Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4801/6611 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille plussanneille paljon onnea!❤❤❤❤🎶🎶🎶🎶🎶

Kaikille hyvää tsemppiä omiin tilanteisiin👍❤ sekä plussaonnea💖🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Mä elän vielä suruaikaa....taitaa kestää pitkään.....joten ei olla nyt yritetty, oviskin meni jo...elän ehkä vähän surua myös siitä, että hedelmällisyys on ohi, enkä ole varma kannattaako enää jatkaa yrittämistä...

Tämä palsta oli minullekkin tosiaan henkireikä ja on toki vieläkin❤, vaikka taustailen pääasiassa tällä hetkellä.. Minusta ei ole yhtään oikein ketään kohtaan, että joku ilkeilee ja jotkut sitten alapeukuttavat iloisiinkin viesteihin.

Villahuiville paljon hyvää jatkoa kohti synnytystä!❤❤❤💋 Pian sinulla on oma maailman ihanin käärö sylissä💖, olen niin onnellinen puolestsi💖❤💖

Kaikille hyvää elokuunjatkoa❤👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4802/6611 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäydyn täältä jännäilemään, jos tämä pysyisi kyydissä. Käyn lukemassa teidän kuulumisia! Toivon teille niin paljon kaikkea hyvää ja plussatuulia. ❤️

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4803/6611 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Mikä teillä muilla on ollut AMH jos saa kysyä?😊

No huh, että kyse oli vaan eri mittayksiköistä! 😄

Minulla AMH on 2.1, ilmeisesti normaali ja ihan hyvä minun ikäiselleni.

Ja iso kiitos vielä Villahuiville, Kanelille, Chardille ja niiakselle teidän hienolla tavalla vuolaista kertomuksistanne ja kirjoituksista ❤️. Ja teille kaikille muillekin tietenkin, nämä olivat osa nyt tässä viimeisen vuorokauden "ei ku mahtavaa lukemista"-kategoriassa, 😘. Juuri tätä tämä palsta on parhaimmillaan, avointa kerrontaa ihmiselämän eräästä aikakaudesta ja asioista, joista ei yleisesti paljon puhuta. On arvokasta ja jotenkin etuoikeus saada kuulla/lukea niin monen eri ihmisen kokemuksia ja tuntemuksia. Kiitos kaikille teille, jotka täällä avaudutte, kerrotte ja päästätte vieraita ikään kuin ihollenne, vaikka kaikki tapahtuukin anonyymisti. Olette arvokkaita ja tärkeitä ja vahvoja ❤️💪.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

4804/6611 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uskaltaisin testaamaan, ja aivan selkeä viiva sieltä tulikin välittömästi 😍 Digitesti näytti 2-3vkoa. Nyt varovaisin mielin siirryn minäkin odottelemaan josko hän pysyisi matkassa ja saapuisi maailmaan ensi vuonna 😍

Ihan hurjan paljon onnea muillekin plussanneille, piinailijoille ja uuden kierron alottaneille tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!♥️ Kiitos hirveästi tästä ketjusta ja tuesta!

4805/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mun täytyy päästä purkamaan tuntojani.... Mä en ymmärrä mikä mulla on. Eilen kirjoitin että mulla olis ollu kp 30 mut se olikin jo 31. Tänään siis kp 32 ja tein testin joka oli ihan puhdas nega :'( Kesäkuussa kirjoittelin myös että on menkat myöhässä, ne olikin viikon jopa. Ja mulla ei ikinä ennen oo ollu myöhässä. Nyt sitten kun alkaa yrittämään raskautumista niin ne on nyt toista kertaa myöhässä antaen väärää toivoa ja testi näyttää silti negaa. En vaan ymmärrä että miksi näin käy nyt. Tulispa ees ne menkat, tää on kamalinta kun ei tuu edes niitä menkkoja. Tiedän että täällä on monella pidempään yritystä takana ja keskenmenojakin, niin en haluaisi vähätellä kenenkään muun tilannetta. Nyt on vaan niin huono ja tosi surullinen fiilis että on pakko saada avautua. 

Ja anteeksi myös siitä, että täällä on joillain taas hyviä uutisia, ja minä tulen tänne negatiivisena. Onneksi olkoon plussista <3

4806/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänhän pysyinkin poissa, mutta nyt kaipaan vähän ehkä psyykkausta.

