Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4641/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva nähdä uusia täällä, tervetuloa kuumeilemaan :)

Tähdelle iso halaus <3

Meillä on samat piinailupäivät Tryout. Ti-ke pitäisi myöskin alkaa menkat tai toivottavasti ei ala.

Tuo voi olla hyvinkin kiinnittymisvuotoa, joten toivoa on. Minulla on ongelma ollut melkein viikkoa ennen

menkkoja alkava tuhruttelu nyt ei onneksi sitä ole vielä näkyvissä. Sen alkaminen aina latistaa oman fiiliksen.

Menisipä päivät nopeasti :) Onko sulla mitään muita tuntemuksia vielä?

Fiilikset kyllä vaihtuu kokoajan, välillä tuntuu ihan, kun tämä olisi natsannut ja välillä, että tuskin me luomusti saadaan. 12/2019 aloitettu yrittäminen, mutta jos tämä olisi se meidän kierto.

Aiemmin oli keskustelua, että tuntuu joka paikasta tulevan vauvauutisia niin allekirjoitan tämän niiiiin paljon. Niin toivoisi, että saisi itsekin läheisille kertoa omat vauvauutiset. Välillä tuntuu, että olisi varmaan hyvä pistää somet kiinni hetkeksi. Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)

4642/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että olisi! 👌🙏🤲Tässä kierrossa tallettelu onnistui kyllä kerrankin hyvin mutta en taas tiedä millä mielellä toi mun kilpparin aiheesta on.. Siitä tämä nyt on kait enää kiinni. Huomenna ois kontrollilabra arvoista.

Muuta oiretta ei oikein ole. Välillä alaselässä ehkä kipua, mutten ollut melko oireeton kierto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4643/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, joka puolella vaan vauvauutisia. Somet täynnä julkkisten ja omien tuttujen vauvajuttuja, eikä tosiaan helpota omaa harmitusta. 😭

4644/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout toivotaan että olisi kiinnittymisvuotoa kuten monet täällä epäilee! Itselläni ei ole siitä kokemusta.

Kuunlilja me ollaan aloitettu yritys samoihin aikoihin, kuukautta teidän jälkeen. Minullakin aina välillä tulee olo että ei varmaan luoluna onnistuta raskautumaan, varsinkin mitä pidemmäksi yritysaika venyy. Ehkä kohta on meidän vuoro 😊

Minullekin alkaa tulla vastaan enemmän ja enemmän raskauteen ja vauvoihin liittyvää mainontaa varmaankin omien googletteluiden vuoksi. Nytkin tuli vastaan lastenvaunujen mainos.

4645/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä tulla kysymään uudestaan teidän mielipidettä kun täällä monella tuntuu olevan enemmän ymmärrystä follikkeleistä ym.

Olen miettinyt voiko minulla kenties olla pcos. Kp9 oli siis molempien munasarjojen kaikki follikkelit yhteenlaskettuna 14. Oikeassa munasarjassa suurimmat follikkelit oli kaksi yli 9mm folllikkelia ja vasemmassa yksi yli 9mm follikkeli.

Luin jostain että yli 15-25 munarakkulaa per munasarja olisi merkki pcos:sta.

Kuinka paksu kohdun limakalvo teillä on ollut kp9 tienoilla? Minulla oli 6mm ja yleensä ovulaatio on ollut kp15-kp20.

4646/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kuumeilijat!

Mä siirryn nyt tänne kun viime viikolla meni kesken 7+2 😔 Eka yritys ja eka km.

Nyt sit odotellaan ekat menkat ja siitä sitten.

Onko kohtalotovereita? Vähän jännittää että kauanko tässä nyt menee että päästään edes yrittämään. Lisäksi asutaan eri maissa niin pitää aina vähän suunnitella. Ikää 34 ja eka toiveissa.

N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21

4647/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Pakko vielä tulla kysymään uudestaan teidän mielipidettä kun täällä monella tuntuu olevan enemmän ymmärrystä follikkeleistä ym.

Olen miettinyt voiko minulla kenties olla pcos. Kp9 oli siis molempien munasarjojen kaikki follikkelit yhteenlaskettuna 14. Oikeassa munasarjassa suurimmat follikkelit oli kaksi yli 9mm folllikkelia ja vasemmassa yksi yli 9mm follikkeli.

Luin jostain että yli 15-25 munarakkulaa per munasarja olisi merkki pcos:sta.

Kuinka paksu kohdun limakalvo teillä on ollut kp9 tienoilla? Minulla oli 6mm ja yleensä ovulaatio on ollut kp15-kp20.

En tiedä onko tästä sulle Piipari mitään apua, kun mulla ei oo viitteitä PCOS:sta, mutta vastaan silti.

Kävin yhden ainoan kerran ultrassa jossa gyne näitä katsoi, kp 12 (ovulaatiopäivänä) limakalvo oli 12 mm ja isoin follikkeli 23x26 mm.

4648/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flomama kirjoitti:

Hei vaan kuumeilijat!

