Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa pääsin kunnalliselle puolelle alkuraskauden ultraan, koska viimeisten kuukautisten alkamispäivää ei ollut tiedossa. Siellä katsottiin, että lapsi löytyy kohdun sisältä, lapsen pituus (ja siitä laskettu ikä) ja ainakin sydämenlyönnit.

Nyt en saanut neuvolaa varatessani varhaisultraan aikaa, vaikka kovasti yritin.

Vierailija
42/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotuksen alkaessa olin eri neuvolan asiakas ja siellä oli ultralaite. Nuo varsinaiset ultrat tehdäänkin tulevassa synnytyssairaalassasi.

En itse muista lainkaan: Milloin se sairaala valitaan ja miten ne ultra-ajat varataan? Ensimmäisen neuvolan jälkeen? Pitääkö itse soittaa, vai tuleeko kutsu postissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan äkkiseltään noihin ultriin että täällä ultrat viikoilla 12, 20 ja jos ensisynnyttäjä niin 37. Varhais ultrassa olin toisesta siksi että minulla oli keskenmeno ja seuraavasta kierroata raskauduin haluttiin selvittää että kaikki hyvin. Ekaksi ei sykettä ei näkynyt mutta kahden viikon päästä näkyi. 

Varhaisuktriin ei siis pääse kunnallisesta niin vain mutta toki yksityiselle voi mennä ja tästä vsaa kela vähennyksen. 

Vierailija
44/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ja ekalla neuvola käynnillä käydään lävitse lähtötilanne. Paino pituus kuinka mones raskaus keskenmenot, synnytykset, rr, hemoglobiini, tälläisiä perusjuttuja.

Meillä syntytysairaala valitaan vasta loppu metreillä, eikä ultrat ole synnytys sairaaloissa vaan vaihtoehtoja on kaksi joko yksityinen jolta kunta ostaa palvelun tai sitten "omassa" sairaalassa jossa ei ole synnytys osastoa.

Vierailija
45/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tähän ryhmään taidan kuulua.  Raskausviikkoja 4+6 ja laskettuaika viimeisistä menkoista 13.11. Toista lasta odotan. Ensimmäisessä raskaudessa stressasin ihan hirveästi kaikkea mitä voi mennä pieleen, mutta terve vauva syntyi 03/11. Nyt olen hiukan rennompi.Mielialat heittelevät hirveäsi enkä ole raskaudesta vielä kertonut kenellekkään, paitsi isälle.Lähipiirissäni on muutama jo kauan lasta toivoneita ja hoidoissa käyviä pareja. Itselläni on hiukan jopa syyllinen olo että raskaudun näköjään helposti. Tämä lähti 3 päivää ennen ovulaatiota ensi yrittämällä. Välillä pelottaa, että voiko kaikki tosiaan mennä näin hyvin?Vai kostautuuko tämä sitten jotenkin. Kävin eilen ultrassa ja sikiöpussi näkyi oikeassa paikassa, ei vielä sykettä, mutta ei kuulemma vielä tarvitsekkaan olla.

46/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aivan niikuin muutkin ovat jo sanoneet niin eihän se varhaisraskauden ultra kuuluu noihin ilmaisiin ultratutkimuksiin. Mulla kävi vaan hyvä tuuri nyt että neuvolassa on semmonen ultraäänilaite ja sitä sitten pääseun hyödyntämään. :)

Sofifiina, onpa ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin. Luinpa jostain että sikiön syke alkaa näkymään 25 päivää hedelmöittymisen jälkeen, eli oiskohan se sitten siinä rv. 6 paikkeilla.

Vierailija
47/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Sisiliskolle :(.

Kielokanerva, niinkuin tuossa yllä moni jo kirjoittaakin, niin varhaisultra on yleensä yksityisen tekemä. Joissain poikkeuksissa kunnallisellakin saatetaan kai tehdä. Mä olen menossa varhais-uä:n siksi, kun halutaan varmistua jo ennen tuota ekaa kunnallista ultraa siitä, että alkio on oikeassa paikassa ja sydän lyö.

Helsingissä (ainakin meidän neuvolassa pari vuotta sitten) piti heti ensimmäisellä käynnillä valita synnytyssairaala ja sieltä tuli sitten kutsu ultraääniin. Muuten se ensimmäinen neuvolakäynti oli aika lailla papereiden pyörittelyä :). Ja sitä lähtötilanteen tarkastusta kuten Pinkkipuudelikin sanoi. Vaikka siinä nyt ei hirveesti mitään suurta odotettavaa ole, niin en silti malttaisi odottaa ekaa neuvolaa! Tuntuu, että sitten sitä on jotenkin "virallisesti" raskaana.