Mutta ensiksi hurjasti onnea kaikille plussanneille ❤️

Villahuivi olipa ihana lukea kuulumisiasi. Teillä raskaus jo pitkällä 💕 Toivottavasti olo helpottaa ja supistelutkin rauhoittuisivat 🙏

Tänään kp 26, ja jos kierto pysyy terojen tahdissa niin huomenna olisi kp1 odotettavissa....mutta mutta...mulla on lauantaista lähtien ollut havaittavissa väriä pyyhkiessä. Ja ainoastaan vain kakkoshädän jälkeen ja yhdynnän jälkeen kun lemmennesteet on valuneet ulos. Alkuun oli punertavaa nyt sitten rusehtavaa. Tätä nyt ei voi sanoa mielestäni tiputteluksi eikä edes tuhrutteluksi, koska on niin heikkoa ja vain tiettynä ajankohtana päivästä.

Sinällään onnellinen kun terot selvästi tasoittivat kiertoa (tässä kierrossa jätin väliin), mutta mitäs ihmettä tämä nyt sitten on?

Ovisplussan sain kp10 ja plussana se pysyi myös kp11 ja kp12...joka sekin minulle uutta, yleensä plussa pysynyt vain vuorokauden ajan.

Oonko nyt saanut uuden kränän kroppaani vai onko tämä ns normaalia?

Eilen jysähti moukarin lailla tajuntaan myös havahtuminen siihen, että jos kaikki olisi mennyt hyvin niin meillä olisi la viikon päästä. Mutta kun asioita ei voi muuttaa eikä kaikkeen itse vaikuttaa niin en suostu laskemaan tuota mörköä nyt korvieni väliin kummittelemaan.

Aurinkoa jokaisen päivään ☀️

4807/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kuumeilijoihin asap! Täällä kierto yllätti ehkäisyn jälkeen. Siirsin viime kuun kiertoa ehkäisyllä viikon eteenpäin, jonka jälkeen odotin menkat ja jätin ehkäisyn pois. Oletin ovispäivän tulevan kerron mukaan, mutta kävikin niin, että se tuli viikkoa aiemmin, ovista edeltävä päivänä mies tuli sisään.

Nyt siis dpo9. Kaksi päivää sitten juili alavatsaa ja nippaili, eilen nipisteli myös keskeltä alavatsaa. Välillä olo on kuin ei mitään ja välillä nipistelee. En ole varma tekikö tupakan haju pahaa vai kuvittelenko vain. Välillä tulee palelukohtauksia. Palelua ja nipistelyä en saa kuviteltua 😅 Eilen hätätesti dpo8, en pitänyt pissaakaan kauaa ja negahan se oli.

Nyt palelua ja en ole varma onko minulla huono olo vai kuvittelua. Loppuviikosta testaan uudestaan ☺️ Onko muita samoissa olevia?

4808/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään nyt kuitenkin kp2 😴😩 liekö jotain kemiallisia olleet mun aiemmat testaukset, yhteensä 3 tikkua tein missä jonkinsortin haamuviivat. 🙄 Noh, kohti uutta viikkoa ja kiertoa pienestä pettymyksestä huolimatta! Jospa se vauva sieltä vielä joskus siunaantuu 😌

Mukavaa ja aurinkoista tiistaita kaikille 🌞😊

4809/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys. Aamulla valahti vetistä valkkaria kunnon lammikon verran, luulin että on miehen eilisiä tuotoksia, mutta puhtaasti oli omaa. Joku paine tuntuu alavatsassa koko ajan.

4810/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emerald kirjoitti:

Anteeksi mutta mun täytyy päästä purkamaan tuntojani.... Mä en ymmärrä mikä mulla on. Eilen kirjoitin että mulla olis ollu kp 30 mut se olikin jo 31. Tänään siis kp 32 ja tein testin joka oli ihan puhdas nega :'( Kesäkuussa kirjoittelin myös että on menkat myöhässä, ne olikin viikon jopa. Ja mulla ei ikinä ennen oo ollu myöhässä. Nyt sitten kun alkaa yrittämään raskautumista niin ne on nyt toista kertaa myöhässä antaen väärää toivoa ja testi näyttää silti negaa. En vaan ymmärrä että miksi näin käy nyt. Tulispa ees ne menkat, tää on kamalinta kun ei tuu edes niitä menkkoja. Tiedän että täällä on monella pidempään yritystä takana ja keskenmenojakin, niin en haluaisi vähätellä kenenkään muun tilannetta. Nyt on vaan niin huono ja tosi surullinen fiilis että on pakko saada avautua. 

Ja anteeksi myös siitä, että täällä on joillain taas hyviä uutisia, ja minä tulen tänne negatiivisena. Onneksi olkoon plussista <3

Mullahan testi näytti negaa tosi pitkään. Olikos se vasta kp42, kun näytti positiivista. Jospa sulla muuttuis tällä kertaa plussaksi!

Mulla se tosiaan meni sitten kesken, mutta jos tässä joskus vielä testailen, niin ajattelen, että en testaa ennen kuin menkat viikon myöhässä. Helppohan se on tässä vaiheessa noin sanoa, kun ei ole toiveita mistään.. Mieli kun on aikalailla malttamaton tiettyyn aikaan kuukaudesta, varsinkin jos on toivoa raskautumisesta.

4811/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Valtavan iso ja lämmin halaus kaikille lämpimistä sanoistanne ja ihanasta tuesta. Olette upeita, koko porukka ❤️❤️

Erityisesti lohdutti kuulla juuri teidän kokemuksianne, joilla juuri ensimmäinen raskaus tai useammatkin sen jälkeen päättyneet keskenmenoon. Kyllä sitä järjellä tietää, ettei ole ainoa maailmassa, mutta kun tulee toinen, vaikka sitten anonyymina netissä ja kertoo "hei, olen kokenut saman", se lohduttaa ihan eri tavalla kuin tilastojen tuijottaminen.

Olen lueskellut täällä koko ajan taustalla. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja lämpimät onnittelut plussista ❤️❤️

Itsellä pahin shokkivaihe alkaa olla ohitse.

Ajoittain suru menetyksestä puskee hyvin vahvanakin pintaan omituisistakin asioista (raskausoireiden loppuminen on ehdottomasti ollut henkisesti kaikista raskainta), mutta enimmäkseen olen alkanut miettimään taas yrittämistä. Haluatteko muut jakaa kokemuksia yrityksen aloittamisesta keskenmenon jälkeen? Oliko teillä keinoja helpottaa siihen liittyviä paineita ja stressiä (muutkin kuin keskenmenon kokeneet saavat toki jakaa vinkkejä!)

Itse olen ajatellut, että yritysaika pitää yrittää pitää mahdollisimman stressittömänä. En viime kerralla tikutellut ovista ollenkaan, olemme miehen kanssa innokkaita panofestien (ihanaa, kun termit jäävät elämään 😂) pitäjiä, niin rakkautta tuli jaettua vähintään parin päivän välein, niin sille ei ollut niin tarvettakaan.

Lisäksi, sanokaa vaan hulluksi, "huijasin" itseäni hokemalla, etten "oikeasti" haluakaan lapsia ollenkaan. Toistelin, miten kauheaa arki on koliikkivauvan, uhmaikäisen tai teini-ikäisen kanssa, ja miten "mukavaa" olisikin, jos olisimme vain miehen kanssa kaksin. Tämän keinon siis keksin siitä, että kun ne jotka eivät nimenomaan halua lapsia, tuntuvat pamahtelevan raskaaksi tuon tuosta vaikka olisi mitkä kierukat asennettu ja elämäntavat pielessä, niin ajattelin että josko minä saisin jekutettua kehoani hokemalla sille, että älä nyt vaan tule raskaaksi! Mitään tieteellistä perustettahan tälle nyt ei toki mitenkään ole, mutta ainakin viimeksi nappasi heti ekaan kiertoon, niin yritetään nyt sitten toistekin 😂 kaikkea sitä nainen raskauden vuoksi yrittää...

Ajattelin aloittaa jonkin harrastuksen, jota ei raskaana ollessa voi harrastaa, mutta tämä korona-aika hiukan sotkee kaikkea. Jatkoin myös raskausvitamiinien syöntiä ja aloitin silkkaa piruuttani greippimehun (maistuu muuten ihan jäätävältä, juoko joku tätä muka huvikseen????) Yritän myös tsempata itseäni, että seuraavaan raskauteen voi mennä hyvinkin vuosi, että on täysin normaalia, että se kestää kuukausia. Välillä eli usein vain unohdan tämän "enpäs haluakaan raskaaksi" - mantrani ja sydäntäni oikein riipii halu, että haluan olla nyt heti taas raskaana. Haluan taas onnistua ekassa kierrossa. Hoen itselleni, ettei se tule tapahtumaan. Saatan romahtaa aika pahasti, sitten kun ne ekat kuukautiset tämän jälkivuodon jälkeen alkavat.

