Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Wannabemami
Itselläni on Tokmannilta ostettuja ovistestejä Pregcheck 10kpl on siinä purkissa ja maksoi n. 4-5e.
Mikäli kierto on epäsäännöllinen, niin suosittelisin kyllä tikuttamaan koko kierron ja ottamaan kuvan jokaisesta tikusta, näin löydät varmemmin sen oikean ovulaatio päivän :) tsemppiä!
Villahousu täällä eletään mukana ja toivon todella että teillä nyt tärppäisi ++!
PS. Onko teillä seksin jälkeen alavatsakipuja? Itsellä ollut nyt kp 11 jälkeen molemmilla puolilla alavatsaa outoja tuntemuksia (nippailua, viiltävää tunnetta/ paineen tunne), mietin onko nämä ovulaatio tuntemuksia vai seksistä johtuvaa.. ovistikkuja kyllä teen mutta tänään KP 14 en ole vielä tehnyt.
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Villahuivi, hyvin kirjoitat.
Eilen jäin oikein vielä miettimään, että ei uskoni puutetta kokonaan omat kokemukseni selitä. Vielä enemmän varmaan kaikki kauheudet, mitä maailmassa tapahtuu. Kauheaa mitä säkin olet joutunut kokemaan. 😢 Onneksi sulla on ollut turvapaikkoja ja olet saanut rakkautta. Toivon kovasti, että teillä nyt olisi tärpännyt. Voimia odotteluun. ❤️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Pakko tulla taas kirjoittamaan tänne..
Oudosti nippailee molemmille puolille alavatsaa. Voiko ovulaatio olla molemmilta puolilta!?
Tänään tein taas ovulaatiotestin ja eikö olekin selkeä positiivinen? Kp 14 jo ja se ihmetyttää.
Minulla kierto 28-40, yleensä n. 33-35pv.
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Villahuivi; ei todellakaan kyllästy suhun. ❤️ Tai kehenkään teistä. Musta ainakin on ihana lukea ja elää teidän kanssa tätä kaikkea, kun lähipiirissä ei kukaan samassa tilanteessa. Ja vielä Villahuiville; älä menetä uskoasi. Oot (ootte kaikki) mun rukouksissa, että tärppää ja meillä kaikilla on omat nyssykät v.2020.
Oon nyt kuunnellut sitä hei baby-Podia. On kyllä hyvä! Kirsikka ja Vivian kyllä synnyttivät jo ilmeisesti kesällä. Mutta molemmilla yrittämistä taustalla. Nauran ääneen ja itken niiden mukana. Onneks kukaan ei nää. 😅 Oon myös seurannut tubesta Chachi Gonzalesia ja Jukkaa jo ennen kun alkoivat odottamaan...Ne on niiiin ihana pari! 😆❤️😍
Goldielle tsempit myös täältä!❤️ Älä oo liian ankara miehellesi. Pura mielummin meille harmituksesi. Kaikki tuntemukset sallittuja.
Ja vertaistuki täällä on ihan mieletön, itselle ainakin.
Selenalle tervetuloa joukkoon!
Itse oon ostanut ovistikut prismasta. Löytyy siteiden ja kortsujen vierestä. 10 tikkua maksaa 9.90€. Mutta taidan siirtyä myös Tokmannin tikkuihin, jos on noin paljon halvempia!🤔
Kiiltotähti, mulla on samanlaisia tuntemuksia oviksen aikoihin. Tosin nyt yrittämisen aikana on ollut ihan ihme tuntemuksia mitä en ennen oo ollenkaan haivainnut. Vai kiinnittääkö nyt tuntemuksiinsa erilailla huomiota, kun elämä pyörii kuukautisten kierroissa? 🤷🏻♀️
Alan tänään tikuttamaan. On jotenkin ovis tuntemuksia, vaikka on vasta kp7. En halua missata ovista tässä kierrossa. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!! ❤️+++
On positiivinen. Itsellänikin nippailee kummaltakin puolelta ja olen miettinyt voisiko johtua siitä, että kumpikin puoli kehittää folleja ennen kuin johtofolli selkiytyy ja/tai siitä, että munasarjat ovat aloittaneet hormonien erityksen ja sillä tavalla aktivoituneet taas menkkojen jälkeen.
Taisin suututtaa jonkun, kai kun puhuin uskoni puutteesta (?), kun enää mun kommentteja ei julkaista tarkastamatta. Ainakaan aamun ensimmäistä, missä ei todellakaan ollut mitään pahaa, päinvastoin. 🙄
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Tuli mieleen vielä, että kyllähän on kuitenkin mahdollista ovuloida kummaltakin puolelta. Niinhän niitä kaksosia jne.syntyy!
Sit haluan kirjoittaa uudelleen aamulla Villahuiville kirjoittamani sanat, että hyvin kirjoitit ja kauheaa mitä olet joutunut kokea. 😢 Ja, että onneksi olet saanut rakkautta ja turvaa vastapainoksi. Ja vielä, että toivon todella, että teillä nyt olisi tärpännyt! Voimia odotteluun! ❤️
Oviksen testaamisesta muuten. Itse suosin noita menetelmiä, jotka näyttää jo estrogeenin nousun, koska joillain (kuten mulla) ovis voi tapahtua äkkiä LH-huipun näkymisen jälkeen. Niin vain kuulkaa tänään näytti se hassu sylkitestikin estrogeenin nousun! Tikutin myös hedelmällisyysmonitorin testillä, joita mulla jäljellä enää pari, kun uusia en ehtinyt tilata. Sekin näytti estrogeenin nousun. Tässä vaiheessa on jo hedelmällistä ja aloitellaan tallettelu tänään. LH-huippua testaan vain huomenna ja su, koska sitten loppuu sen näyttävät testit. Eilinen meni tosiaan harakoille. Ehkäpä te muutkin aloitatte kuitenkin tallettelut jo ennen ovistikkujen vahvaa viivaa? Tosin en noista tikuista juuri tiedä, voihan olla, että näyttävät riittävän hyvissä ajoin?
Tsemppiä kaikille. ❤️
Juu... onneks aloitin ovisksen testailun jo tänään! Sehän näyttää jo haaleaa viivaa!! 😳 Nyt siis vasta kp7! Ja näköjään riippuu kierron pituudesta tuo, että milloin kannattaa tikuttelu aloittaa. Hyvinpä oon lukenut läksyni... sehän lukee tuossa ovistikkujen käyttöohjeessa! 🤣🤦🏻♀️
Ja niitä on siinä prisman ovistikku-pakkauksessa muuten 14kpl. Mutta on se Tokmannin silti edullisempi.
Ja joo, oon myös siinä ymmärryksessä, että voi ovuloida molemmilta puolilta!
(En kyllä tiennyt, että niin niitä kaksosia tulee. 😬)
Oli muuten hyvä toi valkovuoto info! Kiitos!
Olga unelma
Toivottavasti muistan oikein tuon hinnan Tokmannin ovistikuille, mutta edulliset olivat.
Varmasti nyt kun yritys menossa ni pohtii enemmän kehoaan / muutoksia:)
Tuon taulukon mukaan minulla pitäisi olla ovulaatio vasta ensi viikolla mutta testi ja tuntemukset kertovat muuta.
GOldie
Mikä testi kyseessä? Tuo syljestä otettava.
Minulla tänään selvät ovulaatio kivut ja testi positiivinen, onko nyt myöhäistä jo seksille? On tämä kyllä raketti tiedettä :D
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Joo, eri munaisia kaksosia voi syntyä tuollakin tavalla.
Niin joo, tehän voitte aloittaa tallettelut jo, kun viiva alkaa näkyä haaleana ja siitä vahvistua, kätevää! 😊
Mä aion testailla enemmänkin tuolla sylkitestillä, kun jos se osoittautuu hyväksi, ei tarttis enää ostaa tikun tikkua ja säästäisi rahaa ja ympäristöäkin. Tuon, kun voi pestä ja käyttää aina uudelleen ja maksoikin vain kolmisenkymppiä. Tosin myönnän, että oon niin kiinnittynyt hedelmällisyysmonitoriini, että aika näyttää maltanko kuitenkaan olla sitä ilman. 😬 Siihen tikut maksaa n. 50e ja mulla ne riittää kahteen kiertoon.
https://www.raskauskeiju.fi/julia_-ovulaatiotesti_syljest
Tuossapa tuo! Olin alkuun skeptinen ja mulla näkyi koko viikon vain "hileitä" , mutta niin vaan tänään, kun tein vasta vähän myöhemmin, piirtyikin niin selvät, erilaiset kuviot - ihan samanlaiset kuin tuon käyttöohjeessa -, että yhtään ei jättänyt epäilyksen varaa. 😊 Seuraan vielä koska ja miten sitten häviävät.
Eikä todellakaan ole vielä myöhäistä seksille! Joillain ovis voi tapahtua 12h sisällä LH-huipun näkymisestä, kun taas joillain voi mennä 36 tai jopa 48 tuntiakin. Mulla tapahtuu nopeasti ja sen näen aina siitä, että aamulämpö on noussut lähes poikkeuksetta jo heti ovisplussaa seuraavana aamuna. Sanotaan, että lämmön noustua ois jo myöhäistä, mutta kyllä me usein ollaan pelattu varman päälle ja silloin vielä talleteltu. Munasoluhan elää noin vuorokauden myös, että jos on nopeat simpat, saattaapi ehtiä vielä muniksen jo irrottuakin. Tsemppiä. 😍
GOldie
Pitääpä tutustua tarkemmin tuohon syljestä otettavaan testiin, kiitos linkistä!
Meillä menty joka toinen päivä seksiä, eli toissapäivänä oli ja tänään olisi taas vuorossa:D Toivottavasti tärppäisi, ainakin on selkeä ovulaatio!
Ihanaa kun löysin tämän ketjun, kiva seurata muidenkin matkaa!
