Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1921/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doggo, ihan inhimillistä ja ymmärrettävää. Jos mulla ei olisi tuota teiniäni, varmasti mäkään en olisi päässyt kateudesta ja kirpaisuista. Eikä ole niin sanottua, etteikö ne vois mullekin vielä palata joskus. Tätä prosessia käänteineen, kun ei näemmä etukäteen osaa arvatakaan. 😬

Riippuu varmaan kierron pituudesta ja mitä kaikkea odotat gynen käynniltä, tuon ultrauksen vai muutakin? Jos haluaa otettavaksi kiertoon liittyviä hormoneja, niin ainakin fsh ja lh otetaan kierron 3-5 päivä. Silloinkin ultrassa näkyy jo folleja, jos on näkyäkseen. Toki, jos johtofollia haluaa nähdä, kannattaa mennä lähempänä ovulaatioaikaa.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1922/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja varhaisia raskausoireita oli sitkeät finnit leuassa, omasta mielestä voimakas hienhaju omissa kainaloissa ja närästys. En tajunnut näitä oireiksi ennen plussausta. Ei ollut turvotusta tai rintojen kipeyttä tai mitään. Olen muutenkin aika oireeton ennen kuukautisia.

Tällä hetkellä on huippausta, närästystä, alaselän kipua, kipeät rinnat ja turvonnut alamaha.

Mukava muuten, että täällä on muitakin yli 40 v kuumeilijoita. Ikä on vain numero. Tässä kun on ollut asian äärellä muutaman vuoden ja lueskellut kaiken mitä on käsiinsä saanut, niin loppupeleissä länsimainen lääketiede ei tiedä kovinkaan paljon hedelmällisyydestä. Tuomio on vain, että huonot munasolut, siksi ei onnistu. Minun käsitykseni on, että kehon täytyy olla vahva ja terve, että vauvalla olisi mahdollisuuksia kehittyä. Mitä tulee vanhoihin munasoluihin, niin en usko, että asia on niin mustavalkoista. Hiirillä on huomattu, että kantasoluista muodostuu uusia munasoluja koko ajan, eikä tutkijoiden mukaan ollut mitään syytä sille, etteikö muillakin nisäkkäillä asia olisi näin. Luulen, että vanhemmilla naisilla energia ja terveys ovat heikompia, kuin parikymppisillä, joten virheitä voi tulla jakautumisvaiheessa. Siksi kannattaa syödä paljon proteiinia. Ja pysyä hyväkuntoisena.

Tuolla joku muuten kyseli, että mikä avuksi kun ei voi syödä muuta kuin tuc- keksejä raskauspahoinvoinnissa. Luin sellaista, että pahoinvointi johtuu verensokerin heittelystä, ja että proteiinipitoinen eväs voisi olla parempi. Jännä, että virallinen ohjeistus on syödä usein hiilihydraattipitoisia välipaloja, että verensokeri pysyisi mahdollisimman tasaisena. Erikoista mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1923/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 ihana kuulla, että saitte mukavan illan☺️❤️

Täällä valmistaudun yk4 aloittamaan kunhan taas menkat tulisivat. Aamulla tein CB early ja negatiivinen, olevinaan näin haalean haalean toisen viivan siinä aikani tihrusttettua , mutta kun sitä niin toivoin. Tänään siis Kp31 joten kyllä siinä testissä ois pitänyt jo näkyä selvä viiva jos tässä raskaana ollaan.

Flunssatauti edelleen päällä, harmitus myös. Toivo vauvan syntymästä tälle vuodelle alkaa hiipua.

Viime kierrossa alkoi menkat kp39 joten toivon että ihan lähiaikoina nyt tulisi.

Että tämmöistä tänne. Mukavaa loppuviikkoa 😌❤️

1924/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei onnittelut sinulle Ikäneito ☺️❤️ toivottavasti raskautesi etenee hyvin ja saat pienokaisen syliisi asti 🥰

1925/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tämä aamuinen testini, jollekkin vertailukuvaksi ja pääsette tihrustamaan oliko siinä mitään. Itse sanon Negatiivinen.

Toki ensiviikolla pitänee tehdä uusi jos ei näy menkkoja, mutta hyvin epätodennäköistä että tässä raskaana nyt olisi 😔 Tämä siis herkkä, Clearblue early.

1926/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nemi <3

Olen pahoillani, mutta en näe tuossa viivaa. Ehkä joku muu on tarkkasilmäisempi.

1927/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, halaus.❤ Minäkään en puhelimella näe tuossa viivaa. 🙁 Jos näin on, niin toivottavasti kk:t alkaa mahdollisimman pian ja pääsette uuteen kiertoon. Sille kierrolle sitten selvä plussa. 😍 Paranemisia myös!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1928/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, tosi hyvä, että soitit! Miten nyt menee? 🤗

Mitä Portlandille kuuluu? 😍

1929/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, täällä äänensä avaa taka-alalla jo jonkin aikaa kyyläillyt kuumeilija. Nyt ajattelin, että oman mielenterveyden takia lienee hyvä jo avautua itsekkin, ettei tarvitse kaikkea oman pään sisällä pyöritellä tai kaataa miehen niskaan. Pillerit lopetin jo vuosia sitten ajatuksena, että testaan miten oma kierto lähtee käyntiin ja että kroppa olisi sitten valmiina kun aika on. Muutama vuosi siinä sitten hurahtikin, kunnes viime vuonna tajusin, että aika alkaa varmaan olemaan nyt  tai ei koskaan. Viime marraskuussa jätettiin kondomi pois ja ajatus oli, että nyt saa tulla, mutta voihan tässä kestää kun ikääkin jo on. Ensimmäiset kaksi kiertoa meni rennosti, mutta sitten uutiset nopeasta tärpistä lähipiirissä aiheutti itselle malttamattomuutta ja nyt yk6 käynnistyessä jo ihan epätoivoa siitä, että mikä tässä kestää ja onnistuuko tämä ikinä.

Kolme kiertoa olen nyt ovulaatiota bongaillut ja hymynaaman saanut kp 11/21, 14/27 ja 16/27. Kierronpituus mulla on 21-29 päivää ja munasarjat on kuulema PCO tyyppiset. Tämän takia sainkin terolutin tukemaan luteaalivaihetta viime kierrosta alkaen. Tosin jäin itse miettimään sitä, että onko luteaalivaihe siltikään tarpeeksi pitkä, jos ovulaatio on vasta kuurin aloituksen eli kp 15 jälkeen ja menkat tuli ainakin nyt ekalla kerralla normaalisti kp27. Vai onkohan näillä teroluteilla tarkoitus vaan saada kierto tasasemmaksi ja siten ovulaatiokin asettuisi aikasemmaksi. Onko kellään kokemusta tästä?

Semmonen avautuminen tähän heti alkuun. Koitan seuraavaksi opetella kommentoimaan muidenkin juttuja. Täällä on kyllä ollut niin mukava tunnelma, että senkin takia uskallauduin ensimmäisen kerran elämässäni keskustelupalstalle kirjautumaan. Onnea kaikille yritykseen!

36 v. | yk 6 | ensimmäistä toivotaan

1930/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep en minäkään tuossa enää näe sitä, en tiedä miksi laitoin edes kuvan. Olen niin vauvakuumeen höyryissä ja raskaus enemmän kuin toivottu🙈

Ja kiitos ❤️ todella toivon että kierto kohta lopullisesti päättyy sekä flunssa 🥰

On tämä vaan aina yhtä turhauttavaa, vaikka täällä moni kauemmin yrittänyt joten tulee vähän "epäoikeutettu" olo edes vielä turhautua näin lyhyenkin ajan yrittämisellä. Mutta lokakuustakin asti tähän tullut niin tuntuu se silti odottavan aika pitkältä 😔

Parempia päiviä odotellen ❤️

1931/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaiaamua kaikille kuumeilijoille. En ole oikein jaksanut käydä kommentoimassa, mutta olen lukenut teidän juttuja kyllä. Villahuivi - tosi paljon tsemppiä teidän tilanteeseen, samoin Äitykälle lämpöisiä ajatuksia, tuo tilanteen pitkittyminen on kyllä raastavan kuulloista.

Meillä otti sitten alkujärkytyksen jälkeen ainakin itselläni ensinajateltua lujemmin tuo keskenmeno. Ei oikein pysy ajatukset kasassa, olen aika itkuinen ja väsynyt enkä jaksaisi teinin teineilyjä yhtään. Teen pitkiä lenkkejä koirien kanssa, saan tuulettaa ajatuksia omassa rauhassa. Raskaudesta me ei kerrottu kenellekään, mutta keskenmenosta olen lähipiirille nyt sanonut ja kokenut sen oikeaksi päätökseksi. Jokainen tietenkin tyylillään, mutta tämä on itselleni ollut hyvä vaihtoehto.

