Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveää yrittää päästä eroon Venlafaxinista. Yli kuukauden olen nyt ajanut lääkitystä alas

Vierailija
24.03.2025 |

300 mg:sta. Nyt on menossa 75 mg jota alan laskea. Viekkarit on kamalia: sähköiskumaisia välähdyksiä päässä, pahaa aamutokkuraa, sairaita unia, hikoilua, pahoinvointia, tavarat tippuu käsistä varsinkin aamulla.

Hyvä lääke, mutta 20 vuoden käytön jälkeen vieroitusoireet on hurjat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse lopetin vuosi sitten. Annos oli korkeimmillaan 150 mg, sitten laskin tuohon mikä sinulla on ja siitä vielä 37,5 mg. Sitten yhtenä aamuna en enää ottanut lainkaan. 

Ne vieroitusoireet olivat kamalat!! Kuin olisi ollut monen päivän tosi paha krapula. Oli kylmän väristyksiä, tosi kovaa pahoinvointia, väsymys, yksinkertaisesti tuntui että olisi kovemmasta huumeesta vierottaunut. Noi sähköiskut kans aika häröjä. Pari viikkoa niin ainakin pahin oli ohi mutta kai siinä joku muutama kuukausi meni että huimaus loppui kokonaan. 

Nykyään voxra ja niin hyvä lääke, ei mitään sivuoireita ja toimii. Ei enää koskaan venlaa. 

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette siis tykänneet Venlafaxinista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö sulla tuo 300mg miten? Onko sulla reseptit noille pienemmille mg-määrille? Miten lääkäri suhtautuu lääkkeen lopettamiseen? Funtsailen, kannattaisiko yrittää myös. 

Vierailija
4/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittänyt päästä eroon venlafaksiinista 4 vuoden ajan. Vähennys pitää tehdä todella pikku hiljaa ja hitaasti. Kuukauden välein max 10 % edellisestä annoksesta alaspäin. Ja siltikin voi olla tosi hankalaa. Ks. lisätietoa Mark Horowitzin tutkimuksista. Meillä lääkärit vielä ihan pihalla vanlafaksiinista vieroittumisesta. 

Vierailija
5/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yrittänyt päästä eroon venlafaksiinista 4 vuoden ajan. Vähennys pitää tehdä todella pikku hiljaa ja hitaasti. Kuukauden välein max 10 % edellisestä annoksesta alaspäin. Ja siltikin voi olla tosi hankalaa. Ks. lisätietoa Mark Horowitzin tutkimuksista. Meillä lääkärit vielä ihan pihalla vanlafaksiinista vieroittumisesta. 

Minä vieroitin itseni siitä kahdesti, loppumetreillä otin vain ihan muutaman rakeen kapselin sisältä. Oli kyllä aika järkyttävät vieroitusoireita, ekalla kerralla yritin lopettaa kerrasta, kun lääke loppui enkä raaskinut ostaa lisää. Ei tullut yhtään mitään siitä..

Vierailija
6/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin 2 kuukautta. Se vaan aiheutti aivan kaameaa päänsärkyä, niin oli pakko lopettaa. Eikä se mihinkään auttanutkaan, kun lopetuksesta ei seurannut mitään muita kuin että se päänsärky alkoi loppua. 

Tältä palstalta luin, että kannattaa poistaa rakeita sisältä. Itse otin yhden rakeen viikoksi pois ja sitten lopetin kokonaan. 

Todella eri tavalla toimii lääkkeet ihmisiin. 

Vierailija
7/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 10 vuotta suunnitellut Venlan lopettamista, mutten ole vielä uskaltautunut yrittämään...

Vierailija
8/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä myrkky. 

Vierailija
9/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luin just vanhoja Omakannan kirjauksia, ja lähes 10 v sitten lääkäri kirjoittanut "potilas miettinyt venlafaksiinin lopetusta..."

Vierailija
10/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä söin 2 kuukautta. Se vaan aiheutti aivan kaameaa päänsärkyä, niin oli pakko lopettaa. Eikä se mihinkään auttanutkaan, kun lopetuksesta ei seurannut mitään muita kuin että se päänsärky alkoi loppua. 

Tältä palstalta luin, että kannattaa poistaa rakeita sisältä. Itse otin yhden rakeen viikoksi pois ja sitten lopetin kokonaan. 

Todella eri tavalla toimii lääkkeet ihmisiin. 

Joo. Itse pääsin bentsoista eroon viikossa, vaikka olin käyttänyt 10 vuotta. Se on ihan ihmisestä kiinni, että miten pahat vieroitusoireet tulee.

Vierailija
11/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi ehtinyt syödä kuin muutaman kuukauden. Max 225mg/pvä. Nyt olen ollut kolmisen viikkoa ilman ja alkaa helpottaa. Muuten olisi ollut hyvä lääke mutta sivuoireet olivat liikaa.

Vierailija
12/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lääke toimii mulla. Jo pieni annos tekee musta oman iloisen itseni. Valitettavasti lääke myös estää orgasmit ja kiihottumisen, joten halusin vaihtaa sen toiseen. Lopettaminen oli mullakin helvettiä. Mäkin poistin kapselista niitä minirakeita ja lopetin hitaasti.

Vierailija
13/13 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä ketju! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan