Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1881/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi kirjoitti:

Voi ei Äitykkä-77 jospa se siitä, ihana että olet mukana etkä antanut lannistaa ❤️💪🏻

Skippaan kokonaan keskustelut terolutteihin/insseihin liittyen kun en voi ottaa oikein kantaa tietämättömyyttäni 😌

Kaneli78 kiitos informaatiosta, en ole tainnut kuullakaan tuosta CB monitorista. Varmasti kätevä 👍🏻☺️

Itse kävin lääkärillä ja poskiontelossahan on tulehdus ja limakalvot nenässä turvoksissa ihan urakalla. Määräsi varuiksi Ab (jota en aloita kuin hätätilanteessa) ja nyt hoidan tuolla Physioner merivesi huuhteluilla Kuumetta ei onneksi juuri ole (36,8 - 37,4) ja tämä vähän hassua kun yleensä se tulee rajuna näissä. Tosin palelen ihan super paljon.

Jostain luin, että raskausoireena on myös flunssa ja jollekkin lääkäri kertonut voivan alttius olla mm. poskiontelotulehduksen kun limakalvot paksuuntuu (?) tai jotain. Tiedä näitä, aina saa haaveilla että olisin raskaana 😂

Menkat ei ole alkaneet, valkovuotoa oudon reippaasti vaikka yleensä alkukierrossa runsaampaa ja loppu "kuivilla". En tiedä ja pahoittelut jos oli liian tarkkaa kuvausta 🙈

Loppuviikkoa odotellen miten käy, testit vielä postissa enkä kauppaan yksinkertaisesti jaksa.

Leppoisia hetkiä teille ❤️[/quote

Samaa ainakin uskottelen täällä, kun olin just viime viikon loppua kohden flunssassa, lämpö nous ja kurkku/nenä semmosen limasen kipuineen, meni kyllä nopeesti ohi mutta järkyttävä väsymys kiusaa kokoajan, aamullapäivällä on virkee mutta sit vois nukkua loppupäivän 😅 Voisko nyt ihan oikeesti vaan olla tärpin paikka... Millon sulla testit saapuu postissa?

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1882/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi♥️

...apua (?), (sanaton🙄)....🤪

Isot halit kuitenkin♥️♥️♥️

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1883/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdiskelija kirjoitti:

Hei pakko tulla kommentoimaan, vaikka olenkin jo tuolla odottajien puolella. Mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto ja lopetin epillerit 11/19 syötyäni niitä reilut 9 vuotta. Menkat tulivat joulukuun 13 päivä ja sen jälkeen niitä ei kuulunut. Alkoi armoton testien teko, mutta ne oli negatiivisia kaikki. Helmikuun alusta oireiden perusteella kokeilin tikuttaa ovista ja sen sainkin sieltä napattua. Ja tosiaan pari viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin... :)

Onnea sulle plussasta!💕 mulla oli ovis-oireita kp20-22, tosin alavatsan kipristelyä on kyllä ollu viikottain kahden kuukauden ajan.

1884/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu-melissa, sun tarina kuulostaa tosi samalta kuin itselläkin. Lopetettuani e-pillerit 6/19 eka kierto kesti 35 päivää, seuraava 60 päivää ja juuri vuodon alkamispäivänä olin käynyt gynellä. Monirakkulaiset munasarjat ja ovuloimattomuus syynä pitkälle kierrolle, oli myös follikkelikysta joka oli vuotanut verta ja tehnyt kipua. Saib Terolutit tasaamaan kiertoa. Ja nyt sitten letrozolit tuomaan ovulaation. Olisin jäänyt vielä odottelemaan kierron palautumista, mikäli ei olisi ollut taustalla muutamia vuosia sitten vuoden tauko e-pillereistä, jonka aikana ei tullut kertaakaan kuukautisia. Kun tiesin että jotain on vialla, niin menin heti gynelle koska nyt raskaus toiveena. Omalla kohdallani odotus ei olisi auttanut, joten jos yhtään siltä tuntuu niin hakeudu lääkäriin, saa ainakin omaa mielenrauhaa tasattua kun saa tietoa kroppansa toiminnasta!