Päätettiin, että annetaan nyt kevään ajan mielen ja kropan palautua ja ehkäistään. Kesällä sitten annetaan taas yrittämiselle mahdollisuus.

Ihania ja toivottavasti aurinkoisia päiviä, sekä sitä plussatuulta teille kaikille, supernaiset.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1932/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Mukava muuten, että täällä on muitakin yli 40 v kuumeilijoita. Ikä on vain numero. Tässä kun on ollut asian äärellä muutaman vuoden ja lueskellut kaiken mitä on käsiinsä saanut, niin loppupeleissä länsimainen lääketiede ei tiedä kovinkaan paljon hedelmällisyydestä. Tuomio on vain, että huonot munasolut, siksi ei onnistu. Minun käsitykseni on, että kehon täytyy olla vahva ja terve, että vauvalla olisi mahdollisuuksia kehittyä. Mitä tulee vanhoihin munasoluihin, niin en usko, että asia on niin mustavalkoista. Hiirillä on huomattu, että kantasoluista muodostuu uusia munasoluja koko ajan, eikä tutkijoiden mukaan ollut mitään syytä sille, etteikö muillakin nisäkkäillä asia olisi näin. Luulen, että vanhemmilla naisilla energia ja terveys ovat heikompia, kuin parikymppisillä, joten virheitä voi tulla jakautumisvaiheessa. Siksi kannattaa syödä paljon proteiinia. Ja pysyä hyväkuntoisena.

Tuolla joku muuten kyseli, että mikä avuksi kun ei voi syödä muuta kuin tuc- keksejä raskauspahoinvoinnissa. Luin sellaista, että pahoinvointi johtuu verensokerin heittelystä, ja että proteiinipitoinen eväs voisi olla parempi. Jännä, että virallinen ohjeistus on syödä usein hiilihydraattipitoisia välipaloja, että verensokeri pysyisi mahdollisimman tasaisena. Erikoista mielestäni.

Ikäneito, ensinnäkin isot onnittelut♥️♥️♥️ja toivon, että lapsi tulee syliin saakka💕💕💕

Kirjoitat mielenkiintoisesti tuosta munasoluasiasta ja tosiaan onko asiat niin mustavalkoisia, kuin näistä asioista annetaan ymmärtää.

Minustakin (näin hoitojen jälkeen) tuntuu siltä, että hedelmällisyydestä ei kaikkea tiedetä ja tosiaan helposti lätkäistävä selitys kaikelle on aina vain naisen se ikä. Ihmistähän ei kai kuitenkaan edes voida tutkia samalla tavalla, kuin hiirillä tehdään tutkimuksia.

Ihanaa, että en ole ainoa, joka uskaltaa kyseenalaistaa asioita😊 Välillä tuntuu siltä, että omia ajatuksia ei melkein uskalla kertoa, koska liian helposti tyrmätään ja puhutaan vain siitä yleisestä tiedosta, jonka sitten kerrotaan olevan totuus, jota ei tarvitse kyseenalaistaa.

Omakohtainen esimerkki tästä, että meillekin klinikalla hoitojen alussa sanottiin, että inssi ei enää auta, koska olin 42-vuotias ja miehen vasta-aineista ei osattu sanoa juuta, eikä jaata, siihen, että vaikuttaisiko luomuna raskautumiseen.

Ihan itse silti haluttiin inssi, koska maalaisjärjellä ajateltiin, että miehen reumaattinen autoimmuuni voi vaikuttaa hedelmöittyniseen.....no kun siittiöt pestiin inssiä varten, niin naps kerrasta pysyvä plissa!!♥️ Lääkäri ihmettteli ja totesi, että aina "joskus" näitäkin sattuu... ei siis ollut mitään tietoa mitä olisivat voineet meille kertoa.

Ihmisillä vasta-aineita on toki tutkittu, mutta kaikesta ei varmasti ole tietoa silläkään saralla, (enempää, kuin munasoluistakaan)...

Onko sinulla vähähiilihydraattinen ruokavalio? Entä otitko mitä vitamiineja päivittäin ennen plussaa? Miten kahvi?

Hienoa, että palasit palstalle ja oikein hyvää odotusaikaa♥️♥️♥️ Me muut tulemme pian perästä💕

Tähtitaivas☆

1933/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisherännyt kirjoitti:

Hei kaikille, täällä äänensä avaa taka-alalla jo jonkin aikaa kyyläillyt kuumeilija. Nyt ajattelin, että oman mielenterveyden takia lienee hyvä jo avautua itsekkin, ettei tarvitse kaikkea oman pään sisällä pyöritellä tai kaataa miehen niskaan. Pillerit lopetin jo vuosia sitten ajatuksena, että testaan miten oma kierto lähtee käyntiin ja että kroppa olisi sitten valmiina kun aika on. Muutama vuosi siinä sitten hurahtikin, kunnes viime vuonna tajusin, että aika alkaa varmaan olemaan nyt  tai ei koskaan. Viime marraskuussa jätettiin kondomi pois ja ajatus oli, että nyt saa tulla, mutta voihan tässä kestää kun ikääkin jo on. Ensimmäiset kaksi kiertoa meni rennosti, mutta sitten uutiset nopeasta tärpistä lähipiirissä aiheutti itselle malttamattomuutta ja nyt yk6 käynnistyessä jo ihan epätoivoa siitä, että mikä tässä kestää ja onnistuuko tämä ikinä.

Kolme kiertoa olen nyt ovulaatiota bongaillut ja hymynaaman saanut kp 11/21, 14/27 ja 16/27. Kierronpituus mulla on 21-29 päivää ja munasarjat on kuulema PCO tyyppiset. Tämän takia sainkin terolutin tukemaan luteaalivaihetta viime kierrosta alkaen. Tosin jäin itse miettimään sitä, että onko luteaalivaihe siltikään tarpeeksi pitkä, jos ovulaatio on vasta kuurin aloituksen eli kp 15 jälkeen ja menkat tuli ainakin nyt ekalla kerralla normaalisti kp27. Vai onkohan näillä teroluteilla tarkoitus vaan saada kierto tasasemmaksi ja siten ovulaatiokin asettuisi aikasemmaksi. Onko kellään kokemusta tästä?

Semmonen avautuminen tähän heti alkuun. Koitan seuraavaksi opetella kommentoimaan muidenkin juttuja. Täällä on kyllä ollut niin mukava tunnelma, että senkin takia uskallauduin ensimmäisen kerran elämässäni keskustelupalstalle kirjautumaan. Onnea kaikille yritykseen!

Myöhäisherännyt, tervetuloa mukaan!!♥️

Muiden plussat saattaa kirpaista, varsinkin lähipiirissä, jos itse on vauvakuumeen keskellä. Sekin voi aiheuttaa sitä, että lähipiiri "painostaa" ja kyselee, että koskas saadaan vauvauutisia.

Minusta tämä on ajattelematonta, vaikka sillä hyvää tarkoitetaankin. Tiedän siis tunteen ja itseäni ainakin harmitti se, että anoppi kyseli vuosia päivämäärää, että koska on laskettu-aika....kyselyt meni vähän jo siihen pisteeseen, että oli pakko tokaista, että empäs tiedä, kun mies ei ole edes valmis isäksi vielä.

Mutta tämä kyllä harmitti, sillä samaan aikaa lähipirissä tuli kaksi vauvaa ja anpista mummi. Lopulta kun meille loma lapsi tuli, niin nämä serkku lapset oli jo kouluikäisiä.

Anoppi tarkoitti toki hyvää ja tajusi sitten lopettaa päivämäärän kyselemisen...Nyt jälkeenpäin hän on kertonut, ettei kukaan suvussa enää uskonut, että meille sitä vauvaa enää tulee.

Mutta se tuli♥️

Myöhäisherännyt, teillähän on vasta tosi lyhyt yritys takana ja iän puolesta olet aivan ajoissa liikenteessä👍♥️ toivon sinulle pikaista plussaa ja siinä välissä uskoa ja toivoa♥️♥️💕

Tähtitaivas☆

1934/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu varmaan kierron pituudesta ja mitä kaikkea odotat gynen käynniltä, tuon ultrauksen vai muutakin? Jos haluaa otettavaksi kiertoon liittyviä hormoneja, niin ainakin fsh ja lh otetaan kierron 3-5 päivä. Silloinkin ultrassa näkyy jo folleja, jos on näkyäkseen. Toki, jos johtofollia haluaa nähdä, kannattaa mennä lähempänä ovulaatioaikaa" - kaneli78

Kierto yleensä 28-31. En tiedä mitä odottaa.. Lähinnä onko paikat auki? Näkyykö elämää munasarjoissa? Voisiko niitä ilmalla puhallella auki? Lisäksi varmaan kyselen sotasuunnitelmaa myöhemmäksi että miten kannattaa lähteä etenemään jos ei ala kuulumaan syksyyn mennessä mitään. Jos edes jaksan odottaa sinne 😵

1935/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi kirjoitti:

Jep en minäkään tuossa enää näe sitä, en tiedä miksi laitoin edes kuvan. Olen niin vauvakuumeen höyryissä ja raskaus enemmän kuin toivottu🙈

Ja kiitos ❤️ todella toivon että kierto kohta lopullisesti päättyy sekä flunssa 🥰

On tämä vaan aina yhtä turhauttavaa, vaikka täällä moni kauemmin yrittänyt joten tulee vähän "epäoikeutettu" olo edes vielä turhautua näin lyhyenkin ajan yrittämisellä. Mutta lokakuustakin asti tähän tullut niin tuntuu se silti odottavan aika pitkältä 😔

Parempia päiviä odotellen ❤️

Samat on tunnelmat täällä, aamuinen raskaustesti oli negatiivinen niinkun arvelinkin.. Menkat alkaa huomenna tai viimeistään lauantaina. Hitto vie kun turhauttaa. 2/4 insseistä käytetty, taas askel lähempänä hoitojen tuloksettomuutta. Ymmärtäisin jos edes tietäisi mistä kiikastaa mutta kaiken järjen mukaan luomunakin pitäis hommien onnistua, mut ei.. Ei näköjään edes hedelmöityshoidolla.. Ottaa niin paljon päähän tällä hetkellä...

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1936/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti <3

Minullekin lapsettomuuslääkäri sanoi, että tämän ikäisellä munasolut ovat liian vanhoja, ja että lahjamunasoluhoito ainoa vaihtoehto, ja että silloinkin on 5% mahdollisuus. Pitkin hampain sitten suostui kokeilemaan Letrozoleja, joita ei sitten tarvittu.&nbsp;Julkisella puolella, kun pyysin tutkimaan keskenmenojen syytä niin kieltäytyivät koska munasolut. Aika yksin tämän asian kanssa on ollut ja itse on pitänyt etsiä tietoa. On se kumma homma, kun iät ja ajat naiset ovat saaneet lapsia pitkälti yli nelikymppisinä aikana ennen antibiootteja. Mummonikin synnytti kuopuksensa 47-vuotiaana ja ihan omilla munasoluilla ja luomuna. Ja erään ystäväni äiti tuli raskaaksi 46-vuotiaana yhden illan jutun seurauksena, ja terve lapsi tuli. No se siitä. Aloin taas kiihtyä :D.

Ruokavalioni on tosiaan vähähiilihydraattinen.&nbsp;Olen huomannut, että useimmat viljat aiheuttavat minulle turvotusta.&nbsp;Olen korvannut leivän maissikakuilla ja riisin ja pastan kurpitsalla, bataatilla, ym. kasviksilla, perunaa syön harvoin.&nbsp;Syön joka toinen päivä kalaa ja joka toinen lihaa. Maksaa ja kanaa kerran viikossa. Kanassa oli joku aine, arakniini tai joku, mikä ei ollut niin terveellinen. Munia syön päivittäin ja pähkinöitä harva se päivä. Suosin oliivi- ja kookosöljyä, ja välttelen muita kasviöjyjä. Maitotuotteet aiheuttavat minulle vatsavaivoja, joten niitä en käytä lainkaan. Kahvista en ole koskaan välittänyt, mutta kuppi vihreää teetä menee aamuisin. Sokeria menee myös hyvin vähän. Totuin sokerittomuuteen kun exällä oli mielipiteitä :D.

