Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

61/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, minäkin hivuttaudun mukaan tähän porukkaan tuolta kuumeilijoiden puolelta!

Taustaa sen verran, että kuumeilin jo tuolla heinäkuisten pinossa josta plussasinkin, mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin rv 12+, sikiön kehitys oli päättynyt jo rv 7+5. Viikkojen hoidon jälkeen (lääkkeellistä tyhjennystä joka epäonnistui, kaavintaa, tulehduksia jen..) ekat menkat alkoi vihdion helmikuussa ja sen jälkeisestä kierrosta sitten raskauduinkin jo!

Vaikka raskautuminen kävi taas tooosi nopeasti, olo on jostain syystä nyt kuitenkin ihan luottavainen, toisin kuin tuossa edellisessä raskaudessa :) Plussasin jo maanantaina vaikka tänään on vasta huimat rv 4+0 :D Ehkä ovis on sitten ollut vähän aiemmin, en tiedä... Reilu kolmisen viikkoa joutuu vielä odottelemaan varhaisultraa, menen siihen siitä huolimatta, että  siinä kyllä kävin viimeksikin rv 7+2 ja kaikki oli hyvin, mutta pian sen jälkeen oli sikiön sydän lakannut lyömästä

Oireita on järkyttävä väsymys, pienet alavatsakipuilut, paleu, iltaisin paha olo... Ihan sama siis kuin aiemmissakin raskauksissa!

Sorry että tuli nyt näin omanapaista juttua, tulen myöhemmin paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan!

Napsunen rv 4+0

Vierailija
62/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CHANDRA: Itselläni oli myös ensimmäinen testi tuollainen hailakasti erottuva vaalea viiva. Toisena testinä tein cb testin, joka sitten selkeästi ilmoitti että raskaana ollaan. Itsellä ainakin mieltä rauhoitti, kun testi suoraan sanoo joko kyllä tai ei, ettei mitään viivoja tarvitse itse tulkita ja arvailla. :) Ja niinhän ne sanoo, että yksikään raskaus ei ole samanlainen, minkä kyllä itse olen tässä jo huomannut. nm. edellisessä raskaudessa hyvin vähäiset raskausoireet pienine kiinnittymiskipuineen ja nyt päänsärkyä ja alavatsakipuja (jotka tosin nyt jo helpottaneet), turvotus, jatkuva huono olo ja hajuaisti on noussut aivan uudelle tasolle. Tämän kaiken kruunaa auringonpaisteesta huolimatta tajuton väsymys.

Tuosta varhaisultrasta vielä, niin meillä varhaisultra suurinpiirtein silloin viikoilla 12. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta viikoilla 8-10, jolloin siis tarkastetaan lähtötilanne ja kysellään kaikenlaisia kysymyksia jne. Lisäksi saa lähtteen labraan, jossa siis käydään silloin viikolla 9. Ja samalla muistaakseni laitetaan myös lähete siihen ekaan ultraan (siis silloin viikoille 12), josta sitten tulee kutsukirje kotiin. Meillä ei ensimmäisellä neuvolakäynnillä kuunnella sydänääniä vaan ekassa ultrassa vasta.

Tiippaja vk 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="*napsunen*" time="14.03.2013 klo 10:17"]

Heippa, minäkin hivuttaudun mukaan tähän porukkaan tuolta kuumeilijoiden puolelta!

Taustaa sen verran, että kuumeilin jo tuolla heinäkuisten pinossa josta plussasinkin, mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin rv 12+, sikiön kehitys oli päättynyt jo rv 7+5. Viikkojen hoidon jälkeen (lääkkeellistä tyhjennystä joka epäonnistui, kaavintaa, tulehduksia jen..) ekat menkat alkoi vihdion helmikuussa ja sen jälkeisestä kierrosta sitten raskauduinkin jo!

Vaikka raskautuminen kävi taas tooosi nopeasti, olo on jostain syystä nyt kuitenkin ihan luottavainen, toisin kuin tuossa edellisessä raskaudessa :) Plussasin jo maanantaina vaikka tänään on vasta huimat rv 4+0 :D Ehkä ovis on sitten ollut vähän aiemmin, en tiedä... Reilu kolmisen viikkoa joutuu vielä odottelemaan varhaisultraa, menen siihen siitä huolimatta, että  siinä kyllä kävin viimeksikin rv 7+2 ja kaikki oli hyvin, mutta pian sen jälkeen oli sikiön sydän lakannut lyömästä

Oireita on järkyttävä väsymys, pienet alavatsakipuilut, paleu, iltaisin paha olo... Ihan sama siis kuin aiemmissakin raskauksissa!

