Nokia vs. Samsung puhelin - haukkukaa tai kehukaa
Olen viimeiset pari vuotta käyttänyt välillä temppuilevaa Nokian C7 älypuhelinta. Tykkään muotoilusta ja olen tottunut Nokian käyttäjä, mutta nyt on alkanut tökkimään hidas nettiyhteys, pieni näyttö ja heikkotasoinen kamera.
Olen siis alkanut vilkuilla enemmän vieraamman näköisiä laitteita esimerkiksi Samsungilla vaikuttaa olevan kauniita, ohuita isoja näyttöjä ja kohtuullisen tarkka kamera. Kehu tai hauku laitettasi, niin osaan ostaa itselleni sen parhaimman. Budjetti hankinnalle olisi max. 500 e.
Kommentit (17)
Ok - tuo Galaxy S III olikin ylinnä listalla. Mutta sitten on tämä uusi nelonen...kannattaako siihen satsata? Kuka tietää, miten tuo on parempi ja kannattaako siitä maksaa enemmän?
S4'ssa on ainakin isompi näyttö, eli jos siitä tykkää kannattaa odottaa. Muuten uudet piirteet eivät ehkä kuulostaneet tuovan tavalliseen käyttöön hirveästi uutta, enemmän ehkä hifistelyä liiketunnistuksen yms kanssa. Mutta jos sellaista arvostaa niin kannattaa odottaa tietenkin.
Itsellä S3 ja on kyllä todella hyvä puhelin.
Älä nyt mitään android-luuria osta. Surkea käyttöjärjestelmä. Hanki Lumia.
Meillä hajoaa kaikki samsungin laitteet 3 vuodessa. Ihan kaikki. Telkkari, digiboksi, puhelimet... (digiboksia ei onneksi enää tarvitse, mutta ärsyttää tuommoinen).
Telkkarikin oli olevinaan laadukas, maksoikin hirveästi.
Sattuneesta syystä meille ei osteta enää mitään samsungia >:(
Jos pystyt vähän aikaa odottamaan vielä niin osta Lumia 720. Kaunis, langaton lataus mahdollisuus, erinomainen kamera, kevyt, iso näyttö ja windows 8 käyttöjärjestelmä. Ja Lisäksi ilmaiset Nokian karttapalvelut. Verkkokaupan tilastojen mukaan Lumiat varmempia kuin samsung ja apple.
Ok Lumia 720 on mahdollinen. Ja edelliselle kirjoittajalle - Nokialaisenkin ikä on minulla ollut se 2 v. Sen jälkeen ei joko toimi tai tekniikka on auttamatta ajanut ohi.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 10:36"]
Ok Lumia 720 on mahdollinen. Ja edelliselle kirjoittajalle - Nokialaisenkin ikä on minulla ollut se 2 v. Sen jälkeen ei joko toimi tai tekniikka on auttamatta ajanut ohi.
[/quote]
Älypuhelimista aika ajaa ohi puolessa vuodessa, ostat ihan minkä tahansa merkin tai mallin. 2 vuotta on jo hyvä ikä älykännylle.
Kotimaisessa merkissä ainakin takuu toimii ja myös itse voi esim. lasin vaihtaa (30eur).
Minulla on molemmat, S3 ja Lumia 820, joten on vertailtu. Samsung on viimeistellympi. Lumiassa tökkii ehkä eniten tekstinsyöttö; samsungin swype ja tekstin ennakointi on loistava, ja sen puute lumiassa ärsyttää. Samoin windows phone - sovellukset ovat vielä aika lapsenkengissä, tai ainakin ne kaupassa tyrkyllä olevat ovat aika onnettomia verrattuna Play-kaupan tarjontaan.
Täällä kanssa yksi Nokian älyluurista Samsungiin vaihtanut, ei kyllä oo kaduttanut. Ei oo tullut vastaan mitään sellaisia bugeja, joita kaikissa mun aiemmissa Noksuissa on aina ollut. Toimintavarmuus on ihan eri luokkaa.
Jos s3'een jotain voisi ehkä toivoa niin se olisi valkoinen tausta esim viesteihin ja nätimmät värit kalenteriin. :)
En kyllä tajua tuota langattoman latauksen hehkutusta; mitä väliä sillä on laitatko puhelimen seinään kiinni vain sen latausalustan? Ja pitää muistaa ettei se latausalusta sisälly peruslumian myyntipakkaukseen vaan pitää ostaa erikseen. Oli aika hintavakin.
Lumia 900. Käyttöjärjestelmässä ärsyttäviä vikoja, esimerkiksi tarkistaa whatsuppin puolen tunnin välein samoin monia muita ohjelmia. Sisäänrakennetut ohjelmat toimii ihan hyvin ja nopeasta mutta kaikki ladatut ovatkin sitten todella hitaita.Tuon puhelimen perusteella en ainakaan suosittelisi hankkimaan Lumiaa. En sitten tiedä kuinka totta tämä on mutta Samsungilla tuntuu myös olevan parempi valikoima erilaisia appeja ja jotka myös toimivat. Lumialle plussaa kuitenkin värikkäästä ulkoasusta. Olen päässyt vertailemaan tuota Lumia900 ja GalaxySII, niin huomattavin ero oli siinä, että SII oli paljon kevyempi, ohuempi ja sirompi. Istui naisen käteen Lumiaa paremmin.
Loistavaa - ihanaa, kun autatte! Taidan kuitenkin kallistua Samsungin puoleen ja päättää kohta 20 v. kestäneen taipaleeni nokialaisen kanssa. Nyt on vaan aika kokeilla jo jotain muuta.
Meillä on Samsungin laitteet kestäneet ilman ongelmia vuosi; tv ja digiboksi no 6v vanhoja, ei mitään ongelmia. Pyykinpesukone Samsung pessyt 2v ilman ongelmia. Lapsen puhelin Samsung 2v ilman ongelmia. Itsellä vuoden vanha Samsung luuri, ei mitään ongelmia.
Meille ei tule muita kuin Samsung laitteita!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 09:36"]
Meillä hajoaa kaikki samsungin laitteet 3 vuodessa. Ihan kaikki. Telkkari, digiboksi, puhelimet... (digiboksia ei onneksi enää tarvitse, mutta ärsyttää tuommoinen).
Telkkarikin oli olevinaan laadukas, maksoikin hirveästi.
Sattuneesta syystä meille ei osteta enää mitään samsungia >:(
[/quote]
Itse olen kyllä Lumia 900:n ihastunut todella paljon. Tuo apps-valikoimajuttu on varmaan totta, mutta uskon, että siinä tullaan kyllä perässä kovaa vauhtia, windows-puhelimet varmasti lyövät itseään läpi.
Mulla Lumia 920 ja aiemmin 900 ja tykkään. En keksi mitään puutteita...Kyllä Lumiaan kaikki vähänkään tarpeelliset appit saa, Samsungille on varmasti enemmän pelejä.
Lumia on kyllä paljon tyylikkäämpi vaihtoehto kuin Samsung.
Mulla oli myös pitkään noksun luuri. Viimeisin oli N9. Sen kanssa alkoi ongelmat. Hyvin pitkälle samoja, kuin sulla. Lisäksi todella huono akun kesto. SIit tein hypyn ja vaihdoin Samsungiin ja en ole katunut. Olisinpa aikaisemmin tehnyt vaihdon. Ensin oli X Cover. Sekin oli aivan huippu. Toimii edelleen moitteetta, mutta vaihdoin sen Galaxy S kolmoseen. SItä suosittelen lämpimästi. Kaikki mitä tarvitsee. Hinta ja laatu kohtaa. Nopea ja helppo käyttää.