Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vei kaikki huonekalut kun muutti

Vierailija
26.02.2019 |

Olen seurustellut erään miehen kanssa melkein 4 vuotta ja asuimme yhdessä yli 3 vuotta. Mies muutti marraskuun lopussa toiseen asuntoon ja minä jäin entiseen asuntoon väliaikaisesti. Mies lupasi että saisin muuttaa hänen perässä myöhemmin sinne. Mies vei uuteen asuntoon lähes kaikki meidän huonekalut, minulle ei jäänyt edes sänkyä vaan pelkästään patja, jonka sukulaiseni antoivat minulle, missä nukkua. Nyt on kulunut 3 kk ja mies sanoi ettei haluakaan että muutan hänen luo asumaan. Hänellä on edelleen lähes kaikki huonekalut yms. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kyse siitä. Mies puri minua myös aiemmin sormeen ja en tiedä voisiko siitä ilmoittaa jälkikäteen. Ei sitä varmaan kukaan usko.

Ap

Vierailija
122/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa! Sähän oot oikein kunnostautunut näissä tarinoissas, niitä pukkaa ilmoille kuin tatteja sateella. Nää on ihan semmoisia pikkupirtsakoita, mutta pieni ohje; vastaile vähän älykkäämmin äläkä heti tee ittestäs tyhjäpäistä. Pysyy mielenkiinto paremmin yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo.

Ap

Vierailija
124/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
125/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo niin miksi nostat keskustelua? Olet saanut selkeät toimintaohjeet ja tiedät mitä tehdä.

Vierailija
126/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lainkin mukaan (laki avopuolisoiden yhteistalouden purkamisesta, oletan että olitte vain avoliitossa) olettama on, että yhdessä asuessa saatu omaisuus on hankittu yhteisesti, jos ei muuta onnistu näyttämään, joten mies on varastanut puolet omaisuudesta sinulta. Älä hyväksy tilannetta hiljaisesti, tai menetät oikeutesi saada takaisin mitään.

Vierailija
127/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole provo.

Ap

No ompahan. Ja ihan kelpo sellainen jos et jankkaisi yhtä ja samaa. Mites muuten sille teidän lastenhankinnalle taannoin kävi, kun ei miehen vanhemmat suostuneet antamaan rahaa enää senjälkeen jos uuden pykäätte maailmaan. Ja joku tuolla jo mainitti sun kauppareissuistakin kun kassalla rupiat soitteleen miehelle jotta tarttis saada valuuttaa. Ja sulla on monia muitakin tarinoita ollut täällä, ne kyllä tunnistaa heti tyylistä. Jokaikisessä hoet että ei oo provo, ei oo provo.

Vierailija
128/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä purema? Voiko jälkikäteen tehdä rikosilmoituksen jos joku on purrut sormeen? Siinä on vielä pieni jälki.

Ap

Toki voit rikosilmoituksen tehdä, mutta ei se todisteiden puuttuessa johda mihinkään. Ellei mies tunnusta, on sana sanaa vastaan ilman todisteita, eikä silloin mitään syytettä voida nostaa.

Vierailija
129/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olimme avoliitossa.

Ap

Vierailija
130/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kyse siitä. Mies puri minua myös aiemmin sormeen ja en tiedä voisiko siitä ilmoittaa jälkikäteen. Ei sitä varmaan kukaan usko.

Ap

Ei siitä rikosilmoitusta voi tehdä etukäteenkään. Jos muistan oikein, niin joku kolme vuotta on aikaa tehdä rikosilmoitus tällaisista pahoinpitelyistä.

Mies siis on pahoinpidellyt sua sekä petoksen avulla vei kokonaan yhteisen kodinirtaimiston. Suosittelen tekemään rikosilmoituksen kummastakin. Äläkä kuutentele näitä ei johda mihinkään kommentteja. Äläkä kuuntele syyllistäviä kommentteja. Noin miten sulle on tehty, ei saa tehdä kenellekään. Tapahtuneet eivät ole sun syytä.

Kun olet tehnyt rikosilmoituksen, älä vastaa exäsi tai exän vanhempien yhteydenottoihin muutenkin kuin vastaamalla, että asiat ovat nyt poliisin hoidettavana ja poliisille voi kertoa.

Vierailija
131/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi hankalaa kun sulla ei ole todisteita.

Silti kannattaa tehdä rikosilmoitus vaikka se ei johtaisi mihinkään.

Todella härskiä jättää opiskelija ilman kalusteita ja kyllä kaikki maksaa niin paljon.

Jos mun mies tekisi mulle noin niin olisin kusessa kun meillä on niin paljon kaikkea.

Vierailija
132/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. On härskiä, kun idea oli että olisin muuttanut miehen luo mutta nyt vanhemmatkin on sitä vastaan.

Ap

Vierailija
133/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteekö se avopuolisoiden omaisuuden jakamisen laki jos on asuttu 4 vuotta yhdessä?

Ap

Vierailija
134/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. On härskiä, kun idea oli että olisin muuttanut miehen luo mutta nyt vanhemmatkin on sitä vastaan.

Ap

Mitä merkitystä sillä on, että miehen vanhemmat ovat sitä vastaan? Eikö oleellisempaa ole se, että mies on sitä vastaan? Väkisinkö meinasit sen asuntoon muuttaa?

Kerää itsesi nainen, tee rikosilmoitus ja jatka elämääsi parhaasi mukaan jahka asiat on saatu selville. Poliisin kautta, ei miehen tai hänen vanhempiensa.

/68

Vierailija
135/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi soida päässä "Mua lemmitkö vielä, oi Kustaa?" :D

Mikset kirjoita mulle sä koskaan, 

miksen sinulta kirjettä saa? 

Sinä matkustithan Amerikkaan

piti perässäs mun matkustaa. 

Siit on viistoista vuotta kun kirjeesi sain

toista oottelen kohta puolin mä vain.

Kaikki vaatteet ja pöydän ja tuolin

Ameriikkaan sä viedä jo sait. 

Minä tulla voin niin vähin huolin

siellä huoneisto valmis on kai. 

Mutta lähetä takaisin patjani mun

taikka talvella minä taas vilustun. 

Mua lemmitkö vielä, oi Kustaa

onko rakkautes ruostumaton? 

Minä kotona jaksan sua oottaa

minun tunteeni entiset on. 

Vierailija
136/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen vanhempien kanssa olisi keskusteluyhteys voisin jutella heidän kanssa tästä. Se ei onnistu nyt.

Juttelin oman äitini kanssa ja hän sanoi ettei kannata tehdä rikosilmoitusta. Minusta ei pidä olla liian kiltti.

Ap

Vierailija
137/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
138/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti myös mm. molemmat täkit ja tyynyt. Minulle ei jäänyt kumpiakaan. Nukuin lakanalla, patjalla ja peittona oli viltti ja tyynynä pyyhe sen ajan kun asuin yksin asunnolla. Eikä miestä edes hävetä.

Ap

Vierailija
139/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini sanoi ettei kannata rikosilmoitus kun siitä tulisi erimielisyyttä miehen perheen kanssa. Mutta voiko nyt menettää enää mitään.

Ap

Vierailija
140/184 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi