Olisiko teistä outoa, jos tapaamanne miehen exät olisivat blokanneet hänet?
Olen tavannut miehen Tinderistä ja on ollut nyt puhetta existä. Mies kertoi ettei ole exien kanssa yhteydessä, koska naiset ovat estäneet hänet somessa ja puhelimessa. Miehen mukaan erot ovat tulleet hänen aloitteestaan, ja naiset eivät ole sitä kestäneet, joten ovat siksi blokanneet hänet somessa, että pääsevät hänestä yli.
Kertoi itse halunneensa olla vielä kaveri, eikä varsinaisesti hauku exiään, mutta puhuu heistä kyllä mielestäni aika paljon (vrt. kuinka paljon itse puhun). Kertoi myös halunneensa jäädä kavereiksi exien kanssa, mutta naiset eivät halunneet.
Mies on reilu 30v ja on seurustellut kolmesti elämänsä aikana, asunut avoliitossa joskus nuorena vaan vähän aikaa. Kävin itse katsomassa näiden ex-naisten profiilit, ja mielestäni ovat ihan normaaleja naisia, positiiviset vibat tulivat ainakin Instagramista.
Vaivaa vaan vähän, että miksi ovat estäneet tämän tapailemani miehen... mitä syitä teillä on estää ex-mies, voiko syy oikeasti olla se, että ei pääse yli muuten...?
Kommentit (120)
Uijui. Pahalta kuulostaa. Kannattaa luottaa omiin vaistoihin. Jos häläri päässä soi, siihen yleensä syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun eksä... apua. Se on kans seurustellut kolme kertaa. Mun oli pakko estää se, kun ei jättänyt mua rauhaan. Ekat puoli vuotta oli ihan normaali, tai no jälkikäteen ajateltuna kaikkea muuta kuin normaali. Oli yliampuvan ihana ja täydellinen. Kunnes sekosi täysin ja alkoi haukkumaan ja kritisoimaan kaikkea mitä teen. Halusin erota ja kerroin selkeästi, että tämä on nyt tässä. Alkoi häiriköimään ja soittelemaan keskellä yötä, tuli myös oven taakse. Sanoin että teen rikosilmoituksen jos ei jätä rauhaan. Estin kaikkialla. Nyt olen saanut olla rauhassa. Neuvoni on siis: juokse ja lujaa. Mies sanoi minulle myös, että kaikki eksät ovat olleet h*oria. Ehkä olen nyt yksi heistä.
Lihoitko ja masennuitko suhteen aikana? Yleensä tollanen mies ihmee mehut aika hyvin naisesta, joka kuukahtaa kasaan... alkaa taas kukoistaa eron jälkeen. Siitä nimittäin saa hyvin sitä "ex lakkasi huolehtimasta itsestään ja lihoi" -tarinaa eteenpäin kerrottavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan blokannut exää siksi, että ero on tehnyt niin kipeää, että ei halua törmätä häneen? Koska itselläni on tämä kokemus omasta exästä, koin selityksen ihan normaalina. Naiset voivat olla herkkiä. Mutta mä silti olen ollut yhteydessä exääni ja kun nähdään niin moikataan, hyvät välit on nyt muutama vuosi eron jälkeen. Sitä taas en käsitä, miksi pidetään blokattuna exää, joka on ollut siinä välissä jo toisen naisen kanssa suhteessa...ja miksi silti laitetaan viesti blokatulle exälle, mutta sitten taas sen jälkeinen ex on estänyt myös puhelimessa.
ap
Vastaus: joo juuri tuon takia, mutta en BLOKANNUT vaan hiljensin hänet ja poistin hänen numeronsa puhelimestani - näin en näe häntä. Blokkaaminen on lapsellista mielestäni, on parempia tapoja kuten numeron poistaminen niin et näe häntä enää whatsapissa esimerkiksi.