Mulla terolutien jälkeen aina ollut pari päivää vuodon alkamiseen, eli Tryout kuulostaa siltä että sulla olis voinu kierto pelata ilmankin? Sinuna söisin seuraavan kuurin aikaisemmin niin saat lyhyemmän kierron ja sitten katsoisi lähteekö rullaamaan kierto tasaisemmin?

1885/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Ehdittiinhän me muutama päivä lempiä, mutta tänään vuodan TAAS, alavatsakivut on melkoiset ja säteilee koko lantion alueelle. Eikä ole mitään kuukautisvuotoa, kun niin on tummaa tavaraa, eli muhinut pidempään tuolla sisuksissa.

Soitin jo päivystykseenkin, kun ei tämä oikein normaalilta vaikuta, mutta kun ei ole kuumetta eikä hajua, niin seurataan ja rouskitaan särkylääkettä.

Tekis mieli melkein käydä yksityisellä ultrassa, tosin silloin toimenpiteen yhteydessä ultrattiin ja kohtu näytti tyhjältä ja kun se raskaustestikin on negatiivinen niin ei siellä varmaan mitään raskausmateriaalia enää ole. Mutta mikä kumma siellä nyt valuttaa ja pitää kipuja yllä? 🤔

Mutta täytyy seurailla, kuitenkin kaavinnan jälkeen vuodon ennustetaan kestävän sen 6-10vrk, ja minulla toimenpiteestä tänään 8vrk, niin toivon että tämä on nyt joku ohimenevä juttu.

Vaan kiukutellessa on päivä mennyt ja rakas hiipii taas nurkkia pitkin🙈🤣

Voi apua Äitykkä-77, toivottavasti saat pian apua tilanteeseen♥️

Mistä voi johtua? Kumpa pian helpottaisi.

Tähtitaivas☆

1886/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja joku täällä jossain välissä pohti että mahtaako se piinailu helpottaa kun yrittää pitkään niin voin ainakin omalta osaltani sanoa että EI HELPOTA! 🤪🤣😭

Onneksi esikoinen pitää huolen siitä ettei pääse liikaa oleilemaan vaan ajatuksissaan 😄

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1887/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot pettymyksistä ja paljon tsemppiä kaikille maaliskuulle! :) Täällä odotetusti kp1, yritän ajatella positiivisesti, että kierto ollut nyt yllättävän tasainen niin monen pillerivuoden jälkeen, ensimmäinen oli se 30 ja nyt 29. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin!!!

1888/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Nemi kirjoitti:

Voi ei Äitykkä-77 jospa se siitä, ihana että olet mukana etkä antanut lannistaa ❤️💪🏻

Skippaan kokonaan keskustelut terolutteihin/insseihin liittyen kun en voi ottaa oikein kantaa tietämättömyyttäni 😌

Kaneli78 kiitos informaatiosta, en ole tainnut kuullakaan tuosta CB monitorista. Varmasti kätevä 👍🏻☺️

Itse kävin lääkärillä ja poskiontelossahan on tulehdus ja limakalvot nenässä turvoksissa ihan urakalla. Määräsi varuiksi Ab (jota en aloita kuin hätätilanteessa) ja nyt hoidan tuolla Physioner merivesi huuhteluilla Kuumetta ei onneksi juuri ole (36,8 - 37,4) ja tämä vähän hassua kun yleensä se tulee rajuna näissä. Tosin palelen ihan super paljon.

Jostain luin, että raskausoireena on myös flunssa ja jollekkin lääkäri kertonut voivan alttius olla mm. poskiontelotulehduksen kun limakalvot paksuuntuu (?) tai jotain. Tiedä näitä, aina saa haaveilla että olisin raskaana 😂

Menkat ei ole alkaneet, valkovuotoa oudon reippaasti vaikka yleensä alkukierrossa runsaampaa ja loppu "kuivilla". En tiedä ja pahoittelut jos oli liian tarkkaa kuvausta 🙈

Loppuviikkoa odotellen miten käy, testit vielä postissa enkä kauppaan yksinkertaisesti jaksa.

Samaa ainakin uskottelen täällä, kun olin just viime viikon loppua kohden flunssassa, lämpö nous ja kurkku/nenä semmosen limasen kipuineen, meni kyllä nopeesti ohi mutta järkyttävä väsymys kiusaa kokoajan, aamullapäivällä on virkee mutta sit vois nukkua loppupäivän 😅 Voisko nyt ihan oikeesti vaan olla tärpin paikka... Millon sulla testit saapuu postissa?

Pitäisi tulla postissa huomenissa. Raskauskeijulta tilasin nuo CB:n testit sunnuntaina ja heillä yleensä nopea toimitus. 👍🏻☺️ Eli jos ei menkat tule niin to/pe aamulla testiä kehiin. Pelottaa kyllä jos negatiivinen, aina yhtä surullista saada se. 😔

Villahuivi voi kökkö!! Lähetän sinne paljon voimaa, oma kroppa ei tunnu olevan aina se ystävä todellakaan. Ja joskus tuntuu että sillä aivan oma elämä 😓 Halaus ❤️

1889/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen helkkarin kiukkuinen tämän huonovointisuuden takia. Monet kerrat päivässä käyn oksentamassa. Onpahan melkoinen dieetti. Tuc keksejä ja omenamehua. Kahvin haju saa yökkimään asap. Vinkkejä kuvotukseen?

1890/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi kirjoitti:

Pikutus kirjoitti:

Nemi kirjoitti:

Pitäisi tulla postissa huomenissa. Raskauskeijulta tilasin nuo CB:n testit sunnuntaina ja heillä yleensä nopea toimitus. 👍🏻☺️ Eli jos ei menkat tule niin to/pe aamulla testiä kehiin. Pelottaa kyllä jos negatiivinen, aina yhtä surullista saada se. 😔

Villahuivi voi kökkö!! Lähetän sinne paljon voimaa, oma kroppa ei tunnu olevan aina se ystävä todellakaan. Ja joskus tuntuu että sillä aivan oma elämä 😓 Halaus ❤️

Eli samat testipäivät täällä. Tsemppiiii!!

1891/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Ainiin ja joku täällä jossain välissä pohti että mahtaako se piinailu helpottaa kun yrittää pitkään niin voin ainakin omalta osaltani sanoa että EI HELPOTA! 🤪🤣😭

Onneksi esikoinen pitää huolen siitä ettei pääse liikaa oleilemaan vaan ajatuksissaan 😄

Samat sanat!♥️ Jos tätä esikoista ei olisi, niin en tiedä missä olisin(?)🤔😢

Tilastojen valossa mun mahikset raskautua on jo vuosia on ollut nollissa, siis saada oma biologinen lapsi. En tiedä miksi edes yritän onnistua enää(!?!?!)😪

En tosiaan tiedä missä olisin, mutta täytyy sanoa, että tämä rakas lapsi kannattelee minua💖....jopa ylitse tämän rankan työtilanteen hutkimana....siksikin yritän jaksaa toivoa ja uskoa jotain posiivista myös huomenna....♥️

Lapsi kantaa💖

Kaikille hyvää tsemppiä ja valoa tulevaan!!💖

Tähtitaivas☆

1892/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Täällä myös vauvakuumeinen +25 v. nainen. Puoliso pari vuotta vanhempi. E-pillerit jätetty pois 08/19, jonka jälkeen ensimmäiset "luomumenkat" alkoi vasta lokakuun lopulla. Ensimmäiset kierrot oli noin 50 päivää, nyt viimeisimmät oli 33 ja 32 pv. Minulla ollut pillerien lopetuksen jälkeen muutamia päivän kestäviä kipujaksoja, jolloin voimakkaita kipuja alavatsan ja suoliston seutuvilla. Aiemmin myös lievempiä kipuja ajoittain ollut (myös pillereiden aikaan) ja endoa epäilty. Näiden kipujen johdosta pääsin viime kuussa gynen ultraukseen, missä ei kuitenkaan näkynyt mitään mikä aiheuttaisi kivut.

Tällä hetkellä meneillään kp 26 ja dpo 5 tai dpo 6. Tästä kierrosta odotan hieman pidempää kun ovulaation plussasin muutaman päivän myöhemmin kuin mitä olin laskeskellut sen olevan. Ovulaation aikana ja sen jälkeen vihlonut oikeaan munasarjaan sekä ympäri alavatsaa, tänään myös vasemman munasarjan kohdalta vihlaissut.

