Lastenlapsien tasapuolisuus
Toteutuuko teillä kenellä on serkuuja isovanhempien tasapuolisuus huomioinnissa. Kuten arvata saattaa, meillä ei. Lapsenlapsia 4, joista 3 asuu mummolan naapurissa. Niitä hyysätään, hoidetaan ja kuskataan. Meidän poika pääsee joskus mukaan, esim hiihtolomalla pääsi mummon kanssa mökille, koska 3 muutakin menivät. Tuumin tuossa juuri, että meidän poika ei ole koskaan ollut mummon ja papan kanssa missään ainoanan lapsenlapsena, niinkuin toiset, vaan aina joku mukana.
Kun meille tullaan synttäreille, serkut useimmiten tulevat mummon kanssa, vanhempansa sitten myöhemmin. Synttäreillä, joulun yms muistetaan aina kehua näitä muita, kertoa heidän tekemisistään yms, kysymättä/välittämättä meidän pojan puuhista.
En ole katkera, kummastelen vain toimintaa. Olen myös päättänyt, että kun aika tulee huolehtia vanhuksista, hoitakoot muut , me voimme poiketa kyllä kylässä, mikäli poika haluaa.
Kommentit (23)
EI paljon anoppia tääläkään näy, viimekesänä kun olin jalka paketissa kävi 2 kertaa. Molemmilla kerroilla oli lasten serkku mukana ja olivat menossa torille tai kauppaan. Ei meidän muksuja kysyneet edes mukaan, vaikka minä en pystynyt juuri mihinkään heitä viemään. Juu, joo, lasten isä töissä yleensä kesällä lähes 24/7
Meillä mun vanhemmat hyysää veljeni muksuja, tuodaan/viedään tarhaan ja eskariin, hoidetaan ja otetaan yökylään että vanhemmat saa omaa aikaa.... mutta meidän lapsi ei tunnu kelpaavan, ei ole paljoa mummoa ja pappaa näkynyt ja jos mennään itse kylään niin kerrotaan miten veljeni lapsilla on mennyt, ei meidän muksun asiat kiinnosta. Ja asutaan muuten kaikki alle kilometrin päässä toisitamme niin ei se mikään välimatkajuttu ole. Miehen äiti taas reissaa viereiseltä paikkakunnalta asti kylään tasaisin väliajoin, soittelee videopuheluita pari kertaa viikossa ihan vaan että näkee lapsenlapsensa, siis eivan eri maata.
Sitten kun isovanhemmat on vanhoja, hoitaako nämä lapset ja lastenlapset heitä? Vai olettavatko nämä hyysäystä osakseen saaneet, että myös vähemmän hyysätyty osallistuvat vanhojen isovanhempien hoitoon? Lastenlapset, jotka ovat "vähemmän tuttuja"?