Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

Vierailija
421/3096 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin pois muista syistä jo vuosi sitten, ja minun mielestäni se kannattaa todella jättää pois jos lasta yrittää saada.

Raha-asioista sen verran, että työtön olen tällä hetkellä, mutta tiedossa on mahdollisesti vakituinen työpaikka. Siinä on kuitenkin koeaika ja kuuden kuukauden aikana varmaan raskaus näkyy ja päälle päin, työnantaja saattaa irtisanoa koeajalla jo sen vuoksi? Kuulun kyllä liittoon.

422/3096 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ancu kirjoitti:

Jätin alkoholin pois muista syistä jo vuosi sitten, ja minun mielestäni se kannattaa todella jättää pois jos lasta yrittää saada.

Raha-asioista sen verran, että työtön olen tällä hetkellä, mutta tiedossa on mahdollisesti vakituinen työpaikka. Siinä on kuitenkin koeaika ja kuuden kuukauden aikana varmaan raskaus näkyy ja päälle päin, työnantaja saattaa irtisanoa koeajalla jo sen vuoksi? Kuulun kyllä liittoon.

Näin mäkin ajattelin, mutta kun ei sitä plussaa ala kuulua, niin kyllä ajattelin tässä vappuna vähän skumppaa ottaa. Tein siis äsken negatiivisen testin, ku en malttanu odottaa huomiseen😭💔 Miten se voikin aina tuntua näin pahalta, et itkettää. En tiiä pitäiskö huomenna aamulla varoiks testata uusiks vai voinko luottaa tähän äsken tehtyyn testiin kp 28/28?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/3096 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ancu kirjoitti:

Laiton irtisanominen kait se silloin on?

424/3096 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tulee nyt peräkköin omat kommentit. Tuli mieleen ku luin toiselta sivulta tuosta että onko kukaan kertonu perheelle että yrittää tms.. niin nyt keskenmenon jälkeen tuntuu että KAIKKIA kiinnostaa saako yrittää heti uudelleen ja aiotaanko yrittää heti uudelleen.. hohhoi. Hankala siihen on muuta vastata ku tottakai. Kukaan ei kyllä kysele tms että joko mutta tuntuu että keskenmenon jälkeen kaikki on niin julkista. Itse kun vielä sellainen olen etten osannut menetystä salata... niin oli pakko kertoa sukulaisille ym. En tiiä miten toimisi jos salama vielä toisenki kerran lyö ja tulis toinen km...

425/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1 kirjoitti:

Näin mäkin ajattelin, mutta kun ei sitä plussaa ala kuulua, niin kyllä ajattelin tässä vappuna vähän skumppaa ottaa. Tein siis äsken negatiivisen testin, ku en malttanu odottaa huomiseen😭💔 Miten se voikin aina tuntua näin pahalta, et itkettää. En tiiä pitäiskö huomenna aamulla varoiks testata uusiks vai voinko luottaa tähän äsken tehtyyn testiin kp 28/28?

Jos testi ei näytä positiivista niin minusta huoletta voit vähä skumppaa juoda. Alkuun alkio on eri lähteiden mukaan "turvassa" ja sikiö saa tarvittavansa ruskuaispussista. Jos esim. joillakin yritys kestää monta vuotta, niin ikävä olisi laittaa muu elämä koko ajaksi holdiin. Itsekin poltin tupakkaa ennen plussaa (plussasin muistaakseni kp28), mutta sen jälkeen alkoholi ja savukkeet tietty pois :)

426/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä sit voi vähän tänään ottaa. Negatiivista näyttää testi edelleen, et eiköhän ne menkat sieltä taas ala. Miten tää pettymys voikin aina olla näin suuri😭💔

427/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää tappio ja jäädä odottelemaan menkkoja. Särkee ainakin siihen malliin, että kohta voisi jotain tapahtuakin.

Hyvää vappua kaikille!

Vierailija
428/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vappua kaikille!

429/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testipäivää vielä odotellessa oireiksi on tullut vahva hajuherkkyys, pahoinvointi & päänsäryt. Tänään en voinu olla kylppärissä miehen pestessä itseään pesuaineella, koska se käry kävi niin nenään. Lisäksi on ollut pieniä nippailuja niillä seuduilla ja itku on herkässä. Voi jumpe oisko nyt oikeesti sieltä tulossa plussa?!?

Vierailija
430/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä kuulostaa, varsinkin tuo hajuyliherkkyys.

Tänään oksensin taas, en osannut odottaa, että tämä olisi tätä...