Vierailija
48/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kolme testiä tehty ja kaikki plussaa eli uskottava kait se on. Selviä oireitakin kyllä on, mutta silti tuntuu näin ekakertalaisesta uskomattomalta. LA olis laskurien mukaan 1.11. Jännittää ja pelottaa, vaikka todella toivottu lapsi onkin...tai mahdollisesti lapset...ultrassahan se sitten selviää :)

Vierailija
49/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia SISILISKOLLE.

Tervetuloa mukaan uudet:)

CHANDRA mulla oli jokunen päivä sit täysin samat fiilikset kuin sulla.

Tosi vähän vasta rinnat arat ja vähän väsynyt..Plussatesti näytti haaleata sunnuntaina vielä.. Pe kävin ultrassa ja kohdussa ei näkynyt mitään lääkäri laski kuitenki hedelmöitystideon mukaan että vielä ei tarvinnutkaan näkyä. Koko viikonlopun mietin jo kohdun ulkoista.. ja maanantaina menin verikokeeseen ja uudestaan ultraan.. Nyt ultrassa näkyi kohdussa pieni kirkastuma joka sopisi 4-5viikon raskaudeksi. Hcg arvo eilen oli 132 eli aika vähän mutta viikkoihin nähden ok, nyt arvojen pitäis vain tuplaatua joka toinen päivä ja perjantaina uusi ultra niin näkee onko kehitystä tullut. mun mielestä se sanoi että vatsassa kohdun seinämän vieressä oli vähän nestettä, joka siis tyypillistä kohdun ulkoisessa.. mutta ei kuitenkaan ollut huolissaan siitä. mä nyt itse nykyään oon hiema paniikkioireinen, ei kiva!

Mulla on kaksi marrasvauvaa ja tosiaan on aika ihana odotusaika/syntymäaika verrattuna meidän syysvauvaan jonka kanssa sai valvoa kun oli ihan pilkkopimeä sysky.. se oli raskasta..ja kesä oli raskasta olla viimeisillään raskaana.. Marraskuiset on aika pieniä massuja vielä kesäkuumuudella ja sitten kun vauvat syntyy alkaa jo pikkusen oleen valosampaa ja lumi tulee maahan. ( huomattavasti helpompi herätä yösyötöille):))

Vierailija
50/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Napsukka" time="12.03.2013 klo 23:31"]Tosi vähän vasta rinnat arat ja vähän väsynyt..Plussatesti näytti haaleata sunnuntaina vielä.. Pe kävin ultrassa ja kohdussa ei näkynyt mitään lääkäri laski kuitenki hedelmöitystideon mukaan että vielä ei tarvinnutkaan näkyä. Koko viikonlopun mietin jo kohdun ulkoista.. ja maanantaina menin verikokeeseen ja uudestaan ultraan.. Nyt ultrassa näkyi kohdussa pieni kirkastuma joka sopisi 4-5viikon raskaudeksi. Hcg arvo eilen oli 132 eli aika vähän mutta viikkoihin nähden ok, nyt arvojen pitäis vain tuplaatua joka toinen päivä ja perjantaina uusi ultra niin näkee onko kehitystä tullut. mun mielestä se sanoi että vatsassa kohdun seinämän vieressä oli vähän nestettä, joka siis tyypillistä kohdun ulkoisessa.. mutta ei kuitenkaan ollut huolissaan siitä. mä nyt itse nykyään oon hiema paniikkioireinen, ei kiva![/quote]

On tämä kyllä vähän tällaista jännitysnäytelmää. Hyvältähän tuo sinun tilanteesi vaikuttaa, kun ultrassakin jotain jo näkyy. Itse aion sinnitellä sinne parin viikon päässä olevaan ultraan; sittenpä saa viimeistään varmuuden. En jaksa vielä hirveästi intoilla tästä raskaudesta kuitenkaan :/ Onneksi kolme eloisaa lasta pitävä huolen, ettei liialle murehtimiselle jää aikaa :P

Vierailija
51/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä kuva kahdesta testistä. Ylempi on tehty rv 4+3 ja alempi 5+2 eli väliä on kuusi päivää. Hienoista vahvenemista on mielestäni havaittavissa, mutta siltikään viiva ei ole hirmu tumma.

http://aijaa.com/oJqwiQ

Vierailija
52/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! tänne ilmoittautuu 1 marrasmasu :) la olis varmaan 13.11 (netissä tehtynä) lauantaina tein kaksi raskaustestii ja molemmat selvästi positiivisia heti! eipä jääny arvailujen varaan :D Ja vauva on kauan toivottu esikoinen minulle ja miehelle. Ite olen 26v nainen.

