Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vei kaikki huonekalut kun muutti

Vierailija
26.02.2019 |

Olen seurustellut erään miehen kanssa melkein 4 vuotta ja asuimme yhdessä yli 3 vuotta. Mies muutti marraskuun lopussa toiseen asuntoon ja minä jäin entiseen asuntoon väliaikaisesti. Mies lupasi että saisin muuttaa hänen perässä myöhemmin sinne. Mies vei uuteen asuntoon lähes kaikki meidän huonekalut, minulle ei jäänyt edes sänkyä vaan pelkästään patja, jonka sukulaiseni antoivat minulle, missä nukkua. Nyt on kulunut 3 kk ja mies sanoi ettei haluakaan että muutan hänen luo asumaan. Hänellä on edelleen lähes kaikki huonekalut yms. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap, jankkaat vaan, että tavarat on ostettu kun asuitte yhdessä.

Mutta kuka ne on ostanut ja maksanut? Jotain olet ilmeisesti sängystä maksanut, mutta et ilmeisesti mitään muuta mistään?"

Sängystä maksoin 80 %. Ruokapöytä ja tuolit ostettiin puoliksi. Sohva on miehen ostama. En muista kaikkea muita ihan tarkkaan.

Ap

Vierailija
82/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ehkä mennä käymään miehen vanhempien luona jossain vaiheessa. Sanomassa että jos en saa asua miehen luona, osa huonekaluista minulle. Vanhemmat ovat ehkä hieman narsistisia, siksi se pelottaa.

Ap

Ettei vaan ole sama mies, joka ei siirrä rahaa tilille, vaikka olet jo kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä sinä haluat.

Toki, jos haluat ne tavarat tai osan, niin taistele.

Haluatko niitä tavaroita?

Voi myös haluta rauhan. Jos suhde on noin huono, niin helpolla irti pääseminen ei aina ole itsestäänselvyys.

Kun mies on noin raukkamainen, niin tuskin haluat yhteen.

Miten jaoitte muut kulut yhdessä asuessa? Liittyykö se tähän?

Mä tuskin haluaisin nukkua enää siinä sängyss.

Olisin onnellinen ja vapaa ja hankkisin kierrätyksestä huonekalut. Uuden patjan ostaisin.

Keskittyisin omaan elämääni vapaana.

Mieti mitä sinä haluat ja toimi sen mukaan.

Vierailija
84/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vieläkään ole vastannut, paljonko summa on euroissa.

Unohda nyt se mies, et todellakaan jatka hänen kanssaan, vaikka se mahdollisuus avautuisi.

Tavaroita saa uusia ja rahaakin aikanaan.

Jatkossa, kun löydät uuden miehen ja olette vielä alussa, kukin ostaa tavaran 100 % ja se on erossa ostajan.

Vierailija
85/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi jatkaa miehen kanssa koska sut on jätetty. Eikä kannata vinkua perään kun sua ei haluta eikä rakasteta. Se on byebye baby vaan. Kamat on varmaan sikahalpoja kun ei oo kuitteja ja on ostettu käteisellä. Saat maailmalta facen kautta kerättyä paremmat

Vierailija
86/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen. Vihdoinkin saisi sisustaa ihan vaan oman mielensä mukaan, eikä tarttis edes näennäisesti kuunnella ketään puusilmäistä ukkoa niissä asioissa.

Vierailija
87/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällä on ollut ennenkin näitä ihme aloituksia joissa mies pakottaa nukkumaan pelkällä patjalla tyhjässä huoneessa tms. Onko tässä nyt sama aloittaja? Jos ei niin tsemppiä tilanteeseesi"

En ole sama aloittaja. Ei tämä ollut miehen suunnitelma alunperin. Puhuimme että muutan hänen perässä.

Ap

Olet juurikin yksinkertainen jos et vieläkään hoksaa että tämä oli miehen suunnitelma ja hän VALEHTELI sinulle. Ymmärrätkö - hän sanoi sinulle yhtä, ja suunnitteli toista.

