Mies vei kaikki huonekalut kun muutti
Olen seurustellut erään miehen kanssa melkein 4 vuotta ja asuimme yhdessä yli 3 vuotta. Mies muutti marraskuun lopussa toiseen asuntoon ja minä jäin entiseen asuntoon väliaikaisesti. Mies lupasi että saisin muuttaa hänen perässä myöhemmin sinne. Mies vei uuteen asuntoon lähes kaikki meidän huonekalut, minulle ei jäänyt edes sänkyä vaan pelkästään patja, jonka sukulaiseni antoivat minulle, missä nukkua. Nyt on kulunut 3 kk ja mies sanoi ettei haluakaan että muutan hänen luo asumaan. Hänellä on edelleen lähes kaikki huonekalut yms. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (184)
Korjaus 40: jos ei ole provoilua siis
Olen yrittänyt saada mieheen yhteyttä mutta hän ei vastaa. Vanhemmat eivät vastaa, he ovat suuttuneet minulle. Haluaisin keskustella hänen kanssa mutta se ei onnistu. Pakko varmaan tehdä rikosilmoitus sitten.
Ap
Ilmoitus poliisille varkaudesta.
"En käsitä. Noin vain suostuit jäämään tyhjään asuntoon patjalle. Miksi? Joku syy?"
Yksi syy oli, että meillä oli miehen kanssa hyvä luottamus ja myös miehen vanhemmat sanoivat aina, että minun pitää luottaa mieheen.
Ap
Laita viestiä miehelle,että otat yhteyttä hänen vanhempiinsa ja ilmoitat heille millainen roisto heidän poikansa on!
Opetelkaa ihmiset lainaamaan tota tekstiä oikein, on paljon helpompi lukea provojanne...siis kirjoituksianne, kun vastaatte muille.
"Laita viestiä miehelle,että otat yhteyttä hänen vanhempiinsa ja ilmoitat heille millainen roisto heidän poikansa on!"
Ongelma on vain, että en pysty kirjoittamaan tai soittamaan miehen vanhemmille. Miehen äiti esti minut messengerissä. Soittaa voisin tietysti, mutta en tiedä uskallanko, koska tiedän että miehen äiti on poikansa puolella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä. Noin vain suostuit jäämään tyhjään asuntoon patjalle. Miksi? Joku syy?"
Yksi syy oli, että meillä oli miehen kanssa hyvä luottamus ja myös miehen vanhemmat sanoivat aina, että minun pitää luottaa mieheen.
Ap
No tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Ystävällä kävi joskus vähän samoin, sillä erotuksella että hän joutui itse lähtemään yhteisestä asunnosta väkivaltaa pakoon ja ihan kaikki, naisen vaatteetkin yms jäivät siis miehelle.
Mies ei tietenkään ollut yhteistyöhaluinen omaisuuden jaossa, josta opiskeleva ja osa-aikaisena työskentelevä nainen oli maksanut likipitäen kaiken. Nainen haki vaatteensa, muut henkilökohtaiset tavarat ja lemmikkinsä kun tiesi miehen olevan poissa asunnosta. Olihan hänellä vielä avain. Mitään isompaa ei saanut otettua autottomana.
Nainen otti yhteyttä asianajajaan ja sai jonkinlaisen oikeuden määräyksen saada maksamansa huonekalut (puolet yhdessä hankitusta omaisuudesta, kuten avioerossakin ositus menisi) itselleen. Sitä en muista miten hän ne tavarat lopulta sai, saiko siihen hakemiseen pelkän paperin lisäksi ihan konkreettista virka-apua. Mutta mahdollista se on, ellei mies ole myynyt kaikkea ja tuhlannut rahoja...
Vierailija kirjoitti:
"Laita viestiä miehelle,että otat yhteyttä hänen vanhempiinsa ja ilmoitat heille millainen roisto heidän poikansa on!"
Ongelma on vain, että en pysty kirjoittamaan tai soittamaan miehen vanhemmille. Miehen äiti esti minut messengerissä. Soittaa voisin tietysti, mutta en tiedä uskallanko, koska tiedän että miehen äiti on poikansa puolella.
