Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4621/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 27/25-26 dpo 13. Menkkoja ei näy eikä kuulu, eikä tiputtelua, näin pitkää kiertoa ei yritysaikana ole vielä ollut. Tein testin, ei herkkä; puhdas neg. Pitää nyt odotella rauhassa pari päivää ja ostaa herkkä testi, jos ei vuoto ala jo ennen sitä.

Toi neg. testi lopahdutti osittain innostuksen. Miksi piti ostaa 25 herkkyys... 🙄 Mutta vielä on toivoa!

♥️♥️♥️

4622/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Kp 27/25-26 dpo 13. Menkkoja ei näy eikä kuulu, eikä tiputtelua, näin pitkää kiertoa ei yritysaikana ole vielä ollut. Tein testin, ei herkkä; puhdas neg. Pitää nyt odotella rauhassa pari päivää ja ostaa herkkä testi, jos ei vuoto ala jo ennen sitä.

Toi neg. testi lopahdutti osittain innostuksen. Miksi piti ostaa 25 herkkyys... 🙄 Mutta vielä on toivoa!

Peukut pystyssä että vielä plussaksi muuttuu 😊👍

Oireista ootte kirjoittanut, niitä tullut itsekin tutkailua mutta aina ne oon itsellä johtanut samaan lopputulokseen eli menkkoihin 😔 Tässä kierrossa jossa ei olla yrittämällä yritetty niin oli todella kovat alavatsakivut ja rintojen jomotus oli jotain ihan kummallista, täytyi lämpimällä kauratyynyllä hautoa 🤔 Nyt ei oo enää tietoakaan rintojen kivusta, eivät edes arista. Raskauden mahdollisuus on todella pieni, mutta kuitenkin olemassa..

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4623/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 😪

Tähtitaivas☆

4624/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti tänään vohdoin nega aamulla ja negana pysynyt. Ensi viikolla se progetestaus edessä

Silmälääkärissä käyty ja helpotuksen huokauksen päästin kun sain kuulla että hyvää kyytiä on sarveiskalvo paranemassa, hentoa arpeutumaa näkyy jonka ei pitäisi vaikuttaa näköön. Nyt kuukauden ajan tehokasta kostutusta, eli tippoja vähintään parin tunnin välein. Mysteeri on edelleen mistä haavan olin saanut, ja miten sarveiskalvo oli kuoriutunut poiskin 3mm alueelta 🤔

Ikäneito, me aloitettiin puolison kanssa maanantaina laskeutuminen ketogeeniseen, ensi viikolla sitten kiristetään. Toistaiseksi olo hyvä, mitä nyt nälkä iskee tietyin väliajoin.

Katsotaan nyt miten ensi viikolla olo muuttuu, ja tietenkin jos raskautuminen kohdalle osuu niin sitten vain lisään hiilareita. Vähähiilarisesta ei kai ole haittaa raskauden aikana, mutta tuota ketogeenista ei suositella jos oikein olen ymmärtänyt.

Tsemppiä kaikille 😊

4625/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutushalaukset Toffi ja Tähti. ❤ Täälläkin menkat alkaa ihan pian. Piinailjoille vielä peukut pystyssä ja jaksamisia odotteluun! 😬

Toivottavasti ei haittaa pieni tiedonjako.. Normaalistikin kierto voi vaihdella pituudeltaan viikonkin verran ja kierron pituus, kun määrittyy oviksen ajankohdasta, niin se voi toisessa kierrossa olla vaikkapa kp12 ja toisessa kp19 ja se vielä ihan normaalia siis. Mulla ollut jopa niinkin, että kerran ovis tuli kp10 ja toisessa kierrossa kp19. Meni 'muutama' tikku. 🙈 No entäs vielä, kun eri hormonien määrä voi vaihdella kuukausittain ja siksi oireetkin voi vaihdella. On kyllä niin turhauttavaa, kun oireet vois niin hyvin sopia raskauteenkin. Kirjaaminen on tosi hyvä juttu, mäkin aloin tehdä sitä aika alussa, että en enempiä seinille hyppis. Ehdin itekin olla "ihan varma" raskaudesta sitä ennen meinaan. Sitten ei ollutkaan enää tarvetta, kun alkoi oppia ja muistaa ne, kun tää yritys vain jatkuikin.

Vielä tuosta stressistä, että joku näistä tän aihepiirin lääkäriguruista sanoi jossain haastattelussa, että stressi vaikuttaisi raskaaksi tuloon vain, jos on niin pahaa, että kuukautiskierto on häiriintynyt. Tosin eipä huonon stressin vähentäminen ole tietty koskaan pahitteeksi. 😊

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4626/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille <3 

Päätin pysytellä hetken pois palstalta sen muuttuneen ilmapiirin vuoksi. Tosi harmi, toivottavasti saadaan kohta jatkaa ihan normaalilla tsemppaavalla meiningillä! Olen lukenut kuitenkin viestejä parin päivän välein, joten kärryillä ollaan. Täällä on nyt todella paljon keskustelijoita, joten ihan kaikkien tilanteita en muista.

Tähti, iso halaus sinulle <3 Sinulla on ollut tosi rankkaa ja menkat oikein kruunaa kaiken... Voimia <3

Quinn, toivottavasti kääntyisi vielä plussaksi!

Toffi, toivottavasti löydät keinon vähentää stressiä. Itsellänikin on sellainen tunne, että stressi vaikuttaa tosi paljon omaan vointiin ja onnistumiseen.

Neiti kesäheinä, toivotaan plussaa!

Henna_Inna1, kuulostaa niin tutulta! Muutaman epäonnistuneen yrityskerran jälkeen osaa jotenkin ottaa rennommin ja käsitellä niitä tuntemuksia niin, että nämä eivät välttämättä tarkoita mitään... Onhan se ihanaa haaveilla, mutta pakko yrittää pitää jalat maassa, ettei pettymys olisi liian musertava. 

Tsemppiä myös kaikille uusiin yrityskertoihin, tärppipäiville ja piinapäiviin! <3 Tämä palsta parhaimmillaan tsemppaa ja voimaannuttaa olipa olo millainen tahansa.

Omaa napaa.. Mulla menkat tuli ja meni. Pettymys oli jostain syystä tosiaan helpompi käsitellä kuin aikaisemmin. Fiilis on vaihdellut epätoivoisen "Entä jos emme koskaan raskaudu" ja haaveilevan "Täytyy nauttia tästä ajasta" välillä. Olen alkanut sopeutua jo uuteen elämänrytmiin uudessa työssä ja tuntuu, että stressi alkaa siltä osin helpottaa. Mieltä painaa oma ylipaino, jonka pelkään estävän raskautumiseni. Yritän elää hyvää ja tasapainoista elämää, en harrasta mitään dieettejä, vaan muutan elintapojani yksi asia kerrallaan. Aikaisemmin palstalla oli puhetta, että tuntuu, että raskautta on kaikkialla: kadulla, lehdessä ja perhepiirissä. Minä kohtaan työni puolesta paljon raskaana olevia ja pieniä lapsia. Yhtenä oikein kiireisenä ja tiukkana päivänä, kun oli tunteet muutenkin pinnassa, eräs nainen kävi pienen suloisen tyttönsä kanssa ja kun he lähtivät, aloin vollottaa. Tosi aikuista ja kypsää. Olen siis labrantäti.

