Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton (miesystävän lapset)?

Vierailija
01.03.2019 |

Olen seurustellut vuoden miesystäväni kanssa. Asumme eri paikkakunnilla ja mies tekee paljon töitä epäsäännöllisinä työaikoina. Hänellä on myös lapsia edellisestä parisuhteestaan. Tämän vuoden aikana olemme olleet yhden viikonlopun yhdessä niin, että hänellä ei ole ollut töitä eikä lapsia luonaan. Tämä tapahtui viime kesänä. Muuten näemme yksittäisiä arki-iltoja ilman lapsia 2 kertaa kuukaudessa. Muuten lapset ovat lähes joka viikonloppu miehen luona. Nyt oli sovittu, että tämän viikonlopun olemme yhdessä minun luonani. Miehen exä oli kuitenkin "unohtanut", että lapsien piti olla tämä viikonloppu hänen luonaan. No, minun logiikallani asia menisi niin, että ex peruisi menonsa, koska hän on unohtanut ja mokannut, mutta ei onnistu. Olenko ihan hirviö, kun nostan tästä mekkalan? En haluaisi olla sellainen tyttöystävä, joka kieltää miestä näkemästä lapsiaan, mutta minusta tämä on liikaa. Vuoden aikana yksi ainoa kokonaan lapsivapaa viikonloppu perutaan yhtäkkiä vain unohduksen takia. Tuntuu, että minulla ei edes ole miesystävää, koska en näe häntä koskaan. Hän ei ole nähnyt esimerkiksi ystäviäni koskaan emmekä ole olleet koskaan elokuvissa, tapahtumissa tms, koska lapset ovat aina hänellä viikonloppuisin. Mitä voin tehdä? En oikein voi mennä hänen exällekään marisemaan. Suututtaa vain tosi paljon. Ja minulla on itsellänikin lapsia, joten ymmärrän kyllä tilannetta aika pitkälle. Mutta liika on liikaa.

No, tämä oli tällainen purkaus. Vertaistukea, neuvoja tai haukkuja otetaan vastaan, kiitos.

Kommentit (371)

Vierailija
361/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämän vuoden aikana, tarkoittaa vuotta 2019. Riittää, vuoden aikana.

Ihmettelen mikä ihmeen kesä tähän yhtäkkiä pukkasi.

Eiköhän ap viitannut yhdessä oltuun vuoteen tuolla. Olemme seurustelleet vuoden ja tämän (yhdessä vietetyn) vuoden aikana-tyyppisesti. Ehkä vähän kömpelösti, mutta varmaan oikeasti ymmärsit kuitenkin, mutta piti päästä keskittymään epäolennaiseen?

Vierailija
362/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tympääntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämän vuoden aikana, tarkoittaa vuotta 2019. Riittää, vuoden aikana.

Ihmettelen mikä ihmeen kesä tähän yhtäkkiä pukkasi.

Eiköhän ap viitannut yhdessä oltuun vuoteen tuolla. Olemme seurustelleet vuoden ja tämän (yhdessä vietetyn) vuoden aikana-tyyppisesti. Ehkä vähän kömpelösti, mutta varmaan oikeasti ymmärsit kuitenkin, mutta piti päästä keskittymään epäolennaiseen?

Nimenomaan, tällaisiin lapsellisuuksiin tässä on tartuttu ja mitä tahansa vastaan, pitää alapeukuttaa, mutta ei voi kuitenkaan kommentoida mitään. Koska ei ole mitään järkevää sanottavaa vaan pitää päästä väykyttämään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että asutaan aika lähekkäin ja ollaan tapailtu vasta kolmisen kuukautta. Miehellä kuitenkin vain yksi lapsivapaa viikonloppu kuukaudessa ja aika usein käy niin, että mulla on menoa just sinä viikonloppuna, kun mies olisi vapaa. Tämä siksi, että mies ilmoittelee vapaana olostaan hyvin viime tingassa ja olen ehtinyt jo tehdä omat suunnitelmani. En ole yrittänyt muuttaa asiaa mitenkään. Osittain siksi, että tilanne sopii mulle ja toisaalta kiinnostaa nähdä, oppiiko mies kertomaan aikaisemmin vapaasta viikonlopustaan, kun joutuu huomaamaan, ettei saa musta enää viime tipassa seuraa. En ole myöskään ihan varma, onko suhteella jatkoa muutenkaan.

Tsemppiä sulle. Harmittaa täällä vastailevien ihmisten vihamielisyys ja tuo "se ei vain arvosta sua, se vaan pettää sua" -maailmankuva. Muitakin selityksiä voi tosiaan olla. Itsekin olen kiireinen ja kaipaan myös omaa aikaa, joten en edes halua jatkuvaa yhdessä kyhjöttämistä ja siitä huolimatta voi olla hyvinkin vakavissaan jonkun ihmisen kanssa.

