Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä ette ryypännyt jouluna.

Vierailija
25.12.2023 |

Oliko selvä joulu parhain vaihtoehto?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut selvinpäin joulupyhät. Ei ole kokemusta muusta. Tosin joskus olen ollut krapulassa jouluaattona, mutta siitäkin on noin 10 vuotta aikaa. 

Vierailija
2/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ehdottamasti,,  ja naapurini joka ryyppäsi, pilasi jouluni älämölöllään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehdessä oli juuri juttu, kuinka monella alkoholistilla joulu on hirveää suorittamista, ettei vahingossa tule juotua mitään ja lipsahda. Osa raittiin joulun viettäneistä varmaan huomenna avaa padon luukut Tapanina, loput sitten keskiviikkona aloittavat Uuden vuoden vieton. Mutta tulipahan ainakin vietettyä raitis joulu.

Normaalit ihmiset pystyy ihan hyvin glögit ja kinkkuviinit nauttimaan ja joulusaunan kanssa saunaoluen ottamaan.

Vierailija
4/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollaan selvinpäin jouluna,joten en osaa vastata🤷

Vierailija
5/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja ainoa vaihtoehto. En juo alkoholia ollenkaan. 

Vierailija
6/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo muutenkaan. Ei kiinnosta yhtään viina.

Vierailija
7/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Eikä harmita yhtään. Kivempi olo tänään, ja on se lapsillekin kivempi niin, vaikka aikuisia jo ovatkin. Mä kun en omaa ollenkaan sivistyneitä eurooppalaisia juomatapoja, vaan ryyppään aina päätyyn asti.

Vierailija
8/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryyppää muutenkaan, joten en näe mitään syytä aloittaa sitä myöskään näin jouluna. 

Vierailija
9/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvänä oleminen on aina paras vaihtoehto päivästä riippumatta.

Vierailija
10/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketkä, vaan jotka.

Vierailija
11/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset,  niin ei tullut mieleenkään. Mies otti kinkun kanssa yhden lasin punaviiniä. Minä ostin juomaksi koivunmahlaa. Olipa virkistävää kylmänä. 

Vierailija
12/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ryypiskellyt jouluna.

Vierailija
13/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin muuten mutta aikuinen lapseni on käynyt tässä eilen ja tänään joulusapuskoilla. Tuntuu täysin absurdilta että meistä kumpikaan alkaisi juoda jouluna. Ei ole kuulunut jouluuni edes omassa lapsuudenkodissa niin ihan utopistinen ajatuksenakin. Glögi menee parhaiten sellaisenaan ja muuten ruoan kanssa kokis tai maito.

Vierailija
14/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi ryyppäisin jouluna. Mies on ottanut hyvin kohtuudella pari olutta.  

Vierailija
15/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ja ainoa vaihtoehto. En juo alkoholia ollenkaan. 

Sama. Kokemusta on myös niistä jouluaatoista jolloin mentiin baariin ja ei kiitos. Ei ole mun juttu (eikä ollut tuolloinkaan, mutta koska kukaan ei tule kotoa hakemaan ja piti olla itse aktiivinen ja "tyrkyllä" niin tuli mentyä) vaan tykkään enempi selväpäisistä ja rauhallisista jouluista vaikka sitten näin yksin.

Vierailija
16/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli juoda alkoholia vähän runsaamminkin, mutta ei sitten maistunutkaan. 

Oisin halunnut nyt juoda (kotona) ja varmistaa, ettei sitten uutena vuotena maistu liian hyvin (vieraassa paikassa ja vähän vieraamassa seurassa).

Ainakaan ei tarvitse enää tänä vuonna ostaa viinaksia. 

Vierailija
17/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joillekin ihmisille joulu on ryyppyjuhla. Kuulostaa vähän näiltä ihmisiltä, joiden elämä muutenkin pyörii alkoholin ympärillä ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat tekosyyt käytetään hyväksi, jotta saadaan lupa viinan kittaamiseen.

Kyllä minullakin on ollut kausi, jolloin alkoholi maistui. Se oli vuonna 1993 kun olin 23-vuotias. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa.

Tuo on jotenkin kuvaavaa, että ap kuvittelee kaikkien joutuvan jotenkin pinnistelemään, että voivat olla joulun kännäämättä. Ei se niin ole. Suurimmalle osalle ihmisistä ei tule edes mieleen, että jouluna pitäisi olla jotain viinaksia.

Vierailija
18/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otimme kinkun kanssa lasilliset punaviiniä. Emme ikinä ole ryypänneet jouluna.

Vierailija
19/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulehdessä oli juuri juttu, kuinka monella alkoholistilla joulu on hirveää suorittamista, ettei vahingossa tule juotua mitään ja lipsahda. Osa raittiin joulun viettäneistä varmaan huomenna avaa padon luukut Tapanina, loput sitten keskiviikkona aloittavat Uuden vuoden vieton. Mutta tulipahan ainakin vietettyä raitis joulu.

Normaalit ihmiset pystyy ihan hyvin glögit ja kinkkuviinit nauttimaan ja joulusaunan kanssa saunaoluen ottamaan.

En juo usein muulloinkaan. Viimeksi olen juonut alkoholia puolitoista vuotta sitten. Kerran tai pari olen aikanaan juonut alkoholia aatonaattona, kun se taisi olla ensimmäinen vapaa koko syksyn ja talven aikana ja muistelen, etten silloin ehtinyt alkoholia juomaan kovinkaan usein. Voi olla, että juon oluen joskus, mutta tapahtuuko se ensi vuonna vai vasta myöhempinä vuosina, saas nähdä. Mulla ei ole tarvetta juoda ihan jokaikinen vuosi, mutta jos alkoholi maistuu, voin kyllä ihan huoletta juoda. Ei varmasti jää putki päälle. 

Vierailija
20/117 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on, koska olisinhan mä voinut myös ryypätä jos se olisi minusta ollut kivempaa.