Ihanaa viikonloppua kaikille :)
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
"Poppakonsti"/lisäravinnepäivitys:
Googlettelin tässä progesteronista ja luteaalivaiheen pidentämisestä. Useammassa paikassa nostettiin esiin omega-3, joten kävin ostamassa kalanmaksaöljykapseleita. En ollut ajatellutkaan koko asiaa, mutta nyt kun mietin niin eihän meillä juurikaa tule tosiaan esim. kalaa syötyä. Lisäksi jotkin ruuat voisivat ilmeisesti edistää progesteronin tuotantoa, mikä taas siihen luteaalivaiheen pituuteen voisi vaikuttaa, joten kävin ostamassa kukkakaalia ja ajattelin nyt napsia sitä vähäsen joka päivä 🙂. Myös B6-vitamiinin ja sinkin merkitystä korostettiin useammalla sivulla, mutta näitä onkin jo aika paljon noissa syömissäni monivitamiineissa. Otin tämän kierron alkamisen taas jotenkin selvästi raskaammin kuin edellisen alkamisen, mutta näiden uusien juttujen kokeilu edes vähän piristää... Samapa se on kokeilla tässä kiertojen saatossa kaikkea, joista voisi edes mahdollisesti olla jotain hyötyä. 🙂
Esimerkiksi näihin artikkeleihin oli mielestäni koottu aika kattavasti ja vielä lähdeviitteiden kera näitä luteaalivaiheen/progesteronin tuotannon edistäjiä, jos jotakuta muutakin asia kiinnostaa 🙂:
https://www.whitelotusclinic.ca/blog/dr-fiona-nd/how-to-improve-the-lut…
Eipä ookkaan hetkeen tullu ite kirjoteltua, vaikka keskustelua oonkin seuraillut nyt taas ahkerasti, kiva lukea kaikkien kuulumisia ja ajatuksia!
Mulla alkoi menkat viikko sitten, enkä saanut isänpäivän kunniaksi sitten kertoa miehelleni, että hänestä olisi tulossa isä, se harmitti :( Nyt käynnistyi yk7 ja jotain hassua toiveikkuutta tässä on, joku kun taisi tässä keskustelussa mainita 7kk olevan keskimääräinen yritysaika.
Edellisen kierron pystyin tavallaan olemaan aika rennosti, koska raskaustestit oli kotoa loppu ja päätin että menen ostamaan vasta kun menkat on 2 päivää myöhässä. Eka kierto kun sain siis pidettyä itseni kurissa "turhan" testailun suhteen, en testannut lainkaan ja menkat vain alkoi.
Oon yrittäny miehelle selittää, että seksiä pitäis olla enemmänki ku kerran kuussa just ovispäivänä. Oon perustellu asiaa siittiöiden laadulla, paremmalla raskautumistodennäköisyydellä jne, mutta hän on sitä mieltä vain että "jos ei nyt lasta parissa vuodessa kuulu, niin meet sit johonki hormonihoitoihin". Ihan ku mussa olis jotain vikaa. Hänen siittiönsä ovat todistetusti toimineet 17v sitten, mutta oon yrittäny nätisti sanoa, että kyllä miehelläkin ikä vaikuttaa hedelmällisyyteen.
Ja tiedän että puoli vuotta on vielä suht lyhyt aika yrittää, mutta väkisin sitä miettii että mitäs jos onki jotain vikaa jossain... Mun kuukautiskierto on kyllä aika säännöllinen. Limasta päätellen ovis tapahtuu kp13-16 välillä ja luteaalivaihe on mulla 16 päivää. Eli todennäköisin vika on kai se että seksiä on liian vähän...
No, yritän houkutella miestä, jos saatais tässä kierrossa vaikka edes kaks kertaa talleteltua :)
Mä haluaisin kans tietää yksityisistä gynekäynneistä.
Mitä siellä tutkitaan ensin ja onko väliä mihin aikaan kuukaudesta menee? Saako ekalla kerralla vielä mitään tutkimuksia / saako konkreettista tietoa vai onko se aina vaan joku kartoituskäynti jossa lääkäri vaan kyselee alkutietoja?
Minkä hintaisia käyntejä teillä on ollut?
Wannabemami
Itselläni on Tokmannilta ostettuja ovistestejä Pregcheck 10kpl on siinä purkissa ja maksoi n. 4-5e.
Mikäli kierto on epäsäännöllinen, niin suosittelisin kyllä tikuttamaan koko kierron ja ottamaan kuvan jokaisesta tikusta, näin löydät varmemmin sen oikean ovulaatio päivän :) tsemppiä!
Villahousu täällä eletään mukana ja toivon todella että teillä nyt tärppäisi ++!
PS. Onko teillä seksin jälkeen alavatsakipuja? Itsellä ollut nyt kp 11 jälkeen molemmilla puolilla alavatsaa outoja tuntemuksia (nippailua, viiltävää tunnetta/ paineen tunne), mietin onko nämä ovulaatio tuntemuksia vai seksistä johtuvaa.. ovistikkuja kyllä teen mutta tänään KP 14 en ole vielä tehnyt.
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20