Sorry että tuli nyt näin omanapaista juttua, tulen myöhemmin paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan!

Napsunen rv 4+0

[/quote]

Ihanaa, napsunen!

Meillähän tosiaan samantapaiset kokemukset ollut (jos muistat tuolta kuumeilijoista), joten olen seurannut sinun tilannettasi jännityksellä.  Aika jännää kyllä että molemmilla sitten tärppäsi heti yksien menkkojen jälkeen. Toivoittavasti nämä pikkuiset tulevat ulos vasta marraskuussa ja täysin terveinä :)

Happymama rv 5+3

Vierailija
64/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pahat aavistukseni toteutua. Äsken alkoi mahaa jomottaa menkkamaisesti ja vessassa tarttui paperiin punertavaa vuotoa. Voi krähmä, noinkonhan sitä saan elämäni ensimmäisen keskenmenon :/

Vierailija
65/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkipuudeli: Täällä oireet samanlaisia kuin usealla muullakin kuulostaa olevan. Rintojen arkuus vähentynyt ja alavatsan kivut myös lieventyneet ja vähentyneet. Päänsärky riesana pitkin päivää, palelu toisinaan aivan järkyttävää. Kaikesta voiton vie kuitenkin väsymys.  Ruokahaluttomuus myös menossa hieman ohi. Onneksi ei ole pahoinvointia muuten ollut (täytyy koputtaa puuta...) Olen aina vaatinut paljon unta, mutta nyt kaadun sänkyyn kahdeksan jälkeen ja uni riittää kevyesti aamuun asti =(

Kuulin sormustestistä, jolla voi testata tuleeko tyttö vai poika. Pitihän sitä kokeilla ja ehkä myöhemmin sitten selviää näyttikö oikein. Oletteko muut kokeilleet tällaisia hömpötyksiä?

Sormustestissä kultasormus pujotetaan hiukseen. Sormus asetetaan vasemman ranteen päälle. Kun sormuksen nostaa ilmaan hiuksen avulla, sen liike kerto kumpi on tulossa. Jos sormus pyörii tulee poika, jos se heiluu tulee tyttö. Kokeilu pitäisi toistaa niin monta kertaa, että sormus ei enää nostamisen jälkeen liiku. Siihen mennessä tiedät jo kuinka monta lasta saat ja mitä sukupuolta:)

66/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään mukaan uutena, varovaisen toiveikkaana. Viikkoja on ehkä 5+5, toinen raskaus kyseessä. Molemmat lapset lapsettomuushoitojen seurausta.

Tänään tuli veristä vuotoa ja hyytymiä, pelästyin toden teolla. Parikin ihmistä puhelimessa epäili keskenmenoa, mutta lopulta lapsettomuuspolin hoitaja rauhoitteli, että pakastealkioraskauksissa runsaskin vuoto voi jopa "kuulua asiaan", joten ei ole syytä huolestua. Etenkin, kun vuoto jo loppui. Ensi viikolla ultraan, toivotaan, että siellä sykkii sydän.

Vierailija
67/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan äkkiä tuohon sormustestiin eli

Evelle1: sormustestejä voi tehdä monella eri tavalla. Eli minä teen hieman eri tavalla ja lasken iät koska lapsi syntyy tai raskaus tapahtuu. Eli mulla on 2 lasta ja näyttää iät koska olen saanut ja sukupuolet oikein. Tästä raskaudesta näytti 25 ja poikaa. Sinänsä hassu juttu että raskauden oli "pakko" juuri tästä kierrosta tapahtua koska täytän viikon päästä 26 . Joten tähän asti sormustesti on toiminut. 

Vierailija
68/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille tulokkaille!

