Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Totta se on. Olen raskaana. Ja niin pöllämystynyt. Neuvola varattu. Uskomaton fiilis. Paljon tsemppiä kaikille ja kiitos mukana fiilistelystä. Enää ei tarvittu kotitestejä, kun lääkäri varmisti juuri asian.
Loppukateettina vielä tämän kierron huuhaat ja woodoot:
Greippimehu
Paljon seksiä
Meditaatiota (YouTubessa näitä paljon)
Yk3 toden sanoi ja nyt toivotaan, että kesäkuussa tavataan meidän ihana beibi!
Liityn joukkoonne piinailemaan! Ikää tuli just se 28v ja pari kertaa aiemmin nuorempana ollut raskaana (keskeytetty). Kierto säännöllinen ~35päivää, mutta muuttuu herkästi jos ahdistun tai stressaan (jopa liian herkästi joskus ihan typeristäkin asioista). Teininä vuonna 2007 todettu PCO ja ja tuolloin menkat epäsäännölliset, tasoittui vasta 22 ikävuoden tienoilla. Gynen mukaan nykyään ovuloin ja luteaalivaihe 14 päivää sen jälkeen eikä monirakkulaisia munasarjoja enää ollut vuosiin. Liittyi varmaan lapsena ja nuorena vuosia kokemaani ahdistuneisuushäiriöön tuo pco... Mene ja tiedä.
Elikkäs:
-1dpo(27.10) tikutin vahvan ovulaatioplussan aamulla ja limaa oli paljon. Illalla seksiä ja kolmisen tuntia sen jälkeen iski kauhea kipu kohtuun ja munasarjaan, varmaan siis munasolu irtosi
0-4dpo ei muita oireita kuin perus väsymys kuten normaalistikin mulla oviksen jälkee. Muutama finni kans. Ei mitää uutta siis :D
5dpo mietoa tuikkimista keskellä kohtua
6dpo menkkamaiset kivut iskee illalla kun makaan sängyllä. Koko kohtua vihloo tasaisesti, mutta ei voimakkaasti. Kesto n. 20min. Herään 6-7dpo välisenä yönä pissahätään, mutta ei kuitenkaan tule sitten juuri mitään... (Vaikka join illalla ennen nukkumaanmenoa 0,5l vettä)
7dpo nyt. Ei kerrassaan mitään oireita jatkuvaa pissahätää lukuunottamatta. Koitan suhtautua piinaviikkoihin realismilla, että 50/50 tuleeko viikon päästä plussa vai täti :D
puha, ONNEA. 😃😍 Hassua, että mä täällä jo odottelin, että varmistuiko. Sulla oli kyllä sen verran vahvoja oireita, että mietin, että sulla tais lykästää. Kaikkea hyvää odotusajalle!
Mulla dpo11 ja valitettavan paljon oon pitkästä aikaa antanut itseni haaveilla ja toivoa, kun tuli ensimmäistä kertaa dippi lämpökäyrään dpo8 ja tiputtelu ollut vähäisempää. Muihin oireisiin oon löytänyt silti muita selityksiä ja tänään alkoi aika kovat menkkakivut, niin ihan alkoi itkettää, että pitikin mennä liian pitkälle toiveilun kanssa. Menkat ei silti vielä alkaneet, pitäis su-ti välillä alkaa. Mun paha olo ym johtunee uusista rautatableteista, näin yritän nyt visusti ajatella, koska jotenkin nuo pettymykset on mulle tällä hetkellä liikaa. Meillä siis jo yk8 ja ikää päälle 40. Parempi vain kai ollakin liikoja fiilistelemättä. Ensi viikolla sitten lapsettomuuslääkäriaika ja tutkimuksia.
Meillä mies ei paljoa puhu, välillä mietin suojaako muakin jotenkin, kun aikaa on vain kulunut. Tosin sillä oli aiemminkin kuulemma mennyt niin, että vasta lasten syntymän jälkeen oli jotenkin tunteet kunnolla "heränneet".
Tsemppiä ja voimia kaikille! Taas. ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Lisään vielä, että meillä taitaa mies olla enemmän innoissaan tästä vauvaprojektista. En kehtaisi hänelle kokoajan jauhaa aiheesta, mutta hän on omien sanojensa mukaan vaan mielissään joka kerta kun puhun tästä. Toisinaan hän itse ottaa asian useammin esille kuin minä. Nyt siis menossa yk2 ja viime kierrossa miehen reaktio ja jännitys ennen testin tekoa oli voimakkaampaa kuin itselläni haha xD
Tähtityttö kirjoitti:
Luin tänään yhtä blogia missä kirjoittaja kertoi, että etukäteen (ennenkuin kuukautiset ovat myöhässä) testaaminen auttaa häntä itseään siinä mielessä että ei rupea elättelemään turhia toiveita kierron parina viimeisenä päivänä vaan voi jo "huokaista" ja olla piinaamatta kierron loppuhetkiä. Itsellä taitaa olla vähän sama. Sekin ketuttaa, kun menkat myöhässä, toiveet korkealla ja testi nega.