Vauvan tavaroista: itse en ole hankkinut yhtään mitään etukäteen enkä varmaan uskalla hankkiakaan, en uskalla edes katsella mitään vauvaan liittyviä tavaroita. Ainoastaan raskausliivejä ehdin hiukan selailla netistä, kun rinnat olivat raskausaikana niin kipeät että olisin tarvinnut paremmat liivit, mutta niitäkään en ehtinyt sitten ostamaan.

Jos nyt ikinä koskaan milloinkaan kykenen enää olemaan raskaana ja tämä raskaus ehkä mitenkään mahdollisesti onnistuisi kestämään, en varmaan uskaltaisi hankkia mitään tavaroita ennen, kuin olisin tukevasti viimeisellä kolmanneksella. Ihanaa lukea tuollaisesta positiivisuudesta, että kyllä se vauva tulee lopulta, niin voi varautua jo ennen raskauttakin jos löytyy jotain kivaa ❤️❤️

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

4812/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida tohon vauvan vaatteiden ja tarvikkeiden hankintaan.. Itsellä tulee kyllä hypisteltyä kaikkea ja tsekkailtua netistäkin äitiysvaatteita ja vauvajuttuja. Mutta jotenkin olen onnistunut olemaan ostamatta. Kaikki isompien lasten vauvajututkin olen laittanut kiertoon ja äitiysvaatteetkin lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Vähän taikauskoinen olo, että ei onnistu ollenkaan jos varaudun. 😅 Kuulostaa hölmöltä, mutta viimeksi tulin raskaaksi just kun sain viimeisetkin vauvatarvikkeet pois nurkista. Nyt päin vastoin tilasin itselleni erittäin tyköistuvan talvitakki. Ajattelin tilatessani, että nyt varmasti tärppää.. 😂 Toivottavasti tämä toimii!

4813/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne kirjoitellut aikoihin mutta lukenut ketjua aktiivisesti. Paljon näyttää plussia tulleen kesän aikana, superpaljon onnea kaikille plussanneille ♥️ ja voimia keskenmenon kokeneille ♥️ ihanaa, että täällä asioista puhutaan niin avoimesti ja (pääosin) kaikki tukevat toisiaan!!

Kultakala ihana tuo sun taktiikkasi pitää vauva-ajatukset loitolla, voisin ottaa käyttöön 😂

Vannoin keväällä etten ota ovulaatiotestejä käyttöön mutta viimeksi kun taas kuukautiset alkoivat niin pistin testit tilaukseen. Kierto ollut vähän pitkähkö (33-36 pv), niin aloin miettimään tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan, vaikka kp 18-19 aina ovistuntemuksia ollutkin. Nyt toissapäivänä kp 18 tuli ihka oikea ovisplussa ja mieli taas hitusen tyynempi 😍

Viikonloppuna kuultiin taas vauvauutisia aivan ihanalta ystäväpariskunnalta ja olen niin iloinen heidän puolestaan. Toivottavasti saataisiin kohta itsekin kertoa omia vauvauutisia ♥️

Ajattelin aluksi, ettei puhuta raskautumisyrityksistä kenellekään kavereille ennenkuin raskaus olisi jo pitkällä. Mutta nyt olen usemmalle kaverille kertonut tilanteesta ja se on helpottanut suuresti omaa oloani, kun useampi ihminen sanoo, että kyllä se tärppi sieltä tulee eikä aikaa ole kulunut vielä mitään. Eikä tarvitse selitellä, miksi loppukierron aikoihin jätän pippaloissa sen alkoholidrinksun ottamatta :)

Tulipas löpistyä :D

4814/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleena kirjoitti:

