Olisiko teistä outoa, jos tapaamanne miehen exät olisivat blokanneet hänet?
Olen tavannut miehen Tinderistä ja on ollut nyt puhetta existä. Mies kertoi ettei ole exien kanssa yhteydessä, koska naiset ovat estäneet hänet somessa ja puhelimessa. Miehen mukaan erot ovat tulleet hänen aloitteestaan, ja naiset eivät ole sitä kestäneet, joten ovat siksi blokanneet hänet somessa, että pääsevät hänestä yli.
Kertoi itse halunneensa olla vielä kaveri, eikä varsinaisesti hauku exiään, mutta puhuu heistä kyllä mielestäni aika paljon (vrt. kuinka paljon itse puhun). Kertoi myös halunneensa jäädä kavereiksi exien kanssa, mutta naiset eivät halunneet.
Mies on reilu 30v ja on seurustellut kolmesti elämänsä aikana, asunut avoliitossa joskus nuorena vaan vähän aikaa. Kävin itse katsomassa näiden ex-naisten profiilit, ja mielestäni ovat ihan normaaleja naisia, positiiviset vibat tulivat ainakin Instagramista.
Vaivaa vaan vähän, että miksi ovat estäneet tämän tapailemani miehen... mitä syitä teillä on estää ex-mies, voiko syy oikeasti olla se, että ei pääse yli muuten...?
Kommentit (120)
Ei tää ap:n touhuamaan ihan tervettä oo. Tapailukumppani ja ei kuulema mikään suuri ihastuskaan, mutta sivukaupalla analysoi kaikkea mitä äijä on sanonut ja koittaa etsiä selityksiä kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ap:n touhuamaan ihan tervettä oo. Tapailukumppani ja ei kuulema mikään suuri ihastuskaan, mutta sivukaupalla analysoi kaikkea mitä äijä on sanonut ja koittaa etsiä selityksiä kaikelle.
No minähän en ite tätä ketjua pystyssä pidä, olen saanut tästä paljon ajattelemisen aihetta. Outo asenne sulla, pitäisi ilmeisesti vaan omassa päässä mässäillä näillä asioilla, eikä hakea perspektiiviä? kiitos kaikille kommentoijille, sain tosi paljon pohdittavaa. <3
ap
Oulusta mies alkaa M? Niinkuin monikin jo sanonut, tutki miehen taustat! Voithan lähettää eksälle vaikka viestin että "hei olen tavannut miehen x ja sinä olet ilmeisesti seurustellut x kanssa. Jotkut hänen puheet eivät kuulosta uskottavilta joten voisitko kertoa minulle minkälainen hän on. Selventäisit paljon ajatuksiani. Kiitos"
Itse olen estänyt narsistiexän, joka eromme jälkeen laittoi viestiä vähän väliä vaikka oli itse uudessa suhteessa. Sometilit ja puhelin ei riittänyt vaan tyyppi laittoi sähköpostia lähes parin vuoden jälkeen. Muutin vähäksi aikaa ulkomaille ja siirsin suomalaisen SIM-korttini vanhaan puhelimeen, jossa ei ollut mahdollisuutta numeroestoon. Ei mennyt pitkään, kun sain häneltä tekstiviestin jossa hän kommentoi Instaan postaamaani kuvaa! Tuon jälkeen kävin instaseuraajani läpi ja blokkasin kaikki epämääräiset seuraajat. Luulin jo blokanneeni kaikki yhteydenpitokanavat niin aloin saamaan viestejä hänen tyttärensä numerosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen estänyt narsistiexän, joka eromme jälkeen laittoi viestiä vähän väliä vaikka oli itse uudessa suhteessa. Sometilit ja puhelin ei riittänyt vaan tyyppi laittoi sähköpostia lähes parin vuoden jälkeen. Muutin vähäksi aikaa ulkomaille ja siirsin suomalaisen SIM-korttini vanhaan puhelimeen, jossa ei ollut mahdollisuutta numeroestoon. Ei mennyt pitkään, kun sain häneltä tekstiviestin jossa hän kommentoi Instaan postaamaani kuvaa! Tuon jälkeen kävin instaseuraajani läpi ja blokkasin kaikki epämääräiset seuraajat. Luulin jo blokanneeni kaikki yhteydenpitokanavat niin aloin saamaan viestejä hänen tyttärensä numerosta.
Minäki blokkasin on off-exän aina, koska hällä oli tapana kommentoida mulle ilkeästi mun ig-kuvia meilin kautta, kun olin muualla blokannut. Kävi myös seuraajalistaa läpi ja kyseli, kuka tää uus kundi on, joka seuraa. Julkisen profiilin kävi aina stalkkaamassa nettiselaimella, ja sitten aukoi päätään miten aloin heti heruttamaan kun tuli ero. En suostunut alistumaan ja laittamaan kokonaan yksityiseksi Instaa, piti vaan tilkitä joka reikä, josta se luikerteli ilkeilemään. Olisi mustakin ollut kiva jäädä hyviin väleihin, mutta en voinut hyväksyä sitä, että olin tilivelvollinen muka hänelle yhä. Saneli myös ehdot kaveruudelle, että en saa sitten sanallakaan kertoa jos tapailen uutta ettei hän halua tietää jne.
