Olenko kohtuuton (miesystävän lapset)?
Olen seurustellut vuoden miesystäväni kanssa. Asumme eri paikkakunnilla ja mies tekee paljon töitä epäsäännöllisinä työaikoina. Hänellä on myös lapsia edellisestä parisuhteestaan. Tämän vuoden aikana olemme olleet yhden viikonlopun yhdessä niin, että hänellä ei ole ollut töitä eikä lapsia luonaan. Tämä tapahtui viime kesänä. Muuten näemme yksittäisiä arki-iltoja ilman lapsia 2 kertaa kuukaudessa. Muuten lapset ovat lähes joka viikonloppu miehen luona. Nyt oli sovittu, että tämän viikonlopun olemme yhdessä minun luonani. Miehen exä oli kuitenkin "unohtanut", että lapsien piti olla tämä viikonloppu hänen luonaan. No, minun logiikallani asia menisi niin, että ex peruisi menonsa, koska hän on unohtanut ja mokannut, mutta ei onnistu. Olenko ihan hirviö, kun nostan tästä mekkalan? En haluaisi olla sellainen tyttöystävä, joka kieltää miestä näkemästä lapsiaan, mutta minusta tämä on liikaa. Vuoden aikana yksi ainoa kokonaan lapsivapaa viikonloppu perutaan yhtäkkiä vain unohduksen takia. Tuntuu, että minulla ei edes ole miesystävää, koska en näe häntä koskaan. Hän ei ole nähnyt esimerkiksi ystäviäni koskaan emmekä ole olleet koskaan elokuvissa, tapahtumissa tms, koska lapset ovat aina hänellä viikonloppuisin. Mitä voin tehdä? En oikein voi mennä hänen exällekään marisemaan. Suututtaa vain tosi paljon. Ja minulla on itsellänikin lapsia, joten ymmärrän kyllä tilannetta aika pitkälle. Mutta liika on liikaa.
No, tämä oli tällainen purkaus. Vertaistukea, neuvoja tai haukkuja otetaan vastaan, kiitos.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että suhteen lopettaminen vuoden jälkeen tuntuu vaikealta; tuntuu, että olet heittänyt elämästäsi vuoden hukkaan; tuntuu surulliselta ja häpeälliseltä ja lopulliselta ja vaikka miltä. Tottakai tuntuu ja kuuluukin tuntua, jos tunteita on yhtään ollut pelissä! Mutta suhteen lopettaminen vuoden jälkeen on helpompaa kuin kahden vuoden jälkeen, tai kolmen vuoden jälkeen.
Ei ole mitään merkkiä siitä, että tilanne tulisi muuttumaan tulevaisuudessa, joten mitä vaihtoehtoja sinulla on? Laastarin repäiseminen nopeasti tekee hirmu kipeää mutta kipu menee pian ohi. Sen irrottaminen pikkuhiljaa ei satu niin paljon, mutta kestää moninkertaisen ajan (ja koko sen ajan sattuu jonkin verran). Kumpi tapa suhteen lopettamiseen on sinusta parempi?
Voi sen suhteen eteen tehdä töitäkin ja joskus ongelmat jopa myös ratkeavat parempaan. Mielestäni ap:n asia on sellainen, joka voi olla ratkaistavissa tai ainakin muutettavissa huomattavasti paremmalle tolalle. Jos molemmat haluavat nähdä vaivaa suhteen eteen ja arvostaa todella toista. Aina ei tarvi ihmissuhdetta vaihtaa. Sitoutuminen yhteisen hyvän rakentamiseen voisi olla nykyistä yleisempää tässä kertakäyttökulttuurissa, joka ulottuu myös ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nähtävästi kiinnosta miestä tarpeeksi, muutenhan hän pyrkisi tekemään jotain asialle.
Mä näkisin asian niin että lapset ovat erittäin tärkeitä isälle kun ei tee asialle mitään. (tuo mieleen oman isäni jolle lapset olivat tärkeintä ja kukaan nainen ei koskaan mennyt meidän edelle)
Silti tietysti voisi yrittää saada lapsivapaita vkloppuja.