Pakko kommentoida tohon vauvan vaatteiden ja tarvikkeiden hankintaan.. Itsellä tulee kyllä hypisteltyä kaikkea ja tsekkailtua netistäkin äitiysvaatteita ja vauvajuttuja. Mutta jotenkin olen onnistunut olemaan ostamatta. Kaikki isompien lasten vauvajututkin olen laittanut kiertoon ja äitiysvaatteetkin lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Vähän taikauskoinen olo, että ei onnistu ollenkaan jos varaudun. 😅 Kuulostaa hölmöltä, mutta viimeksi tulin raskaaksi just kun sain viimeisetkin vauvatarvikkeet pois nurkista. Nyt päin vastoin tilasin itselleni erittäin tyköistuvan talvitakki. Ajattelin tilatessani, että nyt varmasti tärppää.. 😂 Toivottavasti tämä toimii!

Samanlainen taikausko minullakin on tämän taustalla, jos "en halua" vauvaa tai varaudu yhtään raskauteen, niin on paremmat mahdollisuudet tärpätä, kuin jos varautuisin isosti. Kuten sanoin, kaikkeen sitä nainen yrittää raskauden vuoksi 😂

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

4815/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan taitaa olla, että pitäisi lopettaa vauvakuumeilu ja raskauden toivominen, jotta se sitten "yllättäen" tapahtuisikin. Helpommin sanottu kuin tehty :) Itse en oo vielä keksinyt miten saan ajatukset käännettyä siihen että "tulee jos on tullakseen joskus".

Uskon myös henkilökohtaisesti siihen, että asioilla on tarkoitus. Jos en ikinä tule raskaaksi, se on sitten tarkoitettu niin ja elämässä on minulle joku muu tarkoitus. Kyllä se silti pelottaa vaikka yritän näin ajatella. Täytyy varmaan kokeilla myös tuota taktiikkaa, että hankkii jotakin mikä ei sovi raskaana olevalle :D

4816/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VERTAISTUKI❤️❤️❤️❤️

Se on parasta, mitä voi täältä saada ja toivottavasti annankin joskus😊Kiitos jokaiselle, kun jaatte täällä tunteet ja tuntemukset.

Mulla ihmeellinen tilanne: kp 28/28 ja menkkoja ei näy🤔. Minulla ollut päivälleen tarkka kierto. Nyt oli ihmeellistä muutakin: toissapäivänä aamulla kirkasta verta pyyhittäessä, muttei mitään housuihin saakka ja sitten illalla yhdynnän jälkeen vaaleanpunaista limaa kohtuu runsaastikkin, joka kuitenkin loppui heti alapesun jälkeen...Ihan ihmeellistä😔. Nytkö se oma kroppa alkaa kenkkuilemaan sitten😢. Niin ja raskaustestin tein aamulla ja negaa näytti. Ovulaatiota en ole enää pariin kiertoon tikutellut.

4817/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vaaleanpunaista limaa keskenmenon jälkeen. Jos keskenmeno tulee kovin varhaisessa vaiheessa, vuotoa ei välttämättä ymmärtääkseni tule paljon.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

4818/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Voisin liittyä seuraanne! :) Täälläkin kuumeillaan vauvaa ensi vuodelle.. Olinkin jo raskaana, tuli vaan joku kuukausi sitten km ja nyt kierto on sekaisin. En tiedä yhtään missä mennään. Ovista en bongannut, vaikka kuinka tikutin, joten tää kierto varmaan venyy tosi pitkäksi. Tuskin ovista enää tulee, nyt jo yli kuukausi keskenmenosta :( Ovis oli jo ihan tuloillaan, mutta sitten jokin meni kai pieleen. Jotenkin turhauttaa ihan hitosti odottaa ja odottaa vähän lisää. Tyhmä kroppa! Miten pitkiä kiertoja muilla on ollut heti km jälkeen?

4819/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kunnon huutoitkun kanssa katsoin positiivista raskaustestiä, joko on oma vuoro vihdoin ja viimein?? 11kk yritystä takana, joista viimeinen kierto terolutilla ja letrozolilla buustattuna diagnosoidun PCOn vuoksi.

Nyt menossa kp29, ja aivan "huvikseni" päätin testin tehdä. Voi sitä ihminen olla onnellinen!!

4820/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiätulille, oi onnea!❤

Nyt on sinun vuorosi, KYLLÄ!💖❤💖

ONNEA ONNEA ONNEA💖👄💖👄💖👄💖👄💖👄💖👄💖🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