Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

81/205 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirlittantaa, olen käynyt varhaisultrassa kaksi kertaa (3 kertaa ollut raskaana) ja aion mennä nytkin. Satkunhan se maksaa, mutta saa edes vähän mielenrauhaa että onko tuolla ketään kasvamassa ja onko oikeassa paikassa! Vaikka eihän se mitään takaa, kkm tapahtui viimeksikin varhaisultran jälkeen…

Wilhelmia, tervetuloa! Mä en ainakaan saanut neuvolatsa lähetettä ultraan km:n pelon vuoksi… Arvasinkin ettei sitä tuolla syyllä saa :/ Ykistyiselle siis suuntaan. Heti plussattua olo oli tosin luottavainne, mutta nyt ei jostain syystä enää… Pelkään ihan hulluna uutta keskenmenoa!

Nakitjamuusi, tervetuloa sullekin :)

ON: Ihmetyttää tämä oireiden vähäisyys… Väsyttää tosi ja paljon ja päätä särkee vähän lähes jatkuvasti , mutta siinä ne sitten melkein onkin. Välillä tulee ihan lievää pahanolon tunnetta muttei muuta… Toisaalta yritän tsempata itseäni ettei se välttämättä tarkoita mitään, viimeksi oli tosi vahvat oireet ja kesken meni silti! Oksentelinkin vielä yli kolme viikkoa sen jälkeen kun sikiön kehitys oli lakannut… Muistaakseni esikoisen odotus oli suht samanlaista, ettei mitään valtaisia oireita ollut. Silloin en edes osannut pelätä mitään :D Tänään kaupassa käydessäni ajattelin ostaa vielä testin ja katsoa onko viivaa vahvistunut tai haalistunut.. Edellisissä onnistuneissa raskauksissa testasin sen tasan yhden kerran enkä silloin mitään viivojen vahvuuksia tuijottanut. Joten kyllä se kkm jälkensä jätti pelkojen suhteen…

napsunen rv 4+3

82/205 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mä vähän ajattelinkin että ei sinne niin vaan saa lähetettä. :) pitänee vaan pitää sormet ristissä! Jänniä aikoja.. Vähän on sillontällön menkkamaisia oloja, mut eipä juuri muuten. Silloin viimeksi kun oli niin kamala närästys, ja paha olo ja vilu. Km todettiinkin vasta vkolla11 ultrasaa, vaikka kehitys oli loppunut jo 6+jotain. Ja tosiaan paha olo vaan jatkui, niin oletin kaiken olevan ok kun ei mitään vuotojakaan ollut. Mut nyt on toisin, helposti jakso 2h aamutreeninkin eikä mitään oloja. :D 

Itse olen justjust 25v, mutta mielestäni 37v ei todellakaan ole vielä vanha. ;)

ihanan aurinkoista päivää kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/205 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Onnellisena saan minäkin liittyä mukaan tähän ryhmään. 15.3 tein testin ja positiivistahan se näytti, pakko oli kuitenkin tehdä vielä toinen ennenkuin uskoin todeksi, että tärpännyt on :-) Nyt sitten vaan ihmetyksen vallassa odotellaan esikoista, la olisi siellä 15.11 tienoilla.

Aurinko taitaa paistaa tänä keväänä kirkkaammin kuin koskaan aiemmin :-D

Kääpiökala, esikoista odotellessa

84/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, onpa täällä hiljaista! Missä kaikki marrasmammat luuraa? Täällä vauva.fi sivuilla ei kai enää ole mahdollista pitää ryhmiä niin kuin vanhalla sivustolla... Olisikohan jossain muualla mahdollisuus suljettuihin ryhmiin?

Kääpiökala, tervetuloa mukaan! Mahtava nicki :D

ON: voi tätä tunteiden vuoristorataa... Nyt taas km:n pelko on pienempi. Usko tähän raskauteen jatkumiseen vaihtelee suuresti :( Ja testasin eilen taas uudestaan, nyt viivat oli ihan tasavahvat eli vahvistunut oli :) Edelleen oireet melko vähäisiä, väsyttää, viluttaa ja päätä särkee.

Napsunem rv 4+4

Vierailija
85/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip :)

Ensinnäkin iiiisot onnittelut kaikille plussanneille <3

Uskaltaudun ehkä mukaan marraskuisiin, viikonloppuna testasin (kp 29/28-30) yhden negatiivisen/ haaleaakin haaleamman haamun. En sitten uskonut tuota oireitten perusteella negatiivikseksi, joten tänään tein uuden testin, joka näytti plussaa. Raahasin sitten vielä miehen mukaani apteekkiin hakemaan toista testiä, joka myös näytti selkeästi plussaa. Jokohan sitä uskaltaisi uskoa..? Ollaan reilu kolmekymppinen pariskunta ja vauvaa on yritetty viime kesästä.

