Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

26.02.2013 |

JEEE! Plussattu on jo 4 päivää sitten ekan kerran ja uusittu testi muutaman kerran. Laskettu aika olisi esikoiselle 5.11.13 raskauslaskurien mukaan. Jännitystä ilmassa. IHANAA!

Kommentit (205)

21/205 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse plussasin tänään <3 LA olisi 11.11. (tulisikohan isänpäivä-vauva?)

Nyt kyllä jännittää aika lailla. Viime raskaus päättyi nimittäin kkm:ään kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Nyt oon saanut lääkkeet, muttei ole arvot vielä parantuneet, ja toivonkin nyt että lääkkeet rupeaa puremaan ettei tällekkin pikkuiselle käy huonosti. :'/ Onko kukaan muu ollut samantapaisessa tilaneteessa?

Onnea meille kaikille marraskuisille! :)

Vierailija
22/205 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tein naistenpäivän kunniaksi aamulla haalean plussatestin. Elämäni kolmas raskaus ja toivottavasti tästäkin syntyy elävä ja terve lapsi.

Raskausoireita on ollut vähän aikaa (palelua, närästystä, pienoista kuvotusta ennen aamiaista, päänsärkyä, repäisykipuja nostaessa jotain raskasta), mutta edelliset kaksi testiä olivat negatiivisiä. Toisen tein muistaakseni toissailtana parin tunnin pidättelyn jälkeen ja ensimmäisen varmaan viikko sitten.

20 päivää sitten tuli pyyhkiessä aavistus verta, jonka toivoin olevan kiinnittymisvuotoa. Siitä kuusi päivää aiemmin loppui ovulaatiota edeltävä valkovuoto. Tuon kiinnittymisen jälkeen alkoi runsas valkovuoto, enkä löytänyt mistään juttua siitä, kuuluuko se kenties raskauteen (kuten toivoin).

Vaikka raskaus on ehkä niin pitkällä, että laskettu aika on 1.11.2013, niin raskaustesti todellakin näytti vain haalean plussan ja aikaisintaan minuutin päästä kastamisesta. Kuitenkin jonkin löytämäni nettisivun mukaan 14%:lla raskaana olevista on näillä ovulaation jälkeisillä päivillä yhtä haalea testi, ja jopa yli 10%:lla raskaana olevista näyttää testi vielä negatiivista. Molemmat aiemmat raskaudet olen huomannut varsin myöhään, joten voihan olla, että minulla raskaushormoni nouseekin hitaasti. Joka tapauksessa LA ei ainakaan tästä aikaistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toki kipeät nännit ja turvonneet rinnat + koosta 38 kokoon 40 siirtynyt vyötärönympärys oireina. Minulla on hirveä nälkä ja syön paljon, vaikka normaalisti yksi ateria päivässä on ollut tavanomaista.

Vierailija
24/205 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan itkuherkkä olen myös.

Voiko omia viestejä muokata jostain?

25/205 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei tänne! Olen tuolla kuumeilijoissa ollut kun ei tullut mieleen tänne siirtyä ;)

Esikoista odotellaan saapuvaksi 2.11. joka voi kyllä vielä muuttua, mutta uskon että marraskuisiin kuulutaan kumminkin.

Eilen oltiin ultrassa 6+0 tarkastamassa löytyykö sykettä vuotojen takia ja siellähän papu köllötti (jos piste voi köllöttää, hehe) sykkeen kera! <3

Oireista ollut puhetta niin ei muutakun rinnat on särkenyt kovin. Päivä ennen plussaa (3+4) kipeyty jo mutta nyt rupee pikku hiljaa helpottaa.

Eli elluh LA 2.11. esikoinen

Vierailija
26/205 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

olen niin hysteerinen kun ei haalea viiva ole vahvistunut.. Kävin ultrassa tänään( ihme että löytyi aika heti) . Lääkäri ultrasi juteltiin ja menkkojen mukaan ultrassa pitäisi jo näkyä jotain, mutta kerroin että ,mieheni on ollut vasta 20.2 eteenpäin kotona ja hedelmöittyminen on ollut vasta sitten mahdollista. Eli nyt ollaan niin varhaisilla viikoilla etteivielä ultrassa näkynyt mitään sanoi lääkäri. Maanantaina pääsen verikokeeseen missä mitataan raskaushormoneja.. Sitten toimitaan sen mukaan jatkossa. Pitihän sieltä jo lukea kohdunulkoisesta raskaudesta ja erityisesti se kohta missä kerrottiin että voi joutua hengenvaaraan:// niin pelottavaa! Lääkäri ei kuitenkaan miettinyt sitä vain minä.. 

KISU3 toivottavasti saamme haalea plussat syliimme marraskuussa:) Ja te kaikki muutkin <3 

Lääkäri sanoi myös että 14.3 pitäisi viimeistään näkyä jotain kohdussa jotain jos on ollakseen. 

