo sentään varattu, se on 9+6 eli kolmisen viikkoa vielä siihenkin. Toka raskaus joten en kyllä neuvolaa sen ihmeemmin odota, toisin kun ekalla kertaa.
Joko olette sortuneet ostamaan mitään? Minä en vielä, mutta tuskin kauaa menee että jotain pientä tulee ostettua, vähintään sillä mielellä joku vaate, että sen aikoo muka antaa lahjaksi vaikkei niin tule ikinä tehtyäkään... Viimeistään ultran jälkeen.
Tällä viikolla maha tuntunut paisuvan. Mies naureskelee aina kun ollaan ihmisten ilmoille lähdössä kun tuskailen peilin edessä, että mitä kehtaisi laittaa päälle. Ekassa raskaudessa näillä tienoilla anoppi jo arvasi, enkä osannut valehdellakaan. Kenellekään ei olla kerrottu asiasta eikä halujakaan toistaiseksi ole. Lähinnä pelkään että joku suoraan kysyy...
Meillä oli viime viikolla varhaisultra 7+1 jossa näkyi jo syke :), oli hurjaa, esikoinen kyseessä :).
Heipähei!
Täällä neljännen odottaja, laskettu aika aika alkupuolella marraskuuta luultavasti. Maanantaina ultra, jossa tarkentuu. Huomenna ekaan neuvolaan.
Laitoin postia fb-ryhmään liittymisestä, mutta ei oo siitä mitään kuulunu, eli oonkohan tehny sen oikein..?
Nyt äkkiä nukkumaan, ettei aamulla yökötä ihan niin pahasti. Pari viime yötä menny VAAN 8 tunnin unilla, ni meinaa olla olo aika kamala...
-Leeti
Tänään oltiin tuossa varhaisultrassa. Kaikki kuulemma hyvin ja pieni sydänhän siellä sykki :) Laskurin mukaan nyt olisi menossa 7+6 ja ultrassa varmistui, että oikeassa aikataulussa ollaan. Voi tätä huojentunutta oloa taas hetkeksi.
Moikka! Onko kaikki siirtyneet jo fb ryhmään? Itse ajattelin sinne mukaan vasta no Ultran jälkeen joka on 2.5. Kävin keskiviikkona varhaisultrassa ja kaikki hyvin :) Syke näkyi selvästi ja vaikka pikkuinen ei vastannut kuukautisista laskettuja raskausviikkoja mutta sehän oli odotettavissa kun ei mulla oo säännöllinen kierto. Ja samalla tavalla oli pojastani 5 vuotta sitten. Nyt vaan jatketaan odottelua ja toivotaan että kaikki menee hyvin :) Pitääkö sinne fb ryhmään siis laittaa s-postia siitä osoitteesta millä on rekisteröitynyt fb käyttäjäksi?
Onnittelut kaikille ultrasta hyviä kuulumisia saaneille!
Minä en ole vielä sinne fb-ryhmään liittynyt, itsekin ajattelin odotella vähän pidemmälle. Hiljaista täällä vaan ollut nyt.
Huomenna varhaisultra ja jännittää tosi kovasti. Olisin varannut sen vasta reilua viikkoa myöhemmäksi, mutta sinne ei löytynytkään sopivaa aikaa, mutta yllättäen tarjosikin aikaa sunnuntaille. Koko ajan väsyttää, joten jospa tässä unta saapi jännityksestä huolimatta...
Korppi rv 7+1
minäkään en ainakaan vielä ole fb- ryhmään uskaltautunut. Viikkoja nyt 6+3 ja pahoinvointi pahenee päiväpäivältä. Nyt selvitty vielä yhdellä oksennuksella per päivä. Mutta kuvottava olo on kyllä kokoajan. Hiukan jännitttää kuinka pahaksi tämä olo menee.huh. Varhaisultraa olen miettinyt monelta kantilta ja
oho edellinen viesti lähti kesken kaiken... Mutta siis varhaisultraa olen miettinyt monelta kantilta ja tällä hetkellä tuntuu siltä että taidan odotella np-ultraa kaikessa rauhassa. Muutamalle kaverille olen raskaudesta kertonut, mutta saa nähdä jos pahoinvointi pahastikkin lisääntyy niin taitaa olla pakko töissä kertoa...