Laskettu aika olisi 23.11. jos tässä niin onnellisesti kävisi <3

Aurinkoista viikonjatkoa kaikille :)

86/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään jännityksissäni neuvolaan, ja sain ekan ajan kahden ja puolen viikon päähän. :) eihän sielä vielä muuta kun jutella, mutta jotain sekin. Neuvolantäti oli ihana, kuulosti että oli oikeasti kiinnostunut millä mielin uuteen yritykseen, muistutteli vielä että suurinosa raskauksista menee hyvin. Tuli hyvä mieli. :)

edellisessä porukassa siirryttiin jossain kohdin facebookkiin. Salaiseen ryhmään mihin piti saada kutsu (spostiosoitteeseen) se oli ihan kiva ja helppo. Toki sieltä oli sitten kurja poistua. 

Ihanaa Kääpiökala!! Me mennään aika samoissa, kivaa! :)

87/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiiiii, varasin tänään ajan ekaan neuvolaan. 8.4 olisi sitten se esissä. Odotus muuttui taas askeleen verran konkreettisemmaksi kun jutteli neuvolantädin kanssa :-)

Väsymys on aamupäivisin kova ja töissä on hiukan hankala pärjätä kun on umpiväsynyt, mut ei haittaa kun syy on niin ihana ;-)

Vierailija
88/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Mulla on tosi vähän näitä raskausoireita nyt ollut, pelkästään erittäin arat rinnat. Ei oo ollenkaan ollut huonoa oloa, viikko sitten oli tosi paljon väsymystä, mutta nyt sekin on helpottanut jotenkin. Ja nyt sitten mietityttää kovasti, että miks näin vähän oireita ;), kun pitäisi olla vaan iloinen :). Mut semmoinen alituinen kehon kuulostelu tietenki on koko ajan läsnä, ja huoli, niin kuin varmaan kaikille muillakin. Nyt oon rv. 5+2. Koko ajan vaan toivois että aika kuluisi nopeammin ja pääsis "selvemmille vesille". Ihanan kannustava muuten Wilhelmia tuo sun neuvolantäti, joka muistutti, että suurin osa raskauksista sujuu hyvin, eli se pitäis pitää vaan mielesää, eikä niin paljon stressata.

Muuten, milloin ootte ajatellut kertoa lähisuvulle ja lähiystäville? Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, mutta nyt mietitään, että uskaltaisikohan ensi viikon alkuraskauden ultran jälkeen jo kertoa vaikka tuleville isovanhemmille, jos siellä kaikki on hyvin ja sydän sykkii.

Mukavaa odotusviikkoa! :)

89/205 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Kielokanerva!! :)

mä itseasiassa kerroin parhaille kavereille, kert tiesivät keskenmenostakin niin on jotenkin helpompi kun on joku tyttökaveri kelle jutella. Toki miehenkin kanssa, mutta ystävät on silti ystäviä <3 Neuvolantäti tosiaan vaikutti mahtavalta, kehotti vielä KÄSKEMÄÄN miestä keksimään paljon muuta tekemistä ja ajattelemista. Hahh! Onneksi on paljon töitä. Ja koira lenkitettävänä. 

maistuuko teille kahvi enään? Mulla ihankun tökkis vähän se. Hyvä vaan mut jännä. 

Vierailija
90/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Plussattu viikko sitten ja laskettu aika olisi 14.11. ensimmäinen neuvola varattu ja on sitte 3.4.

Toinen lapsi tulossa, mutta mieheni ja minun ensimmäinen yhteinen. Tyttöni edellisestä suhteesta on 7vuotias ekaluokkalainen,

Onneni kukkuloilla oon, ihanaa.

Onnea kaikille marrasmammoille :)

Kesäkeiju86 la 14.11.

Vierailija
91/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielokanerva: Mulla ihan sama juttu, ei minkäänlaisia oireita :( Edellisessä raskaudessa oksentelin ja olin pahoinvoiva 24/7, nyt ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Edes tissit ei ole kipeät. Viivat on kuitenkin raskaustestissä vahvat. Minua ainakin ahdistaa ihan sikana tämä tilanne :/ Haluaisin tuntea olevani raskaana!!! Viime raskaudessa tosin 2kk kestänyt oksentaminen alkoi "vasta" rv5+5.