Sellaista on tullut myös pohdittua, että pillereiden aikana kiertoni oli tarkka, 28-30 päivää, mutta nyt kaksi edellistä kiertoa ovat olleet 36 ja 34 päivää. En muista, että millaiset kierrot ovat olleet ennen pillereitä. Ehkä luonnollinen kiertoni on sitten pidempi? Sellaista myös, että tänään on kp 11 ja mahdollisesti tänään on ovulaatio. Aamulämmöt ei olleet matalammalla kuin eilenkään, mutta tikut näytti haaleampaa viivaa tänään iltapäivällä kuin tänään aamulla. Alavatsalla on tuntunut nippailuja tänään. Sellainen tuli sitten mieleen, että jos kierrot ovat nyt n. 35 päivää ja ovulaatio tapahtuu päivänä 11, niin kuulostaako se ihan normaalilta kierrolta? Siis kun monesti olen lukenut, että kuukautiset alkavat pari viikkoa ovulaation jälkeen tai että silloin voi jo havaita mahdollisen raskauden? Minua myös huolettaa ja stressaa (ihan vähän vain) seksin ajoittaminen. Ollaan heiluteltu peittoa nyt kolmena perättäisenä päivänä (varmuuden vuoksi, kun ovistikut alkoi näyttää viivan alkuja jo pari päivää sitten), niin mietin, että onko liikaa, jos tekee joka päivä?

Anteeksi pitkä sepustus, mutta olen hautonut ajatuksia jo monta päivää. Kiitos, jos jaksoit lukea aivojeni sekamelskaa <3

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4627/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumokeiju kirjoitti:

-- Sellaista on tullut myös pohdittua, että pillereiden aikana kiertoni oli tarkka, 28-30 päivää, mutta nyt kaksi edellistä kiertoa ovat olleet 36 ja 34 päivää. En muista, että millaiset kierrot ovat olleet ennen pillereitä. Ehkä luonnollinen kiertoni on sitten pidempi? Sellaista myös, että tänään on kp 11 ja mahdollisesti tänään on ovulaatio. Aamulämmöt ei olleet matalammalla kuin eilenkään, mutta tikut näytti haaleampaa viivaa tänään iltapäivällä kuin tänään aamulla. Alavatsalla on tuntunut nippailuja tänään. Sellainen tuli sitten mieleen, että jos kierrot ovat nyt n. 35 päivää ja ovulaatio tapahtuu päivänä 11, niin kuulostaako se ihan normaalilta kierrolta? Siis kun monesti olen lukenut, että kuukautiset alkavat pari viikkoa ovulaation jälkeen tai että silloin voi jo havaita mahdollisen raskauden? Minua myös huolettaa ja stressaa (ihan vähän vain) seksin ajoittaminen. Ollaan heiluteltu peittoa nyt kolmena perättäisenä päivänä (varmuuden vuoksi, kun ovistikut alkoi näyttää viivan alkuja jo pari päivää sitten), niin mietin, että onko liikaa, jos tekee joka päivä?

Anteeksi pitkä sepustus, mutta olen hautonut ajatuksia jo monta päivää. Kiitos, jos jaksoit lukea aivojeni sekamelskaa <3

- EIkös menkkojen pitäisi alkaa keskimäärin noin 12-14 päivää ovulaatiosta? Jos olet ovuloinut kp11, niin mielestäni laskukaava ei täsmää jos sun kierrot kestää 35 päivää. Liian lyhyt luteaalivaihe (esim 10 päivää) voi vaikeuttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvoon, mutta en sitten tiedä mitä käy jos luteaalivaihe venyy hyvin pitkäksi? Eli sinun tapauksessasi jopa yli 20 päiväksi.

Jossain taidetaan suositella, että sperman laatu pysyy parhaana kun seksiä harrastaa joka toinen päivä. Tämän pitäisi riittää myös raskautta ajatellen, sillä sperma pysyy naisen sisällä elinvoimaisena sen 2-3 päivää ja munasolu taitaa olla hedelmöityskykyinen sen vuorokauden verran.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

4628/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumokeiju kirjoitti:

Hei kaikille <3 

Päätin pysytellä hetken pois palstalta sen muuttuneen ilmapiirin vuoksi. Tosi harmi, toivottavasti saadaan kohta jatkaa ihan normaalilla tsemppaavalla meiningillä! Olen lukenut kuitenkin viestejä parin päivän välein, joten kärryillä ollaan. Täällä on nyt todella paljon keskustelijoita, joten ihan kaikkien tilanteita en muista.

