Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu vaikka syön alle kulutuksen?

Vierailija
24.02.2019 |

En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös aineenvaihdunta on yksilöllistä. Liikunta parantaa aineenvaihduntaa ja ne, joilla on hyvä aineevaihdunta, pysyvät hoikkana enemmällä syömisellä, kuin ne, joilla se on hitaampaa. Kaikki kulutuslukemat ovat siis suuntaa antavia. 

Vierailija
102/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat aivan minulta. Olen syönyt pari vuotta 1500 kcl, kun laskureiden mukaan saisin syödä 1900 kcl. En vain laihdu, päinvastoin olen lihonut muutaman kilon. 10000 askelta tulee helposti täyteen päivän aikana. Herkkuja en minäkään syö, sen sijaan pääasiassa syön kasviksia, kanaa ja kalaa sekä marjoja. Ja ylipainoa 15 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis punninnut itsesi joka viikko? Onko paino tippunut yhtään? Itse olen juuri laihduttanut suunnilleen tuon 10kg ja ei se ensimmäisinä viikkoina peilissä näkynyt yhtään. Sitä kun näkee itsensä peilistä joka päivä. Mutta ei kannata lannistua, jatkat vaikka puoli vuotta jos on tarve. Sekin on parempi kuin kitudieetti ja painon jojoilu. Saatko tarpeeksi hyvälaatuisia rasvoja?

Rasvojen tarpeeksi saanti on tärkeää. Yhtä tärkeää on saada hyviä rasvoja kuten lainaamani viestittäjäkin mainitsi. Margariinit ja siemenöljyt voi unohtaa, ne vain sotkevat elimistön tasapainon aiheuttamalla hiljaista tulehdusta.

Vierailija
104/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et kuluta 2300 kcal päivässä. Just kävin katsomassa mitä mun urheilukello näyttää tälle päivällä (olen 43-vuotias nainen) ja tänään on kulunut alle 2000 kcal, vaikka olen juossut 10 km lenkin (hitaan tosin, mutta juoksin en kävellyt).

Vierailija
105/196 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin toisen lämpimän ruuan pois muuten pysyi ruuat samana ja nyt alkanut 3kk jälkeen paino hitaasti tippua. 2kg tippunut nyt ja semmosta 300g viikossa mennään. Syön siis aamupala, töissä vaan leipä kahvin kans, kotona lämmin ruoka ja sitten iltapala. Sorrun myös makeaan usein, mutta ei tunnu haittaavan.

Vierailija
106/196 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Kun 40 tulee täyteen, ei paino enää tipu kuin ennen. Mutta kyllä se alas tulee kun vaan jaksaa olla johdonmukainen ja pitkämielinen. Eipä ne läskit varmaan yhdessä yössä tulleetkaan?

Itse olen yrittänyt saada kiloja ja senttejä pois rehkimällä salilla. Aloitin parilla kerralla viikossa, enkä tehnyt muutoksia ruokailuun. Paino ei hievahtanutkaan. Vasta kun lisäsin kolmannen kerran salitreeniä viikkoon JA aloin rajoittaa syömistä niin että syön vain kolmesti päivässä hyvälaatuista ruokaa melko vähän( ei lisää, pienehköjä annoksia), alkoi paino tippua ja salillakin tuloksia tulemaan. Ikää 42.

Vierailija
107/196 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin kun en syönyt iltaisin kuuden jälkeen mitään.

Vierailija
108/196 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Johansson kirjoitti:

Minä taas laihduin kun en syönyt ennen kahtatoista päivällä mitään.

Vierailija
109/196 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jukka Johansson kirjoitti:

Minä taas laihduin kun en syönyt ennen kahtatoista päivällä mitään.

Niinpä! Älyttömiä nämä säännöt, että kuuden jälkeen tai ennen kahtatoista ei mitään suuhun, kun olennaista on tietysti se kuinka paljon kaloreita tulee ja mitä ne sisältävät.

Samalla periaatteella voisi kai keksiä minkä tahansa säännön, että kunhan ei syö keittiössä eikä olohuoneessa, niin kyllä sitten laihtuu.

Vierailija
110/196 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä niissä laskureissa nykyistä elopainoa vaan tavoitepainoasi. Ja käytä laskureita, jotka antavat pelkän lepoaineenvaihdunnan. Sitten vähennät siitä 300-500 kcal ja mitä nyt ikinä aktiivisuutesi kuluttaa olkoot plussaa.

Hyvin harva nainen kuluttaa 2300 kcal päivässä. Hyvin harva nainen, jolla on ylipainoa, kuluttaa edes 2000 kcal päivässä.

Tähän vaikuttaa yllättävän paljon sekin, että onko ns. ikiliikkujatyyppinen ihminen, joka ei lähes ikinä ole yli 10 min paikallaan, vai tällainen kuin itse olen, eli jokseenkin passiivinen istuskelija.

Kiinnitä tarkkaa huomiota rasvojen määrään, 10 g paistorasvaa on 70-90 kcal ja leivän päälle tulee myös äkkiä yllättävä määrä kaloreita. Jos tarkoitus on syödä max. 1500 kcal päivässä niin kyllä siinä saa melko aktiivisesti ja tarkasti laskeskella kaloreita etenkin alkuun.

Vierailija
111/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
112/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa, noista laskureista tulee katsoa VAIN ja AINOASTAAN se tavoitepainon lepokulutus ja vähentää tästä 300-500 kcal päivässä. Siis jos ei treenaa joka päivä tavoitteellisesti.

Muutaman kerran viikossa laihduttajan kyllä tarttis käydä salilla tai muuten treenata lihaksia, koska muuten energiavaje riuduttaa myös niitä. Tähän kuluvaa energiaa ei kumminkaan tarvitse korvata ruokavaliossa.

Vierailija
113/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se paino putoakkaan yhdessä päivässä.

Mutta jos olet ollut tuolla kuurilla jo kuukausia,niin istten teet jotain väärin.

Suurin osa arvioi syödyt määrät väärin,eli ei siinä laskurit auta.

Kuusi viikkoa olen ollut. En arvioi määriä väärin, kun laitan itse kaikki ruoat tai syön eineksiä niin näen pakkauksista kalorimäärät ja ne on helppo laskea. En siis käy missään lounasravintolassa tms jossa ei tietäisi paljonko kaloreita syö. Ja ylipainoa on siis 10 kiloa. Ap

Ylipaino tuli 6 viikossa? Palataan asiaan vuoden päästä.

En ole ap, mutta painoni vaatii jatkuvaa tarkkailua eikä se nouse tasaisesti vaan pysyy tasaisena ja nousee noin neljän kilon ryppäissä parin viikon aikana. Korona toi omat haasteensa ja pari vuotta paikallaan pysynyt paino nousi seitsemän kiloa alle kahdessa kuukaudessa ennen kuin sain sen pysähtymään.

Vierailija
114/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä lepoaineenvaidunta laskurit näyttävät 1600kcal minulla. Liikuntaneuvojalla body- mittauksessa se oli 1400kcal.

Kun en tee mitään niin kulutukseni päivän aikana on jotain 1600kcal. Eli ei voi syödä paljon mitään tai hankkia lihasmassa.

Vierailija
115/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostat aivan minulta. Olen syönyt pari vuotta 1500 kcl, kun laskureiden mukaan saisin syödä 1900 kcl. En vain laihdu, päinvastoin olen lihonut muutaman kilon. 10000 askelta tulee helposti täyteen päivän aikana. Herkkuja en minäkään syö, sen sijaan pääasiassa syön kasviksia, kanaa ja kalaa sekä marjoja. Ja ylipainoa 15 kg.

Eikö ole sitten käynyt mielessä, että vähentäisit kaloreita vielä enemmän, jos kerran painoa on tullut lisääkin 😂

Vierailija
116/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita tänne koko viikon ajan mitä syöt joka päivä ja kuinka paljon.

Myös tärkeää tietoa on saada paljon on pituutesi ja painosi.

Vierailija
117/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja riisi nyt eivät ole varsinaista laihdutusruokaa. Nopeita hiilihydraatteja, jotka lihottavat tehokkaammin kuin muut ruoat.

Vierailija
118/196 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

askelmittarien pikku töpöttelykävelyt ei nyt ole oikein mitään. ja mittarit voi näyttää sen puolet väärin muutenkin.

lähtökohtaisesti jos ei tule hiki,se ei ole liikuntaa.

Vierailija
119/196 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee vaikeuttavia, olen jo 58 v! Tää on kamalaa!

Vierailija
120/196 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että oma kulutus yliarvioidaan ja ruokien kalorit aliarvioidaan. Lisäksi, jos vaje on vain jonku 100 kaloria (mitä se ei edes välttämättä ole millään mutulla), niin laihtuminen kestää ajasta iäisyyteen.