Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Käyttäjä35361 kirjoitti:
Hei, täällä yrityskierto yksi menossa ja dpo 11 tällainen raskaustesti. Olen ollut ihan sairaan väsynyt, niin uskaltauduin näin aikaisin testaamaan. Apteekin herkkä testi. Onko tuo nyt haamu vai mikä? 🧐
No haamuhan tuo on! 😍
Itse tein tänään samalla testillä punertavan haamun ja mulla myöd dpo11. Kovinkaan varma olo ei ole, koska on kovat menkkakivut ja eilen ja tänään tullut rusehtavaa vuotoa. Kuukautiset pitäisi alkaa huomenna tai sunnuntaina.
28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.
Käyttäjä35361, plussahan tuo on, onnea!😊❤️
Täällä saa ja pitää jakaa asioita, mun ei ole siis tarkotus tappaa keskustelua ja olla inhottava. Laitoin vaan kommenttia siksi koska itsellä on pistänyt tietyt asiat silmään.🤔
Voi että, kiitos ❤️ Ymmärrän hyvin. Toivottavasti pysyy mukana, nyt vielä niin aikaista. Yritän malttaa mieleni ja testailla parin päivän päästä vielä uudestaan 🙏
Oi että, nyt toivotaan meille kummallekin parasta ❤️👏
Jauna kirjoitti:
Käyttäjä35361 kirjoitti:
Hei, täällä yrityskierto yksi menossa ja dpo 11 tällainen raskaustesti. Olen ollut ihan sairaan väsynyt, niin uskaltauduin näin aikaisin testaamaan. Apteekin herkkä testi. Onko tuo nyt haamu vai mikä? 🧐
No haamuhan tuo on! 😍
Itse tein tänään samalla testillä punertavan haamun ja mulla myöd dpo11. Kovinkaan varma olo ei ole, koska on kovat menkkakivut ja eilen ja tänään tullut rusehtavaa vuotoa. Kuukautiset pitäisi alkaa huomenna tai sunnuntaina.
Oho, harjoittelen vielä tätä vastaamista 😅 Eli sinulle tuo edellinen viestini ❤️
Voi kultakala ja muut keskenmenon kanssa sinnittelevät, paljon haleja sinne <3.
On aivan kamalaa, että raskaus menee kesken. Samalla on mun mielestä todella hienoa, että te keskenmenon läpikäyneet uskallatte niistä tänne kirjoittaa ja kertoa tuntemuksianne. Äärettömän iso kiitos tästä! Valitettavasti ensimmäisen kolmanneksen keskenmenot on ymmärtääkseni verrattain yleisiä, joten jos sama kävisi joskus vaikkapa itselle, niin ehkä surun keskellä olisi helpottavaa tietää, että muillekin on käynyt ja voi käydä näin ja ajan mittaan tapahtuneen kanssa oppii elämään. Viestin tarkoitus ei millään tavalla ole vähätellä teitä keskenmenon käyneitä. Tarkoituksena oli yrittää kiittää, että jaatte myös kipeitä asioita, jotta keskenmeno ei olisi tabu, josta ei puhuta.
Omaa napaa - menkat alkoivat hiljattain, mutta olin aika positiivisesti yllättynyt, että uusi kierto alkoi sen tasan 4vkoa edellisestä. Mulla on ollut taipumusta niihin pitkiin kiertoihin nuoruudessani. Ovista en onnistunut tikuttamaan plussaksi, joten joko en ovuloinut tai halvin mahdollinen liuska ei ollut paras ratkaisu. Koska kierto oli näin lyhyt, toivoisim jälkimmäistä.
Lisäksi tunnustus. Kävin tänään kirpparilla ja sekosin. Hiplailin ihania vauvanvaatteita, mutta onnistuin jättämään ne kaikki hyllyyn. Eräässä pöydässä oli kuitenkin vauvantarvikkeita ja menin ja ostin kasan vauvan harsoja. Puolustukseni kerottakoon, että ne olivat tosi hyväkuntoisia, ja hintaa 20-30snt tsipale. Jos meille vauva siis joskus siunaantuu tulisi ne ehdottomasti käyttöön. Nyt vaan toivotaan ettei niitä tarvitse hillota montaa vuotta kaapissa, ja että pääsisivät joskus käyttöön. Sekosin. Ah ai niin, meinasin ostaa Stokken tosihyväkuntoisen vauvankehdonkin jokunen viikko sitten, kun "halvalla olisi saanut". Ajattelin sitä niin, että olisin tarvittaessa saanut myytyä sen kalliimmalla eteenpäin jos olisi jäänyt itseltä käyttämättä. Onneksi säilytystilojen puute ja joku etäinen järjenääni sai minut olemaan ostamatta. Onko kukaan muu seonnut samalla tavalla? Tuntuu oikeasri typerältä, kun ei tiedä saako lasta koskaan, mutta jos pamahtaisi seuraavasta kierrosta raskaaksi, tuntuisi hölmöltä ettei ostaisi hyväkuntoisia tuotteita edullisesti jo varastoon.