ON: Jouduin soittelemaan neuvolaan muissa asioissa, minulla on nyt 1. neuvola sitten huhtikuun lopussa, jolloin viikkoja pitäisi olla 9+.. Melko vauhdilla saa sitten mennä verikokeisiin ja np-ultraan. Toisaalta hyvä, ettei tarvitse kauaa odottaa neuvolan jälkeen ultraa :)

Varhaisultraan en aio mennä, liian rankkaa jos siellä ei sydän syki. Ensi viikolla aion kuitenkin sykemittarilla alkaa etsimään sykettä mahan puolelta ;) Toimi viime raskaudessa, ei tarvinnut doppleria hankkia :D Sittenpähän selviää, onko elämää vai ei.. Kaikkien opusten mukaan ensi viikolla pitäisi pienen sydämen käynnistää toimintansa.

Epäuskoinen VBJ 4+2

Vierailija
92/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä itsekin uskaltautuisin mukaan kirjoittelemaan. Olen 22v nuori nainen ja esikoinen olisi tulossa :) Lauantaina (16.3.) näytti plussaa ensimmäisen kerran, tänä aamuna vielä tein varmuudeksi toisen testin ja plussahan sekin oli :) Jännittää aika tavalla kun kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä, raskautta ei suunniteltu (eli vahinko oli) mutta silti sekä minä että mies ollaan ihan innoissaan! :)

Oireita ei juuri muuta ole ollut kuin nipistelyä alavatsassa ja hieman on rinnat aristanu. Tosin hieman etova olo tässä aamusella ollut, saa nähdä muuttuuko se ihan kunnon pahoinvoinniksi.. :D

Laskurin mukaan ois menossa rv 4+5 :)

93/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan!

VBJ: mitämitä, kerro lisää tuosta sykemittarilla sykkeen etsimisestä! En ole tuollaisesta keinosta kuullutkaan! Tekay.fi-sivustolta katsoin että täälläkin pitäisi pienen sydämen äänet olla todettavissa ensi viikolla <3

Oireista, huh täällä siis muitakin lähes oireettomia, en ole ainoa! Kyllä tuo oireiden vähäisyys vähän ihmetyttää.. Mutta toisaalta, viime raskaudessa oli tosi vahvat oireet ja keskeytyi silti, joten eipä nuo oireetkaan kaikkea kerro! Yritetään olla luottavaisin mielin ja nauttia kun ei tarvitse voida pahoin :)

Varhaisultrasta; aika siihen on varattu, on sitten kun viikkoja pitäisi olla 7+4. Viimeksi kkm:ssä kauheinta oli se, että sikiö oli ollut kuolleena sisälläni lähes 5 viikkoa ilman mitään merkkejä etten olekaan raskaana :/  Jos nyt tuolla vu:ssa kaikki on ok, niin enpä kyllä tiedä kuinka sitten taas maltan odottaa np-ultraan sen viitisenkin viikkoja vielä tuosta! Kun viimeksihän vu:ssa 7+2 sikiö oli hengissä muttei enää rv 12+... Ehkä hysteerisenä aiemmasta kokemuksesta johtuen täytyy pyytää neuvolasta voisiko päästä kuuntelemaan sydäääniä joskus 10+...

Neuvolaa en ole vielä varannut. Ajattelin ehkä ensi viikolla soitella ja varata ajan tuon vu:n jälkeiselle viikolle jos ultrassa kaikki hyvin. Nyt ainakin HUS.n alueella seulonnat muuttuneet niin, ettei np-ultraa ja verikoetta tehdä enää samalla käyntikerralla, vaan verikokeessa käydään muistaakseni rv 9-11 ja np-ultrassa rv 11-13. HUS:n nettsivuilla oli tuosta lisätietoa.

Ai niin, kahvista joku kyseli. Mulla tekee koko ajan mieli kahvia, mun mielestä se on alkanut tuoksuakin tosi hyvälle! Niinpä ostin eilen kofeiinitonta kahvia ettei tarvita sen juomisesta niin stressata. Ihan hvyääkin se oli :)

Mitä mieltä muuten olette, pitäisikö tänne päivittää jonkinlaista listaa siitä ketä täällä marrasvauvaa odottelee, niin kuin kuumeilijoissakin oli listat? Itse voisin sitä yrittää jossain vaiheessa ehtiä väsätä!

napsunen 4+5

Vierailija
94/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna koittaa vihdoin eka neuvolakäynti, on sitä jo ehditty odottaakin. Jospa siellä asia alkaisi tuntua todemmalta :)

Muakin kiinnostaa toi sykemittarijuttu. Olisipa mielenkiintoista, jos voisi jo vähän seurailla pikkukaveria.

