Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu vaikka syön alle kulutuksen?

Vierailija
24.02.2019 |

En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskulutus on laskettu sulla väärin. Ilmoitat keskustelussa että liikuntasi on päivittäinen kävely ja hyötyliikunta - se on yhtäkuin ei mitään. Et siis ole aktiivinen liikkuja. Aktiiviliikkuja kuluttaisi yli paritonnia kaloreita, mutta et sinä kyllä mitenkään. 

Antamiesi tietojen perusteella kulutuksesi on luultavimmin jotain 1500-1800kcal. Eli nyt syöt ilmeisesti usein juuri sen verran kuin kulutat, mikä pitää painon ennallaan, et liho etkä laihu. 

Ja näille jotka hokee liian vähän syömisestä, kyllä ihminen kuin ihminen llaihtuu jos syö pitkään "liian vähän". Kyllä ne keskitysleirien uhritkin oli ihan luuta ja nahkaa koska liian vähän söivät, ei elimistö mitenkään ihmeellisesti pitänyt rasvasta kiinni kun tarpeeksi aikaa kului.

Kerropa, miksi joku haluaisi tehdä itselleen jonkun keskitysleirinäännytyksen, ellei ole sairastunut anoreksiaan? Hehän eivät olleet mitenkään terveitä ja elinvoimaisia ja hyvinvoivia ja muuttuivat taas painavammiksi leiriltä päästyään. Itse asiassa tuollainen näännytys saatta joillain laukaista lihotusmekanismin, että näännytyksen jälkeen on painavampi kuin ennen - valmistautuu seuraavaa nälänhätää varten. 

Vierailija
62/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytäpä ap tätä laskemiseen: https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Siinä on ainakin tarkkaan kerrottu millaista liikuntaa tulee olla milläkin aktiivitasolla. Kuvailusi menisi tasoon 1,3 tai 1,5. Kävely ei ole kuntoliikuntaa.

Kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta eli taso 1,5 antaa 2366. Kevyt työ, ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta eli taso 1,3 antaa 2051. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytäpä ap tätä laskemiseen: https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Siinä on ainakin tarkkaan kerrottu millaista liikuntaa tulee olla milläkin aktiivitasolla. Kuvailusi menisi tasoon 1,3 tai 1,5. Kävely ei ole kuntoliikuntaa.

Kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta eli taso 1,5 antaa 2366. Kevyt työ, ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta eli taso 1,3 antaa 2051. Ap

Luulen, että tuo on yläkanttiin. Vähennä jonkin verran kaloreita ja lisää vähän liikuntaa, jotta saat pienen kalorivajeen.  

Vierailija
64/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon mukaan saan kaloritarpeeksi samat. Sen sijaan kehonkoostumusmittauksessa muistaakseni 1550. Siihen saa muistaakseni laskea päälle liikunnan, mutta ei muuta. 

Vierailija
65/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on isot luut.

Vierailija
66/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..tai syön eineksiä niin näen pakkauksista kalorimäärät

Siinäpä se tulikin. Eineksiä sanotaan leikkisästi ruoaksi. Huijausta koko touhu.

Suvikulta, kissanraatorasva

Vierailija
67/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa ap pituutesi ja painosi, niin lasken sinulle kulutuksen ilman liikuntaa. Joudun lähtemään 15 min päästä, mutta jos olet tässä niin ehdin tehdä sen. 

Vierailija
68/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2300 kcal kuulostaa hurjalta määrältä, olet laskenut jotain väärin. Minulla tuo 1500 kcal on ihan normaalikulutus ja siihen sisältyy liikuntaa ja ylipainoa on noin 5 kg, olen aika pienikokoinen. Sun pitää olla jotain 190 cm pitkä, jos 2300 ilman liikuntaa on kulutus, tai olet liikuntamäärät arvioinut ihan pieleen. 

Laitoin laskurini.fi -laskuriin tietoni, ja siitä tulee tavallisella aktiivisuustasolla tulokseksi "Päivittäinen energiantarpeesi on 2329". Ap

Oletko mies vai nainen? Kuulostaa siltä, että olet unohtanut laittaa rastin kohtaan nainen sukupuolen kokhdalle. Mullekin tuli 2200  kcal kun en ensin huomannut, että rasti oli kohdassa mies. Kun laitoin nainen, väheni vähän yli 1600 kilokaloriin. 

Vierailija
69/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli pituus 175, ylipainoa 10 kg, ikä 41. Ei mitenkään kuluta 2300 kcal tavallisella istumatyöllä. 

Vierailija
70/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annapa ap pituutesi ja painosi, niin lasken sinulle kulutuksen ilman liikuntaa. Joudun lähtemään 15 min päästä, mutta jos olet tässä niin ehdin tehdä sen. 

Pituus 175 ja paino 85. Ap

Vierailija
71/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2300 kcal kuulostaa hurjalta määrältä, olet laskenut jotain väärin. Minulla tuo 1500 kcal on ihan normaalikulutus ja siihen sisältyy liikuntaa ja ylipainoa on noin 5 kg, olen aika pienikokoinen. Sun pitää olla jotain 190 cm pitkä, jos 2300 ilman liikuntaa on kulutus, tai olet liikuntamäärät arvioinut ihan pieleen. 

Laitoin laskurini.fi -laskuriin tietoni, ja siitä tulee tavallisella aktiivisuustasolla tulokseksi "Päivittäinen energiantarpeesi on 2329". Ap

Oletko mies vai nainen? Kuulostaa siltä, että olet unohtanut laittaa rastin kohtaan nainen sukupuolen kokhdalle. Mullekin tuli 2200  kcal kun en ensin huomannut, että rasti oli kohdassa mies. Kun laitoin nainen, väheni vähän yli 1600 kilokaloriin. 

Nainen olen ja laitoin nainen. Ap

Vierailija
72/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syödä voi myös liian vähän.

Totta, säästöliekki ei ole mikään myytti. Sen huomasi jo niistä ylilihavista juu talaisista keskitysleirivangeista!

Vierailija
73/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli pituus 175, ylipainoa 10 kg, ikä 41. Ei mitenkään kuluta 2300 kcal tavallisella istumatyöllä. 

Ap:n kulutus ilman liikuntaa on 1514 kcal. Liikunnan määriä en ala tässä laskemaan, mutta ehkä ap:n määristä tulee 100-200 kcal enemmän. Hänen  maksimikulutuksensa on siis 1700 kcal. Eli on laittanut tuohon käyttämäänsä laskuriin laittanut itsensä mieheksi, se selittää tuon väärän tuloksen. Eli ap syö suunnilleen sen minkä kuluttaa. 

Vierailija
74/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kehon pitää saada riittävästi, mutta ei liikaa rasvaa laihtuakseen. Jos vetää lähes kaikki rasvat pois, ei onnistu, keho pitää rasvavarastoistaan kiinni, koska naisen elimistö tarvitsee rasvavarastonsa. Hyvälaatuista rasvaa riittäävästi, huono rasva pois. 

Näin juuri.  Margariinit ja siemenöljyt pois, tilalle aitoa rasvaa.

Vierailija
75/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutat omaa äitiäni. Hän ihmettelee miksi ei laihdu, vaikka kuinka yrittää. Lääkärille myös valittanut tästä... Mutta sitten hän unohtaa sen, miten tulee aina tehtyä pullaa ja kakkuja, syötyä välillä keksejä ja ruuat tehdään kunnon voissa ja kermassa. 

No minä en leivo enkä syö noita pullia. En sentään niin yksinkertainen ole, että söisin keksejä ja kakkuja ja ihmettelisin miksi en laihdu. Ruokia en tee kermaan kun en tee kastikkeita vaan laitan vain sen pihvin tms kananfileen ilman kastiketta. Ap

Syötkö joka päivä vaan kanafilettä?

Missä paistat sen kanafileen?

En tarkoittanut äitini syömisiä sillä, että hän jokapäiväs söisi noita, mutta jos välillä syö niin ei ihme, ettei paino tipu.

Vierailija
76/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, kun laitoin painoin väärin. Ap, kulutuksesi on noin 1600 kcal ja laskukaava on tässä: 

Naiset: 447,593 + (9,247 x paino kiloissa) + (3,098 x pituus senteissä) – (4,330 x ikä)

Tuo käyttämäsi laskuri antaa kyllä ihan oudon tuloksen, laitoin siihen ja sain saman, mutta ei pidä pätkääkään paikkaansa. 2300 kcal vaatii jo valtavan määrän liikuntaa, se ei ole jonkin verran, vaan todella paljon.  500 kcal vaatii 5 km reippaan juoksulenkin, niin että  hengästyy. 

Vierailija
77/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toinen keino on laihduttaa laskematta kaloreita, mutta pitämällä huoli ravinnosta toisella tavalla. Itse laihduin pari vuotta sitten 89->84 kiloon yhden kesän aikana. 

Vierailija
78/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laskuri antoi mullekin jotain yli 2121 kilokaloria päivässä ja tuntuu aika hurjalta (156cm, 75kg, tavallinen liikuntataso). Tuo tuntuisi liialta niillekin päiville kun treenaan kunnolla. Urheilukellon mukaan kulutan normiaktiivisina päivinä 1800 ja se tuntuu uskottavammalta (eli noin 10 000 askelta päivässä, siitä muutama kilometri reippaammin).

Vierailija
79/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?

Kuulostaa omituiselta, itse olen 50kg ja laihduin 200g verran eilisestä vaikka söin 2000+ kilokaloria (Tavoitteeni ei ole laihduttaa vaan nostaa painoa)

En myöskään ole himoliikkuja vaan istun tietokoneen ääressä suurimman osan päivästä ja kulutus ehkä 1400kcal

Vierailija
80/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa omituiselta, itse olen 50kg ja laihduin 200g verran eilisestä vaikka söin 2000+ kilokaloria (Tavoitteeni ei ole laihduttaa vaan nostaa painoa)

En myöskään ole himoliikkuja vaan istun tietokoneen ääressä suurimman osan päivästä ja kulutus ehkä 1400kcal

pituus 167cm