Olisiko teistä outoa, jos tapaamanne miehen exät olisivat blokanneet hänet?
Olen tavannut miehen Tinderistä ja on ollut nyt puhetta existä. Mies kertoi ettei ole exien kanssa yhteydessä, koska naiset ovat estäneet hänet somessa ja puhelimessa. Miehen mukaan erot ovat tulleet hänen aloitteestaan, ja naiset eivät ole sitä kestäneet, joten ovat siksi blokanneet hänet somessa, että pääsevät hänestä yli.
Kertoi itse halunneensa olla vielä kaveri, eikä varsinaisesti hauku exiään, mutta puhuu heistä kyllä mielestäni aika paljon (vrt. kuinka paljon itse puhun). Kertoi myös halunneensa jäädä kavereiksi exien kanssa, mutta naiset eivät halunneet.
Mies on reilu 30v ja on seurustellut kolmesti elämänsä aikana, asunut avoliitossa joskus nuorena vaan vähän aikaa. Kävin itse katsomassa näiden ex-naisten profiilit, ja mielestäni ovat ihan normaaleja naisia, positiiviset vibat tulivat ainakin Instagramista.
Vaivaa vaan vähän, että miksi ovat estäneet tämän tapailemani miehen... mitä syitä teillä on estää ex-mies, voiko syy oikeasti olla se, että ei pääse yli muuten...?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että pian tämä unelmien mies selittää, miten näitten exien perheetkin pitivät hänestä NIIIIIN paljon, että exien vanhemmat olivat tyttärilleen vihaisia, miksi suhde kariutui noin ihanaan vävykokelaaseen. Huomaamattasi olet myös paljastanut hänelle kipeimmät ja eniten häpeää aiheuttavat salaisuutesi ja - hupsista keikkaa - ihana mies käyttää juonesti juuri noita kipukohtia osoittamalla suurta arvostusta juuri niistä piirteistäsi, joista tunnet kipua. Viljelee paljon täytesanoja todellakin-itseasiassa-täytyy sanoa-kaikenkaikkiaan jne., eli puhuu niin paljon, että et oikeasti tiedä mitä hän sanoi. Hän vain puhui sinut ”täyteen” ja luulit kuulleesi sen, mitä sisimpäsi toivoisi kuulevansa. Keskittyy tällä hetkellä niin täysin sinuun, että huomaamatta et eläkään enää sinun elämääsi sellaisena mitä se oli ennen tapaamistanne, hän on huomaamattasi ottanut ajankäyttösi haltuun ja luulet teidän vain viettävän yhteistä aikaa. Joko on käytettynä klassikko: ”Huomaatko sä mitä meidän silmien välillä tällä hetkellä tapahtuu?”
No mulle on sanonut niin, että hämmästelee miten mulle voi puhua mistä tahansa, eikä ole koskaan avautunut niin aroista asioista ennen. Sen takia en hirveästi hätkähtänyt näitä ex-puheitakaan, kun mies kertoo oikeasti muutenkin kaikesta kaiken ja hölöttää paljon asioita laidasta laitaan. Mutta nyt vaan jotenkin mietin, että voiko kyseessä olla vaan niin ihana tyyppi, ettei siitä pääse yli kuin estämällä... en tiiä.
ap
Narskut tykkää mielistellä näin. Tekee uhreista haavoittuvampia, kun heillä on tarve pitää yllä "ansaittua statusta". Kun suhde etenee, alkaa kritiikki. Kuule, jokainen nainen on sille ihan ainutlaatuinen, jolle voi "kertoa arat asiat", eli valehdella silmät suut täyteen. Tykkää kun saa huomiosi noin. Narsisteilla on kova tarve kertoa itsestään kaikenlaista, yleensä reippaasti väritettyä tarinaa. Näissä tarinoissa he ovat hyviä, kilttejä ja usein uhreja, kun taas muu maailma kohtelee heitä kaltoin.
Ja exätkin on aina ihan hulluja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on vielä kiinni exissää, jos puhuu niistä noin paljon. Luultavasti jotain läheisriippuvuutta ym. taustalla.
Mä en ole kiinni mun exissä, mutta voin puhua heistä ihan avoimesti ja puhunkin. Ovat osa mun elämää ja menneisyyttä, joihin liittyy paljon nykypäivänäkin vaikuttavia asioita ja tapahtumia. En ole läheisriippuvainen. t. ohis
Siis puhutko nykyiselle paljon existäsi? Siitä tässä oli kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et muuten ap ymmärrä vielä narsismista kovinkaan paljon. Ei narsisti blokkaa ketään, kas kun narsistille sitä exää ei ole enää olemassa, se ei ole kynnysmaton arvoinen, siksi sitä ei edes blokata.
En kyl ymmärrä joo, siis olen vaan lukenut jotain pintapuolista. Ei tule mitään narsistiviboja tästä miehestä, mitä siis niin kun itse siitä aihepiiristä tiedän. Narsisti-sana vilahti miehen omissa puheissa, kun hän kertoi ensimmäisen seurustelusuhteensa olleen narsistin kanssa, kuulemma äitinsä sen oli huomannut, ja mies sitten erosi naisesta, koska naisella oli suhde toisen kanssa. Ei ainakaan itsellä herännyt fiilistä, että mies olisi keksinyt tän jutun. Nainen oli kuulemma väkivaltainen, mutta väitti kaikille miehen olleen väkivaltainen.
ap
Hyvin klassinen narsistin tarina. Huomaa kyllä ettet tunne narsistien käyttäytymismalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että pian tämä unelmien mies selittää, miten näitten exien perheetkin pitivät hänestä NIIIIIN paljon, että exien vanhemmat olivat tyttärilleen vihaisia, miksi suhde kariutui noin ihanaan vävykokelaaseen. Huomaamattasi olet myös paljastanut hänelle kipeimmät ja eniten häpeää aiheuttavat salaisuutesi ja - hupsista keikkaa - ihana mies käyttää juonesti juuri noita kipukohtia osoittamalla suurta arvostusta juuri niistä piirteistäsi, joista tunnet kipua. Viljelee paljon täytesanoja todellakin-itseasiassa-täytyy sanoa-kaikenkaikkiaan jne., eli puhuu niin paljon, että et oikeasti tiedä mitä hän sanoi. Hän vain puhui sinut ”täyteen” ja luulit kuulleesi sen, mitä sisimpäsi toivoisi kuulevansa. Keskittyy tällä hetkellä niin täysin sinuun, että huomaamatta et eläkään enää sinun elämääsi sellaisena mitä se oli ennen tapaamistanne, hän on huomaamattasi ottanut ajankäyttösi haltuun ja luulet teidän vain viettävän yhteistä aikaa. Joko on käytettynä klassikko: ”Huomaatko sä mitä meidän silmien välillä tällä hetkellä tapahtuu?”
No mulle on sanonut niin, että hämmästelee miten mulle voi puhua mistä tahansa, eikä ole koskaan avautunut niin aroista asioista ennen. Sen takia en hirveästi hätkähtänyt näitä ex-puheitakaan, kun mies kertoo oikeasti muutenkin kaikesta kaiken ja hölöttää paljon asioita laidasta laitaan. Mutta nyt vaan jotenkin mietin, että voiko kyseessä olla vaan niin ihana tyyppi, ettei siitä pääse yli kuin estämällä... en tiiä.
ap
Ihan oikeasti, sua viedään kun litran mittaa nyt.
Ei niin ihanaa miestä ole olemassakaan josta ei yli pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi eksä on aina ja ikuisesti estettynä siksi, koska tiedän hänen olevan varasteleva valehtelija, mutta hä esiinttt ihan muuna somessa, ja on vielä sellainen Kylttyyrihenkilö, jota näkisi muuten jatkuvasti somessa jos ei olisi estänyt häntä. Eli mainostaa viritelmiään mm. kaupngin faceryhmässä jne. Hän on niin puistattava ja ällöttävä, että en halua nähdä enkä kuulla hänestä yhtään mitään ikinä koskaan.