Vierailija
53/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tullut hyvin lisää väkeä. Onnittelut ja tervetuloa kaikille :) 

Chandra: selvästi on plussa vahvistunut ja olen kuullut että kaikilla ei edes tule vahvaa plussaa. 

On: kuvotusta ja yökkäilyä esiintyy. Ei kuitenkaan ole oksennusta tullut kuten kahdesta aikaisemmasta. Toisaalta hyvä niin , mutta toisaalta tuolloin tietää varmaati odottavansa. Nautin siis jokaisesta pahasta olosta :) tissit ovat arat ja suurentuneet yhdellä koolla...liivikaupoille täytyisi siis lähteä. 

Eka neuvola on kolmen viikon päästä silloin päälle 9 viikkoa kasassa ja millään ei tietty malttaisi odottaa silloin saa tietää koska 12 viikon ultra on :) Aion kertoa tuolloin työnantajalle tai oikeastaan esimiehelle raskaudesta niin on helpompi olla töissäkin. Hassu juttu sinänsä että tulee siinä samalla kerrottua myös miehen tädille, mutta vaitiolo velvollisuushan hänellä on. Nyt ajatuksena kertoq muille sukulaisille vasta jäultran jälkeen. 

Sellaista kysyisin että minkälaisia kipuja teillä esiintyy. En muista oliko aikaisemmista nyt aivan alussa särkyä alapäässä tämä jo hävinnyt onneksi. Mutta aina välillä jotain särkyjä esiintyy ovat varmasti normaaleja asiaan kuuluvia mutta miettimään ne laittavat. 

Vierailija
54/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella koviakin kipuja munasarjojen kohdalla. Nyt kivut laantuneet. Palelu on järkyttävää (mua palelee muutenkin usein) ja lämpö on siellä 37-37,2. Rinnat eivät ole kipeät eikä pahaa oloa....

Vierailija
55/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turvotus on ihan älytöntä. Mulla oli tällainen maha ekassa raskaudessa varmaan viikolla 20-26 :D Taitaa ikä tehdä tepposiaan tms :D

Vierailija
56/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helöy!

Alusta saakka olen lukenut teitä marraskuisia, mutta pysynyt kuitenkin lukijarivistissä tähän asti. Kunnes polttelu oli jo kova päästä itsekin mukaanne. :)

Elikkäs, toista tässä odotellaan pelon sekaisin tuntein. En osaa sanoa tarkkaa LA päivää kun en ole ihan varma viimeisen kierron alkamisajan kohdasta, mutta luultavammin jos kaikki nyt hyvin menee, marraskuisiin nyt ainakin kuuluisin.

Eilen kävin yksityisellä puolella pahan hiivatulehduksen seurauksena lääkärissä ja siellä tehtiin samalla varhais uä.n jossa ei näkynyt kuin nesterakkula. Joo,o.. Jotenkin jäi kaikumaan lääkärin sanat vain korviini että "kohdussa ei ainakaan näy raskauden oireita.." Mutta kuitenkin vatsan peitteiltä tunnusteltaessa sanoi kohdun olevan turpea.. ota nyt sitten selvää. Siellä labrassa pissasta otettuna oli ainakin vahvasti positiivinen tulos, mutta kuitenkin olen aika puulla päähän lyöty. Ensinnäkin omien laskujen mukaan minulla piti tai pitäisi olla jo viikkoja 6 tai 7, mutta lääkärin mielestä korkeintaan 5, ei enempää koska juuri mitään ei ole näkyvissä. Kuitenkin hän tulosti kuvan ja ympyröi tämän "nesterakkulan" kuvasta ja sanoi että tuosta se sitten kehittyy.. joo,o.. Menen ensi tiistaina uudelleen ultraan ja katsotaan mikä on tilanne, onko tämä nesterakkula muuntautunut jo ihmisen aluksi. :) Jotenkin tuli sellainen olo kun ei tosiaan ole mitään raskausoireitakaan, jos ei palelua oteta huomioon, että mahdetaanko tässä edes olla raskaana ja jos ollaankin niin joku kyllä menee pieleen.. :/ En muistaisi tälläisiä pelon tunteita olleen lainkaan ensimmäisessä rakskaudessa.