Itse poistun takavasemmalle: kohtuni on tyhjä. Kivut äityivät sen verran pahoiksi, että hakeuduin päivystykseen eilen illalla. Ultrassa ei kohdussa näkynyt mitään -> epäily kohdunulkoisesta. Hcg vain 65, vaikka sen pitäisi olla tuhansia näin 6. viikolla. Menen nyt aamulla labraan uusintamittaukseen. Jos arvo on noussutm edessä lienee sairaalareissu. Ihme kyllä, minua ei itketä. Olin kai niin valmistunut huonoihin uutisiin aavistusteni takia...

Vierailija
69/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen minäkin varovasti mukaan :)

Keskiviikkona minulle tuli kumma tunne, että pitää tehdä testi, vaikka kierto ja yrittäminen meni ihan päin honkia. Ostin sitten kaupassa käydessäni PregChekin halpisliuskat, joihin tulikin iltapäivällä haamu.. Eilen aamulla tein apteekin oman, johon tuli selvästi 2 viivaa, joten kai tässä nyt sitten raskaana ollaan :) Lapsi on minulle kolmas, miehelle toinen. Ensimmäinen yhteinen on tyttö ja miehellä onkin nyt kovat toiveet pojasta :D

Mitään oireita ei ole, tuntuu vain, että menkat alkaa just nyt. Alavatsaa juili jo eilisen todella kipeästi :( Muillakin näyttäisi onneksi olevan tätä.. Jospa vaan kaikki menisi hyvin :)

Mihin saakka alkio on erillään äidin verenkierrosta? Minun pitää ajoittaa esimiehelle kertominen sen mukaan.. Jotkut asiakkaistamme polttaa sisällä, ja haluan välttää niihin menemistä..

VBJ 3+5

Vierailija
70/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee minunkin uskaltautua ilmoittautua mukaan.

Tiistaina sain ekan haalean viivan testiin ja tänään tein cb digitestin, johon tuli lukemaan raskaana 2-3. Kaippa se on hiljalleen uskottava. Kyseessä on meille toinen lapsi, eka on reilut 2 vuotta. Laskettu aika on laskureiden mukaan 22.11. Väsymystä ja palellusta on ollut, mutta voi johtua myös nuhasta. Ja aivastaessa repäisykipuja sekä turvotustakin on ilmestynyt ilmeisesti kun paino oli yhtäkkiä hypännyt 2 kg ylöspäin!

Tänään siis 4+0. Viikon tai parin päästä pitänee uskaltautua neuvolaan soittamaan ja varaamaan varhaisultraa yksityiseltä, en millään jaksa odottaa np-ultraan asti. Yritän jonnekin 7+ tai 8+ viikolle saada ultran, niin varmemmin näkyy jo jotain.

Itsellä hyvä tunne että kaikki menee hyvin, mutta välillä jäytää pelko, niin kuin varmasti suurinta osaa.

Vierailija
71/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee minunkin uskaltautua ilmoittautua mukaan.

Tiistaina sain ekan haalean viivan testiin ja tänään tein cb digitestin, johon tuli lukemaan raskaana 2-3. Kaippa se on hiljalleen uskottava. Kyseessä on meille toinen lapsi, eka on reilut 2 vuotta. Laskettu aika on laskureiden mukaan 22.11. Väsymystä ja palellusta on ollut, mutta voi johtua myös nuhasta. Ja aivastaessa repäisykipuja sekä turvotustakin on ilmestynyt ilmeisesti kun paino oli yhtäkkiä hypännyt 2 kg ylöspäin!

Tänään siis 4+0. Viikon tai parin päästä pitänee uskaltautua neuvolaan soittamaan ja varaamaan varhaisultraa yksityiseltä, en millään jaksa odottaa np-ultraan asti. Yritän jonnekin 7+ tai 8+ viikolle saada ultran, niin varmemmin näkyy jo jotain.

Itsellä hyvä tunne että kaikki menee hyvin, mutta välillä jäytää pelko, niin kuin varmasti suurinta osaa.