Ap
Juu mitäs sitä nyt turhaan soittelemaan tai käymään. Parempi vaan kirjoitella tänne.
"Juu mitäs sitä nyt turhaan soittelemaan tai käymään. Parempi vaan kirjoitella tänne."
Voisin toki käydä miehen vanhempien luona, mutta he suuttuisivat. He ovat jo nyt vihaisia minulle jostain syystä.
Ap
Tuollaisilla miehillä on kaltaisensa vanhemmat. Yleensä, jos jonkun luotettavuutta erityisesti korostetaan, sitä on syytä epäillä. Varsinkin, jos hän korostaa sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
"Juu mitäs sitä nyt turhaan soittelemaan tai käymään. Parempi vaan kirjoitella tänne."
Voisin toki käydä miehen vanhempien luona, mutta he suuttuisivat. He ovat jo nyt vihaisia minulle jostain syystä.
Ap
Sori, mutta sympatiani ei ole nyt jostain syystä sinun puolellasi. Mies taisi tehdä ihan oikean valinnan jättäessään sinut. Jos oikeasti olet yhtä yksinkertainen millaisen kuvan annat täällä, niin en ihmettele, ettei sinua kaivata.
Miehellä on uudella asunnolla myös pesukone, keittiön pöytä, kaikki tuolit, sänky, molemmat täkit ja tyynyt, kaikki matot, verhot, kahvinkeitin, olohuoneen pöytä, eteisen pöytä yms. (kaikki em. oli yhdessä asuessa ostettu). Minä pesen omat pyykit äitini koneella nyt.
Ap
Porvoon poliisiaseman tiedot löydät googlettamalla.
Pakko ehkä mennä käymään miehen vanhempien luona jossain vaiheessa. Sanomassa että jos en saa asua miehen luona, osa huonekaluista minulle. Vanhemmat ovat ehkä hieman narsistisia, siksi se pelottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voit tietenkin kysyä mieheltä vanhemmilta ovat jostain vihaisia sulle.
Mä keräisi kaikki kuitit huonekaluista ja muut tositteet mistä näkee mitä olen maksanut. Laittaisin exälle excel-taulukon anastetuista tavaroisra ja vaatisin omani. Ja jos tavarat ei palaudu ehjänä viikon sisällä kotiisi kannettuna, niin teet asiasta rikosilmoituksen. Jos jotain on rikki tai ei palaudu, niin se korvataan tai teet rikosilmoituksen. Ihan turha lähteä paapomaan ääliötä. Kyllä sulla on oikeus vaatia omias, eikä tyytyä osaasi.
Mä muistan kun tyttöystävä halusi erota ja sanoi, että hän muuttaa pois ja jää sä vaikka tähän asumaan. Olin ok selvä. Sit kun se sai sen kämpän, niin se sano että vie ton ton ton ton ton ton ton ton ja ton.. Eli kaikki paitsi sängyn, telkkarin, läppärin. Telkkari mulla on seinässä kiinni.. Myhäilin tyytyväisenä, kun se roudas niitä kamoja veke ja kun ovi meni kiinni, niin nautin siitä tyhjästä kämpästä. Vihdoinkin sain sitä tilaa eikä ikkunalaudoilla ole pölynkerääjää miniäatyyriä pomppimassa ympäriinsä. Avaa kaapit niin kattilat ei tule syliin jne. Mä voin yhessä vaiheessa pahoin siitä tavaran määrästä. Vessaan kun meni niin pesukoneen päällä sitä meikkisäkkiä ja muuta paskaa. Ihan mihin vaan siinä kämpässä meni, niin joku kehonosa kolahti johonkin.
"Täällä on ollut ennenkin näitä ihme aloituksia joissa mies pakottaa nukkumaan pelkällä patjalla tyhjässä huoneessa tms. Onko tässä nyt sama aloittaja? Jos ei niin tsemppiä tilanteeseesi"
En ole sama aloittaja. Ei tämä ollut miehen suunnitelma alunperin. Puhuimme että muutan hänen perässä.
Ap