Mies oli tosi ilkeä eron jälkeen, täysi mahdottomuus oli pysyä kaverina, vaikka väitti kaikille, että hän halusi jäädä kavereiksi, mutta minä en. Olisi sitten antanut olla ja keskittynyt itseensä, eikä mun elämän ruotimiseen. En olisi päässyt yli erosta ilman blokkaamista, koska mies ei päästänyt irti, vaikka ei halunnut suhdetta jatkaa itsekään.
Onko tää totta! Itse en ole deittaillut enää pitkään aikaan. Onko nykytyyli tosiaan se, että mies avaa heti alusta sinulle exahistoriansa ja sen minkälaisin blokkauksin tai muin keinoin sitä hallitaan. Miten tällaisiin edes päädytään. Eli alusta asti on siis selvää, että olet seuraava ketjun lenkki ennen sitä seuraavaa. Vanhaan aikaan oli selvää, että miehen piti unohtaa vanhat,( jollei sitten ollut lapsia tms) eikä pitää millään tavoin tällaisia lankoja auki. Jos niitä löytyi, suhde loppui kyllä siihen paikkaan. Enpä taitaisi enää pärjätä tällaisilla deittimarkkinoilla N52
Vierailija kirjoitti:
Onko tää totta! Itse en ole deittaillut enää pitkään aikaan. Onko nykytyyli tosiaan se, että mies avaa heti alusta sinulle exahistoriansa ja sen minkälaisin blokkauksin tai muin keinoin sitä hallitaan. Miten tällaisiin edes päädytään. Eli alusta asti on siis selvää, että olet seuraava ketjun lenkki ennen sitä seuraavaa. Vanhaan aikaan oli selvää, että miehen piti unohtaa vanhat,( jollei sitten ollut lapsia tms) eikä pitää millään tavoin tällaisia lankoja auki. Jos niitä löytyi, suhde loppui kyllä siihen paikkaan. Enpä taitaisi enää pärjätä tällaisilla deittimarkkinoilla N52
Ei mulla ainakaan ole kuin yksi exä kertonut kaiken mahdollisen existään. Sitten väitti, että minä kuulemma koko ajan puhun existäni. Kävin ihan läpi whatsapp-viestit alusta asti, ja kyllä se oli nimenomaan exä itse, joka jo avauslauseessa alkoi jauhaa exästään. Saattoi myös huonekalukaupassa tokaista "exällä oli tollanen sänky". Silleen aijaa kiva...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole kuin yksi exä kertonut kaiken mahdollisen existään. Sitten väitti, että minä kuulemma koko ajan puhun existäni. Kävin ihan läpi whatsapp-viestit alusta asti, ja kyllä se oli nimenomaan exä itse, joka jo avauslauseessa alkoi jauhaa exästään. Saattoi myös huonekalukaupassa tokaista "exällä oli tollanen sänky". Silleen aijaa kiva...
Pakko sanoa, että kuulostaa aika kamalalta, jos suhdetta alkaa heti alusta asti hiertämään tällaiset asiat. Tosin sen olen jo tajunnut, että suhteiden kesto on jo muutenkin lyhentynyt huomattavasti omasta nuoruudestani, joten mitään tätimäisiä neuvoja en ala jakamaan.N52
Ylenpalttinen uskoutuminen alussa on vähän varoitusmerkki myös. Narsisti osaa luoda tunnelman, että heti avaudutaan hyvin henkilökohtaisista asioista.
Toisaalta myös se on varoitusmerkki, jos tulee epävarma olo, että mitäköhän sitä uskaltaa sanoa, ettei toinen suutu. Ap on jo näköjään nähmyt, että miestä ei saa millään tavalla kyseenalaistaa eikä haastaa, edes piloillaan.
Ja se on varoitusmerkki, jos joku alkaa selittää esim, että ei voisi koskaan.lyödä naista tms. Se tarkoittaa, että hän on se, joka tulee lyömään naista. Normaalilla ei tulisi edes mieleen alkaa puhella sellaisia, kun koko lyömisen mahdollisuus ei edes pälkähdä päähän. Ja se joka heti alussa sanoo, ettei voisi koskaan pettää, aika todennäköisesti pettää.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pärjää vaikka olen vähän reilu kolmikymppinen. Nykyään on ihan ihme tapailuja ja kevytsuhteita joista ei tajua mitään... Ei ole harvinaista että exän tai jonkun "kaverin" kanssa ollaan läheisimmissä väleissä kuin nykyisen seurustelukumppanin jota uhkaillaan jättämisellä jos alkaa rajoittamaan elämää liikaa. Vissiin suurin osa ihmisistä niin henkisesti rikki, että eivät uskalla sitoutua mihinkään.