Onko kohtalotovereita? Vähän jännittää että kauanko tässä nyt menee että päästään edes yrittämään. Lisäksi asutaan eri maissa niin pitää aina vähän suunnitella. Ikää 34 ja eka toiveissa.

Otan osaa. ❤️ Onko sulla kroppa toipunut? Mulla meni kohta 2vk sitten kesken. Tarkkaa päivää en tiedä, mutta n. rv8+3 tais olla menossa. Kaks viikkoa kesti vuoto. Nyt odotellaan menkkoja tulevaksi. Eikä mitään hajua milloin ne on tulossa.. Mulle lääkäri sanoi, että heti sais yrittää, mutta en taida olla henkisesti valmis. Ehdittiin jo suunnitella kaikkea ja sitten se kaikki vietiin pois. 4.3.21. olis ollu LA menkoista laskettuna. Olis ollu aika hieno päivämäärä syntyä. Mutta tää meni nyt näin. 😔

4649/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Flomama menetyksen johdosta ❤️

4650/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 28/25-26, etovaa oloa ajoittain ja paineen tunnetta alavatsassa. Psykosomaattista vai aitoa? 🙈 Huomenna testi uudestaan.

♥️♥️♥️

4651/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kiinnittymisvuoto ollut sellaksta hyvin vähäistä, just sen verran että on huomannu ja yhen päivän, mutta kaikilla tuskin samallain. Jostain oon lukenu että alle 25 % lla on kiinnittymisvuotoa. Ajankohta natsais kyllä justiin, jos n. viikko hedelmöittymisestä.

Jos vuoto loppuu 1-2 päivän päästä täysin niin voit hyvinkin olla raskaana tryout. Voi silti olla myös että kuukautiset alkaa ajoissa ja tiputtelee jonkun päivän, ei auta ku jännätä 😬

4652/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flomama❤︎ , ajattelen sinua. Sitä ehtii jo olla ”ikuisuuden”raskaana vaikka on muutamista viikoista kyse.

4653/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut tänne pitkään aikaan, mutta jostain syystä olen jäänyt seurailemaan teidän yrittämistä/kuumeilua. Uskomatonta että vuosi sitten keräiltiin itseämme ensimmäisen keskenmenon jäljiltä ja nyt odotamme milloin pieni vauvamme viitsisi syntyä. Laskettuaika on kolmen päivän päästä.

Keskenmeno asiaan halusin kommentoida, että meillä meni kaksi kuukautta ensimmäisestä keskenmenosta (rv9) ennen kuin halusin jatkaa taas yritystä. Vuoto kesti lyhyen aikaa ja fyysisesti toivuin nopeasti. Mutta henkinen kolaus oli kova vaikka alusta asti olo olikin jotenkin epäileväinen ja aavistelin keskenmenon. Toinen keskenmeno tapahtui loppusyksystä (rv7) ja siitä en osannut edes iloita, kun "tiesin" ettei se tule kestämään. Ja kun se meni kesken, niin jotenkin jopa helpotuin kun olin niin aavistellut käyvän. Pelko raskautumisesta kasvoi mutta siitäkin huolimatta emme pitäneet tällä kertaa taukoa yrittämisestä ja neljä viikkoa keskenmenon jälkeen tein taas positiivisen testin ja tämä vauva on nyt meille tulossa ❤️ Olen henkisesti selvinnyt mielestäni aika hyvin ja pystynyt nauttimaan raskaudesta ja tulevasta vauvasta. Nyt kun h-hetki lähestyy, niin huomaan ajatukseni menevän enemmän "miksi tätä ei oteta minulta pois, kun ne kaksi edellistäkin otettiin" suuntaan, mutta se on varmasti aika normaalia jokaiselle tässä vaiheessa.

Meille siis kävi juuri niin kuin joka paikassa sanotaan, että keskenmenon jälkeen tärpin mahdollisuus on suurempi kuin mitä enemmän aikaa kuluu ❤️ Mutta menetyksen käsitteleminen on hurjan tärkeää ja itse olen pettymyksekseni joutunut huomaamaan, että keskenmenon sureminen on edelleenkin tabu ja sitä menetystä vähätellään. Minulta ei ole kukaan esimerkiksi neuvolassa edes ottanut puheeksi keskenmenoja tämän raskauden aikana, vaikka ne niistä tietävätkin ja molemmat tulivat aika lyhyen ajan sisään.

4654/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa! 😊 Palailen tänne muutaman kuukauden tauon jälkeen. Kirjoittelin tänne alkuvuodesta ensimmäisen kerran, mutta silloin yritys ei ollut vielä alkanut. Keväällä, kun vihdoin mies olisi lämmennyt vauva-ajatukselle, jouduin onnettomuuteen ja laitoimme pakon sanelemana koko homman jäihin toipumisen ajaksi. Olen seurannut teitä taustalla koko ajan ja lukenut kaikki viestit läpi 😀

No, nyt olen toipunut tarpeeksi hyvin ja ensimmäinen yk on menossa 🤩 Olen niin täpinöissäni 😍😍😍 En ole tikutellut ovista, oloista päätellen se oli pari päivää sitten. Rakkautta on ollut tasaisesti koko kierron ajan. 😍 Odotukset ei silti ole kovin korkealla, koska mulla on hyvin temppuileva kilppari ja arvot heittelevät todella rajusti. Nyt on taas verikoekontrolli parin viikon päästä, katsotaan missä silloin mennään. Kohta piinaillaan ja odotellaan alkaako menkat vai ei.