Minulla oli&nbsp;käytössä raskausvitamiinit, ubiqinoni, D-vitamiini, kalanmaksaöljy, vehnänalkioöljy, maca-jauhe&nbsp;(kesken kierron) ja spiruliina. Lisäksi joogasin, tanssin ja meditoin päivittäin. Meditoinnilla on ihan tutkimusten mukaan suotuisa vaikutus hedelmällisyyteen. Asiaa tutkittiin IVF-potilailla, missä jaettiin ihmiset meditoiviin&nbsp;ja meditoimattomien ryhmiin. Suosittelen meditaation oheen myös mielikuvaharjoituksia, missä esim. saa positiivisen raskaustestin, tuskailee ison mahan kanssa ja lopulta saa vauvan rinnalle. Mikä vain itsellä toimii.&nbsp;Avain tässä on tunne. Tunne se ilo ja kiitollisuus. Tiesittekö, että sydämen lähettämä elektromagneettinen säteily on paljon voimakkaampaa kuin aivojen lähettämä. Kaikkihan tietää, että aine on energiaa. Miettikää sitä :). T: Hörhö :D

1937/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti!

Järki kyllä minullakin sanoo, ettei yritystä ole vielä edes paljon takana ja peloitteluista huolimatta tässä iässäkin ihmiset saa vielä helpostikkin lapsia ja paljon vanhempanakin. Ja itsellekkin ihan yllätykseni tuli tämä epätoivo ja hätä. Ajattelin ehkä, että terolutit tekee taikoja heti ja siksi toiveet oli nyt korkealla. Toisaalta vasta viime kuussa sain tämän PCO-tyyppisten munasarjojen tuomion ja gynen varoituksen siitä, että raskautuminen voi kohdallani kestää pitempään. 

Kp 4 nyt menossa ja mielikin alkaa taas muuttua valoisammaksi ja ajatukset siirtyä uutta yritystä kohta. :)

36 v. | yk 6 | ensimmäistä toivotaan

1938/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja aamulla otin ensimmäiseksi raa´an valkosipulinkynnen inkivääriveden kanssa. En tiedä mitä taikaa siinä on, mutta tärppi on käynyt joka kerran kun olen tätä syönyt kierron alusta. Kokeilkaa toimiiko teilläkin. Eli 20 g raastettua inkivääriä keitetään 2l vettä 20 min. Siivilöidään ja juodaan joka aamu lasillinen. Valkosipulinkynsi pilkotaan sopivan kokoisiksi paloiksi ja niellään kokonaisina. Niihin voi laittaa oliiviöljyä, että luistaisivat paremmin.

1939/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher, oikein ihanaa kevättä teidän perheelle, toivottavasti kesä tuo tullessaan uuden plussan ja vauvan syliin saakka ❤️

Itselle pitkät metsälenkit ovat myös tapa purkaa ja jäsentää ajatuksia.

Uusille kovasti tervetuloa 😊

Me käytiin yksityisellä ultrassa, että saan mielenrauhan.

Kohtu tyhjä, ei aktiivista vuotoa missään ja kohtu palautunut kuten pitääkin. Eli rauhaisin mielin voimme olla. Lrin mukaan uudelleen alkanut vuoto on ollut vain se viimeinen rutistus, ja ne kivutkin olleet vain kohdun supistelua. Pienestä tuhruttelusta ei enää tarvitse välittää, sekin loppunee nyt parin päivän sisällä ja voimme kuulemma antaa palaa jos ei itseämme häiritse.

Ihana vanhempi naislääkäri oli, toivotteli meille antoisia hetkiä vällyjen väliin ja pikaista uudelleen raskautumista... Ihana kun aina ei tarvitse tosikkona ja virkaatekevänä olla.

Mutta nyt sai mielenrauhan tähänkin asiaan ja vauvatoiveet voi tosissaan puhallella ilmoille 🌠

1940/6611 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa oman kokemuksen tässä lapsenteon yrittämisessä, tikuttamisesta, hermoilusta, itkusta ja epätoivosta kamalaa aikaa. Ei tärppää millään vaikka kuinka tikuttais, laskis ym. Päätin että antaa olla, seksiä on silloin kun on, ei mitään pakkopannapäiviä, luovutin että en jaksa enää olkoot. Ei tule enempää lapsia, mä alan elämään itelleni. Mites sattui kun loppu ressi, alkoi opiskelu niin jopas tulin raskaaksi.

Toivon kaikille yrittäjille olkaa normaalisti, älkää yrittäkö ja hermoilko. Se tulee sitten kun on sen aika.