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.
Peukut pystyssä haamuilijoille että viivat vahvistuu 👍
Kiiko tiedän hyvin tuon tunteen kun "sekoaa" vauvan vaate osastolla yms.. Sukulainen sai viime syksynä vauvan ja ostin sille vauvalle vaikka mitä, kun oma vauvakuume jylläs jo silloin. Nyt on tehnyt mieli ostaa jokin uusi vauvan vaate jemmaan, jos meille vielä vauva suotaisiin ❤️ Katselen myös vaunuja ja seuraan minkälaisia varusteita nyt on markkinoilla 🙈 Tuntuu jotenkin hölmöltä hurahtaa näin, vaikken ole edes raskaana 😔
Mukavaa viikonloppua kaikille ❤️
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Kiiko kuulostaa tutulta 🙈
Itse selailen paljonkin vauvantarvikesivustoja, toki niistä myös taaperolle tilailen tavaroita ja vaatteita, mutta kummasti vain hakeudun katselemaan turvakaukaloiden testituloksia ja huomaan millainen kaukalo meille nyt olisi hyvä. Sama vaunujen kanssa, taapero on vielä niin pieni että tarvitsee rattaat, joten tuplien erilaisia versioita tulee tutkittua. Ja kaupoissa ei vain pääse vauvanvaatteiden ohi etteikö edes vähän hypistelisi 😂
Ja samaanaikaan laskeudun hyvillämielin kohti uutta kiertoa kp 23/26 ja jos ei silmät pahasti harittaneet aamulla niin vähän jo väriä näkyy pyyhittäessä. Mutta nyt on jo voitto jos ilman teroja kierto pysyy tasaisena eikä suurempia tiputteluja ilmaannu.
Voi Kiiko, et oo ainut tuossa veneessä🤪🙈
Mäkin viime viikolla kirpputorilla käydessäni löysin yhdestä pöydästä raskausvaatteita ja vauvan vaatteita, ihan pieniä😍 ja niinhän siinä kävi että ostin jemmaan yhdet käyttämättömät raskaushousut.. höpsö minä. Mutta saan ne varmasti myytyä eteenpäin jos ei raskaus meillä onnistu🙂. Sain pidettyä itseni kurissa niitä vauvan vaatteita katsellessa.. oli aivan supersuloisia miniNike-paitoja ja kaikkee.... oiiiih!
Mutta huomasin jo esikoisen aikana että vauvan vaatteita kannattaa todellakin metsästää kirppareilta.. todella hyväkuntoisia halvalla👍🏻
N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021
Hep!
Samoja juttuja täällä😂Kaupassa eksyy käsi kaikkein pienimpiin vaatteisiin, kaduilla näkee vain raskaanaolevia ja yllättää itsensä tutkimassa tuplarattaita😆. Myös siinä huomaan kuumeeni, että kun kuopukselta jää nyt pieneksi jotain tai hän ei enää käytä esim.sitteriä, mietin, että eihän niitä nyt kannata myydä eteenpäin, JOS......no niin....tasaisesti täälläkin kohti uutta kiertoa mitä luultavimmin mennään. Nyt kp 25 ja oletettavasti dpo9 eikä mitään ihmeellistä oiretta, josta voisi alkaa raskautta epäilemään.
Haamuilijoille viivan vahvistumista, plussainneille ❤️❤️❤️❤️ ja meille kuumeilijoille paaaaaljon jaksamista ja tahdonlujuutta odottaa omaa vuoroaan😘
Olen niin pahoillani keskenmenoista, joita olette joutuneet kokemaan.
Voin itse vain sanoa, että ottakaa kaikki aika, jonka tarvitsette siitä toipumiseen. Itse sain keskenmenon pari vuotta sitten viikolla 7 ja vieläkin joskus mietin laskettua aikaa joka olisi ollut tammikuussa ja kuinka meillä voisi olla jo 1.5 vuotias pikkuinen. En usko että koskaan sitä täysin unohdan, koska vaikka vauva ei ollut silloin suunniteltu, rakastuimme mieheni kanssa heti ajatukseen MEIDÄN perheestä ja siitä tulevasta lapsesta ja sitten se otettiin niin nopeasti ja kivuliaasti pois. Samaan aikaan kuitenkin tiedän, että keskenmeno tapahtui syystä ja luultavasti vauva ei olisi selvinnyt ja kasvanut tavallisesti. Kun päätimme aloittaa yrittämisen, heräsi aluksi pelko uudesta keskenmenosta, mutta nyt päällimmäinen ajatus Itselläni on vain se, että kaipuu vanhemmuuteen on niin kova, että pelottava ja stressaava alkuraskaus on sen arvoinen. Kunhan tulisi plussa ❤
Paljon voimia teille ❤
Nias, kiitos että uskalsit avata suusi 🙏
Tulin toivottamaan teille kaikille ihanaa elokuun jatkoa ❤️
Minä siirryn nyt takavasemmalle, en halua lukea enää yhtään noita trollaavia viestejä joita yksi ihminen tänne postailee ja myrkyttää koko palstan. Vaikka ne ei itseäni kosketakaan, niin muiden puolesta on pahamieli.
Ja hyvä huomio oli siltä käyttäjä jotain.... Apteekin testissä ei ole max merkkejä, ne on liuskatesteissä merkkinä mihin asti liuska upotetaan virtsanäyteeseen. Joten ikävä kyllä minä en edes usko tämän yhden raskauteen. Valheista jää aina kiinni. Ja hänellä on nyt joku ihmeellinen tarve provosoida muita ja aiheuttaa mielipahaa ympärilleen.
Metsätorpan emäntä kirjoitti:
nias kirjoitti:
Ja vielä lisäyksenä edelliseen viestiin. Nyt kun olet raskaana niin voit siirtyä toiseen ketjuun. Ei tarvitse kuunnella meitä ”katkeria” ämmiä täällä. Jos olet oikeassa elämässä samanlainen kun mitä annat itsestäsi täällä ymmärtää, läheisilläsi on varmasti vaikea keskustella oikeista/omista ongelmista kanssasi. Muista pysähtyä ja kuunnella jos toisella on paha olla, koska selvästi et osaa olla empaattinen. Ja sellaisen ihmisen kanssa on mahdotonta olla.
Minä olen erittäin pidetty opettaja, että nyt kyllä vähän erehdyit. Ja se on muuten empatiA, ei empatio. Kirjainyhdistelmillä tarkoitin näitä PCOS ym. kiertoilmauksia lapsettomalle.
Kiitos kun huomautit! En näköjään huomannut kirjoitusvirheitä. Toki tiedän että kyse on empatiAsta🤗 Täytyy näemmä oikolukea joskus nämä viestit mitä laittaa! Ja opettajana sinä varmasti tiedät että PCOS on ihan sairaus, niinkuin MS-tauti ja vaikkapa epilepsi. Toki ei ole kyse lääkäreiden keksimistä kiertoilmauksesta. PSCO sattuu olemaan sairaus mikä vaikeuttaa raskaaksituloa. Pelottavaa että opettajana toimii ihminen joka ei tiedosta sairauksia. Mutta mukava että olet arvostettu. Se tuntuu aina hyvältä!
Ja vielä lisäyksenä, aion lopettaa (oletettavasti) aikuisen ihmisen kanssa vääntämisen. Siirryn sivuun koska en halua viedä tätä ketjua tähän tappeluun. Täällä on ihmisiä ketkä haluaa puhua ja hakea vertaistukea ja en halua siltä viedä tilaa. Saati viedä teiltä sitä halua kirjoittaa tänne. Metsätorpan emäntä; olen aidosti iloinen kun olet terve ja olet tullut raskaaksi. Se ei missään nimessä ole itsestäänselvyys, niinkun olet täällä varmasti saanut ymmärtää. Yritän kertoa miten surkean ja myrkyllisen kuvan annat itsestäsi täällä. Sinun kaltaisten ihmisten kanssa kun vääntää, huomaan miten kilttejä, ymmärtäväisiä ja vahvoja naisia täälläkin on rohkeasti jakamassa kipeitä asioita. Toivon että siirryt johonkin toiseen ketjuun, niin kuin olet ilmaissut niin olet raskaana ja voit jakaa jossain toisessa ketjussa ajatuksiasi. Jätetään tämä ketju naisille ketkä osaa arvostaa empaattisia ja samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Niin kun olet antanut useasti ymmärtää, sinä olet tämän asian yläpuolella. Olethan täysin terve ja pidetty opettaja jonka niskaan kaadetaan katkeruutta. Kiitos kun saan avautua, anteeksi kun vien tällä vääntämisellä tilaa oikeilta asioilta ja näkemiin, hetkeksi siirryn sivuun.
Pysykää positiivisena ja arvostakaa niitä hyviä ihmisiä teidän elämässänne☀️❤️
Kiitos nias, kun rohkenit avata suusi! Puhut täyttä asiaa🧡
Tämä äsken tehty 1,5h pidätyksellä. Käyn ostamassa viikko digin joku päivä ja katson, mitä se näyttää.
Hyvää jatkoa kaikille, voimia suruun, jotka sitä käyvät läpi, onnea plussailijat ja paljon tsemppiä kaikille!
28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.
Kiitos Nias ❤ on tosi harmi jos yksi trolli saa tämän koko ketjun hiljenemään, kun tämä on ollut niin ihana paikka aiemmin.
Se on hyvä, että tämä ketju on meille haaveilijoille, jotka yrittävät raskautta, niin nyt keskustelu voi keskittyä toistemme tukemiseen, kun yksi riidanhaastaja on onnellisesti jo raskaana 😊 toivotaan että saadaan tästä lähin keskittyä oleelliseen ❤
Omaa napaa vielä sen verran että nyt taitaa olla kp 12/32-33. Ovulaatio alkaa lähestyä, mutta mitään en ole vielä bongaillut :) ehkä loppuviikosta/seuraavana viikonloppuna. Puhuttiin miehen kanssa että yritetään nyt pitää rakkautta yllä joka päivä, niin ei jää yrittämisestä kiinni 😅 yk 3 menossa 🤞
Ikävä lukea palstan nykymenoa. Olen itse saanut niin paljon voimaa ja uskoa parempaan huomiseen lukiessa teidän kokemuksia ja taisteluja lapsettomuutta vastaan.
En uskonut esimerkiksi pari viikkoa sitten, että meille suodaan onni ja saadaan kaksi viivaa tikkuun. Meillä takana tasan vuosi yritystä. Meillä oli se kliseinen, että mies varasi ajan lääkärille ja pari päivää siitä testi oli positiivinen.
Tässä kierrossa en olisi koskaan uskonut plussaavani. Vuoden aika oli kaksi kiertoa, joista olin täysin varma, että hedelmöitystä ei ollut tapahtunut, tämä toinen niistä. Vuoden aikana tehty valehtelematta vähintään 50 testiä. Olin juurikin se naapurin Pirjo, joka tuntee kaiken maailman oireet joka kuukausi.
Ainut oire tässä plussakierrossa oli menkkojen pois jääminen. Ei ollutkaan oksentelua, kiinnittymiskipua tai -vuotoa. Ei ollut hajuherkkyyttä tai suuria vihlaisuja. Ihan vain plussa testissä. Nyt jäädään jännittämään saadaanko vauva syliin asti. Pelko menettämisestä on tällä hetkellä vahvasti läsnä.
Halusin jakaa tarinani ja luoda uskoa ja toivoa jokaiselle kuumeilijalle. Vauva tulee, kun aika on oikea. ❤
Niin paljon halauksia ja voimia keskenmenon kokeneille. ❤️❤️❤️ Joka kerta kun joku kertoo täällä omasta menetyksestään niin kyyneleet tulee silmiin. 😭
Ja Nias, puit sanoiksi sen, mitä moni meistä varmaan ajattelikin, kiitos. ❤️ Toivon, että tämä olisi myötätuntoinen paikka, kun täällä kuitenkin monesti ollaan suuren kaipauksen ja surun äärellä. Yhtälailla tervetullutta tänne on varmasti myös uusien yrittäjien kupliva jännitys. 😊🥰
Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.
Omaa napaa tämän verran. Menkkoja odotellen, mutta ihan pienen pieni toivo taas elää, että jos tällä kertaa ei olisikaan kemiallinen.
Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.
Voi ei, täällä hämmennyksissäni laitoin kyselyä, vaikka tosi surullisia tilanteita ollut ihmisillä. Itseäkin jännittää tosi paljon jo etukäteen tuo alkuraskauden epävarmuus. Voimia kakikille keskenmenon kokeneille ❤️