Vierailija
27/205 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="happymama" time="07.03.2013 klo 13:24"]Nyt kyllä jännittää aika lailla. Viime raskaus päättyi nimittäin kkm:ään kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Nyt oon saanut lääkkeet, muttei ole arvot vielä parantuneet, ja toivonkin nyt että lääkkeet rupeaa puremaan ettei tällekkin pikkuiselle käy huonosti. :'/ Onko kukaan muu ollut samantapaisessa tilaneteessa?[/quote]

Sillai samassa tilanteessa ollaan että itse aloitin noin kuukausi sitten lääkityksen vajaatoimintaa, lievään tosin. Tiistaina menen kontrolliin, toivottavasti ovat arvot kohdillaan. Varmaan jonkinmoinen nosto tulee joka tapauksessa annostukseen.

Vierailija
28/205 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu 37-vuotias "vanhus". Mulla on aikaisemmasta liitosta 14-vuotias tytär. Olin jo vuosia sitten päättänyt, etten enää ikinä tee lisää lapsia, kunnes tapasin vuosi sitten nykyisen kumppanini. Hänellä ei ole lapsia ja alunperin kerroin, että jos hän haluaa olla kanssani, niin ei koskaan lapsia tule saamaankaan.

No, kuinkas sitten kävikään... Pitkän harkinnan jälkeen otin hormonikierukan pois marraskuun lopulla. Nyt sitten reilu viikko sitten rupesin tuntemaan ihan outoja tuntemuksia:lämpöä, palelua, tiheytynyt virtsaamistarve, väsymystä ja mahassa "nippailua". Tein naistenpäivänä testin, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta 14.3. Haalea viivahan siihen ilmestyi ;) Tein toisenlaisen testin tänään, ja samantien siihen ilmestyi plussa. Nyt siis piiiitkäään tauon jälkeen aloitan kaikki alusta :) Jännittävin, mutta onnellisin ajatuksin mennään. Huomenna onkin jo eka neuvola, ja katsotaan etten ole jo pitemmällä :) Marrasvauva siis täälläkin tulossa, jos kaikki menee hyvin =)

Vierailija
29/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muut saitte innostuksen raskaustestin tekemiseen? Itselleni varmuus raskaudesta tuli itkuherkkyydestä viime keskiviikkona ja testin odotin naistenpäivän aamuvirtsaan.

Vierailija
30/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisena liityn joukkoonne :)! Viiden vuoden yrittämisen jälkeen, ja lääketieteen avustamana, vihdoin tuli raskaustestiin plussa lauantaina. Laskettuaika 14.11 laskureitten mukaan, mutta varovaisin mielin tässä edetään, niin alkumetreillä vasta. Oireita on jo ilmennyt, varsinkin rinnat ikävän arat ja siksi mahallaan nukuminen ei oikein tunnu enää kivalta. mutta voi että, on tämä hurjaa :)! Kunpa nyt vaan kaikki menisi hyvin. Mukava kuulla teidän muiden kokemuksia nyt sitten tässä seikkailun varrella.

Vierailija
31/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu3, mä testasin malttamattomuuttani :). Mutta olisin varmaan odottanut vielä pari päivää pidempään ellei mahaa olisi nippaillut kummasti ja jotkut ruuat alkaneet maistua jotenkin kummalliselta.

Onnittelut kaikille mukaan tulleille, kiva saada porukkaa kasaan. Kielokanerva, ihana kuulla joskus tällaisia juttuja kun noin pitkän yrityksen jälkeen tulee plussa! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mulla on varattuna parin viikon päähän varhaisultra, mutta eka neuvola saatiin vasta viikolle 10. Ihan tylsää, vaikka eipä siinä kai mitään menetä jos neuvola-aika heittää viikolla tai kahdella. Olo on kyllä hyvin raskautunut, vähän väliä etoo ja illalla sammahdan jo yhdeksältä. Samalla turvottaa ihan toivottomasti!

Vierailija
32/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja onnittelut plussista. Olen täällä seuraillut keskustelua ja tunnustellut omia oireita. Niitä olikin rintojen turvotus ja mahanippailut. Ja jano. 

Mutta nyt minun plussani valuu verenä pois. Olo on tyhjä ja surullinen. Koetan vain ajatella että jos tämä oli tapahtuakseen, hyvä että näin alussa..

Oikein paljon tarrasukkia teille muille! Minä poistun ..

Vierailija
33/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ilmoittaudun mukaan tähän porukkaan eilen plussanneena, laskettu aika laskureiden mukaan 15.11. Toisella kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen tärppäsi joten aika uskomattomaltahan tämä tuntuu.... Entuudestaan minulla on 8-vuotias esikoinen aiemmasta liitosta joten kaikki raskauteen liittyvä on autuaasti unohtunut - varmaan niin hyvässä kuin pahassakin :) Joten jännityksellä liityn tähän ryhmään vaihtamaan fiiliksiä muiden äskettäin plussanneiden kanssa! Ihanaa ja jännää :)

Vierailija
34/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliskolle kovasti voimia ja jaksamista.