431/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä plussasta tulee pian 2v aikaa, eikä sillon kun ei vauvaa odottanut tai yrittänyt pistänyt mitään mieleen. Ainoastaan hämmentävää oli se miten kipeet mun rinnat oli. En voinu nukkua, pitää vaatteita tai koskea niihin ilman että kyyneleet valu. Mutta saas nähdä. Täytyy kyllä sanoa että kova on pettymys, jos sieltä nega tulee takasin.

432/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä niin hirveä fiilis kun ei saa sitä plussaa vaikka miten haluaisi ..😭😕❤️

Mulla on yksi keskenmennyt raskaus ollut viime syksynä, johon havahduin alavatsaan tulleista nopeista ja kivuliaista nippailuista.. helposti sitä kuvittelee itselleen kaikkea pahaa oloa ja hajuherkkyyttä, kun haluaa sitä raskautta. Mäkin tunnustelen kaikkia tuntemuksia, mutta vielä mikään ei ole johtunut raskaudesta 😭 Se pahoinvointi oli silloin ihan kamalaa, alkoi noin viidennellä viikolla ja aina töissä iltapäivästä ja kokojan. Oksetti ihan kamalasti, vaikka en varsinaisesti oksentanutkaan kuin pari kertaa. Hirveintä oli, kun raskaudenkestonmääritys-ultrassa todettiin, että kaksi ruskuaispussia mutta ei sikiöitä.. ja pahoinvointi jatkui siitä vielä pari päivää.

433/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis tosiaan toivon että sun 2under2 oireet johtuisi raskaudesta ! ☺️ Niin toi rintojen arkuus oli kans ihan hullua, mulla kutisi ne ihan hirveästi ja aristi.

Hyvää vappua kaikille haaveilijoille☺️

Vierailija
434/3096 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoa pelkäsin rv 7, kun olin salilla ja pyyhkimällä tuli verta reilusti paperiin. Tosin kaverilla oli sama juttu alkuraskaudessa ja syntyi vauva. Nyt ei ole tullut verta ollenkaan, ja tämä pahoinvointi on vain lisääntynyt nyt rv 8,joten eiköhän ole ok. Neuvola on kohta ja ensimmäinen ultraääni sen jälkeen niskapoimuturvotus ultraääni. Otan kaikki seulonnat kyllä mitä on.

435/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna ennen aamupalaa tuli yhtäkkiä kamalaa kuvotus ja piti käydä halailemassa pariin otteeseen pönttöä, nyt siis kp 25/28. Aika jännä jos olis näin aikaisin aamupahoinvointia? Piti ihan googletella, niin ei se ihan tavatonta ois, mutta pessimisti ei pety asenteella en usko että kyse on siitä. Kuumottaisi kyllä jo testata, mutta täytyy odottaa viikonloppuun, ellei menkat sieltä pamahda.

436/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vappua vielä kaikille!

Täällä ollaan pari päivää myöhässä, kaapin kätköistä löytyneet halpistestit kehiin: pari näyttäisi jo plussaa, pari testiä ei toiminut ollenkaan :s Uskaltaisiko tästä alkaa jo innostua... Huomenna haetaan apteekista varmistusta. Jännittää! Pari kiertoa vasta ollut ehkäisy poissa, niin nopeasti olis tärpännyt.

437/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotesti näytti eilen hymynaamaa, joten nyt pitää olla aktiivinen petipuuhissa. Eilen jo aloiteltiinkin, mutta yhdynnänaikana oli outoa kipua. Onko muut kokeneet yhdyntäkipua ovulaation aikaan? Myös nyt tänään alavatsa juilii menkkamaisesti, mikä nyt ei sinäns ole minulla uusi oire kun sitä on koko kierron ajan säännöllisesti.

438/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja hyvää vappua!

Lämpimät onnittelut plussanneille!

Viimeksi kun kirjoittelin, oli päällimmäisenä ajatuksena työasiat. Olemme puhuneet niistä kyllästymiseen asti puolisoni kanssa. Olemme tulleet päätökseen, että lapsi saa tulla kun opintolaina on maksettu, oli työtilanne mikä hyvänsä. Tämö tarkoittaisi tällä hetkellä yrittämisen aloittamista heinä-elokuussa!

Realisoituneiden vauvahaaveiden mukana olen itse pohtinut paljon vanhemmaksi kasvua. Olemme nuori pariskunta ja mietityttää molempien kasvu vanhemmiksi. Eniten minua huolestuttaa oma piirteeni pitää kaikki langat käsissä ja luottamuspula, että muut osaisivat hoitaa tärkeät asiat. Olen siis nalkutta ja, valitettavasti. (Olen yrittänyt työstää tätä piirrettä huonolla menestyksellä.) Pelkään, kuinka tämä piirre eskaloituu vanhemmaksi tulemisen myötä. Mikään ei tapa miehen innostusta paremmin lasta (tai vaimoa) kohtaan kun jatkuva vahtiminen ja ohjeistua. Tätä en halua tapahtuvan, vaan haluaisin osata antaa tilaa isälle ja luottaa tämän osaamiseen.