Toinen tapailueksä oli nelisen vuotta estettynä, kun en halunnut nähdä hänen naamaansa missään, ja muutama yhteinen facekaveri oli, että olisi ollut mahdollisuus nähdä hänen vaikka tykänneen yhteisen kaverin kuvasta. Hyi. Hän tapaili kanssani melkein vuoden, ja tapailu loppui siihen kun sain lehdestä lukea että hän on saanut vaimonsa kanssa lapsen. Itsehän en tiennyt tuosta kuviosta mitään. Oli työ ja tuska olla kertomatta vaimolle että miehensä kävi paneskelemassa luonani kun hän oli isolla mahalla kotona. Some-esto helpotti tuota työtä. En muutenkaan ymmärrä miksi somessa pitäisi jatkuvasti sietää vastaantulevia inhottavia ja ikäviä ihmisiä, kun ne voi hyvin helposti myös estää? Enhän kutsu kotiinikaan minua syvästi loukanneita henkilöitä, ta seuraa heidän keskusteluaan vaikkapa kahvilassa, vaan menen toiselle puolelle kahvilaa, ja käännän vielä selkäni. Että ymmärrän siis hyvin estäjiä. Se että sinä et voi luottaa tapailukumppaniisi, kertoo miusta kaiken suhteestanne. Sinuna laittaisin poikki enkä jäisi miettimään mitää estohommia.
Oliko tämä ennen tietokoneita?Äkkiäkö olisit googlesta kattonut missä asuu ja kenen kanssa. Et siis koskaan mennyt käymään miehen kotona,tapasitte aina sulla?
Ei tarvitse monta vuotta takaperin mennä kun minusta ei saanut mitään tietoja vaikka kuinka googlaisi, paitsi työpaikan yhteystiedoissa. Yhtä tapailumiestä tämä suututti aivan suunnattomasti, koska ei päässyt katsomaan minua mistään sometilistä ja tutkimaan kavereitani. Useaan otteeseen otti tämän asian vielä puheeksi, kuinka ei voinut ymmärtää ihmistä jolla ei ole yhtään sometiliä ja blaa, blaa, blaa... Tämä jannu oli sitten mustrasukkainen jopa isästäni ja veljestäni. Oli vielä raivoissaan kun en halunnut hänen kanssaa sitten yhteistä kotia ja lapsia (2-3 kk tapailun jälkeen). Suhde ei edennyt sattuneista syistä. Ja kappas vaan on vielä vuosien jälkeen yrittänyt saada minuun yhteyttä, ei kiitos.
Kaikki KOLME blokanneet? Olehan varovainen !
Minulla on muutama exä, joista vain yhden olen joutunut blokkaamaan. Henkisesti todella epätasapainoinen, henkistä väkivaltaa naisiin käyttävä läheisriippuvainen sosiopaatti.
Yritin suhtautua häneen neutraalisti, mutta hän alkoi yhtäkkiä viestitellä, pyytää ulos, soitella keskellä yötä...vaikka olen jo vuosia ollut parisuhteessa.
Kuulostaa perseeltä. :( Saanpahan nyt ainakin ajattelemisen aihetta. Oliskos sitten jotain muita vinkkejä mitä kannattas seurata tässä miehessä? En nyt ihan lähtis tän ketjun perusteella välejä katkomaan, mutta oma intuitio sitten vissiin oikeassa on sen suhteen, että toi blokkaaminen ei tosiaan ole ihan normaali toimintamalli...
ap
Ihan vaan tiedoksi, että jos ei pääse exästä yli, niin sitä varten ei tarvitse blokata vaan siihen riittää että estää kyseisen ihmisen päivitykset ja toiminnan näkymästä. Tätä ei ihminen itse saa edes tietää. Myös oman toiminnan saa piilotettua, vaikka ex olis vielä kaverilistalla. Blokata pitää, jos toinen häiriköi.
Mitä pitempään hän vie sinua niin kuin pässiä narussa sitä vaikeampi sinun on narusta irrota.