Mun lapsuudessani toisella vanhemmalla ei juuri koskaan ollut lapsivapaita viikonloppuja, kun etävanhempi teki omina viikonloppuinaan ohareita juopottelun takia. Useita kertoja me istuttiin suunnilleen reput selässä odottamassa vanhempaa hakemaan, mutta odotteluksi jäi. Joskus menimme sovitusti suoraan koulusta vain todetaksemme, että kukaan ei tule avaamaan ovea.
Mitä vaihtoehtoja lähivanhemmalla olisi tällöin ollut kuin perua omat menonsa ja ottaa vastuu lapsistaan myös sen juoppovanhemman puolesta? Hankkia joku vieras lapsenvahti, että lapsille varmasti jää olo, että kumpikaan vanhemmista ei välitä? Tai kuten ap taitaa olettaa, lukita lapset ulos myös kotoaan, koska sinne on uusi rakkaus tulossa viettämään lapsivapaata viikonloppu?
Lapsille on hyvä, jos hekin tietävät etukäteen missä minäkin viikonloppuna ovat, tuo turvallisuutta. Ja ap kirjoitti, että hänelläkin on lapsia, eikös näiden kaikkien lasten kanssa voi yhdessä viettää viikonloppuja ja vaikka arkeakin.
Exä tarvitsee rajat myös, muutenhan teidän kaikkien elämä on aivan sekaisin. Ja rajojen asettajan on oltava miesystäväsi, ei sitä kukaan muu hänen puolestaan tee. Jollei suostu, niin heivaa koko tyyppi. Parempiakin ihan varmasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että suhteen lopettaminen vuoden jälkeen tuntuu vaikealta; tuntuu, että olet heittänyt elämästäsi vuoden hukkaan; tuntuu surulliselta ja häpeälliseltä ja lopulliselta ja vaikka miltä. Tottakai tuntuu ja kuuluukin tuntua, jos tunteita on yhtään ollut pelissä! Mutta suhteen lopettaminen vuoden jälkeen on helpompaa kuin kahden vuoden jälkeen, tai kolmen vuoden jälkeen.
Ei ole mitään merkkiä siitä, että tilanne tulisi muuttumaan tulevaisuudessa, joten mitä vaihtoehtoja sinulla on? Laastarin repäiseminen nopeasti tekee hirmu kipeää mutta kipu menee pian ohi. Sen irrottaminen pikkuhiljaa ei satu niin paljon, mutta kestää moninkertaisen ajan (ja koko sen ajan sattuu jonkin verran). Kumpi tapa suhteen lopettamiseen on sinusta parempi?
Voi sen suhteen eteen tehdä töitäkin ja joskus ongelmat jopa myös ratkeavat parempaan. Mielestäni ap:n asia on sellainen, joka voi olla ratkaistavissa tai ainakin muutettavissa huomattavasti paremmalle tolalle. Jos molemmat haluavat nähdä vaivaa suhteen eteen ja arvostaa todella toista. Aina ei tarvi ihmissuhdetta vaihtaa. Sitoutuminen yhteisen hyvän rakentamiseen voisi olla nykyistä yleisempää tässä kertakäyttökulttuurissa, joka ulottuu myös ihmissuhteisiin.
No tässä tapauksessa mies ei halua kahdenkeskistä aikaa yhtä paljon kuin ap, niin miten tuossa neuvottelee? Ainakin aiemmissa viesteissä ap kertoi että asiasta on puhuttu ja mies oli lupaillut yhteistä aikaa enemmän, mutta sitten ei nämä lupaukset toteutuneet. Ei kai siinä ole muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tilanne tai lähteä eri suuntiin. Tosin ap:n jutut vaikuttaa keksityiltä, mutta jos ajatellaan että joku on vastaavanlaisessa tilanteessa, niin sanoisin että vuosi on jo aika pitkä aika odottaa tilanteen muuttumista, jos sitä aina luvataan, mutta mitään ei tapahdu. Ei ne sanat vaan teot.