Sama täällä. Mulla on edellisissä kierroissa alkaneet pms-oireet suunnilleen dpo10 ja oon samoihin aikoihin tehnyt testin juuri sen vuoksi, etten elättelisi turhia toiveita. Varsinkin tuossa viime kierrossa oli niin paljon kaikenlaista nippailua ja muuta dpo 1-9, että googlailin jo vauvalleni laskettua aikaa, nimeä, jne. Loppukierron kannalta oli helpottavaa pettyä ajoissa ja jäädä odottelemaan menkkojen alkamista. Luulisin, että myös oireet olisivat erilaiset dpo10 jälkeen, jos olisinkin raskaana.
Toki aikaisessa testaamisessa on se riski, että tulee varhainen keskenmeno ensimmäisen positiivisen jälkeen. Mulle nuo testit ovat näyttäneet pelkkää negatiivista.
Lämpimät onnittelut vielä puhalle!
Esikoista odotamme, LA 8/2020
Lisäyksenä vielä, että meillä mies ottaa koko homman paljon rennommin ja osannut asennoitua niin, että yrityksen voi mennä aikaa. Välillä toki kyselee, että onko jo raskaana oleva olo 😊
Esikoista odotamme, LA 8/2020
Mäkin mietin tota, mistä Tähtityttö, ja Vanamokin, kirjoitit, että testaamisella voi päästä nopeammin eteenpäin tms. Siksi tein sitten itsekin aamulla jo testin, dpo11, mutta pahuksen monitori ilmoitti, että raskaustestivirhe. Nyt on pakko odottaa ja tehdä huomenaamullakin. Mutta nyt osaan sentään suhtautua siihen juurikin niin, että negan tullessa suuntaan katseen nopeammin seuraavaan kiertoon. Toki oon aamulämmöistä aina nähnyt, kun lähtevät alaspäin menkkojen lähestyessä, mutta se ei ole niin luotettavaa kuin testaus. Kiitos vaan vinkistä omasta puolestani! ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Onnea plussasta Puha ja tervetuloa uusille!
Täällä kp11 ja ovulaatio viikonloppuna tai ensi viikon alussa odotettavissa, tänään testi vielä negatiivinen. Ei mitään tuntemuksiakaan vielä, joskin huomattavan paljon valkovuotoa mutta tätä on minulla usein kuukautisten jälkeen ovulaatioon saakka. Eipä oikeastaan sen kummempia uutisia vielä täällä. Yritän katsella ihan rauhassa miten tässä kuussa käy vai käykö mitään. 😃
Meillä mies suhtautui aluksi vähän jännityksellä koko yrittämiseen, koska varmaan kuvitteli että hetihän se vauva sieltä sitten syliin tupsahtaisi. Kun nyt on joitakin kuukausia mennyt, niin suhtautuu jo varovaisella innolla ja panostaa suureksi ilokseni sänkyhommienkin suhteen ovulaation aikaan, vaikka muuten hänelle riittäisi seksiä noin kerran viikossa tai kahdessa. Jotenkin hyvin yllättävällä tavalla tämä "pakko" sänkyhommille on hionut tätä seksielämäämme sujuvampaan ja mielekkäämpään suuntaan.
Välillä mies miettii, miten sitten se ja se asia on erilaista ja mitenköhän koira vaikka suhtautuu sitten, jos on jossain vaiheessa lapsikin talossa. Käytämme kumpikin jotenkin automaattisesti ilmaisua JOS meille tulee lapsi eikä KUN, kait vaan varulta. Muuten mies ei hirveästi yrittämisestä puhu, mutta jos kerron piinaviikoilla "oireista" niin saattaakin iloisesti kihertää ja silittää mahaakin, miettien että onkohan siellä tällä kertaa sitten jo joku 😊. Suloista. Viimeisimpien menkkojen alkaessa, kun otin jo vähän kovemmin sen ettei taaskaan onnistuttu, niin lohdutti ja kannusti myös oikein lempeästi.
Muuten en oikein tiedä, miten mahtaa suhtautua. Oletettavasti kuitenkin vielä vähän rennommalla otteella kuin minä. 😃
Meillä mies ei juurikaan ole henkisesti mukana koko hommassa. Tai siis hänen asenteensa on, et tulee jos on tullakseen ja siinä se. Tänään ilmoitin hänelle varovaisesti, et nyt sit loppuviikko-alkuviikko olisi otollista aikaa kun olisi ovulaatio. Häntä enemmän stressaa tuollainen tieto, mutta yritän pitää häntä vähän uptodate kuitenkin, ettei se kiertotieto lepää vain ainoastaan minun harteillani.
Meillä ekat yk:t olivat enemmän yhteistä jännittämistä, puhuttiin jo nimistä ja hän oli välillä varma, et nyt vatsassani kasvaa vauva ja silitteli. Tämä jäi jossain vaiheessa pois. Aivan kun ei enää jaksaisi toivoa jotenkin, tai laittaa paukkuja siihen, että uskoisi koko asiaan. Yk10 meillä siis menossa.
