Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1541/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivanpaikkahan on siis semmoinen harmaa/valkoinen kohta testissä. Ei punertava. Joten plussalta tuo Kerttu-Inkerin testi näyttää. 😊

Esikoinen la 10/2020. 💜

1542/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika kirjoitti:

Viivanpaikkahan on siis semmoinen harmaa/valkoinen kohta testissä. Ei punertava. Joten plussalta tuo Kerttu-Inkerin testi näyttää. 😊

Kiitos selvennyksestä. Jos tämä nyt on totta niin yk5 toden sanoin meillä. Huomenna teen vielä herkän testin , muuten en kyllä usko. Vaan kyllä tuntuu uskomattomalta 🙈

Toivotaan että pysyy matkassa, laskettu aikaki sattuu justiisa samalle päivälle kun miehen syntymäpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1543/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys. Lämmöt nousi eilisen pudotuksen jälkeen 36.6 ja tänään kissanruoka haisi niin pahalle, että oksensin. Välillä tämmöstä hajuherkkyyttä on, ei mitään tavatonta sinänsä. Mutta toki toivon, että olisi raskausoire. Lisänä pää- ja selkäkipu sekä pala kurkussa. Lauantaina sitten saadaan tietää, missä mennään, kun testaan. On aika voimakkaasti sellainen olo, että tämä ei ole pms, vaan jotain muuta. Olen aika varma, että olen raskaana.

1544/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkeri, onnittelut ❤ ihanan lahjan saa miehesi synttäriksi!

Puha, tsemppiä oireiluun, ompa se mitä hyvänsä! Toivon että on tärpänny 😍

Voi miten kiva on lukia näitä uutisia täältä, vaikka meidän tilanne on muuttunu näiden menkkojen myötä isosti eikä meille enää vauvaa ole tulossakaan kuukausiin,jos ikinä.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1545/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Kerttu-Inkeri, onnittelut ❤ ihanan lahjan saa miehesi synttäriksi!

Puha, tsemppiä oireiluun, ompa se mitä hyvänsä! Toivon että on tärpänny 😍

Voi miten kiva on lukia näitä uutisia täältä, vaikka meidän tilanne on muuttunu näiden menkkojen myötä isosti eikä meille enää vauvaa ole tulossakaan kuukausiin,jos ikinä.

Kiitos ❤️ Antakaa aikaa ja armoa itsellenne! Halaus!

1546/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puha kirjoitti:

Kiitos ❤️ Antakaa aikaa ja armoa itsellenne! Halaus!

Aikaa kyllä on, se ei lopu. Armokin tulee kunhan pahin tunnekuohu on ohi. Niihän se aina tulee, kun on kuitenkin luonteeltaan positiivisuuteen taipuvainen. Eihän sitä tiedä, jos Luoja vielä sallii sen "vahingon" tapahtuvan, että mekin pieni nyytti saadaan syliimme ja perheeseemme. Sitaateissa siksi, että Luoja ei minun mielestä virheitä tee, mutta minun kroppa ei ole oikein ollut yhteistyökykyinen tässä raskaustoiveessa.

Nyt kuitenkin pitkä tauko edessä. Aika näyttää mitä kaunista on tulossa vastaan elämän polulla ❤🥰

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1547/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kerttu-Inkerille, toivottavasti lähtee siitä vahvistumaan.

Puha, peukut on täälläkin pystyssä, että testi tulee näyttämään positiivista! Tosi lupaavan kuuloisia oireita siellä.

Täällä meneillään kp12. Koitin ottaa tämän kierron rennommin ja "tulee mitä on tullakseen" asenteella, mutta ei oikein ole onnistunut. Viisi päivää ennen ovista (Flo'n mukaan) tarttui mukaan ovistestit ja greippimehua ja näillä mennään. Ovistestit tuovat kyllä kaivattua varmuutta, kun ovista edeltävät oireet ovat tässä kierrossa olleet vähän niin ja näin, mutta tikuissa viiva on vahvistumassa siihen malliin, että tuloillaan on. Ja sitten alkaakin taas piina.