Olipas pitkä sepustus... ulkona on ihana ilma, Aurinkoista kevätpäivää kaikille !!

Vierailija
57/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="pinkkipuudeli" time="13.03.2013 klo 10:50"]Sellaista kysyisin että minkälaisia kipuja teillä esiintyy. En muista oliko aikaisemmista nyt aivan alussa särkyä alapäässä tämä jo hävinnyt onneksi. Mutta aina välillä jotain särkyjä esiintyy ovat varmasti normaaleja asiaan kuuluvia mutta miettimään ne laittavat. [/quote]

Siitäkin olen saanut huolenaiheen, ettei minulla ole ollenkaan tuntemuksia alavatsalla. Kolmessa edellisessä raskaudessa oli ainakin parin ekan viikon ajan jatkuvasti sellainen tunne, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä. Kolotti ja nippaili, jopa särki. Nyt ei mitään. Ei yhtikäs mitään. Ei edes PMS-tuntemuksia ollut ennen kuin menkat olivat myöhässä. Ja mulla sentään on endotausta.

Vierailija
58/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipariina: Mahtoikohan lääkäri tarkoittaa sikiöpussia kohdussa? Mulla on nyt raskaus viikko 5 ja ultarakuvasta näyttivät musta möykyn kohdussa, joka on oikean mallinen (pyöreä) kuulemma. Se on sikiöpussi lääkärin mukaan.

Mullakin on hyvin vähän oireita. Aluksi nipisteli alamahassa,mutta on nyt nippailu on loppunut. Tissit on kasvanut koolla ja turvotusta on. Mielialatkin vaihtelevat aika paljon. Ensimmäisessä raskaudessa voin aika huonosti ja hajuaisti oli paljon voimakkaampin. Ihmettelen hieman nyt oireiden vähyyttä.

Vierailija
59/205 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofifiina: Kyllä se sanoi ainakin nesterakkula ? Se oli sellainen tumma möykky, jossa oli pohjalla valkoinen piste. Kuitenkin hän ympyröi kuvan ja tosiaan sanoi sen siitä kehittyvän.. En mä tiedä, mulle iski ihan hirveä olo heti lauseen jälkeen että "kohdussa ei ole raskauden merkkejä..." Hitto kun nyt vasta päivän päästä alan ihmettelemään enkä siellä saanut suutani auki.. Mulla on nyt ensi tiistaina uus aika, että toivottavasti olis jotain kehitystä tapahtunut..

Muutenkin, ensimmäisessä raskaudessa en tuntenut yhtäänkään näin suurta pelkoa tai ollut huolissani juuri lainkaan, ja kaiken lisäksi (joo ei ehkä saisi valittaa, kun luen muiden oksennusrituaaleista) ei ole juur mitään oireilua.. mitä nyt paleltaa usein (minulla sitä muutenkin usein), väsyttää (mulla on maailman parhaat unenlahjat, ollut aina), ja vatsaan sattuu ihan kun menkat alkais just. Mutta siinäpä se kirjo. Ei mulla silti ensimmäisestäkään ollut juur mitään oireita, mutta enpä niitä silloin kyllä osannut kaivatakkaan...

Vierailija
60/205 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin annettiin nyt alkuraskauden ultra 7. viikolle (vähän yli viikko enää) aivan automaattisesti johtuen niistä lapsettomuushoidoista, jotka on edeltänyt tätä ihka ensimmäistä plussaa. En tiennytkään tästä, eikä tiedetty neuvolassakaan, mutta hyvä että julkinen lapsettomuushoito toimii näin hyvin, ei valittamista :). Tuskin malta odottaa ensimmäistä uä-käyntiä, toivottavasti siellä näkyisi jo sydämenlyönnit, aivan mahtavaa :). Koko ajan on sellainen pieni pelko vessassakäydessä, että tuleekohan verta ja olikohan se nyt sitten siinä, mutta niin varmaan on melkein koko odotuksen ajan, ja mun ainakin täytyy muistuttaa itseäni että ei saa antaa pelon tunteen liikaa vallata. Uskaltauduin jo eilen hiukan vilkuilemaan lastentarvikekauppojen nettisivuja ja yhdistelmävaunuja ;). Voi mitä kaikkea onkaan tiedossa ja mitä kaikkea pitää/saa hankkia. 

Aurinkoista päivää kaikille!