Ja se lyöminen on vain yksi väkivallan muoto. Sanomalla ”mä en ikinä voisi lyödä naista” tämä lajityyppi vain oikeuttaa itselleen henkisen väkivallan käytön ja sen jälki on paljon lyöntejä syvempää ja tuhoavampaa. Se on hurja taitolaji, mikä näillä kavereilla on. Kaikki se, mistä sinua tai jotain kolmatta tahoa syytetään, onkin tosiasiassa hänessä itsessään, mutta koska he eivät pysty käsittelemään syyllisyyttä itsessään, projisoidaan teko johonkin toiseen ihmiseen. Uskomattominta on, että he saavat sen syyttömän tahon uskomaan syyllisyyteensä.
Olipa pakko tulla nyt kommentoimaan vielä, kun ketjun aloitin. Otin yhteyttä yhteen näistä existä, koska tiesin työpaikan jne., soitin ja rehellisesti kysyin, että olen alkanut tapailemaan miestä, joka puhuu existään mielestäni kummallisesti.
Kun nainen kuulu kenestä on kyse, niin alkoi samantien varoittelemaan ja hokemaan, että lähde kävelee, kuulemma mies on patologinen valehtelija ja narsisti. Kertoi joutuneensa terapiaan (????) ko. miehen takia ja ajautuneensa todella pahaan masennukseen. Mies oli pettänyt, tutkinut naisen kännykän, vippaillut rahaa ja hyväksikäyttänyt lähipiiriään ja naista, tehnyt oikeastaan kaiken pahan mitä ihminen voi tehdä, ja sitten maanitellut takaisin ja muuttunut hetkeksi. Kuulemma mies on yrittänyt edelleen ottaa yhteyttä ja tasaisin väliajoin lähestyy jotain somekanavaa/eri sähköpostia pitkin. Viimeisimmät viestit ovat mieheltä tulleet ihan vastikään!??
Oli todella pahoillaan, että olen joutunu kyseisen miehen kanssa tekemisiin ja vannotti, että miehelle ei saa kertoa, että hän sanoi, koska mies on arvaamaton. Heidän erostaan on siis aikaa vuosia. Selvisi paljon muutakin, mitä mies on valehdellut mulle, mutta joita olen pitänyt vain omituisuuksina, en valheina.
Eipähän tässä muuta. Ja kyllä, minäkin toivoisin että tämä olisi provo.
Onneksi tein tän aloituksen tänne, tuskin olisin muuten rohjennut lähestyä exää. Naisten ei tarvitse olla naisille susia. <3
Sun hälytuskellot soi jo, kuuntele niitä, usko pois se on sen arvoista.
Jäinkin miettimään että miten tässä mahtoi käydä. Kiitos kun tulit kertomaan asiasta! Ja oli hyvä että kysyit exältä miksi on blokannut tuon miehen.
No nyt on ihana lutunen mussukka jollekin mammalle paremmin vapaana. Eiköhän sillä mammanpojalla ole parikin tuhtia mammaa kierrossa.
Nää on niin nähty, huutonaurua ai namskutarallaa ja om nom nom nom :)
Vierailija kirjoitti:
Jäinkin miettimään että miten tässä mahtoi käydä. Kiitos kun tulit kertomaan asiasta! Ja oli hyvä että kysyit exältä miksi on blokannut tuon miehen.
Oon tehny tänne aiemminkin joitain aloituksia, mutta yleensä unohdan ne enkä käy lisäämässä. Mutta tässä tapauksessa toivon, että naiset luottaisivat intuitioon. Vaikkei mulla mitään konkreettista todistetta ollutkaan miestä vastaan, niin silti tuntui, että kaikki EI voi olla kohdallaan. Tästä palstasta on oikeasti apua, jee. :)
Voi myös miettiä syitä, miksi itse blokkaa jonkun. Itse olen blokannut naispuolisen narsistiystäväni, jonka takia olin aika paskana pitkään. Ko. nainen aiheutti mulle sellaisia traumoja ja asetti mut oikeasti vaaraan, että en halua häntä edes nähdä sattumalta.
Toinen blokattu on ex, joka käytti seksuaalisesti hyväkseen mua kun nukuin. Blokkaan siis oman mielenterveyteni takia. En usko, että kukaan nainen blokkaa minkään muun kuin itsesuojelun takia?
Aikamoiselta kyylältä vaikutat. Voiko suhde kyylän kanssa pidemmän päälle edes toimia? Mitäpä jos vaan otat relax ja luotat omaan havaintokykyysi ja olet vaan avoin kumppanillesi. Kyllä ne luurangot näkyy ajan kanssa jos sellaisia on. Suotta arvailemaan missään mammapalstalla missä moni nainen on varsin epätasapainoinen.
Kauheeta tekstiä naiset päästää existänsä. On monella peiliin katsomisen paikka.
No, se miehen tarina oli aika epäuskottava. Minunkin väkivaltainen ex käänsi pahoinpitelyn niin, että olin muka jahdannut häntä veitsi kädessä ympäri asuntoa. Yrittäkää nyt kuvitella että kaksi kertaa naisen kokoinen mies kirmailee pitkin ahdasta kerrostaloasuntoa kun tyttö perässä viuhtoo leipäveitsellä. Joo, ei se tuomarikaan uskonut.