Vauvaonnea meille kaikille♥️

1548/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä piinailijoille, jännää!😍 Ja onnea plussista ❤️

Terolutien käyttäjille ja asiasta tietäville kysymyksiä: Gyne ohjeisti aloittamaan Terolutit kp 15. Mulla mahdolliset ovulaatiot olleet tosi myöhäisillä kiertopäivillä, en ole saanut tikutettua niitä edes, mutta gynen mukaan tässä kystan muodostuksen yhteydessä ovulaatio on alkanut muttei ole edennyt loppuun kun tuli tuo kysta. Onko järkevää ottaa nyt kolme kk terolutit aina kp 15 alkaen, vaikkei ovulaatio tapahtuisi ennen sitä? Ymmärrän ajatuksen siitä, että nyt koitetaan saada kiertoja lyhenemään, mutta harmittaa myös ajatus siitä, jos ovulaatio ei kerkeä tulla ja mennäänkin sitten 3kk ilman mahdollisuutta raskautua. Mitä luulette, voiko jo yhdestä Terolut-kuurista olla hyötyä kiertojen tasaantumiselle? Miehen kanssa puhuttiin, että tässä kierrossa alottaisin kp15 terolutit ja seuraavassa sitten odottelisi ovulaatiota ennenkuin aloittaa teroluteja. Jos aloittaa ollenkaan? En tajunnut näistä kysellä gyneltä kun oli niin paljon asioita muutenkin.

1549/3096 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooih.. onnea Kerttu-Inkeri! Kyllä tuo plussalta näyttää😍 ja Puhalle myös oireiluihin. Täällä ovis testi näytti ekan kerran plussaa! Jännittää. Nyt tosin tiukkaa ovulointi kipua. 🤨 Yritän selvitä.

1550/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Tsemppiä piinailijoille, jännää!😍 Ja onnea plussista ❤️

Terolutien käyttäjille ja asiasta tietäville kysymyksiä: Gyne ohjeisti aloittamaan Terolutit kp 15. Mulla mahdolliset ovulaatiot olleet tosi myöhäisillä kiertopäivillä, en ole saanut tikutettua niitä edes, mutta gynen mukaan tässä kystan muodostuksen yhteydessä ovulaatio on alkanut muttei ole edennyt loppuun kun tuli tuo kysta. Onko järkevää ottaa nyt kolme kk terolutit aina kp 15 alkaen, vaikkei ovulaatio tapahtuisi ennen sitä? Ymmärrän ajatuksen siitä, että nyt koitetaan saada kiertoja lyhenemään, mutta harmittaa myös ajatus siitä, jos ovulaatio ei kerkeä tulla ja mennäänkin sitten 3kk ilman mahdollisuutta raskautua. Mitä luulette, voiko jo yhdestä Terolut-kuurista olla hyötyä kiertojen tasaantumiselle? Miehen kanssa puhuttiin, että tässä kierrossa alottaisin kp15 terolutit ja seuraavassa sitten odottelisi ovulaatiota ennenkuin aloittaa teroluteja. Jos aloittaa ollenkaan? En tajunnut näistä kysellä gyneltä kun oli niin paljon asioita muutenkin.

Mulla letrot jotka saavat aikaan oviksen ja terolutit aloitan neljä päivää ovisplussan jälkeen ettei sotke ovista. Kierrot on siinä 33päivässä. Eli ovis on usein kp18, letrot aloitan kp21, syön teroja 10pvä eli kp30 asti - ja menkat alkaa yleensä kp33. Oon kans miettinyt että syönkö niitä turhaan kun ovis tapahtuu letrojen kanssa niin silloinhan automaattisesti menkatkin pitäisi tulla. Mutta jos on taipumusta lyhyeen lutealivaiheeseen niin terothan pidentää sitä -> ja siten on parempi mahdollisuus raskautua. Mulla nyt luteaalivaihe sen 14-15 päivää ja taitaa olla aika ihanteellinen. Oon myös lukenut että monelle määrätään terot kierron loppupäässä/oviksen jälkeen tukemaan mahdollisen raskauden alkamista, eli siltäkin kannalta "fiksu" syödä niitä.

Meen ensi kuussa ekalle käynnille lapsettomuushoitoihin niin kyselen sieltä tarkemmin onko järkevä syödä teroja vai jättääkö pois.