Tästä tulikin pitkä viesti, mutta tuntui että olisi mukava jo jollekin muulle kuin puolisolle näistä jutuista höpistä, vaikka hän onkin kivasti mukana tässä jutussa. Tämän keskustelun olen lukenut läpi ja tsemppaatte ihanasti toisianne, joten uskalsin minäkin liittyä mukaan.

Onnittellut jo plussanneille ja tsemppiä haasteita ja/tai menetyksiä kokeneille!

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

1893/6611 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Mulla terolutien jälkeen aina ollut pari päivää vuodon alkamiseen, eli Tryout kuulostaa siltä että sulla olis voinu kierto pelata ilmankin? Sinuna söisin seuraavan kuurin aikaisemmin niin saat lyhyemmän kierron ja sitten katsoisi lähteekö rullaamaan kierto tasaisemmin?

Komppaan sen verran, että mulla alkaa vikasta kapselista 3.päivänä vuoto. Tai ainakin näissä ekassa kahdessa kierrossa on ollut näin. Katsotaan mitä ens viikko tuo tullessaan. Mulle on siis määrätty 200mg progesteronia 1kr päivässä kp.16-25 (10pv). Teoriassa ainakin ovuloin n.kp 14 joten pari päivää oviksesta alkaa kuuri, mutta mulla nää määrättiin tiputteluvuotoon, eli ilmeisesti vähän eri ongelmaan.  

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

1894/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia.

Ei vilahtanut ovis ohi, vasta tänään nousi estrogeeni.

Juuri, kun oli alkanut taas elämä voittaa ja fiilikset parantua, sainkin eilen tietää, että labroissa useampi arvo viitteiden ulkopuolella ja subkliininen kilpirauhasen liikatoiminta näyttäs olevan. Nyt on muissakin elimissä häikkää (maksa ja munuaiset), että kyllä tuli taas itkettyä eilen. Myös täällä kiukuteltu miehelle. Tänään pitäis aloittaa tallettelut, vaan onkohan siinä edes järkeä. Tosin eipä meillä natsaa muutenkaan tuo raskautuminen, joten eipä kai väliä. 🙄 Lääkärikin soittaa vasta yli viikon päästä, koska katsottu myös mm.keliakia ja noissa testeissä kestää kauemmin.

Jostain taas olis iloa ja toivoa löydettävä. Taidan aloittaa kuumasta, rentouttavasta suihkusta.

Voimia ja tsemppiä kaikille!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1895/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Minttu-melissa ja gugunen!

Ja siis apua. Noista teidän kierroista pillereiden jälkeen alkoi oma mietityttämään. Siis kun mulla on tällä hetkellä minipillerit käytössä (oon pari vuotta käyttänyt) ja tuli mieleen että tuleekohan siinä menemään kauankin että kierto normalisoituu... Oon kerran aiemmin lopettanut normaalit e-pillerit, mutta en kuollaksenikaan muista kuinka äkkiä homma palautui normaaliksi sen jälkeen. Pientä toivoa nopeasta palautumisesta kuitenkin tuo nämä mun kierron mukaan menevät mielialanvaihtelut, jotka ovat pysyneet aikalailla päiväntarkkoina koko ajan. On siis ainut huomattava asia mitä kierrosta on jäljellä, edelliset menkat oli ties milloin viimeksi.

Mietin vain että pitäisiköhän vain suosista lopettaa vaikka tämän laatan jälkeen pillerit, jonka jälkeen olisi pari kuukautta ennen varsinaista yritystä aikaa kierrolla rauhassa normalisoitua. Mietitystä aiheuttaa lähinnä siksi, että puuhailu kumin kanssa osaa tehokkaasti latistaa tunnelmaa :'D Toisaalta, siskoni onnistui juuri raskautumaan toisesta kierrosta kierukan poiston jälkeen. Vaikka eihän se nyt meidän tilannetta tavallaan ennusta...

1896/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mukaan! Täällä tosiaan ollut tosi kiva tunnelma <3

Kaneli78, siitä vaan nauttimaan yhteisestä ajasta!

Juuri yksi päivä mietin, että miten moni raskautuu ilman että on otettu mitään testejä tms, että ei ole tietoa onko miten paljon arvot väärin, ja silti tulevat raskaaksi. Että eihän sitä tiedä vaikka teillä tärppäisikin kaikesta huolimatta! Ja tosiaan ottaa sellaisena kahdenkeskisenä nauttimisena eikä ajattele niin talletteluna. Kun ei sitä koskaan tiedä!

Tsemppiä kaikille!

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

1897/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Huomenia.

Ei vilahtanut ovis ohi, vasta tänään nousi estrogeeni.

Juuri, kun oli alkanut taas elämä voittaa ja fiilikset parantua, sainkin eilen tietää, että labroissa useampi arvo viitteiden ulkopuolella ja subkliininen kilpirauhasen liikatoiminta näyttäs olevan. Nyt on muissakin elimissä häikkää (maksa ja munuaiset), että kyllä tuli taas itkettyä eilen. Myös täällä kiukuteltu miehelle. Tänään pitäis aloittaa tallettelut, vaan onkohan siinä edes järkeä. Tosin eipä meillä natsaa muutenkaan tuo raskautuminen, joten eipä kai väliä. 🙄 Lääkärikin soittaa vasta yli viikon päästä, koska katsottu myös mm.keliakia ja noissa testeissä kestää kauemmin.

Jostain taas olis iloa ja toivoa löydettävä. Taidan aloittaa kuumasta, rentouttavasta suihkusta.

Voimia ja tsemppiä kaikille!

Surkeus mitä uutisia siellä Kaneli 😔❤️ Nyt komppaan kyllä Mustelidae tässä ja ottakaa parisuhdeaikana. Koittaa jättää se "talletteluna" pois. Toivoa ei pitäisi menettää vaikka ei varmasti aina jaksais.

Paljon tsemppiä ja toivoa muiden tulosten olevan ok 👍🏻❤️

Nez jos vauva olisi jo lähiaikoina ajatuksissa alkaa yrittämään niin olisiko se sitten ihan fiksua ne pillerit jättää. Jokaisella niin omanlainen kroppa kiertoineen ja palautumiseen. Itseänikin yllätti miten kroppa olikin sekaisin kierukasta. Keskustelkaa miehen kanssa 👍🏻☺️

Täällä kp30 tänään, eilen illalla oli etova fiilis ja tänään koko aamun ollut vähän huonovointisuutta. Vedän kyllä tän flunssan piikkiin, pelottaa herätellä toiveita mahdollisesta raskaudesta. Pettymys ei olisi sitten niin karmaiseva (vaikka se kyllä silti riipaisee). Muuten olotila sama kuin edellisinä päivinä.

Tosin tuo Physiomeren strong jet on tehnyt tehtävän ja saan hengitettyä paljon paremmin. Limaisuus ja tukkoisuus lievittynyt. Eli suosittelen kyl kaikille keillä vaan on vaivaa 😂👍🏻

Tässäpä taas päivä alkanut levätessä, parannellessa, postia odotellen milloin testit tulee ☺️

Tervetuloa uudet, paljon plussatuulia sekä voimia erilaisiin elämäntilanteisiinne ☀️

1898/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nez kirjoitti:

Tervetuloa Minttu-melissa ja gugunen!

Ja siis apua. Noista teidän kierroista pillereiden jälkeen alkoi oma mietityttämään. Siis kun mulla on tällä hetkellä minipillerit käytössä (oon pari vuotta käyttänyt) ja tuli mieleen että tuleekohan siinä menemään kauankin että kierto normalisoituu... Oon kerran aiemmin lopettanut normaalit e-pillerit, mutta en kuollaksenikaan muista kuinka äkkiä homma palautui normaaliksi sen jälkeen. Pientä toivoa nopeasta palautumisesta kuitenkin tuo nämä mun kierron mukaan menevät mielialanvaihtelut, jotka ovat pysyneet aikalailla päiväntarkkoina koko ajan. On siis ainut huomattava asia mitä kierrosta on jäljellä, edelliset menkat oli ties milloin viimeksi.

Mietin vain että pitäisiköhän vain suosista lopettaa vaikka tämän laatan jälkeen pillerit, jonka jälkeen olisi pari kuukautta ennen varsinaista yritystä aikaa kierrolla rauhassa normalisoitua. Mietitystä aiheuttaa lähinnä siksi, että puuhailu kumin kanssa osaa tehokkaasti latistaa tunnelmaa :'D Toisaalta, siskoni onnistui juuri raskautumaan toisesta kierrosta kierukan poiston jälkeen. Vaikka eihän se nyt meidän tilannetta tavallaan ennusta...