Alkuunsa oireita oli omasta mielestä liikaakin (rintojen arkuus, ruokahaluttomuus, heikotus, vatsakivut, väsymys,hajut tuntu voimakkailta...), mutta nyt oireet alkaneet vähentyä ja melkein jopa normaali olotila. Väsymyskin alkaa väistyä ja ruokahalut on palanneet...ihan koko ajan on kamala nälkä! Mulla onkin aina mukana töissä ym. rasia, missä on vihanneksia ja hedelmiä, joita voin huoletta napostella :) Makeata ei tee mieli, vaikka yleensä se kyllä maistuu. Kahvia en ole koskaan juurikaan juonut. Ihan onnellinen olen, että oireet alkaneet helpottaa, alku ei tosiaan tuntunut kovin ihanalta ajalta, vaikka ei kai tästä asiasta saisikaan valittaa. Rinnat ovat kasvaneet jo niin, että viikonloppuna täytyi käydä ostamassa isommat rintsikat...mihinkähän mittoihin ne tätä menoa vielä kasvavatkaan?!

Ollaan kerrottu parille kaverille, mutta muille kerrotaan vasta ultran jälkeen, kun saa itsekin vähän varmuutta tähän asiaan.

Ihan hyvä ajatus listata, täällä alkaa oleen jo aika kivan kokonen porukka.

Ihanaa odotusta kaikille!

Vierailija
95/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään rv 5+5 ja ekaa kertaa eilen ja tänä aamuna iskenyt ihan järkyttävän etova olo aamulla hampaita pestessä... ei ole tarvinnut oksentaa, mutta kyllä lähellä on ollut. Autossa on työmatkoilla oksennuspussi varattuna käden ulottuville ;) Olo kohentuu onneksi selkeästi aina aamupäivän aikana. Huhhuh, tästäkö se pahoinvointi alkaa?

Lisäksi on todella kovia kuukautiskivun tyyppisiä alavatsakipuja ja särkyä nivusissa. Täytyy toivoa ettei mene yhtä pahaksi kun esikoista odottaessa. Jouduin silloin ultrattavaksi sietämättömien alavatsakipujen takia jo rv 6-7. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja kipu meni ohi muutamassa viikossa. Kuinkakohan kova kipu on vielä normaalia.....? Rinnat on todella arat ja turvonneet, kohta varmaan käytävä hankkimassa muutamat isommat rintsikat. No, mies tuntuu ainakin tykkäävän vaikkakin ne on niin kipeät ettei paljon voi hipelöidä ;)

Tsemppiä viikkoon kaikille!

Vierailija
96/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykemittarilla alkion/sikiön sykkeen etsiminen:

Homma on hyvin simppeli. Hoksasin tämän mahdollisuuden edellisessä raskaudessa, enkä tiedä, onko muut tätä harrastaneet: 

Itselläni on käytössä vanha Polarin sykemittari+vyö, mallia F11. Menen makuuasentoon, polvet koukkuun ja sykemittari polvien väliin siten, että näen itse lukemat koko ajan. Sitten pyörittelen sykevyön kämmenien ympäri siten, että lähetin jää käsien väliin "keraamiset pinnat" jotka tunnistaa sykkeen, on kämmenissä. Sitten painan anturit alavatsalle ja odottelen hetken. Joskus sykkeet tulee heti näkyviin, joskus kestää kauemmin. Paikkaa kannattaa vaihdella, jos ei lukemia ala näkyä.

Samalla tavalla sen "toukan" sydän tuottaa sähköä, kuin aikuisenkin sydän, joten sykemittari tunnistaa sykkeet. Tiedät katsovasi omaa pulssia, kun syketaajuus on alle 100/min. Kun sykemittari alkaa näyttää 140+/min syketaajuutta, voit olla varma, ettei kyse ole omasta sykkeestäsi, jos et juuri ole tehnyt rankempaa treeniä.