Tähti, iso halaus sinulle <3 Sinulla on ollut tosi rankkaa ja menkat oikein kruunaa kaiken... Voimia <3

Quinn, toivottavasti kääntyisi vielä plussaksi!

Toffi, toivottavasti löydät keinon vähentää stressiä. Itsellänikin on sellainen tunne, että stressi vaikuttaa tosi paljon omaan vointiin ja onnistumiseen.

Neiti kesäheinä, toivotaan plussaa!

Henna_Inna1, kuulostaa niin tutulta! Muutaman epäonnistuneen yrityskerran jälkeen osaa jotenkin ottaa rennommin ja käsitellä niitä tuntemuksia niin, että nämä eivät välttämättä tarkoita mitään... Onhan se ihanaa haaveilla, mutta pakko yrittää pitää jalat maassa, ettei pettymys olisi liian musertava. 

Tsemppiä myös kaikille uusiin yrityskertoihin, tärppipäiville ja piinapäiviin! <3 Tämä palsta parhaimmillaan tsemppaa ja voimaannuttaa olipa olo millainen tahansa.

Omaa napaa.. Mulla menkat tuli ja meni. Pettymys oli jostain syystä tosiaan helpompi käsitellä kuin aikaisemmin. Fiilis on vaihdellut epätoivoisen "Entä jos emme koskaan raskaudu" ja haaveilevan "Täytyy nauttia tästä ajasta" välillä. Olen alkanut sopeutua jo uuteen elämänrytmiin uudessa työssä ja tuntuu, että stressi alkaa siltä osin helpottaa. Mieltä painaa oma ylipaino, jonka pelkään estävän raskautumiseni. Yritän elää hyvää ja tasapainoista elämää, en harrasta mitään dieettejä, vaan muutan elintapojani yksi asia kerrallaan. Aikaisemmin palstalla oli puhetta, että tuntuu, että raskautta on kaikkialla: kadulla, lehdessä ja perhepiirissä. Minä kohtaan työni puolesta paljon raskaana olevia ja pieniä lapsia. Yhtenä oikein kiireisenä ja tiukkana päivänä, kun oli tunteet muutenkin pinnassa, eräs nainen kävi pienen suloisen tyttönsä kanssa ja kun he lähtivät, aloin vollottaa. Tosi aikuista ja kypsää. Olen siis labrantäti.

Sellaista on tullut myös pohdittua, että pillereiden aikana kiertoni oli tarkka, 28-30 päivää, mutta nyt kaksi edellistä kiertoa ovat olleet 36 ja 34 päivää. En muista, että millaiset kierrot ovat olleet ennen pillereitä. Ehkä luonnollinen kiertoni on sitten pidempi? Sellaista myös, että tänään on kp 11 ja mahdollisesti tänään on ovulaatio. Aamulämmöt ei olleet matalammalla kuin eilenkään, mutta tikut näytti haaleampaa viivaa tänään iltapäivällä kuin tänään aamulla. Alavatsalla on tuntunut nippailuja tänään. Sellainen tuli sitten mieleen, että jos kierrot ovat nyt n. 35 päivää ja ovulaatio tapahtuu päivänä 11, niin kuulostaako se ihan normaalilta kierrolta? Siis kun monesti olen lukenut, että kuukautiset alkavat pari viikkoa ovulaation jälkeen tai että silloin voi jo havaita mahdollisen raskauden? Minua myös huolettaa ja stressaa (ihan vähän vain) seksin ajoittaminen. Ollaan heiluteltu peittoa nyt kolmena perättäisenä päivänä (varmuuden vuoksi, kun ovistikut alkoi näyttää viivan alkuja jo pari päivää sitten), niin mietin, että onko liikaa, jos tekee joka päivä?