33v/33v. Esikoisen LA 8/21. ❤️

4655/6611 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin taas etten ole hetkeen kommentoinut, lukenut kyllä kaikki kuulumiset. 😊 Täällä kp 20 ja luultavasti dpo 0, eli toisin sanoen ovispäivä. Eilen tosi vahva ovisplussa, mutta tänään tosi pientä nippailua vaan. Pientä flunssaa oli jokin aika sitten, eli mahdollisesti joko se tai epäsäännöllinen Inocapsien syönti tai viime kierron kemiallinen (kirjoitinko siitä? En muista että olisin laittanut viime kierrosta mitään...) myöhästytti ovista. Tuosta kemiallisesta olin melko hajalla, ehdin pienen hetken toivoa, että tässäkö se meidän vauva olisi. Mutta nyt uudet piinapäivät taas edessä.

Plussatuulia. ❤️

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

4656/6611 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätorpan emäntä kirjoitti:

Haaveissa21 kirjoitti:

Flomama kirjoitti:

Hei vaan kuumeilijat!

Otan osaa. ❤️ Onko sulla kroppa toipunut? Mulla meni kohta 2vk sitten kesken. Tarkkaa päivää en tiedä, mutta n. rv8+3 tais olla menossa. Kaks viikkoa kesti vuoto. Nyt odotellaan menkkoja tulevaksi. Eikä mitään hajua milloin ne on tulossa.. Mulle lääkäri sanoi, että heti sais yrittää, mutta en taida olla henkisesti valmis. Ehdittiin jo suunnitella kaikkea ja sitten se kaikki vietiin pois. 4.3.21. olis ollu LA menkoista laskettuna. Olis ollu aika hieno päivämäärä syntyä. Mutta tää meni nyt näin. 😔

4.3.2021 taitaa kylläkin olla torstai eikä lauantai, mutta kiva päivämäärä olisi ollut!

LA= Laskettu aika. Mutta senhän sä tiesitkin, kunhan provoat. Oikeasti, keskenmeno on sellainen asia että luulisi pahimmankin trollin tajuavan jättää KAIKKI siihen liittyvät heitot väliin. Mutta sinä Metsätorpan emäntä oletkin omassa sarjassasi.

4657/6611 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Flomama ❤︎

Quinn tsemppiä, pidetään peukkuja. Ilmoittele, kun olet testin tehnyt :)

Itsellä tuli tuhrua.... kp25/29-20. Tämä on joka kierrossa sama juttu, minulle tietää menkkojen alkua.

Turhauttaa ja ärsyttää. Tallettelu onnistuu jokaisessa kierrossa ja selkeät ovikset tulee tikkuihin, alan uskomaan, että pakko olla jotain vikaa. Meidän pitäisi päästä syksyllä lapsettomuustutkimukseen ja haluaisin päästä sinne nyt heti. Toivottavasti tämä Korona ei sotke aikatauluja. Anteeksi vuodatus heti aamuun.

Olemme mieheni kanssa normaalipainon ylirajoilla en tiedä pitäisikö alkaa nyt urheilemaan ja saada painoa tippumaan edes vähän jos se auttaisi. Kaikki muut keinot onkin melkein jo tässä 8kk aikana testattu.

Helteistä viikonloppua kaikille ❤︎

4658/6611 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin KP 25/29-30 tietty :)

4659/6611 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tein herättyäni, pientä haamua näkyi, en saanut kuvassa näkymään. Ehdin jopa tunnin riemuita, sitten holahti täti kylään tulvimalla. Ei pienintäkään epäilystä ettei olis kunnon menkat. 😣

Kemiallinen siis ilmeisesti. Tuossa pari päivää sitten toivoin kirjoituksessani edes kemiallista, että kai pitäis olla ihan tyytyväinen... Ainakin siis siittiö on päässyt läp munatorvesta (toki se ei takaa että hedelmöittynyt munasolu mahtuu)

Parempaa onnea muille ja kiitos tsempeistä! ☺️

♥️♥️♥️

4660/6611 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Quinn 😥

Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️

Tsemppiä myös sinulle Kuunlilja ❤️

Tsemppiä myös kaikille omiin tilanteisiin ❤️

Harmittavaa kuinka vaikeaa se raskautuminen on 😔🤔 Meitä on täällä monta kuumeilijaa ja plussia tulee harvakseltaan 🤔😔 Meitä on täällä monenikäisiä ja eri tilanteissa olevia, tuetaan toisiamme ja tsempataan ❤️

Hyvää viikonloppua ☀️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20