Ei jatkoon! Uusperhehelvetti taas vaan alkamassa!
No eihän normiperheessäkään mitään lapsivapaita viikonloppuja ole.
Miksi lapset ovat sinulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nähtävästi kiinnosta miestä tarpeeksi, muutenhan hän pyrkisi tekemään jotain asialle.
Mä näkisin asian niin että lapset ovat erittäin tärkeitä isälle kun ei tee asialle mitään. (tuo mieleen oman isäni jolle lapset olivat tärkeintä ja kukaan nainen ei koskaan mennyt meidän edelle)
Silti tietysti voisi yrittää saada lapsivapaita vkloppuja.
Mun lapsuudessani toisella vanhemmalla ei juuri koskaan ollut lapsivapaita viikonloppuja, kun etävanhempi teki omina viikonloppuinaan ohareita juopottelun takia. Useita kertoja me istuttiin suunnilleen reput selässä odottamassa vanhempaa hakemaan, mutta odotteluksi jäi. Joskus menimme sovitusti suoraan koulusta vain todetaksemme, että kukaan ei tule avaamaan ovea.
Mitä vaihtoehtoja lähivanhemmalla olisi tällöin ollut kuin perua omat menonsa ja ottaa vastuu lapsistaan myös sen juoppovanhemman puolesta? Hankkia joku vieras lapsenvahti, että lapsille varmasti jää olo, että kumpikaan vanhemmista ei välitä? Tai kuten ap taitaa olettaa, lukita lapset ulos myös kotoaan, koska sinne on uusi rakkaus tulossa viettämään lapsivapaata viikonloppu?
Jotain tämänkaltaista ap vihjaili kertomalla että mies oli jankannut ettei "ollut muuta vaihtoehtoa" kuin perua viikonloppu. Mutta sitten ap muutti storylinea että kyse olisikin epämääräisistä vuorotöistä.
Jos leikitään että ap:n tarina olisi totta, niin lopputulemahan on ap:n kannalta aivan sama, oli siinä syy mikä tahansa että lapset ovat miehen luona joka viikonloppu. Hänen täytyisi joko hyväksyä asia tai lopettaa suhde. Mitä muuta siinä olisi tehtävissä?
Ei mitään, kannattaa lopettaa suhde välittömästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tänne tullaan lynkkaamaan sinut, että mitäs olet ottanut miehen jolla on lapsia, lapset tulevat aina ensimmäisenä jne jne.
Tuo on mahdollista saada toimimaan, jos teillä on selkeät pelisäännöt. Ne teidän pitää tehdä. Ja miehen pitää tehdä selkeä viesti eksälle päin samasta. Jos tämä ei toimi, niin sitten ei suhdekaan toimi.
Kiitos tästä viestistä. Näin minustakin. Mutta en oikein tiedä, miten minä pystyn näiden pelisääntöjä ryhtyä sanelemaan. Kun nimenomaan en haluaisi olla sellainen, joka tulee ulkopuolisena sanelemaan, että miehellä pitää olla lapsivapaata.
ap
Ihan ensin iso peukku miehelle että priorisoi lapsia, helmen olet löytänyt! Toiseksi, onkohan miehen eksä jotenkin aidosti tasapainoton kun miehen täytyy (ja haluaakin!) ottaa lapset joka viikonloppu? Jospa mies ei halua jättää lapsia exälle viikonlopuksi ellei eksä (harvoin) ole itse siihen halukas?
