Entä jos polttomoottoriautot kielletään? Seuraamukset pelottovat...
autoja tarvitsevia suomalaisia- "Ihan järjetön ajatus"
https://www.is.fi/autot/art-2000006006341.html
Niinkuin missä todellisuudessa nämä puolueet elävät jotka tällaisia järjettömiä aivopieruja esittävät, ei siis mitään järkeä tällaisissa tavoitteissa, paitsi tietysti jos tarkoituksena on romuttaa koko suomalainen yhteiskunta.
Kommentit (1189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimansiirtoon käytetty sähkö muuttuu lämmöksi. Se ei ole hukkaenergiaa eikä hukkalämpöä, vaan se tuotetaan tarkoituksella. Yhtä typerää olisi väittää hiiligrillissä hyödynnettävän jotain hukkaenergiaa.
Millä tavalla voimansiirron avulla tuotetaan tarkoituksella 4 kW tehoa?
Mitäs jos trolli menisit googlesta katsomaan. Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan.
Eli sinulla ei ole mitään tietoa asiasta, kunhan vain kirjoittelet mitä milloinkin mieleen tulee.
Mulla on täsmälleen se tieto, mitä tarvitsenkin. Eikä mun tarvitse tietää, miten voimansiirto lämmön tuottaa, jotta voin tietää, että se tekee sellaista. Vai täytyykö sun ymmärtää miten jääkaappisi toimii, jotta pystyt sanomaan, että se saa pidettyä ruokasi kylmänä? No ei tarvitse. Ja mua ei kiinnosta nyt ottaa selvää, miten joku Model 3 voimansiirto tuottaa lämpöä eikä sillä mitään tekemistä edes ole koko keskustelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimansiirtoon käytetty sähkö muuttuu lämmöksi. Se ei ole hukkaenergiaa eikä hukkalämpöä, vaan se tuotetaan tarkoituksella. Yhtä typerää olisi väittää hiiligrillissä hyödynnettävän jotain hukkaenergiaa.
Mitäs jos trolli menisit googlesta katsomaan. Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan.
Eli sinulla ei ole mitään tietoa asiasta, kunhan vain kirjoittelet mitä milloinkin mieleen tulee.
Mulla on täsmälleen se tieto, mitä tarvitsenkin. Eikä mun tarvitse tietää, miten voimansiirto lämmön tuottaa, jotta voin tietää, että se tekee sellaista. Vai täytyykö sun ymmärtää miten jääkaappisi toimii, jotta pystyt sanomaan, että se saa pidettyä ruokasi kylmänä? No ei tarvitse. Ja mua ei kiinnosta nyt ottaa selvää, miten joku Model 3 voimansiirto tuottaa lämpöä eikä sillä mitään tekemistä edes ole koko keskustelun kanssa.
Ja olennaista on edelleenkin se, että sähköauton lämmitys voi tarvita niin paljon energiaa, että sellaista ei saa edes ulos tavallisesta pistorasiasta.
Kylläpä alkoi himottamaan uutta teslaa uusilla hinnoilla. Vanha Audi RS4 taitaa lähteä kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos akkujen lämpö on 20 astetta pakkasen puolella, niin aika huonosti siitä saa virtaa ulos, kun jo kuuden asteen pakkanen vie sähköauton kantamasta pois yli 40 prosenttia.
Miksi puhut näistä asioista samassa lauseessa?
Se, että kylmästä akusta ei saa samaa virtaa ulos kuin lämpimästä, ei liity yhtään mitenkään siihen, että pakkasilla kantama on lyhyempi.
Miksi kehittelet itsellesi rajattoman määrän typeriä harhaluuloja jatkuvalla syötöllä, sen sijaan, että menisit ottamaan edes perusasioista selvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olennaista on edelleenkin se, että sähköauton lämmitys voi tarvita niin paljon energiaa, että sellaista ei saa edes ulos tavallisesta pistorasiasta.