Samoin on todella yksinkertaista suostua jäämään tyhjään asuntoon. Ei ole kyse vain siitä että "luotit" mieheen, vaan siitä, ettei tuollaiseen järjestelyyn ole mitään järkevää syytä. Ei yhtään mitään, ja sen normaali ihminen olisi hoksannut jo etukäteen, luotti tai ei. Sinä varmaan antaisit koko omaisuutesi "luotettavalle" ihmiselle joka sanoisi tarvitsevansa sen torjumaan avaruusolioiden hyökkäys maapallolle. Mutta kun luottamus!

Miten tällainen teksti auttaa ap:ta? Mitä yrität saavuttaa kun kirjoitat tällaista nettiin? Oletko ap:n exä?

Jospa ap vaikka älyäisi miten typerästi on itse käyttäytynyt kun on tuon mahdollistanut. Jos hän ei hoksaa missä teki virheen, niin jokuhan voi tehdä saman tempun hänelle uudestaan. Niinkuin ap itsekin todistaa - hän olisi vielä valmis ottamaan valehtelevan ja huijaavan miehen takaisin. Hänen pitäisi HERÄTÄ huomaamaan kuinka typerästi itse toimii kun sallii tuollaisen hyväksikäytön!

Vierailija
88/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla ei ollut avainta uuteen asuntoon ku ne tavarat lähti sinne? Ois ollu sulle turva saada ne sieltä. Mäkin tyhmä luotin kerran yhteen mieheen ku ero tuli et saan loput tavarat vaikka palautan avaimen kun olin yhden päivän aikana muuttanu vaatteeni ym haen koht tavarat pois. Sinne jäi Hackmanin haarukka ym sarjat ku sain sukulaisilta. Hyllyt, sohvat ym mitkä kaikki itse hankin alunperin asuntoon sisustus intoilijana ja ei ulosottovelkaisena. Älkää antako avainta pois tai pitääkö se niin kauan et tavarat on jaettu !!!

Vierailija
89/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaikee ton ap on hankkia mitään jos on opiskelija. Helppo sanoo et nyt saat hankkii ite uudet

Vierailija
90/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee tommosen tempun ja sä itket sen perään,kasvata jumalauta selkäranka.Kirjottaisin kokemukseni esim faceen ja jakaisin sen julkiseksi kundin nimen kera ja jatkaisin elämääni

Vierailija
91/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pahinta on että miehen vanhemmat on mukana tässä eli miehen puolella. En voi kirjoittaa miehen äidille koska hän esti minut Facebookissa. Muuten se olisi hyvä keino.

Ap

Vierailija
92/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti turvallista tehdä somepäivitys? Miehen nimeä ei ainakaan voi siinä mainita koska se olisi rikos/kunnianloukkaus vaikka tämä mitä mies on tehnyt onkin totta.

Ap

Vierailija
93/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi haluat edelleen yrittää miehen kanssa? Hän jätti sinut ja varasti kaikki tavarasi. Miksi haluat että sinua kohdellaan noin?

Miksi miehen piti muuttaa pois, miksi ette muuttaneet yhdessä? Työpaikan vaihto tms järkevä selitys?

Miksi kaikista pahinta on että miehen vanhemmat ovat miehen puolella? Sanoit että he ovat jollain tavalla narsistisia ja pelkäät heitä. Miksi haluat edes olla heidän kanssaan tekemisissä?

Suoraan sanoen näyttää että pääsit pälkähästä kun mies teki noin. Et ehkä näe sitä nyt mutta jonain päivänä. Ei tuo ole ihan normaalia käytöstä mieheltä. Usko itseesi ja arvosta itseäsi. Ja tulevaisuudessa etsi joku joka myös arvostaa sinua.