Vierailija
364/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että asutaan aika lähekkäin ja ollaan tapailtu vasta kolmisen kuukautta. Miehellä kuitenkin vain yksi lapsivapaa viikonloppu kuukaudessa ja aika usein käy niin, että mulla on menoa just sinä viikonloppuna, kun mies olisi vapaa. Tämä siksi, että mies ilmoittelee vapaana olostaan hyvin viime tingassa ja olen ehtinyt jo tehdä omat suunnitelmani. En ole yrittänyt muuttaa asiaa mitenkään. Osittain siksi, että tilanne sopii mulle ja toisaalta kiinnostaa nähdä, oppiiko mies kertomaan aikaisemmin vapaasta viikonlopustaan, kun joutuu huomaamaan, ettei saa musta enää viime tipassa seuraa. En ole myöskään ihan varma, onko suhteella jatkoa muutenkaan.

Tsemppiä sulle. Harmittaa täällä vastailevien ihmisten vihamielisyys ja tuo "se ei vain arvosta sua, se vaan pettää sua" -maailmankuva. Muitakin selityksiä voi tosiaan olla. Itsekin olen kiireinen ja kaipaan myös omaa aikaa, joten en edes halua jatkuvaa yhdessä kyhjöttämistä ja siitä huolimatta voi olla hyvinkin vakavissaan jonkun ihmisen kanssa.

Kiitos tästä viestistä. Ihanaa, että joku muukin osaa ajatella vähemmän halveksivasta ja kyynisestä näkökulmasta. 

ap 

Vierailija
365/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ex-pariskunta on luonut omat yhteiset tapansa hoitaa asiansa. Hyvä juttu sinänsä johonkin rajaan asti. Mutta joustaako mies jatkuvasti? Jos vastaus on kyllä. Miettisin onko miehen elämässä oikeasti tilaa parisuhteelle enää. Tuo kuvio on sinänsä yksinkertainen, ettei tarvitse mahdollisesti joutua tiukkoihin keskusteluihin eksän kanssa ja raivata tilaa uudelle ihmissuhteelle. Mutta toisaalta uusi suhde ei pääse muodostumaan, jos sitä elämää pyörittää ex menoineen. Ja mies ei tee selväksi, että hänellä on myös erillinen elämä. Siis heidän parisuhteestaan erillinen. Siihen vain kuuluu myös se, että joustetaan puolin ja toisin.

Vierailija
366/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ei sinänsä ole väliä mistä syystä yhteinen vapaa peruuntuu jos harmituksen aihe on aidosti yhteisen ajan puute eikä joku muu. Kun on lapsia niin yllättäviä tilanteita sattuu ja menot saattaa peruuntua. Toki tässä tilanteessa olisi ollut myös vaihtoehto että lasten äiti peruu menonsa ja ehkä se olisi ollut "oikein" mutta ei se aina mene niin. 

Eikä tämä viikonloppu tietenkään ole ap:n ja hänen miehensä ongelma, kyllä se on kulunut vuosi ja miehen haluttomuus järjestää yhteistä aikaa. 

Vierailija
367/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tekevänä ihmettelen jankutusta viikonlopusta. Yhteistä aikaa voi olla arkenakin. Ap:n mieskin ainakin aloitusviestin perusteella tekee töitä "epäsäännöllisiin aikoihin", tms, mitä se sitten tarkoittaakaan. 

Ja toinen juttu, lapset on 10v? Ei kai tuon ikäiset enää niin paljon huomiota vaadi etteikö siinä pystyisi parisuhdettakin hoitaa? Molemmilla teillä vielä saman ikäisiä lapsia, ihan mahtava tilanne, viihtyvät varmaan yhdessä? Ja tuon ikäiset yleensä on paljon kavereiden kanssa, viikonloppuisin yökyläilyitäkin järjestävät, eikö siinä ole aikaa? 

Ei sillä, peruttu juttu harmittaa aina ja sen ymmärrän ja on väärin mieheltä. Exä nyt on mikä on, mutta keskittyisin siihen teidän väliseen suhteeseen mahdollisimman paljon ilman, että vedät exää keskusteluihin. Ja kun olet rauhoittunut niin mieti, ei nuo teidän lähtökohdat nyt niin huonoja ole (ei ihan pieniä lapsia, suht saman ikäisiä jne...).

Vierailija
368/371 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mikä mies!

Eihän tuo ole päässyt exänsä tossun alta mihinkään. Jos sillä yhtään munaa on, siinä on vielä exä tiukasti kiinni.

Exä on hankala ja seli seli. Kun te eroatte, seuraavalle on selitys, että sä olit niin hankala.

On niin nähty.

Vierailija
369/371 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää miten tässä kävi...huhuu ap.

Vierailija
370/371 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
371/371 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi