Miten jaksatte parisuhteessa käyttää e-pillereitä koko elämänne?
Kondomiin kun ei voi täysin luottaa. Etenkin ne, jotka eivät koskaan halua hankkia lapsia.
Kommentit (54)
Muitakin keinoja on, jos ei jaksa. Aika omituinen aloitus sulla tänään.
Vierailija kirjoitti:
Entä onko ehkäisystä huolimatta silti riski kohdunulkoiseen raskauteen?
Netissä kun sanotaan ettei niitä voi ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Muitakin keinoja on, jos ei jaksa. Aika omituinen aloitus sulla tänään.
Ei ole myöskään pakko olla parisuhteessa. Sekin yksi ratkaisu.
Kohdunulkoista raskautta aika vaikea estää.
Eihän vauvaa tule jos pillereitä popsii.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan pystynyt huolehtimaan ehkäisystä niin täydellisesti, ettei ole koskaan tullut vahingossakaan raskaaksi?
Mä ainakin. Ei vahinko raskauksia. Nuorena oli käytössä pillerit ja nykyään hormonikierukka.
Siksi olen sinkku, ei tarvitse huolehtia ehkäisystä ja suojasta!!
Kävin sterkassa heti kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan pystynyt huolehtimaan ehkäisystä niin täydellisesti, ettei ole koskaan tullut vahingossakaan raskaaksi?
Mä ainakin. Ei vahinko raskauksia. Nuorena oli käytössä pillerit ja nykyään hormonikierukka.
Minäkään en ole koskaan.
Ei ole pakko harrastaa seksiäkään
30v olen syönyt pillereitä, lukuunottamatta kolme lasta imetysaikoineen. Olen aina ollut tosi terve ja hoikka, eikä pillereistä ole tullut mitän sivuvaikutuksia. Nyt ns. Vanhan naisen pilleri käytössä, ehkäisyn tarve loppuu lähiaikoina, kertoi gyne.
Pillerit pitää migreenin ja viikonmittaiset superhilloviikot poissa. En oo käytön lopettamista edes harkinnu, vaikka hormonijäämät vesistöissä kyllä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
En käytäkään, mies laitatti piuhat poikki heti kun ikä riitti.
Viisas mies! Minullakin on.
Me käytetään nykyisin kondomia. Olemme naimisissa. Ennen ei käytetty käytännössä mitään (keskeytetty ja "varmat päivät") ja se toimi "hyvin" n. 7 vuotta, kunnes tulin raskaaksi 36-vuotiaana. Lapsi on nyt 2 v.
Käytin pillereitä vaikken parisuhteessa ollutkaan. Meni hermot pillereihin, niin vaihdoin kierukkaan.
Hormoneilla jää vuodot veks, jos ei jäisi niin varmastikin käyttäisin kondomia. Mun parisuhdestatus ei vaikuta ehkäisymenetelmän valintaan, varsinkaan kun halusin pillerit ensisijaisesti kipeiden kuukautisten takia.
Kenelle edes tulee kohdunulkoinen raskaus? Se on tosi harvinainen.
Käytin e-pillereitä pitkälti aknen takia, lopetin ne parikymppisenä heti kun uskalsin ja vaihdoin kuparikierukkaan. Sekin on vaan varmuuden vuoksi, ei me harrasteta seksiä juuri koskaan mutta joskus kuitenkin ja kun en lapsia halua, ehkäisyn sopii olla tuollainen huoleton ja vaivaton jota ei tarvitse miettiä kuin viiden vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisin olla käyttämättä? Ehkäisyä en tarvitse, kun en ole parisuhteessa. Mutta pitävät kuukautiset poissa.
Onko ikävä kipuja, ohivuotoja tamponista huolimatta, suojien ostelua, PMS-helvettia jne? Ei ole ikävä.
Sinäkö siis syöt pillereitä koko ajan ilman taukoja? Mahtaa olla elimistö sekaisin.
Meillä käytettiin "keskeytettyä" yhdyntää siihen asti että mies pääsi käväisemään vasektomiassa.
Meillä oli koko ajan, 31 vuotta vain kondomiehkäisy, sitten leikattiin kohtu pois. Hyvin toimi!