Tiedän että on hankalaa olla opiskelijana tuossa tilanteessa, mutta nyt kannattaa ensin muuttaa pienempään kämppään (nythän se on helppoa kun ei ole sitä tavaraakaan...) ja sitten vähitellen hankkia kirppiksiltä/roskalavoilta tavaroita ja isompien tavaroiden hankinnassa pyytää apua.

Vierailija
94/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti koska hän ei enää halunnut asua opiskelija-asunnossa vaan piti olla kaupungin asunto. Minä olisin muuttanut perässä myöhemmin. Miehen vanhemmat eivät ymmärtäneet minua. Kun kävin viimeksi miehen luona käymässä, miehen isä mulkaisi minua tosiaan vihaisesti vaikka en ole tehnyt mitään.

Ap

Vierailija
95/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pystyä puhumaan miehen vanhempien kanssa koska niin voisi ehkä selvittää asioita. Mutta he eivät halua puhua. Haluaisin yrittää koska ilmeisesti yksi syy siihen että mies jätti minut lopulta on, että hänen vanhempansa ovat suuttuneet minulle. Tämä on ihan hirveä tilanne henkisesti.

Ap

Vierailija
96/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tuntuu tosi pahalta kun tehdään näin jos on rakastanut toista ja ollut toisen kanssa melkein 4 vuotta.

Ap

Vierailija
97/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vaikee ton ap on hankkia mitään jos on opiskelija. Helppo sanoo et nyt saat hankkii ite uudet

No eihän kaikkea tarvitse heti ostaa ja uutena, vaan katselee rauhassa mm. facen kirppareita ja käy Kierrätyskeskuksessa tai ihan normaaleilla kirppareilla ja ostaa pikkuhiljaa sitä mitä tarvitsee. Ikeasta saa muutamalla kympillä hankittua keittiötavaroita, pyyheliinoja, ym. sälää. 

Muutin pari vuotta sitten ja edellisen asunnon kamat olivat jostain 90-luvulta, niin suurinta osaa en ottanut mukaan, koska halusin aloittaa ns. alusta. Olen työtön ja ihan vaan työmarkkinatuella. Joka kuukausi ostin varallisuuden mukaan esim. maton, kirjahyllyn, sohvan jne... Kaikki ovat käytettyjä. Osa löytyi Torista, osa fb-kirppareilta. Vielä pitäisi ostaa mikro ja kunnollinen pölynimuri, mutta koska vanhat vielä toimivat (ovat tosin sieltä 90-luvulta), niin en ole pitänyt kiirettä. 

Ap on nyt kuitenkin jaksanut 3kk nukkua patjalla, niin eihän esim. puoli vuotta lisää ole yhtään mitään. Nopeasti aika menee. Mutta eikö ap voisi kysyä apua omilta vanhemmiltaan/muilta sukulaisilta/ystäviltä, että olisiko heillä ylimääräisenä kippoa ja kuppia, verhoja ja mattoja, tai jopa sänky? 

Vierailija
98/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko mahdotonta saada mieheen yhteys. Tosi ilkeästi tekee kun ei vastaa nyt minulle edes huonekaluihin liittyen.

Ap

Vierailija
99/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tämä oli miehen perimmäinen suunnitelma alun alkaen. Pahoittelut.

Vierailija
100/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"opiskelijana" et varmasti ole maksanut huonekaluista puoliakaan. voit lopettaa väsyneen trollamisesi jo, tämä on jo nähty. 

Jeppa, saattaahan olla, että muutama vuosi talouden menoista on mies maksanut yli puolet ja esim. auton kulut kokonaan. Vaikka opiskelija on jonkun yksittäisen huonekalun kesätöistään maksanut.

Käytetyillä huonekaluilla ei ole paljon rahallista arvoa tori.fi ja facesta saa ilmatteeksikin. Kai sulle sentään pesukone ja kahvinkeitin jäi, ehkä jotain muutakin yhdessä hankittua.