Miksi se muka olisi olennaista? Sehän on täydellisen yhdentekevää.
Kenenkään ei tarvitse pistorasiastaan pystyä antamaan autolleen niin paljoa energiaa kuin se lämmitykseen voi käyttää.
Eiköhän taas riitä trollipellen kanssa leikkiminen tältä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ei kiinnosta nyt ottaa selvää, miten joku Model 3 voimansiirto tuottaa lämpöä eikä sillä mitään tekemistä edes ole koko keskustelun kanssa.
Missään ei todeta sinun lisäksesi, että testikkeli lämpenee 20 asteen pakkasella pelkän voimansiirron tuottamalla lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse pistorasiastaan pystyä antamaan autolleen niin paljoa energiaa kuin se lämmitykseen voi käyttää.
Eikä sellaista tehoa siis saa edes ulos tavallisesta pistorasiasta mitä testikkeli tarvitsee pelkkään lämmitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole. Kun suunnitellaan useille sähköautoille lataus- ja lämmityspisteitä, niin kaapelit ja sulakkeet pitää mitoittaa maksimikuorman pohjalta, ja se taas voi olla todella suurikin, kuten testikkelin yli 10 kW lämmitysteho aivan selvästi kertoo.
Vierailija kirjoitti:
ei liity yhtään mitenkään siihen, että pakkasilla kantama on lyhyempi.
Ja kantamahan tippuu yli 40 prosenttia jo pienelläkin pakkasella.
kyllä pitää täysin paikkansa että polttomoottori autot kielletään vuonna 2030 siis myöskin vanhojen jo käytössä olevinen käyttö.
myöskin bensiinin ja dieselin myynti tulee kielletyksi vuonna 2030
Suomessa suurin ilman pilaaja on autoilu se pilaa ilmaa yli 50 prosenttia
Otto Diesel kirjoitti:
Suomessa suurin ilman pilaaja on autoilu se pilaa ilmaa yli 50 prosenttia
Linkki?
Nyt sellanen ihan pikku juttu teille helsinkiläisille. Täällä rymättylän mettissä tarvii nelivetoja ja peräkärryjä. Niitä ei sähköautoihin saa. Kuljetttamisen pitkät etäisyydet vaatii enemmän.
Vierailija kirjoitti:
"Tesla Model 3 autossa ei ole minkäänlaista erillistä lämmitintä. Ei akku- eikä sisätilalämmitintä. Auto kuitenkin pystyy lämmittämään akun ja sisätilat käyttämällä voimansiirrosta syntyvää lämpöä 4 kW teholla."
Ei voimansiirto ole mikään lämmityslaite. Taitaa pitkä aika mennä, että voimansiirto lämpenee kovalla pakkasella niin paljon, että sillä jotain lämmitetään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sellanen ihan pikku juttu teille helsinkiläisille. Täällä rymättylän mettissä tarvii nelivetoja ja peräkärryjä. Niitä ei sähköautoihin saa. Kuljetttamisen pitkät etäisyydet vaatii enemmän.
Miten niin ei saa? Sähköautoista todella iso osa on nelivetoja. Lisäksi niihin saa peräkärryjä. Tässäkin keskustelussa on linkattu erilaisten peräkärryjen aiheuttamiin suurempiin kulutuslukemiin sähköautoilla.
5 sekunnin Googlen kuvahakukin sanoilla "electric car trailer" tuottaa hemmetin suuren määrän kuvia sähköautojen vetämistä peräkärryistä.
Ehkä siellä Rymättylän metsissä pitäisi opetella ottamaan asiosta selvää?
Hehkulamppujen kieltäminen oli suurta idiotismia. Enpä ihmettele yhtään vaikka sama älyttömyys jatkuu polttomoottoriautojen kieltämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa? Sähköautoista todella iso osa on nelivetoja. Lisäksi niihin saa peräkärryjä. Tässäkin keskustelussa on linkattu erilaisten peräkärryjen aiheuttamiin suurempiin kulutuslukemiin sähköautoilla.