Jutelkaa miehen kanssa asiasta. On erittäin hienoa että hän laittaa lapset etusijalle, mutta toki ymmärrän sinuakin. Minkä ikäisiä lapset ovat? Voisiko jossain vaiheessa jo ajatella että tutustutte? Miksi ette voi nähdä arkisin useammin? Onko syynä oikeasti miehen epäsäännöllinen työ, vai eikö hän halua sitoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siltä minustakin tuntuu, mutta mies suuttui, kun sanoin tämän hänelle. Hän vain sanoo, ettei voi asialle mitään ja sanoo, että lapset pitää hoitaa ja ex on mahdoton.
ap
On totta, että omat lapset pitää hoitaa. Mutta mies voisi välillä palkata niille lapsille lastenhoitajan vaikka illaksi, kun lapset on hänen luonaan, jotta pääsisitte vaikka elokuviin kaksistaan. Niin ydinperheissäkin tehdään välillä.
Niin. Mutta minun ymmärrykseeni ei mene, miksi minun miesystäväni on se, joka järjestää lapsenvahdin, kun alunperin oli sovittu, että lapset ovat äidillään ja äidille tuli meno. Eikö silloin äidin pidä järjestää lastenhoitaja illaksi, jos on mennyt lupaamansa unohtamaan. Miksi isän pitää hoitaa asiat, kun äiti liihottaa missä huvittaa?
ap
Valitettavasti on olemassa toivottomia eksiä. Olen ollut naisena tuossa tilanteessa, että eksä perui viikonloppuja koko ajan ja niin lapset olivat minulla aina. En kai voinut niitä heitteillekään jättää. Yksinhuoltajuuden kyllä hanki, kun kerran lasten isästä ei huoltajaksi ollut.
Mielestäni miehen pitäisi hankkia lapset lähihuoltajuuteen ja tehdä eksästään lasu.
Mahdatkohan olla hänelle ainoa nainen? Oletko varma, että he ovat edes eronneet?
Jos miehen eksä on alkoholisti? Ei siinä silloin paljon auta vaikka miten iskis nyrkkiä pöytään että tämä on sopimus ja siitä on pakko pitää kii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa mies ottaa mielellään lapset vaikka joka viikonloppu? Ovathan lapet hänen perheensä ja oletettavasti paljon tärkeämmät kuin sinä. Minun mielestäni sinulla ei ole mitään oikeutta urputtaa niin kauan kun miehellä ei ole mitään lasten tapaamista vastaan. Sinun tehtäväsi on joko hyväksyä perheellinen mies kumppaniksesi jolle lapset ovat aina etusijalla tai sitten etsiä perheetön mies.
Ei minä olekaan urputtanut aiemmin, mutta nyt paloi käämit, kun sovittu viikonloppu peruuntui. Mielestäni olen ollut aika kärsivällinen tässä nyt vuoden verran. Ja mies nimenomaan itse oli sopinut tästä viikonlopusta exän kanssa, mutta exä päättikin toisin. Sehän tässä ottaakin päähän, etten ole nyt takkuamassa miehen takia, vaan hänen exänsä oikkujen takia.
ap
En syyttäisi exää, vaan miestä. Antaa exän ohjailla itseään. Ei tuo ole mikään hyvä kumppani sinulle, pitää mieluummin exän tyytyväisenä, ei sinua.
Juuri näin. Lue tämä edellisen kirjoittajan viimeinen lause tarkkaan. Kumman kanssa se mies sydämessään on? Itsekin epäilit, ettei mies ehkä ole nyt edes rehellinen. Exä menee edelle. Tsemppiä!
T. Samassa tilanteessa ollut
Et ole miehelle tärkeintä maailmassa, vaan hänen lapsensa ovat. Turhaan täällä mesoat ja exää haukut. Jos mies pitäisi sinua ja kahdenkeskistä aikaanne tärkeänä, hän kyllä järjestäisi asian. Hei haloo, jos teillä ei ole kuin kerran vuoden aikana ollut kahdenkeskinen viikonloppu, pitäisi sinun osata vetää tästä omat johtopäätökset. Miksi naiset valitsette näitä miehiä, kun ei teiltä onnistu tyytyminen äitipuolen tai osa-aikanaisen rooliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vääntämiseksi. Moni on sitä mieltä että tilanne on epäreilu ap:tä kohtaan, mutta sen voi ratkaista vain mies. Joko hän haluaa yhteistä aikaa tai sitten ei. Tämä ei vastaus ei kuitenkaan ilmeisesti miellytä. Ainut vaihtoehto on tehdä lasu miehen Ex:stä vaikkei ap ole edes varma miksi mies on kaikki viikonloput kiinni lapsissa eikä ole saanut selvitettyä tätä asiaa vuoden aikana miehen kanssa. Kaikki ehdotukset varmaan on jo ehdotettu.