Voin kertoa, että pian tämä unelmien mies selittää, miten näitten exien perheetkin pitivät hänestä NIIIIIN paljon, että exien vanhemmat olivat tyttärilleen vihaisia, miksi suhde kariutui noin ihanaan vävykokelaaseen. Huomaamattasi olet myös paljastanut hänelle kipeimmät ja eniten häpeää aiheuttavat salaisuutesi ja - hupsista keikkaa - ihana mies käyttää juonesti juuri noita kipukohtia osoittamalla suurta arvostusta juuri niistä piirteistäsi, joista tunnet kipua. Viljelee paljon täytesanoja todellakin-itseasiassa-täytyy sanoa-kaikenkaikkiaan jne., eli puhuu niin paljon, että et oikeasti tiedä mitä hän sanoi. Hän vain puhui sinut ”täyteen” ja luulit kuulleesi sen, mitä sisimpäsi toivoisi kuulevansa. Keskittyy tällä hetkellä niin täysin sinuun, että huomaamatta et eläkään enää sinun elämääsi sellaisena mitä se oli ennen tapaamistanne, hän on huomaamattasi ottanut ajankäyttösi haltuun ja luulet teidän vain viettävän yhteistä aikaa. Joko on käytettynä klassikko: ”Huomaatko sä mitä meidän silmien välillä tällä hetkellä tapahtuu?”
Exäni ovat ihan kunnollisia, normaaleja ihmisiä, mutta itse piilotan exät somessa koska en halua eron ollessa tuore exän tulevan koko ajan vastaan jossain. Myöhemmin taas ei ole mitään tarvetta poistaa blokkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun eksä... apua. Se on kans seurustellut kolme kertaa. Mun oli pakko estää se, kun ei jättänyt mua rauhaan. Ekat puoli vuotta oli ihan normaali, tai no jälkikäteen ajateltuna kaikkea muuta kuin normaali. Oli yliampuvan ihana ja täydellinen. Kunnes sekosi täysin ja alkoi haukkumaan ja kritisoimaan kaikkea mitä teen. Halusin erota ja kerroin selkeästi, että tämä on nyt tässä. Alkoi häiriköimään ja soittelemaan keskellä yötä, tuli myös oven taakse. Sanoin että teen rikosilmoituksen jos ei jätä rauhaan. Estin kaikkialla. Nyt olen saanut olla rauhassa. Neuvoni on siis: juokse ja lujaa. Mies sanoi minulle myös, että kaikki eksät ovat olleet h*oria. Ehkä olen nyt yksi heistä.
Lihoitko ja masennuitko suhteen aikana? Yleensä tollanen mies ihmee mehut aika hyvin naisesta, joka kuukahtaa kasaan... alkaa taas kukoistaa eron jälkeen. Siitä nimittäin saa hyvin sitä "ex lakkasi huolehtimasta itsestään ja lihoi" -tarinaa eteenpäin kerrottavaksi!
En kumpaakaan. Olen ihan ok näköinen ja pidän huolta itsestäni. Mies oli todella mustasukkainen, eikä voinut sietää lähipiirissäni edes yhtään kaverimiestä.
Sä et muuten ap ymmärrä vielä narsismista kovinkaan paljon. Ei narsisti blokkaa ketään, kas kun narsistille sitä exää ei ole enää olemassa, se ei ole kynnysmaton arvoinen, siksi sitä ei edes blokata.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että pian tämä unelmien mies selittää, miten näitten exien perheetkin pitivät hänestä NIIIIIN paljon, että exien vanhemmat olivat tyttärilleen vihaisia, miksi suhde kariutui noin ihanaan vävykokelaaseen. Huomaamattasi olet myös paljastanut hänelle kipeimmät ja eniten häpeää aiheuttavat salaisuutesi ja - hupsista keikkaa - ihana mies käyttää juonesti juuri noita kipukohtia osoittamalla suurta arvostusta juuri niistä piirteistäsi, joista tunnet kipua. Viljelee paljon täytesanoja todellakin-itseasiassa-täytyy sanoa-kaikenkaikkiaan jne., eli puhuu niin paljon, että et oikeasti tiedä mitä hän sanoi. Hän vain puhui sinut ”täyteen” ja luulit kuulleesi sen, mitä sisimpäsi toivoisi kuulevansa. Keskittyy tällä hetkellä niin täysin sinuun, että huomaamatta et eläkään enää sinun elämääsi sellaisena mitä se oli ennen tapaamistanne, hän on huomaamattasi ottanut ajankäyttösi haltuun ja luulet teidän vain viettävän yhteistä aikaa. Joko on käytettynä klassikko: ”Huomaatko sä mitä meidän silmien välillä tällä hetkellä tapahtuu?”
