Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva kun pääsette tulemaan, mutta Tanjan kannattaa valita menoa kestävät vaatteet, kun tänne tulee noita lapsia"

Vierailija
28.02.2019 |

Nimi muutettu. Hääkutsu, ilmoittautumisen jälkeen tällainen kommentti, koskien 16-vuotiasta. "Tanja" ilmoitti, ettei hän lähde. Nyt kutsuja on vihainen, "mistä mä nyt saan lapsenvahdin, kun ei ole muita teinejä lähipiirissä". Ehdotin MLL:n palveluja. "Mut kun niille pitää maksaa". No ilmoitin, että "Tanja" voi tulla, jos maksatte hänelle koko illasta 200, mutta hän ei ole mikään ilmainen juhlalastenvahti ja sitä paitsi noita on kokemattomalle aika paljon. Nää vahdittavat lapset ovat siis muiden vieraiden lapsia, joita on noin viisi alle kouluikäistä + muutama kouluikäinen, tarkistin asian vielä. Ei nyt kuulemma tartte minunkaan tulla. No aioin peruuttaa joka tapauksessa. Kyseessä ei edes ole kovin hyvä ystävä, kaveri vain, ja taisi koko kutsun syy olla saada teini lapsia vahtimaan. Ei hän edes tunne teiniä kovin hyvin, on vain kuullut muilta että on luotettava ja hyväkäytöksinen.

Kommentit (391)

Vierailija
21/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä. Vähä-älyinen pitää ihmisen olla (ihan oikeasti) jos tuollaisen hääkutsun laittaa. Ei mee nyt mulle läpi.

Kyllähän nykyään ihmiset kehtaa laittaa vaikka mitä kutsuihin yms. Mun kaveripiirissä on näitä jotka juhlivat nimipäiviäänkin ja odottavat lahjoja, röyhkeästi vielä ilmoittavat että jos et keksi lahjaa niin rahalle on aina käyttöä.

Kaverit on kuitenkin itse valittuja tässä elämässä eli siinä mielessä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, kenet kaverikseen hyväksyy... 

Vierailija
22/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, ei uskottava. 1/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä. Vähä-älyinen pitää ihmisen olla (ihan oikeasti) jos tuollaisen hääkutsun laittaa. Ei mee nyt mulle läpi.

Kaikille ei ole kauhalla annettu. Kyllä näitä oletuksia on minullekin sattunut.

Vierailija
24/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattaa ylipäätään ihmiset, jotka olettavat ja järjestelevät omia asioitaan, toisia ihmisiä hyväksikäyttäen. Ja niitä on paljon. Siksi olen mahdollisimman vähän tekemisissä kenenkään kanssa. Ei ole näemmä pyyteetöntä ystävyyttä minun tuntemissani ihmisissä.

Vierailija
25/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näitä ei kerrota etukäteen. Hääpaikalla sitten kaaso tai morsiamen äiti tulee sanomaan, että perheen nuoria kaivataan tuolla "jossain muualla" ja kun nuoret menevät mukaan, onkin edessä lastenhoitokeikka. Jos nyt viitsitte ihan vaan sen aikaa katsoa perään, kun on puhe morsiusparille tms.,saa vanhemmat olla rauhassa. Jos myöntyy, on koko illan ilmaisena lastenvahtina eikä kieltäytytyminen ole mahdollista.

Tätä tehtiin jo aikanaan minulle ja omia lapsia olen opastanut, että hymyilkää nätisti, sanokaa, että kiva ja kun se kaaso tms.on poistunut, niin palatkaa pöytään. Mitään vastuuta muiden lapsista ei ole.

Erikoinen ohje sulta kyllä... Ehkä teiniä voi myös ohjeistaa sanomaan suoraan, ettei tykkää olla lastenvahtina. Jos lupaa katsoa pienten lasten perään, on todella vastuutonta vaan livetä paikalta ja jättää lapset yksin. 

Jos sanoo "kiva", niin ei lupaa yhtään mitään! Ja varmaat osasit lukea sen verran, että nämä kaasot ja anopit eivät kuuntele kieltäytymistä, turha sanoa ei.

Vastuu lapsista on vanhemmilla, ei 15v ikäisellä juhlavieraalla. Jos vanhemmat eivät tätä tajua, niin aika onttoa vierittää syytä nuorelle.

