Miten jaksatte parisuhteessa käyttää e-pillereitä koko elämänne?
Kondomiin kun ei voi täysin luottaa. Etenkin ne, jotka eivät koskaan halua hankkia lapsia.
Kommentit (54)
Kun aloin seurustella vaimoni kanssa hän hommasi e-pillerit, mutta luettuani mahdolliset sivuvaikutukset, sanoin ettei hänen tarvitse niitä syödä.
Spärdäreillä on pärjätty ja kohta ei varmaan tarvita niitäkään, kun ikä poistaa tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko ehkäisystä huolimatta silti riski kohdunulkoiseen raskauteen?
Kierukka lisää siihen riskiä.
Entä jos ei sitä käytä? Onko edes kondomin käytössä turvassa tältä?
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän e-pillereitä voi käyttää kuin korkeintaan 35-vuotiaat perusterveet, niiden vaarallisuuden takia. .
Itse olen käyttänyt e-pillereitä 19-vuotiaasta lähtien ja olen nyt 31. Yks Gynekologi sanoi, että pillereitä voi käyttää vaidevuodiin asti, jos ei ole mitään veritulpan riskitekijöitä, eli tupakoi, sukurasite, ylipaino
Mä käytän e-pillereitä, vaikka en olekaan parisuhteessa ja irtosihteissa mies käyttää kortsua jottei sukupuolitauti tartu. E_pillerien johdosta minulla on kuukautiset 5 krt vuodessa.
Mä oon syönyt "minipillereitä" eli keltarauhashormonia kohta 15 vuotta. Olen vähän päälle 30. Periaatteessa kiinnostaisi kokeilla olla ilman, mutta en halua menkkoja. Enkä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kondomiin kun ei voi täysin luottaa. Etenkin ne, jotka eivät koskaan halua hankkia lapsia.
Jos on varma ettei KOSKAAN halua lapsia niin ehdottomasti sterilisaatio. Itse hain ja sain heti kun mahdollista.
Sterilisaatio heti kun ikä sallii. Sitten ehtii vielä touhuta huoletta vuosikymmeniä. Eikö tää ole selvä juttu?
Helpoin ja varmin ehkäisykeino, joka estää myös taudit, on seksistä pidättäytyminen.
En oikein meinaakaan jaksaa. Mutta mieluummin syön pillereitä kuin lisäännyn. Pakko se siis on.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin sukupuolitauti, kuin lapsia.
Mieti ottaisit siis mieluummin iänikuiset ruvet/syylät jotka voivat ilmestyä aina uudestaan myös poistamisen jälkeen? tai vaikka hivin tai sen tulehduksen jost saa haisevan alapään. Lapsista pääsisit noin 20 vuoden jälkeen "eroon".
Siinähän sen aamulla ennen aamiaista ottaa kun kaikki muutkin vitamiinit yms. Tai illalla ennenkuin harjaa hampaat. Ei sinänsä suuri vaiva. Omat pillerini ovat tosi matalahormoniset. En ole huomannut haittavaikutuksia, mut eihän ne tietenkään kaikille sovi. Kokeilemalla löytää itselleen parhaan ehkäisyvaihtoehdon.
En käytä pillereitä, sillä sain niistä aivoveritulpan. Nykyään kierukka, joka on toiminut erinomaisesti.
En jaksanutkaan. Olen mies.
Vaimosta tuli kiukkuinen, itkuinen ja haluton. No, toimiihan ne ehkäisyvälineenä tietysti silläkin tavoin.
Yhdessä päätettiin että mitä tahansa muuta kuin pillereitä. Vaikka vahinkolapsen riski sitten.
Kierukka lisää siihen riskiä.