En ole kertonut tästä ryhmästä, hän huolistuisi siitä, että se saa minut jotenkin ajattelemaan liikaa ja stressaamaan.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Koska olen aikuinen, voin päättää milloin syön karkkia ja milloin teen turhia raskaustestejä. No, tänään söin karkkia ja tein todella haalean haamulaisen positiivisen testin! Täysin nega tuo ei ole. Toivottavasti alkaa vahvistumaan eikä jää kemialliseksi. Pelko persiissä seuraava viikko. T. En bongannut ovista
Mesimarja93 sama täällä! 😄 Mies naureskelee, kun oon täällä palstalla, koska käyn myös joka ilta lukemassa päivän viestit. 😊
Meillä nyt myös yk5 ja dpo on ehkä 4 tai 5. Kolmatta lasta yritetään.On vaan niin kiva, kun on tämmöistä ”vertaistukea” täällä, kun ei voi/halua vielä jutella ystäville/sukulaisille. En kestäis joka kk myös niiden pettymys-reaktioita omieni lisäksi. 🥺
Mieskään ei tosiaan juurikaan ole monisanainen tässä asiassa. Myöntäilee ja jaahattelee, tilanteesta riippuen. Taitaa tosiaan itseäänkin jännittää. 😏
Nuo meidän teinit tuli meinaan aikoinaan melko yrittämättä. (Meillä siis 1,5v. eroa ykkösellä ja kakkosella.) Molemmat jo murrosiän saavuttaneita. Niin tuli molemmille jotenkin yllätyksenä, ettei heti ekalla yrittämällä tärpännytkään.
Mutta nyt lakkaan jaarittelemasta, ja painun lukemaan kirjaa. (Iltasatu itselleni, niinkun lapsille sanon.😴)
Hyvää vkl kanssa-sisaret!❤️
Minä täällä uutena kirjoittajana, yk3 ja onhan tässä nyt jotain????
...ja siis tosi ajoissa ollaan. En nyt uskalla vielä iloita, kun menkatkin pitäisi tulla vasta ens viikolla. Mulla nousi lämpö 37.5., joten tämä sai epäilemään. Lisäks kaikki PMS-oireiksikin tulkittavat setit, jotka nyt ei tietenkään mistään kerro. Kirottua kun ihmiskeho oireilee samalla tavalla raskauteen ja kuukautisiin.
Mutta kyllä minä ja maailman pessimistisin mies tuossa hailura viiva nähtiin. Toivottavasti vahvistuisi ja pysyisi matkassa, samoin Tähtitytöllä!!!! :)
...äh ja vielä. Ei muista kerralla kaikkea kirjoittaa kun on näin tohkeissaan. Takana yksi raskaus (2017), joka myös näkyi testissä useampi päivä ennen menkkoja. Sillon todettiin vielä varhaisultrassa että olikin oletettua pienempi, eli hedelmöittyi kiertoon nähden tosi myöhään. Silti näkyi testissä tosi aikaisin. Joten nähtävästi mun kroppa reagoi nopeasti.
IlonaInkeri Juu u. Kyllä minäkin siinä jonkin haalean viivan näen. 😃😍
Ilonainkeri, kyllä näen minäkin plussan tuossa💕 Onnea! 😊
Kiitos! Tuli vielä Clearbluellakin positiivinen, joten ainakin siellä joku yrittää! Oon niin ajoissa, että mitä vaan voi tosin käydä. Menkat pitäis sovelluksen mukaan alkaa vasta torstaina, välillä heittää parilla päivällä, mutta maksimissaan kolmella. Eli maanantaina ihan aikasintaan. Ovulaatiota yritin tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttaa, mutta en kyllä oikein saanu niihin mitään mikä ois ees lähellä kontrolliviivaa. Aamulämmötkin heitteli ihan miten sattuu, joten epäilin tapahtuiko ollenkaan. Ehkä olikin aikasemmin enkä sillon osannut vielä tarkkailla tuntemuksiani...
Toivottavasti viikon päästä vois jo vähän huokaista, vielä tässä kohtaa on keskenmenon riski aika korkea!
Pakko kans laittaa kuva. Näkeekö kukaan muu tossa toista viivaa vai kuvittelenko vaan? En saa näkymään kuvassa niin kuin luonnossa kuvittelen siinä jotain olevan 😅 Mut onko vaan haamu vai ihan oikee viiva..
Menkat pitäis alkaa keskiviikkona ja mun piti malttaa testailun kans sinne asti, mutta ei vaan pystyny 🙈 Väsyttää tavallista enemmän ja valkovuotoa on, muita oireita ei oikeastaan ole.
Meillä mies ei paljon puhu piinaviikoilla. Taitaa jännitellä kuitenkin. :D Mä aika suoraan sille kerron kropan tuntemuksista ja omista fiiliksistä, joten sen ei ihan hirveästi tarvitse ainakaan kysellä. Omista fiiliksistään alkanut puhumaan enemmän vasta nyt kun yk8 käynnissä. Lähinnä ihmettelee että onko hänessä vika kun ei plussaa kuulu, vaikka se vika voi olla myös mussa. Tai meissä molemmissa. Se ei selviä kuin lääkärissä tai plussaamalla. :D