Erikoisia kyllä olette te tämän palstan ihmiset, jos tätäkin kommenttia on yläpeukutettu näin paljon... Vastuu on aina lasten vanhemmilla, mutta kyllä nuorelle on hyvä opettaa sanomaan asiat selkeästi. On tärkeää oppia kieltäytymään asioista ihan asiallisesti. Kuitenkin pääasia on varmasti se, ettei pienille lapsille käy mitään, oli ne omia tai muiden. Itse en koskaan omia lapsia muiden vastuulle jättänytkään juuri tästä syystä. Ihmiset saattaa antaa ymmärtää, että katsovat perään, mutta sitten asenne on juuri tämä: "ei mitään väliä muiden mukuloista". Nähty on muiden kohdalla.  

Näissä tilanteissa ei kieltäytymistä hyväksytä! jossanot, että ei käy, niin alkaa selvitys,että kyllä sinä nyt voit tässä hetken olla. Jos sanoo,että en ole, saat kuulla, että me sovittiin jo äitisi kanssa (vaikka mitään ei ole sovittu).

Olen opettanut lapsilleni, että mitään sopimusta ei synny ennen kuin molemmat osapuolet ovat ilmaiseet selkeästi hyväksyvänsä sopimuksen. Se ei riitä, että vain toinen sanoo, että nyt teet näin. Moni nuori kun alistuu asiaan olettaen, että hänen on nyt pakko, kun aikuinen (usein täti tms.) niin sanoo. Ei ole! Siksi ei tarvitse jäädä kieltelemään tai ihmettelemään, riittää, että poistuu. Mutta jos on tehty selkeä sopimus, neuvoteltu korvaukset, vastuut jne. ja työstä saa palkkaa, tilanne muuttuu kokonaan ja silloin tietenkin sovittu työ tehdään.

Vierailija
26/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, Tanja!

Vierailija
27/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei jaksa huolehtia omista lapsistaan ollessaan vieraana häissä??? Lapset ovat erittäin kiitollisia häävieraita. Viihtyvät hyvin, kakku kelpaa ruuaksi ja tanssivat mielellään. Kiittelevät morsianta kauniiksi ja ihastelevat aidosti prinsessapukua.

Jos joku lapsiperhe tulee häihin ryyppäämään, ja olettaa muiden huolehtivan lapsistaan, niin kannattaako ihan itse huolehtia sinne lapsenlikka?

Vierailija
28/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuorena kävi myös näin jokusen kerran. Sitä saa kutsun juhliin ja kun myös vieraana oleva pari pyytää että "hiukan auttaisin siinä katsomisessa, että saavat hekin syötyä" meneekin koko juhla heidän lastensa vahtina. Itse ei ehdi edes syömään, kun ei näitä vanhempia saa millään enää räjäytettyä omia lapsiaan vahtimaan. Lopulta en vaan enää mennyt kyseisen sukuhaaran juhliin. Sitten ihmeteltiin että miksi näin. 

Vierailija
29/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän on. Meillä miehen suku kuvittelee, että Helsingin kotimme on suvun yhteinen lomakoti, jonne vaan keskenään sovitaan, kuka tulee milloinkin.

Osa ilmoitttaa vielä ruokatoiveetkin ja odottaa, että kuskaan ja opastan joka paikassa.

Miehen sisko oli ottanut käännöstöitä firmalleen ja soitteli sitten niistä koko ajan minulle, että miten tää ja tää sanotaan ja etkö viittis lukaista läpi.

Ilmaisena majapaikkana pitäminen on todella ärsyttävää.

Jos tulee ihan kaverina kylään, on majoitus ok. Mutta joku hotelli/kuljetuspalvelu on sitten ihan eri juttu.

Pahin omalle kohdalle sattunut, oli eräs henkilö, jonka olin tavannut vain kerran elämässäni. Osallistuttiin samaan pari päivää kestävään seminaariin ja vaihdettiin yhteystietoja koko seminaarin porukan kanssa.

Tämä yksi sitten laittoi minulle myöhemmin viestiä, jossa selitti että on "ensi viikolla" tulossa kotikaupunkiini opintomatkalle, eikä ole varannut majoitusta. Lopuksi ilmoitti lentonumeron, jolla on saapumassa.

Päätin jättää huomiotta rivien välistä huutavan majoitus- ja kuljetuspalvelun toiveen enkä edes kysynyt, että milloin tämä xxxx lentonumero saapuu kotikaupunkiini. Kerroin vain kuinka pääsee lentoasemalta kaupungille ja suosittelin paria hyvää hotellia. Kyselin myös hänen aikataulustaan ja ehdotin tapaamista.

En saanut häneltä mitään vastausta viestiini.

Seuraavan kerran kun satuttiin taas samaan seminaariin, hän mulkoili minua vihaisen näköisenä ja vältteli samaan pöytään joutumista  :D 

Vierailija
30/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei jaksa huolehtia omista lapsistaan ollessaan vieraana häissä??? Lapset ovat erittäin kiitollisia häävieraita. Viihtyvät hyvin, kakku kelpaa ruuaksi ja tanssivat mielellään. Kiittelevät morsianta kauniiksi ja ihastelevat aidosti prinsessapukua.

Jos joku lapsiperhe tulee häihin ryyppäämään, ja olettaa muiden huolehtivan lapsistaan, niin kannattaako ihan itse huolehtia sinne lapsenlikka?

Asia voidaan esittää niille lapsiperheille niin että lapsia varten on erikseen hankittu palkattu pätevä leikkitäti...

Vierailija
31/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvahdiksi en ole joutunut, mutta useammat juhlat tuli nuoruudessa "juhlittua" keittiössä palkattomana tiskarina. On kieltämättä aika hehkee tunne kun kädet rusinoiksi turvonneena ja mekon etumus likomärkänä kyyhötät emännänjatkoksella jotain kuivia kaneliässiä pupertaen ja vain vähän palanutta sumppia ryystäen ja aina vaan samat ihmiset jättää kahvikuppinsa tiskipöydälle ja suuntaa uudelleen kohti tarjoilupöytää. Kauempaa kuulet kun joku puoliksi tuntematon sukulaistäti huutelee kuinka keittiönkin väki on kaikki tervetulleita sen tuleville kuuskymppisille...

Vierailija
32/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit tämän provon klo 7.10. Menikö miten myöhään, kun kehittelit tätäkin aloitusta?

Vierailija
33/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän on. Meillä miehen suku kuvittelee, että Helsingin kotimme on suvun yhteinen lomakoti, jonne vaan keskenään sovitaan, kuka tulee milloinkin.

Osa ilmoitttaa vielä ruokatoiveetkin ja odottaa, että kuskaan ja opastan joka paikassa.

Miehen sisko oli ottanut käännöstöitä firmalleen ja soitteli sitten niistä koko ajan minulle, että miten tää ja tää sanotaan ja etkö viittis lukaista läpi.

Ilmaisena majapaikkana pitäminen on todella ärsyttävää.

Jos tulee ihan kaverina kylään, on majoitus ok. Mutta joku hotelli/kuljetuspalvelu on sitten ihan eri juttu.

Pahin omalle kohdalle sattunut, oli eräs henkilö, jonka olin tavannut vain kerran elämässäni. Osallistuttiin samaan pari päivää kestävään seminaariin ja vaihdettiin yhteystietoja koko seminaarin porukan kanssa.

Tämä yksi sitten laittoi minulle myöhemmin viestiä, jossa selitti että on "ensi viikolla" tulossa kotikaupunkiini opintomatkalle, eikä ole varannut majoitusta. Lopuksi ilmoitti lentonumeron, jolla on saapumassa.

Päätin jättää huomiotta rivien välistä huutavan majoitus- ja kuljetuspalvelun toiveen enkä edes kysynyt, että milloin tämä xxxx lentonumero saapuu kotikaupunkiini. Kerroin vain kuinka pääsee lentoasemalta kaupungille ja suosittelin paria hyvää hotellia. Kyselin myös hänen aikataulustaan ja ehdotin tapaamista.

En saanut häneltä mitään vastausta viestiini.

Seuraavan kerran kun satuttiin taas samaan seminaariin, hän mulkoili minua vihaisen näköisenä ja vältteli samaan pöytään joutumista  :D 

Tutulta kuulostaa... Asuin ulkomailla kivassa rantapaikassa muutaman vuoden ja yhtäkkiä kaikki vanhat kaverit halusivat nähdä ja tulla käymään. Suomessa asuessa ei kukaan ollut vuosiin ehdottanut tapaamista. Muutaman ensimmäisen kohdalla tyhmänä suostuin ja toimittiin siis miehen kanssa ilmaisina hotelli+täysi ylläpito+kaupunkiesittely -isäntinä. Suomessa vastavuoroisesti ei käydessä edes keretty tavata meitä, saati majoittaa. Tämän jälkeen olen aina "ollut poissa kotoa itse" tai "meillä on valitettavasti muita vieraita", kun joku ilmoittaa, että olisi tulossa käymään. Moni on ehdottanut ottavansa kaverinkin mukaan meille tullessaan!! Käsittämättömiä ihmisiä. 

Vierailija
34/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa juhannus lähestyä kun palstalla on niin paljon hääprovoja.

Vierailija
35/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ei noin pällejä ihmisiä voi olla.

Vierailija
36/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että av-keskusteluun ei pääse enää kommentoimaan rekisteröitymättä? Ei päästä minua ainakaan "vastaa" eikä "lainaa " toiminnon kautta? Millon tämä on näin muuttunut?

En aio tänne rekisteröityä, en anna s-posti-osoitettani mainosmiesten haltuun.  No muutenkin av-palstan taso on laskenut, ettei nyt niin suurta vahinkoa tule.

Vierailija
37/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että av-keskusteluun ei pääse enää kommentoimaan rekisteröitymättä? Ei päästä minua ainakaan "vastaa" eikä "lainaa " toiminnon kautta? Millon tämä on näin muuttunut?

En aio tänne rekisteröityä, en anna s-posti-osoitettani mainosmiesten haltuun.  No muutenkin av-palstan taso on laskenut, ettei nyt niin suurta vahinkoa tule.

Kyllä mulla ainakin toimii ihan normaalisti ilman rekkausta.

Vierailija
38/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenvahdiksi en ole joutunut, mutta useammat juhlat tuli nuoruudessa "juhlittua" keittiössä palkattomana tiskarina. On kieltämättä aika hehkee tunne kun kädet rusinoiksi turvonneena ja mekon etumus likomärkänä kyyhötät emännänjatkoksella jotain kuivia kaneliässiä pupertaen ja vain vähän palanutta sumppia ryystäen ja aina vaan samat ihmiset jättää kahvikuppinsa tiskipöydälle ja suuntaa uudelleen kohti tarjoilupöytää. Kauempaa kuulet kun joku puoliksi tuntematon sukulaistäti huutelee kuinka keittiönkin väki on kaikki tervetulleita sen tuleville kuuskymppisille...

Meillä kotona oli aina pitopalvelu kaikissa juhlissa, joissa oli kutsuttuna yli 10 aikuista. Ja me asuimme maalla, äiti oli itsekin osa-aikainen pitokokki,mutta hän ei halunnut vieraiden joutuvan keittiötöihin edes hätätapauksessa. Siksi minulle oli ihan uutta, kun menin silloisen poikakaverin pikkusiskon yo-juhliin ja päädyin keittiöön tiskaamaan. Vieraita oli päivän aikana noin 100 ja poikakaverin äiti hehkutti, miten kivasti hoidettiin perheen kesken koko homma, vain laiska ottaa maksullisen pitopalvelun. Kutsui vielä lopuksi seuraavana päivänä rääppiäisiin ja siivoamaan koko talon sekä kantamaan lainatuoleja peräkärryyn. Jostain syystä muistin juuri silloin, että olin menossa serkun valmistujaisiin, joten en valitettavasti pääsisi paikalle. Siitä poikakaverin äiti pohtimaan, että jos oltaisiin ripeitä, niin ehtisin vielä samana iltana pesemään lattiat ja siistimään tilat...

Vierailija
39/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tehtailee näitä hääalotuksia tänne, nyt on vasta helmikuu hei. Olisko sanoma?

Korjataan sun tekstiä: Nyt on jo helmikuu. Bridezillat ovat jo myöhässä etsiessään ilmaisia lapsenvahteja...

Vierailija
40/391 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin toimii ihan normaalisti ilman rekkausta.

Ok, nyt minullakin alkoi toimimaan! Äsken tuli koko ajan se rekisteröitymiskehoitus ja sitä ei voinut ohittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän