Miksi en laihdu vaikka syön alle kulutuksen?
En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?
Kommentit (196)
Jos olet alun alkaen ylipainoinen, paino putoaa, kun kulutus ylittää saadun energia määrän. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jopas olet kova liikkumaan kun noin paljon antaa kulutukseen. Liikun itse noin 10 kilometriä lenkkeilen joka päivä enkä tarvitse kuin 1800 kilokaloria päivässä
Tähän vaikuttaa ihan se tämänhetkinen elopaino ja kehonkoostumus (ja sukupuoli). Mä olen lyhyt, ylipainoinen mutta lihaksikas, en todellakaan lenkkeile joka päivä 10 kilometriä ja mun ylläpitokalorit on 2500 kcal päivässä. Kulutan HIITillä, voimatreenillä ja lihaksikkuudella huomattavasti enemmän kuin samanpituinen mutta superkevyt rasvaton pitkän matkan juoksija. 1800 kcal olisin jatkuvasti nälkäinen ja romahdus tulisi nopeasti.
Täällä ei kannata tällaista asiaa kysellä, saat osaksesi vain ilkeitä kommentteja. Ihmisiä v.tuttaa yleensä muiden yritykset laihtua koska itse ei kyetä samaan, toinen ilkeilevä sakki on besserwisser-fitnesskukot ja -kanat jotka luulevat olevansa jumalia kuivine kananapaloineen ja 0-rasvaprosentteineen. Sellaista kisadieettiä ei voi suositella kenellekään pysyvästi, on elämässä oltava muutakin syömistä kuin kananpalat, puuro ja salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi syödä vähempää kuin tuo 1500 kilokaloria, koska muuten olen nälissäni. Tuolla 1500 en kuitenkaan laihdu. Olen 163cm ja 75 kg. Kilppariarvot ovat persiillään näyttäen vajausta, mutta lääkäri sanoe että en saa lääkettä koska ei ole riittävästi yli rajojen. Lihoin vuodessa 15kg, eikä se tipu nyt ollenkaan. Lisäksi väsyttää jatkuvasti, palelee välillä, ja unenlaatu on huonoa.
Totta ihmeessä kalorivajeessa "olet nälissäsi"!
Sehän koko homman pointti. Ei ole mahdollista olla kylläinen ja kalorivajeessa. Opettele sietämään näläntunnetta.
Aamupala ssa jo liian vähän proteiinian 30gr per ateria, 130 - 140 gr päivä. Margariini pois ja voi tilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi syödä vähempää kuin tuo 1500 kilokaloria, koska muuten olen nälissäni. Tuolla 1500 en kuitenkaan laihdu. Olen 163cm ja 75 kg. Kilppariarvot ovat persiillään näyttäen vajausta, mutta lääkäri sanoe että en saa lääkettä koska ei ole riittävästi yli rajojen. Lihoin vuodessa 15kg, eikä se tipu nyt ollenkaan. Lisäksi väsyttää jatkuvasti, palelee välillä, ja unenlaatu on huonoa.
Sehän koko homman pointti. Ei ole mahdollista olla kylläinen ja kalorivajeessa. Opettele sietämään näläntunnetta.
Höpö höpö. Oikealla ruokavaliolla ja syömisrytmillä voi olla pieni vaje ilman nälkää. Ja näin pitäisikin olla. Nälkäisenä kituuttaminen johtaa vain repsahduksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälässä kärvisteleminen on hulluutta! Aterioita voi laimentaa kasviksilla ja hedelmillä, joita pitää muutenkin saada vähintään puoli kiloa vuorokaudessa. Syö niitä ja lopeta se nälässä kärvistely. Nälän tunne ei laihduta ollenkaan. Kalorivaje laihduttaa.
Lisää liikuntaa, sellaista joka oikeasti hengästyttää. En väitä, että se liikunta itsessään laihduttaa, mutta se voisi ratkaista jonkun muun ongelman mikä hidastaa laihduttamista. Stressi vähenee, yöunet paranee, aineenvaihdunta tehostuu jne. kun fyysinen kunto paranee.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ssa jo liian vähän proteiinian 30gr per ateria, 130 - 140 gr päivä. Margariini pois ja voi tilalle
Ihminen ei todellakaan tarvitse noin paljon proteiinia. Munuaiset paukkuu. Tarve on n. gramma painokiloa kohti tai vähän enemmän. Rasvaksihan se ylimääräinen proteiini sitä paitsi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei todellakaan tarvitse noin paljon proteiinia. Munuaiset paukkuu. Tarve on n. gramma painokiloa kohti tai vähän enemmän. Rasvaksihan se ylimääräinen proteiini sitä paitsi muuttuu.
Jos laihduttaa ja samanaikaisesti haluaa kasvattaa tai edes säilyttää lihakset, niin kannattaa syödä se 20g proteiinia ennen rankkaa fyysistä treeniä ja 30-40 g treenin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälässä kärvisteleminen on hulluutta! Aterioita voi laimentaa kasviksilla ja hedelmillä, joita pitää muutenkin saada vähintään puoli kiloa vuorokaudessa. Syö niitä ja lopeta se nälässä kärvistely. Nälän tunne ei lai
PIENEEN nälän tunteeseen tottuu parissa viikossa. Ei kuole eikä ole kärvistelyä vaan tavallista elämää.
Kasviksia toki voi syödä jos siitä jotain saa (henk.koht. en kauheasti), hedelmien kanssa olisin varovainen koska ovat sokeripommeja.
Koittakaa keksiä jotain muuta elämäänne kuin joka hetken täyttämistä jollain syömisellä.
Annoskoot voi olla ongelma. Punnitsetko ruokasi?
Ylipainoa 20 kiloa. Puolitin kalorit ja kirjaisin ihan kaiken syömisen ylös, laskelman mukaan mun olisi pitänyt laihtua 3-4 kiloa kuukaudessa, mutta vaaka näyttää vain kilon.
Nämä on mystisiä juttuja. Mä itse kiristän aina kesäksi pari kolme kiloa jo valmiiksi ihan siististä kunnosta. Esim. nyt tiputin 60 kilosta 57 kiloon (olen 170 pitkä) ja se tapahtui aivan oppikirjamaisesti muutamassa viikossa muutaman sadan kilokalorin vajeella. Söin 1500-1600 kcal päivässä.
Nyt ylläpidän painoa syömällä 2000-2100. Syksyllä sitten taas höllään vähän, en laske mitään, ja paino varmasti taas nousee sen pari kiloa. Näin mä olen mennyt jo ainakin 10 vuotta ja aina mun kroppa toimii.
Jopas olet kova liikkumaan kun noin paljon antaa kulutukseen. Liikun itse noin 10 kilometriä lenkkeilen joka päivä enkä tarvitse kuin 1800 kilokaloria päivässä