Just näin. Ap alkaa muistuttaa sitä yhtä tarinatätiä, joka satuilee näitä monipolvisia jankkausprovoja. Ne tunnistaa aina siitä, että on joku järjenvastainen yksityskohta (tässä = seurustellut yli vuoden, eikä tiedä miksi lapset ovat joka viikonloppu + viikollakin isällään, "ei ole tullut puheeksi" vaikka ap haluaisi nähdä viikonloppuisinkin ja tästä on keskusteltu ja riideltykin, ja soittelevat miehen kanssa kuulumisiakin joka päivä), johon aloittaja jättää vastaamatta, vaikka sitä kysytään. Sitten jotenkin ympäripyöreästi väistää kysymyksen. Tarinatäti heittää "täkyjä" (tässä = vihjailee että mies valehtelee, "usein on perunut juuri viikonloput") ja kun ihmiset siihen tarttuu, niin sitten kääntää kelkkansa, että eihän se nyt siitä voi olla missään nimessä kysymys. Tällä tavoin saa jankattua provoa vielä useita sivuja.
Toinen tunnusmerkki on sitten tuo, että aloittaja ei "ymmärrä" mitä ja miksi häneltä kysytään, ja/tai "ymmärtää" tahallaan väärin. Usein kuitenkin koska kyse provosta, väärinymmärtäminen vaikuttaa ihan järjettömältä. Tai sitten aloittaja tartuu komentissa olleeseen sivuhuomautukseen ja vääntää siitä jotain, mitä kommentin kirjoittaja ei selvästikään ollut tarkoittanut. Tässä ketjussa täyttyy kaikki nämä merkit.
Kannattaisi ehkä lukea viestini ennen kuin tekee oletuksia, joista en ole sanaakaan sanonut.
Ensinnäkin, miten niin en tiedä, miksi lapset ovat isällään? Eikö ole aika selvää, että se johtuu yhteisestä sopimuksesta eikä siihen kai uudella tapailukumppanilla ole sen kummempaa sanomista. Ja varsinkin jos on kyse miehestä, jolla on epäsäännölliset työajat, ei siinä yhtäkkiä tule ajatelleeksi, että sopimus on lähtökohtaisesti epäreilu. Käsitin aluksi, että nämä sovitaan työvuorojen mukaan vaihdellen tms. (Olen itsekin ollut vuorotöissä jonkin aikaa ja silloin järjesteltiin sen mukaan, miten työvuorot menevät ) Ei tosiaan tullut mieleenkään lähteä utelemaan; mitä huoltajuussopimuksissa virallisesti lukee.Ja juu, ehkä en kaikkea ymmärrä kun yhtäkkiä kesken muun asian on yksittäinen kysymys sukupuolitaututesteistä ilman mitään kontekstia.
Ap
Tosi hyvä esimerkki siitä, mistä tuo edellinen kommentoija puhuu. Ap:ltä on kysytty monta kertaa miksihän mies ja exänsä ovat päätyneet tuollaiseen ratkaisuun, että lapset ovat toisella vanhemmalla joka ainoa viikonloppu. Kun ei aivan yleistä ole tuollainen ratkaisu ja sitoohan se aikapaljon ja hieman itse mietin sitä exääkin, koska itse en ainakaan haluaisi olla erossa lapsistani joka ainoa viikonloppu, että mitähän tuossa on takana. Kun ventovieraallakin herää mieleen kysymys että miksi näin, niin ap sen sijaan ei ole mieheltä kysynyt asiaa, vaikka ovat seurustelleet vuoden. Selitti tuolla aiemmin vaan wa-viesteillä riitelystä, kun asiaa kysyttiin. Nyt sitten ap alkaa puhua huoltajuussopimuksesta, kun eihän kyse ole siitä. Juuri niinkuin tuo edellinen kommentoija sanoi ap:n televän. Vääntävän ilmiselvän asian toiseksi.