5 sekunnin Googlen kuvahakukin sanoilla "electric car trailer" tuottaa hemmetin suuren määrän kuvia sähköautojen vetämistä peräkärryistä.
Ehkä siellä Rymättylän metsissä pitäisi opetella ottamaan asiosta selvää?
Toistaiseksi ne sähköautot ovat hyvin vähissä, joihin saa pistää vetokoukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä lähde sille, että joku olisi saanut kärvennettyä pikalaturilla akuston missään ajassa. Useampaakin Teslan autoa käytetään päivittäin pikalaturissa jopa useaan otteeseen.
Jos pikalataus on hyvä asia, miksi Tesla suosittelee sitä vain 10 - 15 prosentissa kaikista auton latauksista? Takuu ei edelleekään kata akuston normaalia kulumista, jota tapahtuu väistämättä jos autolla ajetaan ja akkuja ladataan.
Miten helvetin tyhmä sä oikein olet? Kuka sanoi, että pikalataus olisi hyvä asia? Etkö tajua, että asiat voivat olla muutakin kuin vain hyviä tai pahoja? Miten olisi neutraaleja? Tai ihan vaan vähäsen pahoja? Tai pahoja tavalla X, muttei tavalla Y?
Herää nyt pahvi.
Söpöjä nämä sähköautouskovaiset :D Kauhea vaahtoaminen ja riehuminen siksi kun kukaan muu ei ymmärrä miten hyvä juttu se sähköautouskonto on ja miten se pelastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Hehkulamppujen kieltäminen oli suurta idiotismia. Enpä ihmettele yhtään vaikka sama älyttömyys jatkuu polttomoottoriautojen kieltämisellä.
Nykyään hehkulamppuja myydään lämpölamppuina. Eiköhän autoihin tule jokin vastaava nimityskikkailu. Siis jos joku valopää sattuisi ne kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla Model 3 autossa ei ole minkäänlaista erillistä lämmitintä. Ei akku- eikä sisätilalämmitintä. Auto kuitenkin pystyy lämmittämään akun ja sisätilat käyttämällä voimansiirrosta syntyvää lämpöä 4 kW teholla.
Jos autossa ei ole sisätilalämmitintä, millä tavalla tuo 4 kW lämmitysteho hyödynnetään? Aika suuri on myös voimansiirron ja akuston hukkaan menevä energia ja auton suunnittelu, jos hukkaenergia on 4 kW.
Tuo sähköauto on siis käytännössä toimintakyvytön 20 - 30 asteen pakkasella, jos sitä ei voi pitää lämpimänä vaikkapa tallissa.
Kertoisko trolli, että miksi se olisi toimintakyvytön?
4 kW on täysin riittävä lämmitysteho sähköautolle, kun Leafissakin riittää 0,3 kW talvisin.
Eikä siinä ole kyse hukkaenergiasta. Kukaan ei sanonut sanallakaan mitään hukkaenergiasta, joten miksi keksit päästäsi idioottimaisuuksia? Voimansiirto voi tuottaa tuon 4 kW PYYDETTÄESSÄ.
Tainnu jäädä viikonloppuna korkki auki, kun maanantaiaamun jutut on tuollaisia :D
Sinänsä lohdullista jos sähköauton voimansiirtoa voi käyttää lämmittimenä vain pyydettäessä, mutta mitä ihmeen jäkeä sellaisessa olisi? Eikö vomansiirtoa kannata käyttää voiman siirtoon mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella ja hoitaa lämitys lämmittimellä, kun kumpikin kuitenkin käyttää samaa akkuenergiaa työhönsä?
Juttusi ovat niin päättömiä, että vaatii vähän linkkejä ja selvennystä että uskoisin tuollaista potaskaa.
Millä tekniikalla voimansiirto tuottaa lämpöä auton seisoessa paikallaan?