Mullakin kierto oli päivälleen säännöllinen 28 päivää pillereiden aikana. Ennen pillereitä kierto oli 32 päivää, eka pilleritön kierto oli myös 32 päivää. Nyt kuukautiset ovat jo 5-6 päivää myöhässä. Odotellaan rauhassa vielä ainakin pari viikkoa ja testataan sitten, jos ei kuukautisia kuulu. Koulut (olen opettaja) alkavat ensi viikolla, niin saa muutakin ajateltavaa kuin ekan yrityskierron vauvahaaveet ja tilan työt.

4629/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun käyttää e-pillereitä, ei voida puhua kuukautisesta. Normaali kierto ei silloin toimi e-pillereiden hormonien takia, sillä ne estävät ovulaation. Ei siis kannata verrata luonnollista kiertoa pillereiden aikana tulleiden tyhjennysvuotojen väliin vaan aikaisempaan luonnolliseen kiertoon jos siitä jotain merkintöjä löytyy.

4630/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tosi mielenkiintoisen kirjan kuukautiskiertoon liittyen. Kirjan nimi on Period repair manual ja kirjoittajana Lara Briden. Ainakin storytelin valikoimasta löytyy.

Kirjasta sai paljon hyvää perustietoa mutta siinä myös käsiteltiin erilaisia kiertohäiriöitä ja tapoja, joilla niitä voi parantaa. Erityisesti korostuu se, että miten tärkeä ovulaatio on ja siitä seuraava progesteronin lisääntyminen.

Kirjassa on paljon vinkkejä siitä miten omaa ovulaatiota voi tukea ja saada kiertoa säännöllistymään. Tämä on tärkeetä tietty sillon kun on lapsihaaveita mutta ovulaatio ja säännöllinen kierto on myös muuten hyviä terveyden indikaattoreita naisilla.

Omaan käyttöön otin esimerkiksi lisä magnesiumin ja sinkin. Lisäksi olen vähentänyt sokeria ruokavaliosta.

Täällä muutama on maininnut kokeilevansa ketogeenistä ruokavaliota. Tämän kirjan pohjalta kehottaisin pohtimaan sitä vielä, sillä nainen tarvitsee hiilihydraatteja normaalin kuulautiskierron ylläpitoon. Miesten hiilihydraattien tarve on pienempi ja heille ketodieetti voi yleisesti ottaen passata huomattavasti paremmin.

4631/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt tulee monta viestiä putkeen mutta hoksasin etten ole esitellyt itseäni.

Ollaan vähän alle kolmekymppinen pariskunta ja ensimmäinen lapsi on haaveissa 😊

Poistatin hormonikierukan toukokuun alussa ja nyt on yk3 meneillään. Itselläni on aina ollut epäsäännöllinen kierto. Viime kierto oli jopa 53 päivää. Sillä myös luin tuon mainitsemani kirjan sillä toivon että saisin kierron säännöllistymään.

En myöskään tiedä vielä varmuudella että ovuloinko, pitkä kierto voisi viitata siihen ettei ovulaatiota aina tapahdu. Nyt mittailen aamulämpöä ja sitä kautta selvitän asiaa.

4632/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko kirjoitti:

Luin tosi mielenkiintoisen kirjan kuukautiskiertoon liittyen. Kirjan nimi on Period repair manual ja kirjoittajana Lara Briden. Ainakin storytelin valikoimasta löytyy.

Kirjasta sai paljon hyvää perustietoa mutta siinä myös käsiteltiin erilaisia kiertohäiriöitä ja tapoja, joilla niitä voi parantaa. Erityisesti korostuu se, että miten tärkeä ovulaatio on ja siitä seuraava progesteronin lisääntyminen.

Kirjassa on paljon vinkkejä siitä miten omaa ovulaatiota voi tukea ja saada kiertoa säännöllistymään. Tämä on tärkeetä tietty sillon kun on lapsihaaveita mutta ovulaatio ja säännöllinen kierto on myös muuten hyviä terveyden indikaattoreita naisilla.