En oikeasti ymmärrä mikä tässä menee nyt ristiin. Kysyttiin, miksi en ole kysynyt aiemmin. Sanoin, että ei tullut mieleen sen olevan epäreilu. Ja olen ajatellut myös, ettei minun kuulu työntää nokkaani jika asiaan. Nyt olen tajunnut sen olevan epäreilu ja olen siitä kysynyt ja jopa suuttunut. Se tapahtui toissapäivänä kun emme olleet kasvokkain vaan vaihdoimme wa-viestejä. Eilen puhuimme puhelimessa ja kysyin, miten asia menee ja mies ei voinut puhua kun oli lapset vieressä. Lupasi että puhutaan asiasta sitten kun tavataan. Mikä tässä on vaikeaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mahdatkohan olla hänelle ainoa nainen? Oletko varma, että he ovat edes eronneet?
Olen tähän vastannut jo ketjussa monta kertaa. Olen varma. Syitä löydät, kun selailet sivuja taaksepäin. En jaksa niitä enää kymmenettä kertaa kirjoittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vääntämiseksi. Moni on sitä mieltä että tilanne on epäreilu ap:tä kohtaan, mutta sen voi ratkaista vain mies. Joko hän haluaa yhteistä aikaa tai sitten ei. Tämä ei vastaus ei kuitenkaan ilmeisesti miellytä. Ainut vaihtoehto on tehdä lasu miehen Ex:stä vaikkei ap ole edes varma miksi mies on kaikki viikonloput kiinni lapsissa eikä ole saanut selvitettyä tätä asiaa vuoden aikana miehen kanssa. Kaikki ehdotukset varmaan on jo ehdotettu.
Tämä nyt on jo liikaa.
Niinpä. En ole missään mielestäni puhunut, että olisin tekemässä lasu-ilmoitusta. Taas palstalaiset keksivät omiaan. Taisin kerran mainita sen ohimennen kun miehen puheesta sain käsityksen, että lapset on jätetty heitteille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Ap alkaa muistuttaa sitä yhtä tarinatätiä, joka satuilee näitä monipolvisia jankkausprovoja. Ne tunnistaa aina siitä, että on joku järjenvastainen yksityskohta (tässä = seurustellut yli vuoden, eikä tiedä miksi lapset ovat joka viikonloppu + viikollakin isällään, "ei ole tullut puheeksi" vaikka ap haluaisi nähdä viikonloppuisinkin ja tästä on keskusteltu ja riideltykin, ja soittelevat miehen kanssa kuulumisiakin joka päivä), johon aloittaja jättää vastaamatta, vaikka sitä kysytään. Sitten jotenkin ympäripyöreästi väistää kysymyksen. Tarinatäti heittää "täkyjä" (tässä = vihjailee että mies valehtelee, "usein on perunut juuri viikonloput") ja kun ihmiset siihen tarttuu, niin sitten kääntää kelkkansa, että eihän se nyt siitä voi olla missään nimessä kysymys. Tällä tavoin saa jankattua provoa vielä useita sivuja.
Toinen tunnusmerkki on sitten tuo, että aloittaja ei "ymmärrä" mitä ja miksi häneltä kysytään, ja/tai "ymmärtää" tahallaan väärin. Usein kuitenkin koska kyse provosta, väärinymmärtäminen vaikuttaa ihan järjettömältä. Tai sitten aloittaja tartuu komentissa olleeseen sivuhuomautukseen ja vääntää siitä jotain, mitä kommentin kirjoittaja ei selvästikään ollut tarkoittanut. Tässä ketjussa täyttyy kaikki nämä merkit.
