Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo naisten vaatteetkin tuntuu olevan pötkylän mallisia?

Vierailija
07.02.2024 |

Hyvin harvoin löydän sellaisia vaatteita, jotka istuvat itselleni: housut ovat lantiolta ja reisistä tiukat ja vyötäröltä löysät, sama mekoissa ja pidemmissä takeissa. Hameet istuvat, kunhan ovat a-mallisia.

Minulla on kyllä leveä lantio ja pömppö peppu luonnostaan, mutta niin on mahakin kasvanut vanhemmiten ja vyötärökin muistuttaa etäisesti hieman erottuvaa. Mielestäni nämä ovat enemmän miehille tehtyjä, onko muilla samaa ongelmaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen paljon ja kokemuksesta tiedän, että se suora pötkylä on paljon helpompi ja nopeampi ommella kuin hyvin istuva vartalolle sopivan mallinen vaate.

Vierailija
2/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tehty yhtä pötkylää.

Muistan kun 30v sitten ruokatunnilla ostin kiireessä mustan mekon mummon hautajaisiin. Kotona tajusin että vyötärön paikka oli lähes lantiolla, lyhyt kun olen. Mekko ei istunut lainkaan. Nykyisin istuu tai ei istu, mutta kun on tarpeeksi suuri  että rinnat mahtuu, ei ole vyötärö pakasta väliä, sitä ei ole, korkeintaan vyö, jonka sitten voi laittaa vaikka rintojen alle jos siltä tuntuu.

Housuissa sama kuin apllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille ei enää kasva lantio. Naiset suoria ylhäältä alas.

Vierailija
4/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio. Varsinkin urheilutakit ovat suorille pötkylöille tehtyjä. Olen normaalipainoinen lyhyehkö nainen, jolla on lantiosta selvästi kapeneva vyötärö. Olen muissa vaatteissa kokoa 38 tai M, mutta kun etsin hiihtotakkia, kaikista urheiluliikkeessä kokeilemistani eri merkkienkin malleista jouduin ottamasn kokoa 42 tai L, että takki olisi mahtunut lantiolta. Nekin vain mahtuivat, eivät varsinaisesti istuneet.

Vierailija
5/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse tai maksa ompelijalle/vaatturille niin saat itsellesi sopivat. Valmisvaatteet ovat mitä ovat = yksi malli "sopii" kaikille. Itse yritin etsiä paksuhkosta ei-läpinäkyvästä kankaasta tehtyä maksihametta tai mekkoa ja en ole vielä löytänyt sellaista mikä sopii kriteereihini. Ylihinnoiteltyja polyestrirääsyjä kyllä löytyy. Suuntaan kangaskauppaan ja teen itse.

Vierailija
6/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Vierailija
7/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne ovat kuin suominaiset. 

Vierailija
8/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itsellä taas yläkroppa on alakroppaa suurempi, on kapea lantio ja ihan normaalipainoinen olen, mutta ei löydy hyvin istuvia vaatteita. 

Vierailija
9/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöille ei enää kasva lantio. Naiset suoria ylhäältä alas.

Tukkiruumis. 

Vierailija
10/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy makuupussitakkeja puolustavia lampaita tässä ketjussa. 

Vierailija
11/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaralle makkarankuori.

Vierailija
12/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut kuinka vaatteet joihin rinnat mahtuvat ovat löysiä vyötäröltä. Vyötäröön sopiviin vaatteisiin taas ei mahdu rinnat. Suunniteltu litteärintaisille vyötärölihaville.

Vierailija
13/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hihaistutuksia, rintalaskoksia, vyötäröltä sisäänotettuja leninkejä laadukkaasta kankaasta. En osta muovisekoiiteisia roikkuvia , kahdestakappaleesta ommeltuja  rättejä. On tosi vaikea löytää klassisia , laadukkaita vaatteita. Edes rahalla.  Paras on teettää hyvällä ompelijalla.

Vierailija
14/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää etten ole yksin! Harmi, että tuo touhu luultavasti jatkuu eikä muuksi muutu. Tuskin laadukkaat vaatteet enää takaisin tulevat..

Äitini teki/tuunasi itse vaatteita, täytynee lähteä samalle tielle ja hommata ompelukone! Tietääkö joku tekeekö niillä satasen koneilla yhtään mitään?

Nuorempana ompelin itsekin muutaman vaatteen, oli siinä kyllä oma hommansa ja luultavasti ensimmäiset vaatteet (jos ikinä valmistuvat) ovat hirveitä. Sain tästä kuitenkin intoa kokeilla!

Vierailija
15/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne ovat kuin suominaiset. 

Mutta eihän nuo tunnu istuvan juuri suominaisille..?

Vierailija
16/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio. Varsinkin urheilutakit ovat suorille pötkylöille tehtyjä. Olen normaalipainoinen lyhyehkö nainen, jolla on lantiosta selvästi kapeneva vyötärö. Olen muissa vaatteissa kokoa 38 tai M, mutta kun etsin hiihtotakkia, kaikista urheiluliikkeessä kokeilemistani eri merkkienkin malleista jouduin ottamasn kokoa 42 tai L, että takki olisi mahtunut lantiolta. Nekin vain mahtuivat, eivät varsinaisesti istuneet.

Sitten ne ns istuvat takit on niin kapeita, että ei pääse kyykkyyn. Haksahdin itse yhteen ns kuoritakkiin, jota käyttäisin mökin venematkalla, mutta se ei anna minun kyykistyä👿😅

En jaksa takkeja ommella. T. Aik. Ompeleva mamma 

Vierailija
17/17 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady fit vaatteet ei istu mitenkään. Jos otan normaalikokoani, käsivarsista puristaa. Kun otan isompaa kokoa,  vaatteen kurvit ei osu kohdilleen. Ne on vissiin suunniteltu naisille, joilla ei ole habaa.

Ulkovaatteet on tehty niin, että jos ottaa omaa kokoa, ei sinne alle voi pukea mitään. Pari numeroa isompiin mahtuu vaatetta alle, mutta sitten hihat ja puntit on liian pitkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän