Miten jaksatte parisuhteessa käyttää e-pillereitä koko elämänne?
Kondomiin kun ei voi täysin luottaa. Etenkin ne, jotka eivät koskaan halua hankkia lapsia.
Kommentit (54)
Kondomia ja e-pillerit ei ole ainoat tavat ehkäistä. Kapseli oli siihen asti, kun mies sai vasektomian.
Mielummin sukupuolitauti, kuin lapsia.
En jaksanut. Mulla oli kuparikierukka, konka vaihdoin heti lain salliessa klipseihin.
En käytäkään, mies laitatti piuhat poikki heti kun ikä riitti.
Siis eihän e-pillereitä voi käyttää kuin korkeintaan 35-vuotiaat perusterveet, niiden vaarallisuuden takia. E-pillerit on aina viimesijainen vaihtoehto.
Onkohan kukaan pystynyt huolehtimaan ehkäisystä niin täydellisesti, ettei ole koskaan tullut vahingossakaan raskaaksi?
Se on pieni, oikeastaan minimaalinen, vaiva hyvästä seksistä ja (melko) varmasta takuusta olla tulematta raskaaksi.
Itse tulin raskaaksi pidettyäni vain parin päivän viiveen pillerien otossa. Omapahan silti oli vikani. Lapsi on kuitenkin enemmän kuin tervetullut perheeseemme, mutta pikkuisen synnyttyä olen huomattavasti huolellisempi jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän e-pillereitä voi käyttää kuin korkeintaan 35-vuotiaat perusterveet, niiden vaarallisuuden takia. E-pillerit on aina viimesijainen vaihtoehto.
Onko niin? Ovatko yli 35-vuotiaat sitten vain tuurin varassa, että toivottavasti kondomi täysin luotettava?
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit on turvallisimpia vaihtoehtoja ehkäisylle. Niitä ei kuitenkaan tule lopettaa ja taas aloittaa uudestaan, sillä ainoastaan silloin riski eri komplikaatioille kasvaa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit on turvallisimpia vaihtoehtoja ehkäisylle. Niitä ei kuitenkaan tule lopettaa ja taas aloittaa uudestaan, sillä ainoastaan silloin riski eri komplikaatioille kasvaa merkittävästi.
On myös naisia, jotka eivät halua käyttää e-pillereitä niiden haittavaikutusten vuoksi etenkin jos tullut niistä aiemmin tosi huono olo.
Meillä on kyllä ihan onnistuneesti ehkäisty kondomilla jo 12 vuotta. Hormonit eivät ole ehkäisyssä pakollisia
Vierailija kirjoitti:
Että mitä? Minä olen pitkästi yli 40 ja käytän, ongelmitta.
Miten voisin olla käyttämättä? Ehkäisyä en tarvitse, kun en ole parisuhteessa. Mutta pitävät kuukautiset poissa.
Onko ikävä kipuja, ohivuotoja tamponista huolimatta, suojien ostelua, PMS-helvettia jne? Ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös naisia, jotka eivät halua käyttää e-pillereitä niiden haittavaikutusten vuoksi etenkin jos tullut niistä aiemmin tosi huono olo.
Kuten n. 80 prossaa niistä naisista, joiden kanssa minä olen pitempään vehtaillut. Naapurin emäntä sanoi, että ei voi olla tottakaan, että semmoisia naisia on. On niitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä ihan onnistuneesti ehkäisty kondomilla jo 12 vuotta. Hormonit eivät ole ehkäisyssä pakollisia
Meillä kans, ei ole kuin 1 lapsi. Paljon parempi tulos kuin ilman kondomia.
Harrastan seksiä vain sellaisten miesten kanssa joilla on vasektomia. En todellakaan myrkytä kehoani ehkäisyllä seksin takia.
En käytäkään, mulla on kuparikierukka.
En koe mitenkään raskaaksi ottaa yhden pillerin päivässä...
Entä onko ehkäisystä huolimatta silti riski kohdunulkoiseen raskauteen?
Pieni vaiva se e-pilleri on lapsiin verrattuna.