Tuota minäkin mietin silloin kun vauva-asia tuli ajankohtaiseksi. Mietin jo ennen kesää että haluaisin jättää pillerit pois, mutta sitten ajateltiin että käytetään vielä kesän yli kun minulla oli vielä kolme liuskaa jäljellä. Nyt olen ajatellut että ehkä olisi jo voinut ennen kesää lopettaa pillerit...

Siskollani oli ensimmäinen kierto e-pillereiden jälkeen noin viikkoa pidempi kuin normaalisti, tämän jälkeen normipituinen ja kolmannesta kierrosta tulikin jo raskaaksi. Hän oli käyttänyt pillereitä 12 vuotta. Joten tietyllä tapaa vähän ajattelinkin että itsellä menisi kierto samalla tavalla, mutta ei se mennytkään. :D Itselle tuli vähän yllätyksenä että kaksi ekaa kiertoa oli niinkin pitkät. Gyne epäilikin että luultavasti en ole silloin ovuloinut ollenkaan ja että nyt on ollut vasta pari "normaalia" kiertoa jolloin ollut mahdollista tulla raskaaksi. Ovulaatiotestejä en alussa tehnytkään, ensimmäisen kerran tein niitä tässä kierrossa.

Minipillereistä minulla ei kokemusta että vaikuttaako niiden lopettaminen kiertoon jotenkin eri tavalla kuin e-pillereiden. 🤔 Mutta varmasti hyvin yksilöllistä joka tapauksessa, että kuinka nopeasti kierto tasoittuu.

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

1899/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, sain just kuulla että kaveri tuli raskaaksi vaikka käytti epillereitä!! Jo SEITSEMÄS raskausuutinen lähipiirissä parin kuukauden sisään. Tavallaan pitäisi olla toiveikas koska jos muutkin onnistuvat niin miksei mekin. Toisaalta yhtä lukuunottamatta he kaikki on mua noin viis vuotta nuorempia ja taas syytän itseäni siitä ettei me olla alettu yrittää aiemmin. Me ollaan kuitenkin se pariskunta joka on ollut meistä kaikista kauiten yhdessä ja ainoat naimisissa olevat. Toisaalta lohdutan itseäni sillä että ehkä yllätysvauvan saaneilla tulee olemaan omat haasteensa parisuhteessa.. Mutta joo, nyt kp 22 ja menkkoja odottelen, saas nähdä.

Tervetuloa uusille ja toivotaan plussaa kaikille seuraavaan kiertoon! ❤️

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1900/6611 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Uskomatonta, sain just kuulla että kaveri tuli raskaaksi vaikka käytti epillereitä!! Jo SEITSEMÄS raskausuutinen lähipiirissä parin kuukauden sisään. Tavallaan pitäisi olla toiveikas koska jos muutkin onnistuvat niin miksei mekin. Toisaalta yhtä lukuunottamatta he kaikki on mua noin viis vuotta nuorempia ja taas syytän itseäni siitä ettei me olla alettu yrittää aiemmin. Me ollaan kuitenkin se pariskunta joka on ollut meistä kaikista kauiten yhdessä ja ainoat naimisissa olevat. Toisaalta lohdutan itseäni sillä että ehkä yllätysvauvan saaneilla tulee olemaan omat haasteensa parisuhteessa.. Mutta joo, nyt kp 22 ja menkkoja odottelen, saas nähdä.

Tervetuloa uusille ja toivotaan plussaa kaikille seuraavaan kiertoon! ❤️

Helvi, vauva uutiset on ihania, mutta varmasti kirpaisee tällainen🤪 Yritä ajatella, että kohta on teidän vuoro♥️

Mua myös kirpaisi syvältä, kun mies ei ollut vielä valmis yrittämään lasta ja oma sukulainen teki siinä välissä kaksi "aborttia", toinen sairaalassa (oli jo pitkällä) ja toinen keskeytettiin pillereillä. Olivat vahinkoraskauksia, kun hänellä ehkäisy petti. Kyllä kirpaisi, kun itse oli siinä vauvakuumeen keskellä.

Tsemppiä sinne tilanteisiin, ja pikaista plussaa♥️ Voi tätä elämää, huohh😢

Tähtitaivas☆