72/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

pahoittelut chandra :( Jänniä nuo omat aavistukset... Itselläni ei edellisessä raskaudessa ollut missään vaiheessa kovin luottavainen olo, näin vuodoista unia jne. ja keskenhän se meni... Jaksamista kuitenkin!

sormustestistä: itse olen sen niin kuullut/tehnyt, että jos pyörii niin olis tyttö ja jos heiluu, niin poika. Eilen illalla huvikseni kokeilin: ensin alkoi pyöriä (on tyttö), sitten heilua (on poika), sitten pyörähti vaan 3 kertaa (keskenmeno...?) ja sitten alkoi pyöriä vimmatusti eikä loppunut ollenkaan :D Ihan kivaa huuhaata :) Nähtävksi jää pitääkö paikkaansa ;)

Happymama, kiitos tsemppauksista! Minkälaisin ajatuksin itse olet nyt uudestaan raskaana? Mulla ainakin hetkittäni valtaa epäusko, kun tämäkin tosiaan yk 1:stä taas onnistui... Voiko oikeasti onnistua näin helposti uudestaan..? Toisaalta kyllähän sitä vastoinkäymistä oli kerrakseen siinä kkm:ssä ja se pitkittyneessä hoidossa...

Oireista ja omaa napaa: Oireista ollut jonkun verran puhetta. Mulla on tuo väsymys vaivannut hirveästi iltapäivästä ja alkuillasta. Pahaa oloa on myös ollut iltaisin tai autolla ajaessa... Aamuisin olo on vähän liiankin hyvä, vessahätää ei juurikaan ole eikä muutakaan heti herättyä. Hajut ei ällötä ja kahvia tekee hirveästi mieli. Iltaisin on myös maha tosi turvoksissa, farkun nappi auki olen nyt pari iltaa kulkenut kotona. Nämä oireet kyllä alkoi jo tosi aikaisin, 3+3... Oliskohan se ovis sittenkin ollut vähän aiemmin? Plussan, vaikkakin haalean, sain kuitenkin jo 3+4, että jos tämä raskaus onkin jo muutamaa päivää piemmällä. No, varhaisultran tosiaan jo varasin, silloin viikkoja pitäisi olla 7+4, pääsee näkemään että missä mennään ja onko siellä ede ketään! Raastavaa odotusta, vielä yli 3 viikkoa!

Napsunen 4+1

Vierailija
73/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Varovaisesti uskallan minäkin mukaan. 3 apteekin omaa r-testiä tehty tällä viikolla. Mulla pitempi kierto joten elän sen mukaan kunnes toisin todistetaan :) Eli maanantaina oli laskureiden mukaan rv4+0 tuloksena hailakka plussa iltapissasta kuitenkin testiajan sisään. Keskiviikkona uusinta testi aamusta ja viiva vähän vahvistunut silloin tv 4+2 ja tänään aamulla taas uusinta testi rv4+4 ja viiva taas vahvempi. Häiritsee vaan kun viiva ei mielestäni tule näkyviin niin nopeasti kuin kontrolliviiva, niin on käynyt aina aikaisemmilla kerroilla kun olen ollut raskaana.Eikä ole mielestäni niin vahva kuu haluisin. Viiva tulee kuitenkin esiin alle2 minuutin. Olipas sekavasti sepustettu,toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkotan. Pelkään nyt kohdun ulkopuolista vaikka ei vielä ole viitteitä siihen. Vatsaa jomottelee kyllä.Meidän perheestä sen verran että kolmatta yhteistä lasta toivotaan.Itse 27v ja mies 33v. Meiltä löytyy tyttö 6v. Ja poika 4v. Keskenmeno oli tammikuussa meille olisi pitänyt tulla elokuussa vauva. Nyt toivotaan parempaa onnea. Vaikka pessimisti ei pety vai miten se nyt oli. No alkuraskauden ultraan menen varmasti jos siinne asti päästään. Eli rv 7. Taustailen varmaan aluksi ja luen juttujanne.  T. Sweety ja rv 4+4 melkoista laskettuna 5+2.

Vierailija
74/205 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaavatko nuo Clear Bluet päivän tarkasti? Ts. kun testi vaihtuu 2-3 viikoksi, niin olisi 4+0(-4+6) ja kun se vaihtuisi 3+, olisi sinä päivänä 5+0? Terveydenhoitaja ei osannut vastata siihen tänään. Itselläni oli lauantaina 1-2 ja tänään 2-3. Kuukautisten mukaan olisi jo 7+0.

Näin muuten viime yönä verenvuotounen. :(

Vierailija
75/205 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei CHANDRA:( Voimia. Juuri meinasin sinulle vastata että minulla myös yhtähaaleat testit ja vatsakipuilua saa nähdä kuinka käy.