No mulle on sanonut niin, että hämmästelee miten mulle voi puhua mistä tahansa, eikä ole koskaan avautunut niin aroista asioista ennen. Sen takia en hirveästi hätkähtänyt näitä ex-puheitakaan, kun mies kertoo oikeasti muutenkin kaikesta kaiken ja hölöttää paljon asioita laidasta laitaan. Mutta nyt vaan jotenkin mietin, että voiko kyseessä olla vaan niin ihana tyyppi, ettei siitä pääse yli kuin estämällä... en tiiä.
ap
Ja muuten, ota itsellesi henkilökohtainen luotonantokielto jos et usko mitä sulle täällä juuri väännetään rautalangasta. Se on ihan hyvä olla olemassa siinäkin kohtaa, vaikka ymmärtäisit skipata tämän keikarin. Hän kun ei ole ainoa.
Mielestäni kummallista että mies kertonut sulle jostain eksistään ja heidän blokkailuistaan noin tarkasti. Kuulosti jopa hieman ylpeältä, kun useampi nainen jäänyt perään itkemään. Itselleni kuulostaa ihmiseltä joka hurmaa ja sitten dumppaa ja siirtyy seuraavaan. Ole tarkkana!
Vierailija kirjoitti:
Sä et muuten ap ymmärrä vielä narsismista kovinkaan paljon. Ei narsisti blokkaa ketään, kas kun narsistille sitä exää ei ole enää olemassa, se ei ole kynnysmaton arvoinen, siksi sitä ei edes blokata.
En kyl ymmärrä joo, siis olen vaan lukenut jotain pintapuolista. Ei tule mitään narsistiviboja tästä miehestä, mitä siis niin kun itse siitä aihepiiristä tiedän. Narsisti-sana vilahti miehen omissa puheissa, kun hän kertoi ensimmäisen seurustelusuhteensa olleen narsistin kanssa, kuulemma äitinsä sen oli huomannut, ja mies sitten erosi naisesta, koska naisella oli suhde toisen kanssa. Ei ainakaan itsellä herännyt fiilistä, että mies olisi keksinyt tän jutun. Nainen oli kuulemma väkivaltainen, mutta väitti kaikille miehen olleen väkivaltainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten, ota itsellesi henkilökohtainen luotonantokielto jos et usko mitä sulle täällä juuri väännetään rautalangasta. Se on ihan hyvä olla olemassa siinäkin kohtaa, vaikka ymmärtäisit skipata tämän keikarin. Hän kun ei ole ainoa.
Siis mitä mulle väännetään rautalangasta täällä? Sori, mutta en ole mielestäni saanut absoluuttista totuutta, mutta hyviä pointteja kyllä, joita pitää miettiä... :/
ap
Onkohan näille casanoville olemassa joku salainen käsikirjoitus tähän juoneen, jota manipuloijien salainen veljeskunta jakaa hyviksi katsomilleen uusille jäsenkandidaateilleen? Kun tämä sama v:n tarina on näillä aina ja iankaikkisesti sama. Ja mitä paitsi me naiset ollaan lapsuudessamme jääty, että tämä sonta on sitä mikä hoitaa haavamme ja pöhköt me uskotaan tätä tarinaa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kummallista että mies kertonut sulle jostain eksistään ja heidän blokkailuistaan noin tarkasti. Kuulosti jopa hieman ylpeältä, kun useampi nainen jäänyt perään itkemään. Itselleni kuulostaa ihmiseltä joka hurmaa ja sitten dumppaa ja siirtyy seuraavaan. Ole tarkkana!
Siis joo, tuo juuri vähän on outoa... kun kysyin, että miksi sun exäs on sut yhä blokannut, niin sanoi vaan heti että ei päässyt hänestä varmaan yli muuten. Sitten painotti sitä, että hän on ollut se jättäjä, että siksi. Kysyin, että miten hän voi tietää blokkaamisen syyn olleen tuo, niin vähän suutahti ja kivahti, että hemmetistäkö hän tietää, kunhan nyt vaan tuli ekanan mieleen tuo syy.