Omaan käyttöön otin esimerkiksi lisä magnesiumin ja sinkin. Lisäksi olen vähentänyt sokeria ruokavaliosta.

Täällä muutama on maininnut kokeilevansa ketogeenistä ruokavaliota. Tämän kirjan pohjalta kehottaisin pohtimaan sitä vielä, sillä nainen tarvitsee hiilihydraatteja normaalin kuulautiskierron ylläpitoon. Miesten hiilihydraattien tarve on pienempi ja heille ketodieetti voi yleisesti ottaen passata huomattavasti paremmin.

Minäkään en usko, että erikoisdieeteistä on apua raskautumisessa. Itse olen 171/59 ja syönyt koko ikäni lihaa, läskiä, perunaa, ruisleipää, järvikalaa, juureksia, voita, viiliä, täysmaitoa ja juustoa, kesäisin salaattia, kurkkua, tomaattia ja pakastimen avulla ympäri vuoden sieniä ja marjoja. Ikinä ei ole ollut ylipainoa. Vielä ei tiedä varmaksi, miten meidän yk1:ssä käy, mutta uskoisin, että riittävä energiansaanti tukee myös raskautta dieettejä paremmin.

4633/6611 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joillain nyt kuitenkin voi olla esimerkiksi perinnöllinen ja synnynnäinen ominaisuus, joka heikentää raskauden todennäköisyyttä ja aiheuttaa insuliiniresistenssiä. Tällöin yhtenä mahdollisena hoitomuotona on hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliosta. Kyse ei ole kalorivajeesta tai painon tiputtamisesta, vaan sokeriaineenvaihdunnan häiriön helpottamisesta. Ja kyllä, tuo voi löytyä ihan normaalipainoiselta ihmiseltä ilman sen kummempia oireita (korkea pitkäaikaissokeri ja matala insuliini). Että sikäli ruokavaliollakin voi olla merkitystä raskautumiseen.

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4634/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja Aurinko ja Halti 😊

Omalla kohdallani kyse ei ole siitä että hakisin apua raskautumiseen ruokavalion avulla, lähinnä haluan koettaa saanko apua selittämättömiin ylävatsakipukohtauksiin joita taas ollut enemmän ja jotka vaikuttavat kokonaisvaltaisesti elämään sekä jaksamiseen.

Ja nyt en ole siis tarkoittanut alkavani ketodieetille jossa vedetään elimistö todella tiukalle ja hiilarit erittäin alas... Tätäkin olen aikanaan kokeillut kun treenasin kovaa, vaan muuttavani ruokailutottumuksiani ketogeeniseen sisällyttäen ruokavaliossani esim maitotuotteet, marjat, myös ei vihreät kasvikset joita ei ketossa saa käyttää, mutta poistaen mm viljat koska leipä monesti laukaisee kohtauksen ja turvottaa muutenkin todella paljon.

Aikanaan tuo tiukka ketoosikaan ei aiheuttanut kuukautishäiriöitä, mutta en sitä kyllä kenellekään ihan varauksetta suosittelekaan, itsekin sen tein valvottuna.

Ja tosiaan oloa seuraten tässä edetään, eikä tarkoitus ole leikkiä terveydellä millään muotoa, eikä nyt pidä sotkea dieettiä ja ruokavaliota keskenään, en ole aloittanut mitään laihdustuskuuria 😊

Ja taas ihailen ihmisiä jotka voivat syödä vapaasti kaikkea paisumatta, itse lihon todella herkästi ja siksikin jo vuosia seurannut syömisiäni aikalailla tarkkaan ja jo karsinutkin paljon pois että olen saanut painon pysymään normaalina. Mutta tässähän sen taas näkee miten erilaisia me ihmiset ollaan, se mikä sopii toiselle voi olla toiselle "myrkkyä"