Chisuliinille onnittelut ja tervetuloa joukkoon!

Minulla liuskatestit pysyvät vieläkin haaleana, mutta puikkotestiin tuli tasavahvat viivat.

Ensimmäinen neuvola on ensi viikon perjantaina.

Vierailija
35/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilisko, olen pahoillani :(

Minullakin on ollut lievähköä epäilyä tämän raskauden jatkumisen suhteen, sillä oireita on hirmu vähän verrattuna aiempiin raskauksiin ja viimeviikkoiset testiviivat olivat tosi haaleita. Tänään aamulla tein kolmannen testin, joka oli edelleen aika vaalea, mutta kuitenkin tummempi kuin edelliset. Saas nähdä, miten käy. Varasin kuitenkin ekan neuvola-ajan kahden viikon päähän torstaille. Sitä ennen käyn ultrassa, joka tehdään rv 7+3. Jos pikkuinen sinnittelee matkassa sinne asti...

Vierailija
36/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei, Sisilisko :( :(, tsemppiä ja voimia! Kohti uusia yrityksiä!

37/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="tirlittantaa" time="09.03.2013 klo 01:12"]

[quote author="happymama" time="07.03.2013 klo 13:24"]Nyt kyllä jännittää aika lailla. Viime raskaus päättyi nimittäin kkm:ään kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Nyt oon saanut lääkkeet, muttei ole arvot vielä parantuneet, ja toivonkin nyt että lääkkeet rupeaa puremaan ettei tällekkin pikkuiselle käy huonosti. :'/ Onko kukaan muu ollut samantapaisessa tilaneteessa?[/quote]

Sillai samassa tilanteessa ollaan että itse aloitin noin kuukausi sitten lääkityksen vajaatoimintaa, lievään tosin. Tiistaina menen kontrolliin, toivottavasti ovat arvot kohdillaan. Varmaan jonkinmoinen nosto tulee joka tapauksessa annostukseen.

[/quote]

Okei, ollaan sitten aika samassa tilanteessa. Mullakin tosi lievä tuo vajaatoiminta ja helmikuun alussa aloitin lääkityksen. Perjantaina sain tosiaan nyt sitten tietää että lääkitystä nostetaan yli puolella, joten olen optimistinen sen suhteen. :)

Onnea myös kaikille muille plussanneille! :)

Ja pahoittelut sisiliskolle.

Itse soitin tänään neuvolaan varatakseni ajan, ja sain kuin sainkin lääkäriajan ensi viikon tiistaille. Eli silloin päästään ultralla kurkistamaan että kaikki varmasti on ok ja oikeassa paikassa. Jännittää kyllä todella paljon. Silloin olisi menkkojen mukaan 6+1, eli jos pitää paikkansa niin pitäisi sydämen sykkeenkin näkyä <3.

Onko kukaan muu menossa alkuraskauden ultraan?

Vierailija
38/205 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, vielä ei osaa tarkalleen sanoa kuulunko tänne :) Huomen aamulla ajattelin tehdä testin. Mutta tunne on kyllä todella voimakas. Toinen olisi sitten tulossa... Rinnat on todella kipeät. Alavatsaa kivistää/kihelmöi, välillä öklöttää, nälkä useasti, tuoretta leipää tekee mieli, kylmä ja väsynyt, pissillä vähän väliä saa käydä. Mulla on aina säännölliset menkat mutta eipä tänään tullutkaan niitä. Marraskuun lopulle osuis tuo laskettu aika.... Miten tässä nyt jaksaa odottaa ;)

Vierailija
39/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös mukaanne. Juuri noroviruksesta toivuttu koko perhe ja lauantaina piti menkat alkaa mutta eivät alkaneetkaan ja tänään tein testin kun en aikasemmin jaksanut tuon mahataudin takia. Vahva plussa ilmestyi heti mutta mitään oireita ei ole vielä. Laskettu aika ois laskureiden mukaan 16.11.13 ja tämä ois meidän toinen.

Vierailija
40/205 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="happymama" time="11.03.2013 klo 16:24"].

Onko kukaan muu menossa alkuraskauden ultraan?

[/quote]

Tuosta alkuraskauden ultrasta, niin eikö sellaisen saa vain yksityisellä? Nimittäin itse ainakin nyt sain ensineuvolakäynnin 9. viikolle, ja sanoivat että ultrat tehdään viikoilla 12 ja 20 (tämä pääkaupunkiseudulla). Ja sekin oli minulle uutta, että ultria ei sitten tehdä siellä neuvolassa vaan sairaalassa. Esikoinen nimittäin on tulossa jos kaikki menee hyvin niin sikäli olen ihan pihalla kaikesta neuvolakäytänteistä ja muutenkin. Mitä siinä alkuraskauden ultrassa katsotaan, tarkistetaan sydämenlyönnit? Entä mitäs muuten tuo ensineuvolakäynti, tiedättekö aiemmista raskauksistanne, että mitä siellä yleensä tehdään?