Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4161/6611 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei saa säikähtää, mutta tuntuu tältä.....:

Näen auringon ja tuuli puhaltaa kasvoilleni silti, vaikka läheinen ihminen ei tätä enää koe. Elämä jatkuu silti...❤

Ei uskoisi, että maailma voi jatkaa yhä pyörimistä, vaikka kaikki on ohi....

Ymmärrys helpottaa....

Kiitos❤....että sain tänne sanoa nämä ajatukset ja tunteet, sillä tämä suru on vaan elettävä läpi.

.

T. Tähti☆

❤❤❤❤

.

Tähtitaivas☆

4162/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Tähdelle suureen suruun. Kauniisti olit pukenut tunteita sanoiksi. ❤️

Täällä mennään dpo 8/9 ja arvatkaa mitä on mielessä aamulla ekana ja illalla viimeisenä.. onneksi päivisin on duunia ja muuta puuhastelua. Välillä on kovin toiveikas olo, mutta huomaan kyllä enemmän miettiväni jo seuraavaa kiertoa. Joko ottaisi jotain apukeinoja, kuten tikut ja lisäravinteet mukaan..? Perjantaina ennustaa Flo jo mekkoja, mutta luulen viime kierron superaikaisten mekkojen (dpo 9!?) aikaistavan arviota pari päivää. Kovasti haluttaisi jo testailla, ehkä perjantaina? Täällä taisi olla myös Chard piinailukaverina samoilla päivillä. Milloin aiot testailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4163/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle paljon voimia surun keskelle ❤️

4164/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoo. Flow ennusti ovulaatiota sunnuntaille. Yleensä on aika hyvin osunut kohdilleen letro kierroissa. Mutta äsken jo pärähti hymynaama testiin. 😯

Alotin inocapsien käytön keskenmenon jälkeen. Eli nyt pari kuukautta oon niitä syöny. Ensimmäinen letrozol kierto menossa. Olisiko niistä inocapseista noin hyötyä? Olipas iloinen yllätys tähän aamupäivää! ❤️

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4165/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 😓😭😓😭

Tähtitaivas☆

4166/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle iso hali❤️ On epäreilua että näin käy. Kerroit että teillä on pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta ikinä älä luovu toivosta! Miten ne ulkomailla saatavat hoidot? Onko ne teille mielestäsi sopivia?

Kaikille plussanneille onnea, oviksen napanneet; pankaa parastanne😉 ja kp1 päivän pettymyksen kokeneet; onnea uuteen kiertoon❤️

Omasta tilanteesta pakko avautua.. meille ensimmäinen yrityskierto nyt menossa synnytyksen jälkeen ja söin tuossa muutama kuukausi takaperin primoluteja kun on kierto ollut koko vuoden ihan kauhea. Kaikkea kp11-28 välillä. Usko on ollut vuosia jo koetuksella ja mulla pieni toivonkipinä oli tästä kierrosta, että jospa meillä onni olisi myötä ja ei jouduttaisiin seuraavaa lasta tai onnistunutta raskautta vuosia odottamaan. Nyt on kp15 ja eilen tuli veristä vuotoa. Maha oli todella kipeä ja puhuinkin ihan ääneen asti että tuntuu että menkat alkaa. No ensin tuli parina päivänä kirkasta limaa (sori infosta) jonka seassa oli aivan pienen pieniä veriviiruja. Sitten eilen tuli ihan verta. Tänään ei ole vielä tullut mitään vuotoa. Ovulaatiota en oo testannut, mutta tämmöstä ei ole vielä ikinä ollut. Musta tuntuu että mun kroppa pettää mut taas😭

4167/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, olen pahoillani 😥❤️

Heleena, mä testasin jo ekat negat tänään pois 😁🙈 Nyt on dpo9 ja mun on "pakko" tottua monta päivää siihen nega-ajatukseen ja jos plussaksi muuttuisi joskus niin se olis vaan iloinen yllätys. Usko on kuitenkin olematon tähän kiertoon 🥺

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4168/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla kommentoimaan.

Olen todella pahoillani Tähti 😥😔 Minäkin toivon että et vielä luovuttaisi❤️ Olisiko ne ulkomailla tehtävät hoidot vielä mahdollisia? Toivottavasti saatte vielä sen onnistuneen raskauden ❤️ Se tunne on vaan niin pakahduttava kun vauvan kaipuu on suuri ❤️

Ei sitä halua helpolla luovuttaa 😔

Sain tänään uutta toivoa lääkäriltä tähän mun tilanteeseen 😊👍 Hän ei kyseenalaistanut eikä poissulkenut raskauden yrittämistä. Jostain syystä mieskin suostui jatkamaan projektia ❤️ Aika sekavin fiiliksin olen itse tällä hetkellä 🤔 Vaiva on sellainen että raskaus ei välttämättä tulisi olemaan kivuton, mutta tilanne on myös sellainen että tällä hetkellä vain seuraillaan miten kaikki etenee 🤔Koen että vauvakuume on tällä hetkellä niin voimakas että sydän pakahtuu siitä tunteesta etten ehkä enää pääse sitä kaikkea kokemaan 😥 Onko muilla näin voimakas kuume? Etenkin uudelleen synnyttäjät? Ja siis neljännen jälkeen olin kovasti sitä mieltä että lapset on siinä mutta toisin vaan kävi 🤔