Kannattaisi ehkä lukea viestini ennen kuin tekee oletuksia, joista en ole sanaakaan sanonut.
Ensinnäkin, miten niin en tiedä, miksi lapset ovat isällään? Eikö ole aika selvää, että se johtuu yhteisestä sopimuksesta eikä siihen kai uudella tapailukumppanilla ole sen kummempaa sanomista. Ja varsinkin jos on kyse miehestä, jolla on epäsäännölliset työajat, ei siinä yhtäkkiä tule ajatelleeksi, että sopimus on lähtökohtaisesti epäreilu. Käsitin aluksi, että nämä sovitaan työvuorojen mukaan vaihdellen tms. (Olen itsekin ollut vuorotöissä jonkin aikaa ja silloin järjesteltiin sen mukaan, miten työvuorot menevät ) Ei tosiaan tullut mieleenkään lähteä utelemaan; mitä huoltajuussopimuksissa virallisesti lukee.Ja juu, ehkä en kaikkea ymmärrä kun yhtäkkiä kesken muun asian on yksittäinen kysymys sukupuolitaututesteistä ilman mitään kontekstia.
Ap
Tosi hyvä esimerkki siitä, mistä tuo edellinen kommentoija puhuu. Ap:ltä on kysytty monta kertaa miksihän mies ja exänsä ovat päätyneet tuollaiseen ratkaisuun, että lapset ovat toisella vanhemmalla joka ainoa viikonloppu. Kun ei aivan yleistä ole tuollainen ratkaisu ja sitoohan se aikapaljon ja hieman itse mietin sitä exääkin, koska itse en ainakaan haluaisi olla erossa lapsistani joka ainoa viikonloppu, että mitähän tuossa on takana. Kun ventovieraallakin herää mieleen kysymys että miksi näin, niin ap sen sijaan ei ole mieheltä kysynyt asiaa, vaikka ovat seurustelleet vuoden. Selitti tuolla aiemmin vaan wa-viesteillä riitelystä, kun asiaa kysyttiin. Nyt sitten ap alkaa puhua huoltajuussopimuksesta, kun eihän kyse ole siitä. Juuri niinkuin tuo edellinen kommentoija sanoi ap:n televän. Vääntävän ilmiselvän asian toiseksi.
En oikeasti ymmärrä mikä tässä menee nyt ristiin. Kysyttiin, miksi en ole kysynyt aiemmin. Sanoin, että ei tullut mieleen sen olevan epäreilu. Ja olen ajatellut myös, ettei minun kuulu työntää nokkaani jika asiaan. Nyt olen tajunnut sen olevan epäreilu ja olen siitä kysynyt ja jopa suuttunut. Se tapahtui toissapäivänä kun emme olleet kasvokkain vaan vaihdoimme wa-viestejä. Eilen puhuimme puhelimessa ja kysyin, miten asia menee ja mies ei voinut puhua kun oli lapset vieressä. Lupasi että puhutaan asiasta sitten kun tavataan. Mikä tässä on vaikeaa?
Ap
No sulle näyttää olevan vaikeaa, kun jaksat tänne jo toista päivää kirjoittaa. Jos minä olisin ollut sinä, niin olisin vienyt lapset mummolaan ja mennyt keskustelemaan miehen kanssa samantien. Nyt mies saa taas vaan lisäaikaa keksiä kaikkea mitä sanoa sulle. Ja lupailee taas kaiket ihanat, jotta pysyt siinä. Ja mikään ei tule muuttumaan. Mut ei mitään, jatka vaan samaan malliin kuin ennenkin. Noin typerä nainen ansaitsee yhtä typerän miehen.
Jos mies on aina viikonloput omien lastensa kanssa, miksi hän ei voi tavata sinua ja lapsiasi arkisin?