Ultrassa käyty tänään ja kaikki hyvin. Koko vastasi viikoja eli rv 7+2, syke hyvä, yksi pikkuisen alku sieltä löytyi ja oikeasta paikasta =) Vielä ei aiota kertoa kenellekään, mutta saattaahan tuo helpommin nyt lipsahtaa...
Kaikki haisee ihan karmealle nykyisin. Jääkaappi varsinkin!
Hei!
Täällä olisi myös yksi plussatestin tehnyt naisimmeinen. Minulla on ollut todella epäsäännölliset menkat 38-99-51 ja nyt raskauduin, joten olen erittäin onnellinen plussauksesta! Viime viikon tiistaina plussasin kp56 ja testiin ilmestyi heti kaksi vahvaa punaista viivaa! <3 Hieman epäuskoiset tunteet, enkä osaa tai uskalla vielä oikein kunnolla iloita asiasta ennenkuin on varmaa, että kaikki on hyvin. Viikon päästä olisi ensimmäinen ultra :) Lapsi on minulle ensimmäinen (ikää 25v), miehellä (29v) on jo 4v lapsi entisestä suhteesta.
Laskureitten mukaan LA olisi 20.11, mutten todellakaan ole varma, koska en tiedä milloin olen ovuloinut jne.. Nyt on menossa luultavasti 8-9 raskausviikko ja olo on kyllä ollu sen mukainen! Reipas viikko sitten alkoi kamala pahoinvointi, joka jatkuu KOKOAJAN ja on aaltoilevaa. Aamu alkaa laatotushommilla ja sitä saattaa jatkua pitkin päivää.. olo on erittäin kuvottava välillä. Rinnat ovat todella arat ja maha on ollut sekaisin. Ensimmäinen "oire", josta arvelin olevani raskaana oli kamala nälkä, pari viikkoa kestäneet menkkajomotukset ilman menkkoja ja sen jälkeen tuli tuo pahoinvointi!!! Kaikki tämä on varmasti sen arvosta <3
Nyt tässä sitten odotellaan jännäillen tulevaa neuvolakäyntiä!!!!!
- Rahtarinna
Moikka! Minäkin taidan uskaltautua tänne :) Kahden tuulimuna-keskenmenon jälkeen kohdussa on vihdoin elämää! Kävimme sairaalan äitipolilla varhaisultrassa viikolla 7 ja siellä pikkuruinen sydän sykki <3 Nyt viikkoja 9+0 ja laskettu aika 13.11.
Meillä on entuudestaan 4-vuotias tyttö ja pikkusisarus on ollut jo pitkään haaveena. Jospa se nyt toteutuisi<3 Suhtautuminen raskauteen on nyt aivan eri luokkaa, kuin sillon ensimmäisellä kerralla. Keskenmenot jättää jälkeensä pelon, jonka takia ei oikein uskalla antaa itsensä iloita, koska pelkää kokevansa taas pahimman. Mutta päivä kerrallaan... :)
Oireina mm. pahoinvointia, järjetöntä vessassa ravaamista ja sairaalloista väsymystä :)
Hei ihanaa onnea !! :)
meillä on hirmu kiva fb ryhmä koossa, tervetuloa mukaan! Laita vaan spostia
murut11-13@luukku.com ni lisään ryhmään. Siel on niin paljon helpompi jutella ko täällä. Ja sivu on täysin salainen. Eli ei näy liittyminen kenellekkään. :)
Mä kävin varhaisultrassa kans 7+2. Ja hurjasti sydän siellä pomppi. :) oli ihana nähdä kun edellinen yritys tosiaan meni kesken niin aikaisin, vaikkakin huomattiin vast nt ultrassa. :(
nyt positiivisemmin jaksaa odottaa vielä kolme viikkoa. Mulla on nt jo 11+3, eli 2.5!! :) jee! Ei enää kauaa.
täällä ilmoittautuu mukaan myös yksi. Laskettu aika 17.11. Etovaa oloa koko ajan, muuten ihan hyvä olo.Ajatukset ovat vielä vähän sekavat, vaikkei esikoinen olekkaan.
Ja ikäni on siis vielä kuun loppuun saakka 27.