Se vaisto on kyllä kumma juttu olen kokenut yhden tuulimunaraskauden ja yhden rv 12 keskemenon missä kehitys oli loppunut rv9.. ja ensin tunsin näissä olevani raskaana sitten se tunne hävisi... meilä on kyllä kolme ihanaa lasta jo, mutta nyt kun odottamaan aloin en millään haluisi luopua vaikka välillä sellainen paha aavistus tuleekin..

Nyt on vähän on off meininki aamuisin olo mitä mainioin iltaisin tiedän olevani raskaana. oireina väsymys, vähän arat rinnat, pienet vihlaisut alavatsassa välillä vihlaisut myös alapäässä..huono-olo iltaisin..

kävin tänään ultrassa rv on vasta 4-5+ vaikka oikeasti kai olis jo 6 mutta myöhäinen hedelmöittyminen ja siellä näkyi vähän kehitystä muttei vielä mitään selkeetä.. viikon pääsä uusiksi..
inhoan epätietoisuutta:///

tervetuloa mukaan uudet:)

Vierailija
76/205 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Chandra :(

Itse pohdin täällä varhaisultraa, ei millään jaksaisi odottaa sinne 12. viikolle. Lisäksi olisi kiva varmistaa viikot, virallisesti täällä jo 7+5 mutta luultavasti viikko pari siitä karisee. Oletteko käyneet? Mitä olette toimenpiteestä tykänneet? 

77/205 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chandra, pahoittelut.

Napsunen, itse olin myös todella hämmästynyt että ensimmäisestä yk:sta tärppäsi ja ensin olin kyllä hyvin epäileväinen että voiko tästäkään tulla oikein mitään. Sitten kuitenkin ajattelin että eihän sitä koskaan tiedä mitä taphtuu, joten nyt vain iloitsen tästä nopeasta raskautumisesta. :)

Noista rv:tä näyttävistä testeistä.. Luulisin että ne toimii niin, että ne hcg arvon perusteella "arvaa" rv:t. Eli nuo testit ovat varmaan enemmän suuntaa antavia, sillä kaikkien hcg taso ei nouse samaan tahtiin. Tästä voi katsoa että miten tuo hcg nousee raskauden aikana  http://metku.net/~pesu/faq.php

Happymama rv 5+5

78/205 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! Plussasin viimeviikolla, jaLA ois sitten 18.11 :) ensimmäinen kovin toivottu ja yritetty ois aluillansa, 7kk sitten koin kamalan alkuraskauden keskenmenon, (pillerit->tulehdus->kaavinta) näin kauan kesti että uudestaan tärppäsi. Joten nytjännitän ehkä liikaakin.. toisaalta super onnellinen! :) Ihanaa! Hirmuväsy, ja arat rinnat, täts it. Päätin etten valita mistään, sen verran on jo surtu ja yritetty! Tsemppiä kaikille!!

Eli, wilhelmina, turku, ensimmäinen.

79/205 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, vielä sitä että olen miettinyt kovasti alkuraskauden ultraa. Mitä luulette, jos neuvolaan kertoo pelkäävänsä uutta keskenmenoa onnistuisikohan se siellä? Vai mennäkö suoraan yksityiselle?

Minulla oli keskeytyneen raskauden la 15.3. Voitte vaan kuvitella miten onnellinen oltiin kun tuli kaksi kirkasta viivaa samoihin aikoihin. Synttäritkin oli eilen, joten on kyllä kovin positiiviset odotukset. :) mites muilla, täällä oli aika monia keskenmenon kokeneita? vaikuttaako uuteen odotukseen kovasti? Itelläni kun tuntuu etten muuta ajattelekaan. 

Wilhelmia 

Vierailija
80/205 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan porukkaan. Plussasin siis perjantaina 15.3. ja la olisi 24.11. Olen jo aika "vanha" 37-vuotias ja odotan nyt kolmatta lastani. Kaksi vanhempaa ovat 11 ja 13. Tämä uusi lapsi siis uuden mieheni kanssa. Kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä taas ja toivon vaan, että kaikki menee hyvin. Ihanaa odotusta kaikille ja niitä tarrasukkia matkaan!  =)