LA 12/20

1551/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse sanoisin että aloitat nyt kp15 jos ovista ei tullut, ja seuraavalla kierroilla oviksen jälkeen jos saat sen bongattua. Ja sitten esim kolmannen kierron kokeilee ilman teroja, tai sitten just oviksen jälkeen. Jos sulla myöhäinen ovis ja menkat alkaa jo esim ennen kp28 niin luteaalivaihe jää aika lyhyeksi ja raskaudellekin pienemmät mahikset.

Tää oma kierto 33pvä on kuulemma hyvä eikä liian pitkä. Yleensähän se pyörii monella 27-35 päivissä.

LA 12/20

1552/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mahdollisista plussista ja tsempit piinailuun. 😅 Toivottavasti tärppää mahd monilla!

Itsellä tänään dpo8 ja lämmöt notkahti mullakin. Aiemmin oli etovaa oloa ja hajuherkkyyttä, ja, kun eilen kiristyi pinna ja muuten oireet hävis, päättelen, että mulla nää todennäköisesti liittyy estrogeeniin, kun on noin puoliväli luteaalivaiheestakin. Pikkuisen yli mun tapauksessa, mutta lähellä kuitenkin. Nyt ei ole enää mitään muuta jäljellä, kuin menkkakivun oloiset, joten yritän suunnata taas ajatuksia muuhun ja varautua, että tulee myös käytettyä se ensi viikon lapsettomuuslääkäriaika. 😬

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1553/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lämpötilat heittelee edelleen päivän mittaa aika roimasti. Aamulämpö tänään aika matala, mutta nyt puoleenpäivään mennessä noussut jo lähelle 37. Pahoinvointia on. Oksennus tuntuu kurkussa, mutta koitan sinnitellä töissä. Väsyttää. Palelee. Se järjetön varmuus raskauteen on vähän häilynyt. Pelkään, että kyseessä on sitten kuitenkin vain raju pms. On jo vatsa- ja rintakipuja myös sekä päänsärkyä. Mutta koitan olla positiivisin mielin, kuitenkin vasta yk3 tämä.

1554/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnea uusista plussista ja tsemppejä muillekin! Paljon jännitystä taas ilmassa. Yritetään edetä päivä kerrallaan. :)

Onko tuossa lämpöjen mittaamisessa siis se idea, että ennen ovulaatiota lämpö saattaa nousta ja alkion kiinnittyessä tipahtaa? Vai voiko muitakin muutoksia lämmössä tapahtua kierron aikana? Pitäisi ehkä itsekin kokeilla. :)

1555/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöjen heittely on normaalia, siks kannattaa merkitä ylös vain aamulämpö, mikä myös kannattaa ottaa aina samaan aikaan. Mulla esim aamulla tippui 36,6 ja nyt onkin taas 37,6, mutta fertility friendiin merkkaan silti aina vain aamulämmöt. Se sovellus analysoi niistä sitten.

Aamulämpö nousee ovulaation jälkeen ja tämä johtuu siitä, että corpus luteum alkaa erittää progesteronia. Tuo prog.siis sen lämmön nostaa. Joillain lämpö tippuu myös päivän ennen ovista (ovulaatiodippi), mutta ei kaikilla. Mullakaan ei ole sitä. Se ei haittaa.

Aamulämmöstä voi päätellä, koska ovis on mennyt, jos seuraa ja kirjaa aamulämpöjä jo aiemmin kierrosta. Jos ei seuraa koko kierron ajan, niin esim. kp6 vois olla hyvä aloittaa viimeistään. Jos tätä lämmön nousua ei ilmene kolmen kuukauden seurannassa siitäkin kannattaa lääkärille sanoa, vaikka en ole varma oliko niin, että osa suhtautuu vanhanaikaisena menetelmänä. Toisaalta jos se toimii niin, että alkukierrosta lämmöt matalammat ja oviksen jälkeen korkeammat, kertoo se ainakin jotain hyvää tapahtuvan. ☺️ Sit tosiaan se kiinnittymisdippikin voi kertoa jotain, estrogeenikin kyllä voi luteaalivaiheen puolivälissä lämpöjä laskea, mutta kierrossa, joissa hedelmöitys tapahtuu, estrogeeniäkin käsittääkseni erittyy enemmän. Tuota kiinnittymisdippiäkään ei kaikilla ole, vaikka olisikin raskaana ja tosiaan lämmössä voi olla vaihteluja, vaikka ei olis raskaana. Lämpö kertoo siis joistain asioista, mutta raskaustestin varmuutta sillä ei toki ole.