Jotenkin vaan ei täsmää se, että jos ei päässyt yli muuten kuin blokkaamalla, niin kait nyt kolmen vuoden kuluttua on jo päässyt ?? Miksi siis pitää blokattuna yhä... ja sitä seuraavakin nainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiaiai - exät narsisteja ja muuten hulluja, itse kiltti ihana mies? Mitä infoa sä vielä kaipaat nainen?
Eikös niin sanota, että tietyn tyyliset ihmiset ajautuvat narsistien uhreiksi? Eli tavallaan en voi suoralta kädeltä sanoa, etteivätkö nämä naiset olisi tyyliin narsisteja. Mietin vaan, että blokkaako narsistit sitten uhrinsa? olen käsittänyt, että narsisti blokataan... sehän tässä on hullua, kun en tiedä uskoako miestä vai onko tässä jotain outoa.
ap
Tuossa kohden kannattaa miettiä mitä vikaa sinussa itsessäsi on kun hengaat tuollaisen mussukan kanssa.
Eikö vaan että rajanylityksiä on jo tapahtunut? Jos mies on puhunut exiensä mt-ongelmista sinulle, niin mietipä miltä sinusta tuntuu kun hän kulkee kaupungilla kertoen asioista joista sinä olet hänelle uskoutunut.
Ihminen joka ei ole muille luotettava ei ole sinullekaan luotettava, oli keskinäinen suhteenne mitä tahansa.
Virkavallan kanssa selvittelen tilannettani, joka alkoi juuri noin uskomattomasta kohtaamisesta ja rakastumisesta. Kysyin suoraan tutkijalta, mitä teen, varoitanko seuraavaa kohdetta, johon tiedän juuri tällä hetkellä tehtävän valtavaa hurmaamistyötä. Vastaus kuului ”Olisitko ite uskonut, jos sua olis varoitettu?” Niinpä. Et sinäkään.
Ihminen, joka haukkuu exiään, syyttelee mustasukkaiseksi ym. on yleensä itse juuri tällainen! Exät varmaan ovat estäneet miehen mustasukkaisuuden ja häiriköinnin takia. Minä en näe sille mitään hyväksyttävää selitystä, että haukutaan exät maanrakoon ja tehdään itsestä joku uhri. Se yleensä kertoo karua kieltä siitä, että pyritään puhdistamaan oma selusta.
Kokeile miten reagoi tähän: sano sille ettet usko tästä oikein tulevan mitään ja toivota hyvää jatkoa. Tule kertomaan miten kävi. Jos on hullu, niin ei jätä sua rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Virkavallan kanssa selvittelen tilannettani, joka alkoi juuri noin uskomattomasta kohtaamisesta ja rakastumisesta. Kysyin suoraan tutkijalta, mitä teen, varoitanko seuraavaa kohdetta, johon tiedän juuri tällä hetkellä tehtävän valtavaa hurmaamistyötä. Vastaus kuului ”Olisitko ite uskonut, jos sua olis varoitettu?” Niinpä. Et sinäkään.
Sen takiahan mä täällä kyselenkin neuvoja, että mitä mieltä muut ovat... en ole sanonut, että en uskoisi varoituksia, jos sellaisia tänne tulee. Mun hälytyskellot soivat vähän, kirjoitin tänne, ja olen saanut aika paljon miettimisen aihetta... suurin osa tuntuu ajattelevan, että blokkaaminen kertoo jostain muusta kuin siitä, että exät eivät pääse yli. Kyllä mä näitä kaikkia kommentteja mietin ja arvostan, että tuntemattomat vaivautuu kommentoimaan... olisi kiva kuulla kokemuksia juuri tästä blokkaamisestä, että miksi ja millaisia tyyppejä blokataan.
ap
Eikös niin sanota, että tietyn tyyliset ihmiset ajautuvat narsistien uhreiksi? Eli tavallaan en voi suoralta kädeltä sanoa, etteivätkö nämä naiset olisi tyyliin narsisteja. Mietin vaan, että blokkaako narsistit sitten uhrinsa? olen käsittänyt, että narsisti blokataan... sehän tässä on hullua, kun en tiedä uskoako miestä vai onko tässä jotain outoa.
ap