TÄMÄ EI TOIMI KAIKILLA!! Taaksepäin kallistunut kohtu, reilu ylipaino ym. asiat voi olla esteenä sykkeen löytymiselle, joten tähän ei voi 100% varmuudella luottaa. On vähän sellaista hömppää meille höpsähtäneille ;)

VBJ 4+2

97/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pitää vaan uskaltaa tänne tuolta piinailijoista siirtyä. Eilen iltapäivällä tein apteekin oman ja selkee plussa tuli. Tänään aamulla vielä CB digillä Raskaana 2-3. Uskomaton olo! Että meille voi tällainen onni tulla!

Oireina ollut lämmön nousu 36,5-37 ollut jo pari viikkoa, nännit on arat ja menkat jäänyt pois. Mikä tuntuu aika uskomattomalta sekin! ;)

Kaikki on nyt niiiin uutta ja ihmeellistä kun esikoista odotetaan.

Teepi rv 4+2 ensimmäinen

Vierailija
98/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, 

Täällä on ilmennyt muutamien wc kertojen yhteydessä pyyhkiessä rusehtavaa:/// mutta sain lääkäriltä ohjeeksi lähteä päivystykseen vasta jos yltyy. Muutaman päivän nyt muutaman kerran paperiin tullut vähän, muttei yltynyt vuodoksi niin nyt täytyy vain odotella.. Mulla on kokemusta molemmista voi olla ok tai voi olla että yltyy:// Perjantaina on ultra ja siellä pitäis jo näkyä syke jos kaikki ok. Oireita on välillä ja välillä taas ei ollenkaan.. On tämä sellaistakin jännitysnäytelmää? 

Olisiko tosiaan esittelyketju hyvä tehdä uusiksi?/kirjoittaa puhtaaksi  Mun mielestä siinä voisi olla ikä, LA , monesko lapsi, ehkä paikkakunta? Vaikken nyt tiedä pysytäänpä tässä remmissä mukana vai ei :/

Napsukka rv minimissään 5+4 ehkä! 

99/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaana82:  sama jatkuva nälkä vaivaa täälläkin!

Chisuliini: tsempit pahoinvointiin! Mulla myös satunnaista alavatsakipua ja nivusissa myös, mulla ollut kyllä vielä tosi lieviä… Vaikea sanoa kuinka kova kipu on vielä normaalia, jotenkin luulis ettei kauheen kovat kivut kuitenkaan..? (No voiko tota enää ympäripyöreämmin sanoa :D)

VBJ: Kitos neuvoista, täytyy itsekin kokeilla! Kohtu mulla on kaavinnasta saadun epikriisin mukaan eteenpäin kallistunut joten ehkä sieltä voisi jotain kuulua jossain vaiheessa!

Teepi: Tervetuloa :)

Napsukka: Onpa meillä samantapaiset nickit :D
 Toivottavasti vuodot ovat ihan harmittomia! Ja oikeassa olet, kyllä tämä melkoista jännitysnäytelmää on… Ajatella, huomisesta ylihuomenna pääset jo ultraan!

Esittelyketjusta, sen voisin tosiaan koota, nuo Napsukan esittämät tiedot siihen olisi varmaan hyvät! Hitto kun täällä ei pysty enää muokkaamaan näitä viestejä niin esittelyviestiä ei saa kerralla tehtyä valmiiksi, vaan sitä täytyy tehdä uusiksi/uutena viestinä aina sitä mukaa kun ihmisiä siihen ketjuun ilmoittautuu…

Napsunen 4+5

Vierailija
100/205 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun mukaan :) Esikoista odotetaan ja ikää mulla 32v. Plussatestin tein viikko sitten ja lauantaina vielä varmuuden vuoksi clearbluen digital-testin, joka näytti 3+. Mun pitkästä kierrosta johtuen en oo ihan varma missä mennään, mutta arvio on 4+5. Ja laskettu aika olis 21.11. Jännittää kyllä tosi paljon, varsinkin kun ei tiedä missä tarkalleen mennään, en millään jaksaisi odottaa ekaan ultraan! Eka neuvola on 8.4 ja siihenkin tuntuu olevan tosi pitkä aika. Oon miettinyt yksityiselle varhaisultraan menoa, saa nähdä voittaako uteliaisuus.

Oireina mulla on ollut kuukautismaisia tuntemuksia mahassa, turvotusta, väsymystä ja nälkä koko ajan! Ei vielä pahoinvointia, olen yllättynyt koska oon aina ajatellut että mulle tulisi sitä. Siksi venytin testin tekemistäkin niin pitkään, kun olin varma etten oo raskaana ku ei ollut paha olo :)

Mutta siis kiva päästä tänne mukaan :)

Pearlgirl 4+5