Voimia sinne. 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1556/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei mullakaan kyllä näin korkea lämpö päivällä yleensä ole. Muakin alkoi paleltaa puolen päivän jälkeen, tuli flunssainen olo ja siispä mittasin. Mies on kyllä just flunssassa, joten itseäni säästäen taidan ajatella (yrittää ajatella 😅), että tää on sitä samaa. 😬

1557/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi menkat kp41 kohdalla eilen, eli nyt kai siis kp2 menossa, ja yk3 lähtee käyntiin. Pöh. Ei vauvat näköjään ihan tulekaan vaan sillä ajatuksella, että tulee jos on tullakseen 😄 (ainakaan kaikille)

Mistä olette ostaneet ovistestejä, ihan apteekista vai jostain nettikaupasta? Muistan joskus nähneeni, että jossain nettikaupassa oli tukkupakkaukset ovulaatio- ja raskaustestejä suht edulliseen hintaan, mutta en tietenkään enää muista mikä nettikauppa oli kyseessä. 

Esikoisen LA 8/20

1558/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin aikaisemmin anonyymina siitä, kuinka keväällä sain keskenmenon viikolla 9 ja edellisessä kierrossa menkat alkoivat runsaimpina ja kivuliaimpima kuin yleensä ja epäily varhaisesta keskenmenosta jälleen heräsi.

Nyt olemme tähän kiertoon satsanneet! Tikutin ovikset ja sain plussan tikkuun. Tähtäsimme puuhat oviksen ympärille ja lisäksi on ollut foolihapot ja greippumehut mukana. Nyt kuitenkin eilen, menkkojen alkamispäivänä olo oli täysin samanlainen kuin menkkojen alkamispäivänä on ja vuotokin alkoi. Kesken menneessä raskaudessa minulla alkoi pahoinvointi ha rintojen turvotus/kipu muutaman päivän ennen testin tekoa ja samoin oli viime kierrossa. Nyt ei mitään sellaista. Itkin eilen pettymystäni ja pelko siitä etten voi tulla raskaaksi kasvoi entisestään. Nythän kaiken piti olla kunnossa.

Tänään vuoto on kuitenkin loppunut, ei yhtään mitään. En ole tehnyt testiä kun olin niin varma eilen että en ole raskaana. Tiedän että testin tekemisellä moni asia selviää mutta nyt ei ole siihen ollut mahdollisuutta.

1559/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, kiitos vastauksesta! Mulla kierrot siis olleet pillereiden jälkeen 35 ja 61 päivää, ennen pillereitä joskus kauan sitten ollut 30-33 päivää eli oletan ettei luontaisesti ole mitenkään lyhyt kierto. Taustalla myös kerran vuoden tauko kuukautisista, eli sen puoleen Terolut voisi olla hyvä tuki jos lähtisi luomusti rullaamaan kierrot niiden jälkeen lyhyempänä, toi 61 päivää oli tuskaisen pitkä odotus kaikkine kipuineen! Yrityskierto 3 vasta käynnistyi eli ei mitään hätää sinänsä, mutta mielenkiintoista tietää miten Terolut kenelläkin on käytössä.

1560/3096 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Täällä alkoi menkat kp41 kohdalla eilen, eli nyt kai siis kp2 menossa, ja yk3 lähtee käyntiin. Pöh. Ei vauvat näköjään ihan tulekaan vaan sillä ajatuksella, että tulee jos on tullakseen 😄 (ainakaan kaikille)

Mistä olette ostaneet ovistestejä, ihan apteekista vai jostain nettikaupasta? Muistan joskus nähneeni, että jossain nettikaupassa oli tukkupakkaukset ovulaatio- ja raskaustestejä suht edulliseen hintaan, mutta en tietenkään enää muista mikä nettikauppa oli kyseessä. 

Minä olen ostanut ainakin ihan normikaupasta RFSU:n säästöpakkauksen ovulaatiotestejä, yhdessä paketissa 14 kpl ja alle kympin maksoi. 😊 Muistaakseni nettikaupoissa ne olivat ainakin joskus vähän kalliimpia toimituskuluineen, en toisaalta ole ajankohtaisia hintoja katsellut.

Ketju on lukittu.