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4169/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä, mulla on lähes paniikinomainen vauvakuume ja ennestään kaksi lasta. Uskon tämän "paniikinomaisen" tunteen johtuvan siitä, että ikää on jo 38v ja siitä, että olen uudessa suhteessa ja haluaisimme niin kovasti yhteisen lapsen <3

Mies myönsi ensimmäistä kertaa ääneen pari päivää sitten, että hänellä on ihan hirveän kova vauvakuume nyt kun on löytänyt elämänsä naisen rinnalleen. Koskaan aiemmin hänellä ei ole ollut minkäänlaista lapsenkaipuuta. Mun tuli niin surku, kun ajattelin, että jos me ei onnistutakaan :( Mulla kuitenkin on jo kaksi ihanaa lasta, mutta miehellä ei yhtään omaa.

Lisäksi kun lasten vauva- ja taaperoajoista on jo aikaa ja pääsen jo suht. helpolla, niin on ollut aikaa kuumeilla ja haaveilla, että saisi vielä kerran kokea sen vatsan pyöristymisen, tuntea vauvan liikkeet ja hikkaamisen (<3), synnyttää, saada tuore vastasyntynyt tuhisemaan rinnalle ja seurata miten pieni kasvaa ja oppii koko ajan uutta. Isosisaruksetkin ovat kinunneet pikkusisarusta jo siitä asti, kun esittelin miehen heille :D Heistä olisi varmasti myös iso apu kaikessa.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4170/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle halaus <3

4171/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nias kirjoitti:

Tähdelle iso hali❤️ On epäreilua että näin käy. Kerroit että teillä on pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta ikinä älä luovu toivosta! Miten ne ulkomailla saatavat hoidot? Onko ne teille mielestäsi sopivia?

Kaikille plussanneille onnea, oviksen napanneet; pankaa parastanne😉 ja kp1 päivän pettymyksen kokeneet; onnea uuteen kiertoon❤️

Omasta tilanteesta pakko avautua.. meille ensimmäinen yrityskierto nyt menossa synnytyksen jälkeen ja söin tuossa muutama kuukausi takaperin primoluteja kun on kierto ollut koko vuoden ihan kauhea. Kaikkea kp11-28 välillä. Usko on ollut vuosia jo koetuksella ja mulla pieni toivonkipinä oli tästä kierrosta, että jospa meillä onni olisi myötä ja ei jouduttaisiin seuraavaa lasta tai onnistunutta raskautta vuosia odottamaan. Nyt on kp15 ja eilen tuli veristä vuotoa. Maha oli todella kipeä ja puhuinkin ihan ääneen asti että tuntuu että menkat alkaa. No ensin tuli parina päivänä kirkasta limaa (sori infosta) jonka seassa oli aivan pienen pieniä veriviiruja. Sitten eilen tuli ihan verta. Tänään ei ole vielä tullut mitään vuotoa. Ovulaatiota en oo testannut, mutta tämmöstä ei ole vielä ikinä ollut. Musta tuntuu että mun kroppa pettää mut taas😭

Oho. Kommentointi sekoilee jotain.

Voimia sekä tähti että nias ❤️ tiedän niin hyvin tunteen oman kropan pettymisestä. Se on uskomattoman musertavaa.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4172/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle hali! 😔❤️

Ihanasti Chard kuvasit teidän tilannetta, toivon niin että saatte puolisosi kanssa yhteisen lapsen, ja ihanaa kun isommat lapsesikin toivovat pikkusisarusta! Ja ymmärrän tuon tunteen että tekee mieli tehdä testejä jo heti alkuun jotta voi totutella siihen nega-ajatukseen. Itsellä nyt dpo1 ja vielä olen sitä mieltä että testaan vasta dpo12 aikaisintaan.. mutta en varmasti malta odottaa! Nyt ei kyllä osunut tallettelut parhaisiin mahdollisiin hetkiin kun oltiin eri paikoissa miehen kanssa, mutta toivotaan että sinnikkäitä tai supernopeita siittiöitä on ollut nyt mukana. 😊

4173/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti kiitoksia kaikille❤... on pakko myöntää, että elämä ei ole tällä hetkellä helppoa...😪😭

Isot halit takaisin kaikille❤🤗

.

Kp1.....niin musertaa😭

.