Ensimmäinen askel on ongelman tunnistaminen, mutta miten saan tätä piirrettä korjatuksi itsessäni? Vinkkejä tai kohtalotovereita?

Toivottavasti ei mennyt ihan ohi aiheen.

439/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrls kirjoitti:

Hei kaikille ja hyvää vappua!

Lämpimät onnittelut plussanneille!

Viimeksi kun kirjoittelin, oli päällimmäisenä ajatuksena työasiat. Olemme puhuneet niistä kyllästymiseen asti puolisoni kanssa. Olemme tulleet päätökseen, että lapsi saa tulla kun opintolaina on maksettu, oli työtilanne mikä hyvänsä. Tämö tarkoittaisi tällä hetkellä yrittämisen aloittamista heinä-elokuussa!

Realisoituneiden vauvahaaveiden mukana olen itse pohtinut paljon vanhemmaksi kasvua. Olemme nuori pariskunta ja mietityttää molempien kasvu vanhemmiksi. Eniten minua huolestuttaa oma piirteeni pitää kaikki langat käsissä ja luottamuspula, että muut osaisivat hoitaa tärkeät asiat. Olen siis nalkutta ja, valitettavasti. (Olen yrittänyt työstää tätä piirrettä huonolla menestyksellä.) Pelkään, kuinka tämä piirre eskaloituu vanhemmaksi tulemisen myötä. Mikään ei tapa miehen innostusta paremmin lasta (tai vaimoa) kohtaan kun jatkuva vahtiminen ja ohjeistua. Tätä en halua tapahtuvan, vaan haluaisin osata antaa tilaa isälle ja luottaa tämän osaamiseen.

Ensimmäinen askel on ongelman tunnistaminen, mutta miten saan tätä piirrettä korjatuksi itsessäni? Vinkkejä tai kohtalotovereita?

Toivottavasti ei mennyt ihan ohi aiheen.

Hei, tosi hienoa että oot tunnistanut tämän puolen itsessäsi ja haluat työstää sitä. Kannattaa muistuttaa itseään siitä, että sekä sinä että miehesi olette ihan yhtä vasta-alkajia tässä asiassa. Kun sinä tulet oppimaan vauvan kanssa toimimista pikku hiljaa kokemuksen kautta, niin miksi miehesikin ei oppisi, kun vain saa kartuttaa kokemustaan. Virheiden tekeminen on sallittua teille molemmille. Auttaisiko esimerkiksi se, että jos tulee eteen asia josta tahtoisit nalkuttaa, miettisitkin, mikä on pahin asia mitä voi tapahtua, jos asia hoidetaankin puolison tavalla. Yleensä se ei ole mitään kovin pahaa, vain jotain mistä puoliso (ja ehkä sinäkin) voi oppia. Pidän peukkuja!

Me päätettiin nyt virallisesti että tässä kuussa lähtee kierukka veks! (Kesästä ollaan puhuttu aikaisemmin, ei oo ollut tarkempaa ajatusta.) Jossain neuvottiin, että menkkojen aikaan on paras poistattaa, eli se ois niinku loppukuusta. Taidan laittaa omahoitoon viestiä, että onko niillä tarkempaa ohjetta siitä, milloin varaan aikaa ja mistä.

440/3096 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea _mirette_! Kyllähän toi hyvältä vaikuttaa eli mä uskallan jo onnitella!

Täällä ei vielä alkanutkaan menkat eli nyt edelleen yk 2 kp 30. En kuitenkaan usko, että olisin raskaana, kun testi näytti negatiivista. Tiputteluvuotoa on ollu pari päivää eli jospa ne huomenna alkais.

Jotenki jännittää, et mitenköhän tästä eteenpäin. Ajattelin tilata ovistikkuja, mut en tiedä onks niistä kuinka paljon hyötyä jos nyt alkaa kierto sekottua enkä tiedä kuinka pitkä seuraava kierto on.

Mä uskon, ettei vanhemmaksi voikaan olla valmis, vaan siihen kasvetaan!

Onko muilla tullu sellasia fiiliksiä, et onkohan nyt sittenkään hyvä hetki? Samaan aikaan toivon plussaa todella paljon, mut mietityttää, et pitäiskö sittenki odottaa vielä pari vuotta. Ehkä se on vaan sitä, että kaikki uusi pelottaa. Tuntuu, ettei tässä edes tiedetä mihin ollaan ryhtymässä eli sokkona vaan mennään. Tosi outoa haluta ja toivoa jotain niin paljon, mitä ei oikeen voi edes järjellä ymmärtää/selittää