Toiveikasta torstaita kaikille😊

Pakko kysyä Metsätorpan emäntä, että millä mielin lähdet syyslukukauteen opettajana nyt kun korona taas nostelee päätään? Oma teinini paljon miettii asiaa ja sitä että ollaanko kohta taas etäopetuksessa 🤔

4635/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo7 ja tuli kunnolla rusehtavaa paperiin kun aamulla kävin vessassa? Mitähän tää nyt on.. En ole ennen vuotanut tällain kesken kakken ja menkkojen pitäisi alkaa vasta ens viikon ti-ke.. 🤔

4636/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, olisiko kiinnittymistuhruttelua 🙏

4637/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout: Kiinnittymisvuotoa😘😘😘😘😘!!!! Toivotaan niin! Mulla tuli viime raskaudessa juuri dpo 7 tai 8 ja kohta tuo ihanuus täyttää vuoden❤️

4638/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle iso halaus ❤️

Täällä peukut pystyssä Tryout että olisi kiinnittymisvuotoa 🤗

Minulla ei ole kokemusta kiinnittymisvuodosta, en oo koskaan huomannut sellaista ja menkat muutenkin jääneet pois ilman tiputtelua kun on plussa tullut.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4639/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä!

Tähdelle halaus!

Kuulostaa Tryout kiinnittymisvuodolta! 🙏

4640/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Hyviä pointteja Aurinko ja Halti 😊

Omalla kohdallani kyse ei ole siitä että hakisin apua raskautumiseen ruokavalion avulla, lähinnä haluan koettaa saanko apua selittämättömiin ylävatsakipukohtauksiin joita taas ollut enemmän ja jotka vaikuttavat kokonaisvaltaisesti elämään sekä jaksamiseen.

Ja nyt en ole siis tarkoittanut alkavani ketodieetille jossa vedetään elimistö todella tiukalle ja hiilarit erittäin alas... Tätäkin olen aikanaan kokeillut kun treenasin kovaa, vaan muuttavani ruokailutottumuksiani ketogeeniseen sisällyttäen ruokavaliossani esim maitotuotteet, marjat, myös ei vihreät kasvikset joita ei ketossa saa käyttää, mutta poistaen mm viljat koska leipä monesti laukaisee kohtauksen ja turvottaa muutenkin todella paljon.

Aikanaan tuo tiukka ketoosikaan ei aiheuttanut kuukautishäiriöitä, mutta en sitä kyllä kenellekään ihan varauksetta suosittelekaan, itsekin sen tein valvottuna.

Ja tosiaan oloa seuraten tässä edetään, eikä tarkoitus ole leikkiä terveydellä millään muotoa, eikä nyt pidä sotkea dieettiä ja ruokavaliota keskenään, en ole aloittanut mitään laihdustuskuuria 😊

Ja taas ihailen ihmisiä jotka voivat syödä vapaasti kaikkea paisumatta, itse lihon todella herkästi ja siksikin jo vuosia seurannut syömisiäni aikalailla tarkkaan ja jo karsinutkin paljon pois että olen saanut painon pysymään normaalina. Mutta tässähän sen taas näkee miten erilaisia me ihmiset ollaan, se mikä sopii toiselle voi olla toiselle "myrkkyä"

Toiveikasta torstaita kaikille😊

Pakko kysyä Metsätorpan emäntä, että millä mielin lähdet syyslukukauteen opettajana nyt kun korona taas nostelee päätään? Oma teinini paljon miettii asiaa ja sitä että ollaanko kohta taas etäopetuksessa 🤔

Ihan hyvillä mielin, en pelkää Koronaa. Ei se täällä maalla niin jyllää kuin kaupungeissa. Minulla on hyvä vastustuskyky, ja maaseudulla yleensäkin on terveempi elää. Täällä ei olla niin hysteerisiä eikä pestä päivittäin itseä, vaatteita ja desinfioida kotia ja siten herkistytä joka pöpölle ja allergialle. Kaupunkien ja väkimassojen vitsaus se Korona enemmän on.