Tähtitaivas☆

4174/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleena, oletko testannut?👍❤ 🤗

Isot kiitokset sinulle sympatiasta ja antamastasi lohdusta❤🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4175/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle pahoittelut täältäkin ❤️..niin olisin toivonut,että nyt olisi teillä tärpännyt!

Vauvakuumeilusta...minä olen vauvakuumetta potenut jo muutaman vuoden ajan. Tänä keväänä se yltyi entisestään. Miehen kanssa otin sitten puheeksi asian ja myös hän oli heti samaa mieltä että nyt voisi olla sopiva hetki vauvan tulla. Ehkäisy jätettiin kesäkuun alussa pois ja sen jälkeenhän kuumeilu yltyi entisestään, kun vauvalla on nyt lupa tulla 😀 Olen varmaan semmoinen ikuinen vauvakuumeilija..jospa sen yhden vielä saisi, kolme on minun haave lapsiluku ollut aina 😊

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4176/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille takaisin lähetän isoja kiitoksia ja haleja!❤

Vielä en tiedä miten selviäisin kaikesta.....😭

Tähtitaivas☆

4177/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti yritä täällä viestejä käydä lukemassa, mutta kirjoittelijoita on niin monilukuinen joukko, joten välillä mulla menee henkilöt sekaisin. Paljon on täällä plussatuulia ollut ja myös monia ikäviä uutisia. Haleja kaikille tasapuolisesti, niin onnesta kuin myötätunnosta <3.

Mä odotan mun menkkoja kuin kuuta nousevaa. Vuosikausien (/kymmenien) hormonaalinen ehkäisy jätettiin viimein kesäkuun alussa pois. Nyt toivoisin, että menkat alkaisi ja säännöllistyisi mahdollisimman nopeasti, jotta yritys voisi tosissaan alkaa. Mies on meillä niin optimistinen "eihän sulla välttämättä ala menkkoja jos olisitkin jo raskaaana", osaisipa itsekin ajatella positiivisesti.

Samalla toisaalta ajattelen, että vaikka ne menkat alkaisikin ja asia olisi sikäli iloinen yllätys, niin varmasti silti petyn ja tirautan pienet kyyneleet. Meillä on muutto tiedossa abouttirallaa 9-10kk kuluttua, eli sikälihän ideaalisinta olisi, että muuton saisi hoidettua pois alta hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää. Toisaalta samalla pelottaa, että muutto lähestyy ja vauvasta ei olisi tietoakaan ja ihmiset alkaisivat kyselemään, mitä sillä yhdellä ylimääräisellä huoneella aiotaan tehdä...

Osaispa ottaa chillisti. Faktahan on, että yritys voi kestää, mutta samalla kuitenkin suurinosa tulee sen ensimmäisen vuoden aikana raskaaksi.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

4178/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko kirjoitti:

Meillä on muutto tiedossa abouttirallaa 9-10kk kuluttua, eli sikälihän ideaalisinta olisi, että muuton saisi hoidettua pois alta hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää. Toisaalta samalla pelottaa, että muutto lähestyy ja vauvasta ei olisi tietoakaan ja ihmiset alkaisivat kyselemään, mitä sillä yhdellä ylimääräisellä huoneella aiotaan tehdä...

Osaispa ottaa chillisti. Faktahan on, että yritys voi kestää, mutta samalla kuitenkin suurinosa tulee sen ensimmäisen vuoden aikana raskaaksi.

Kiiko, plussaa nopeasti matkaan!❤

Miksi tuntuu siltä, että Australia on teille läheinen maa?......hui, apua.....

Tähtitaivas☆

4179/6611 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tähti ❤️

4180/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tähti ja voimahalaus täältä.

Täällä kp25 ja tallettelu onnistui tässä kierossa parhaiten kuin koskaan KP9,10,12,14,16,18,20. Sen suhteen oli todella odottavainen ja hyvä fiilis. Rinnat ovat olleet kipeät ja muutamana päivänä ollut elohiiri vatsassa ja muutenkin sellaista tuntemusta vatsanseudulla. Tänään sitten todella niukkaa vaaleanpunaista tiputtelua... Tuskin tässäkään kierrossa onnistui, menkat on yleensä alkanut kp29-31. Minulla on siis ollut tuhruttelua 7-2pv ennen menkkoja, tuo on usein ollut kyllä rusehtavaa. Yhtään turhia herkkiä raskaustestejä ei viitsi enää tehdä, kun se pettymys on aina niin valtava, kun puhdas nega tulee. Joten kai tässä odotellaan menkkoja alkavaksi.

Meillä lähete lapsettomuustutkimuksiin ja sinne ilmeisesti päästään joskus syyskuussa. Alkaa tehdä kipeää, kun kaikki ympärillä raskautuvat vaikka yritän olla onnellinen ystävieni puolesta ja olenkin. Alkaa vain itsellä olemaa turhautunut olo tämän yrityksen suhteen.

Tsemppiä jokaisella omaan tilanteeseen.