Mä olen blokannut yhden exän ja tulen ikuisesti pitämään sen estettynä kaikista medioista. Oli etäsuhde ja mies vyörytti päälle suhteen alussa tosi voimakkaasti, oli superrakastunut, mutta paljastui suhteessa lähes sadistiseksi sosiopaatiksi. Tosi suosittu ja tykätty jätkä, jolla jatkuva viritys julkisuuteen, on julkaissut jonkun kirjankin ja soittelee eri bändeissä. Facessa varmaan tuhat kaveria ja some täynnä kaikkea hienoa ja upeaa. Tekee töitä isossa mediatalossa. Oli niin pervo, että saatoin aamulla herätä siemennesteet naamalla, oli siis yöllä katsonut kotivideoita (joita tehnyt exänsä kanssa...) ja tullut mun päälle??? Siis niin sairaita juttuja tää teki, ettei KUKAAN olisi ikinä uskonut siitä sellaista. En sitten kertonut kellekään koska se ois jonku kunnianloukkaussyytteen heittäny päälle, joten annoin olla. Katkoin kaikki välit. Musta se levitti juoruja, että olen tartuttanut siihen tauteja ja pettänyt yms. Aivan kamala tapaus, en tule varmaan koskaan kertomaan livenä kellekään mitä se teki... muita exiä en ole blokannut, koska eivät ole sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Narskut tykkää mielistellä näin. Tekee uhreista haavoittuvampia, kun heillä on tarve pitää yllä "ansaittua statusta". Kun suhde etenee, alkaa kritiikki. Kuule, jokainen nainen on sille ihan ainutlaatuinen, jolle voi "kertoa arat asiat", eli valehdella silmät suut täyteen. Tykkää kun saa huomiosi noin. Narsisteilla on kova tarve kertoa itsestään kaikenlaista, yleensä reippaasti väritettyä tarinaa. Näissä tarinoissa he ovat hyviä, kilttejä ja usein uhreja, kun taas muu maailma kohtelee heitä kaltoin.
ja exien läheisille esittää miten toivoo exälle kaikkea hyvää, ja on niin hyvä puoliso, miten teki kaiken toisen eteen,- he ottavat puolisokseen kaikista herkimmät ja kun saavat he pauloihinsa alkaa kiusan teko.
Kaikki mun tutut, jotka ovat blokanneet exänsä, eivät ole henkisesti päässeet eroon kyseisestä tyypistä ilman. Narsistit ei blokkaa, päinvastoin, he nimenomaan haluavat kaikkien näkevän heidän erinomaisen uuden elämänsä, eivät siis piittaa kenestäkään. Jos exät ovat blokanneet, niin voi hyvinkin olla syy, että eivät siis pääse eroon/yli ilman blokkaamista. Tämä taas kertoo henkisestä yliotteesta, joka miehellä on. Miksi miehen näkeminen aiheuttaa niin negatiivisia tunteita, että kyseinen tyyppi pitää blokata? Ei voi olla kyseessä normaali tapaus, jos kaikki exät ovat sen estäneet. Jotain häiriintynyttä siinä on väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et muuten ap ymmärrä vielä narsismista kovinkaan paljon. Ei narsisti blokkaa ketään, kas kun narsistille sitä exää ei ole enää olemassa, se ei ole kynnysmaton arvoinen, siksi sitä ei edes blokata.
En kyl ymmärrä joo, siis olen vaan lukenut jotain pintapuolista. Ei tule mitään narsistiviboja tästä miehestä, mitä siis niin kun itse siitä aihepiiristä tiedän. Narsisti-sana vilahti miehen omissa puheissa, kun hän kertoi ensimmäisen seurustelusuhteensa olleen narsistin kanssa, kuulemma äitinsä sen oli huomannut, ja mies sitten erosi naisesta, koska naisella oli suhde toisen kanssa. Ei ainakaan itsellä herännyt fiilistä, että mies olisi keksinyt tän jutun. Nainen oli kuulemma väkivaltainen, mutta väitti kaikille miehen olleen väkivaltainen.
ap
Hyvin klassinen narsistin tarina. Huomaa kyllä ettet tunne narsistien käyttäytymismalleja.
Onkohan kyse mun exästä? :D Sama tarina ekasta tyttöystävästään; äiti huomasi, että nainen oli narsisti, oli väkivaltainen ja syytti miestä väkivaltaiseksi jne. No, jälkeenpäin selitti samaa settiä minusta, että olin väkivaltainen yms. Todellisuudessa jouduin turvautumaan väkivaltaan, koska hän kuristi minua, ja minun oli pakko raapia ja purra päästäkseni vapaaksi. Ja tämänkin sai käännettyä niin, että ei muka olisi kuristanut, vaan vain "pitänyt minua paikoillaan", koska olin muka liian raivona ja vaaraksi hänelle. Minusta seuraavalle naisystävälle oli varmaan sama kohtelu...nainen yritti jopa itsemurhaa suhteen aikana. Ja sekin oli kuulema naisen oma vika, koska "nainen on hullu".
Kyllä nyt on aika selkeä tapaus...vika ei ole exissä, vaan miehessä. Ei normaalia ihmistä kaikki exät blokkaa, kyllä siihen on syy.
Estin joskus eksän jotta en pääsisi kyyläämään häntä heikolla hetkellä, ja että hän ei saisi minuun enää yhteyttä. Ero oli myrskyinen ja tuli syystä mutta oli ihan todella hel vetin vaikeaa päästä yli. Mutta että miehellesi olisi sattunut kolme tällaisia eroa. Jotain hämärää. Joko valehtelee syyn kokonaan tai sitten tekee lisäksi jotain ikäviä temppuja, vainka pettää. Mutta perus mukavia ihnisiä ei estetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onkohan kyse mun exästä? :D Sama tarina ekasta tyttöystävästään; äiti huomasi, että nainen oli narsisti, oli väkivaltainen ja syytti miestä väkivaltaiseksi jne. No, jälkeenpäin selitti samaa settiä minusta, että olin väkivaltainen yms. Todellisuudessa jouduin turvautumaan väkivaltaan, koska hän kuristi minua, ja minun oli pakko raapia ja purra päästäkseni vapaaksi. Ja tämänkin sai käännettyä niin, että ei muka olisi kuristanut, vaan vain "pitänyt minua paikoillaan", koska olin muka liian raivona ja vaaraksi hänelle. Minusta seuraavalle naisystävälle oli varmaan sama kohtelu...nainen yritti jopa itsemurhaa suhteen aikana. Ja sekin oli kuulema naisen oma vika, koska "nainen on hullu".
Ihan ensimmäisissä keskusteluissa mies kertoi ylpeänä, että hänen exänsä työskentelee mallina ulkomailla. Sitten myöhemmin kertoi kuitenkin pelkkää negatiivista hänestä.
Mies kertoi, että ex-tyttöystävä (tämä narsisti) oli pettänyt häntä, heille oli tullut riita ja nainen oli alkanut riehumaan ja mies yritti karata asunnosta, mutta nainen oli estänyt ja mies oli joutunut tuuppaisemaan naisen tieltä.
Nainen oli kertonut kuulemma kaikille, että hän oli väkivaltainen hullu, vaikka pyrki vaan tilanteesta pakoon. Mies ei kuulemma itse voisi koskaan satuttaa naista tai tehdä mitään muutakaan väkivaltaa, että inhoaa sellaista.
Miehen äiti oli tosiaan sanonut, että ex-nainen vaikuttaa narsistilta. Ei asu enää Suomessa tää nainen, joten en ole päässyt hänen someaan mitenkään seuraamaan. Mutta näiden kahden muun kyllä, enkä löydä mitään outoa heidän profiileistaan. En ainakaan mitään narsistista. Eipä hän ole kyllä heistä mitään sellaista sanonutkaan...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo, yksi narsistin/ sosiopaatin tuntomerkeistä on se, että KAIKKI hänen exänsä ovat HULLUJA, väkivaltaisia, pettäjiä ja mitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo, yksi narsistin/ sosiopaatin tuntomerkeistä on se, että KAIKKI hänen exänsä ovat HULLUJA, väkivaltaisia, pettäjiä ja mitä vielä.
Tarkennan, että kaikki hänen exänsä eivät ole hulluja ja väkivaltaisia. Kuulemma tämä yksi on, kaksi muuta ovat itsetunto-ongelmaisia ja sen sellaista. Mies harmitteli, kun ei voi olla kaveri heidän kanssaan, koska ovat ihan hyviä tyyppejä ja hyvissä työpaikoissa, ihan elämänhallinta tuntuu olevan kunnossa. Molemmilla exillä on myös lapsia, mies on lapseton. Siksi tää onkin outoa, miksi se haluaa olla kaveri, jos ovat itsetunto-ongelmaisia sitten kuitenkin...
ap
Mulla on kaksi exää blokattuna. Ensimmäinen poikaystävä n.15 vuoden takaa lähestyy vielä silloin tällöin somessa eri feikkiprofiileilla.
Viimeisin taas oli oikeasti vaarallinen ja todella hankalan eron yhteydessä blokkasin tyypin kaikista mahdollisista kanavista ja vaihdoin puhelinnumeron. Ja sain hullun ja sairaan maineen.
Aina, jos jollakin on pelkkiä "hulluja exiä", on syytä suhtautua varauksella ja jos vähänkin epäilyttää niin peli kannataa viheltää poikki. Mun piti kaksi kertaa tohon ansaan mennä ennenkö opin.