Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Kultakala, toivon, että voit rentoutua ja nauttia raskaudesta!❤ Tieto lisää tuskaa, mutta yritä siirtää se sivuun ja uskoa, että kaikki menee hyvin loppuun saakka❤
Mulla ei luultavasti ole lehmänhermoja, vaan olen kertakaikkiaan jo turta, kaiken pitkän yrittämisen jälkeen....🙄🤪 Mua helpottaa, sekä nautin joka päivä pienokaisesta, joka meillä on❤
Tähtitaivas☆
Onnea kultakala plussasta🌹
On se vaan ihmeellistä miten toiset joutuvat odottamaan plussaa vuosia 😥 ja toisille se napsahtaa kerrasta 🤔 Tähdelle ja muille kauan yrittäneille toivon todella kovasti plussaa ❤️ Pitäkää lippu korkealla 😊👍
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Neiti kesäheinä❤ Ihanaa sympatiaa, kiitos. Meille lapsi tuli kyllä ihan tosi helposti, että sillä tavalla en ole pitkään yrittänyt plussaa.
Klinikka ei silloin uskonut, että voisin onnistua pelkällä inseminaatiolla 42-vuotiaana. Mutta ekasta yrityksestä nappas❤
Mutta nyt tätä toista plussaa on jahdattu todenteolla, eikä se oikein tahdo tapahtua onnistuakseen....ymmärrän täysin, että tämä tilanne ensinnäkin johtuu liian korkeasta iästä....
Tilastohan on kertonut jo vuosia varsin karua lukemaa...jotain 0.006% (kuitenkin lähes nollaa)....On .siis alle 1% todennäköisyys mun tulla raakaaksi ja synnyttää lapsi.
Esikoisen kohdalla tilasto oli parempi ja se oli 5%.
Me vaan kertakaikkiaan lähdettiin hankkimaan lapsia aivan liian myöhään, viimeisellä minuutilla/sekunnilla. Ja sitten päästiin taivaallisena yllätyksenä kuitenkin mukaan siihen viimeiseen junanvaunuun❤👄
En tiedä saisinko nyt enää toivoa lisää lapsia, mutta en vaan pysty millään antamaan periksi.......
Tähtitaivas☆
Tähti: Samoja ajatuksia <3. Kun vain pystyisikin antamaan periksi. Onko lupa enää toivoa lasta tämän ikäisenä kun on jo yksi. Lähipiiri ei oikein ymmärrä ja äitinikin pitää minua hulluna. Sanoin vain että olen tarpeeksi vanha tekemään mitä haluan ja asia ei kuulu hänelle tippaakaan.
Jos teillä ei nyt tärppää, niin olisiko kuitenkin Viron klinikka vaihtoehto? Senhän voi myydä miehelle lomaristeilynä ;).
Ikäneito❤ En tiedä onko mieskään enää valmis lähtemään esim. Viroon.
Vielä pari vuotta sitten hän jopa ehdotteli mulle asiaa, jos ei täällä Suomessa onnistu, mutta nyt pelkään, että hän on jo lähes luovuttamassa.....
Rahakaan ei ole se juttu, vaikka sitä on todenteolla kulunut rutkasti näissä hoidoissa, mutta se on vaan "todellisuus", että ihminen ei lisäänny ikuisesti.
Nyt näyttää niin siltä, että on tehty kaikki mahdollinen, eikä tulosta tule.....
Mies on ollut mukana täydestä sydämestä tämän kaiken ajan.
Inssejä on takana jotain about 25++ sekä yksi IVF. Normistihan inssejä tehdään 3 yritystä ja sitten peliin järeemmät keinot, IVF....
Meillä on Klinikka (Dextra) joustanut aivan super ihanasti ja yrittänyt auttaa loppuun saakka❤ Normi ikärajatkin ylitettiin parilla vuodella....tietty maksava asiakas on ykkönen, mutta se, että ihan sydämestään ovat toivoneet meille onnistumista.
Tähtitaivas☆
Ihanaa, että täällä selvästi kaikki ymmärtävät jokaisen yrittämisen vakavuuden❤
Tällä palstalla on ollut tosi paljon kannustusta ja tsemppiä, iästä huolimatta❤ En ole aiemmin kokenut vastaavaa.
Toiselta palstalla sain pakit, kun joku "asiantuntija" väitti, ettei nssejä tehdä hoidoissa koskaan enempää, kuin esim. kolme....väitti, että sellainen puhe olisi Klinikan mustamaalaamista.....väitti, etten puhu totta.
Sitten mut heitettiin siltä palstalta ulos, jotten koskaan enää saa kirjoittaa mitään😭
Minusta kaikki saavat yrittää lasta iästä huolimatta, niin paljon ja pitkään, kuin toivovat, eikä kukaan muu voi tulla väittämään, että oma asia olisi väärin.
Jokaiselle hoidot Klinikoilla on räätälöity yksilöllisesti, joten tilanteet voi vaihdella todella paljon......
Tähtitaivas☆
Kultakalalle onnea plussasta ❤️
Meillä vauvarokko, todella raju sellainen selätetty vihdoinkin. Ihan tietoisesti olen nyt ottanut etäisyyttä vähän kaikkeen nettimaailmaan...ja no, aika on mennyt miehen kanssa kyöhnätessä 🥰 En tiedä mikä rakkauskärpänen on puraissut, mutta jo nuorisokin tuumaili että ollaan ällöttävän imeliä 😂, ei ne jaksa meitä kauaa katsella.
Joku klikki, tai lukko tai mikä lie on taas auennut. Vaikkei mitään ongelmia tai riitoja ole ollutkaan niin huomaa itsekin muutoksen. Ehkä tähän vaikuttaa että puoliso vaihtoi urakkaporukkaa, nyt työpäivät on suht normaaleja ja jaksaakin eritavalla, tai sitten vaan tähdet on jälleen kohdillaan. Oli miten oli, niin just nyt kaikki palikat on kohdillaan 🤗
Itsehän tässä vähäunisen viikon aikana olen alkanut haaveilemaan opinnoista. En tiedä, hullu haave olisi lähteä opiskelemaan ensihoitajaksi, joko perustason tai sitten hoitotason joka vaatisikin amk-opinnot. Vaan katsellaan nyt 🧐
Kp 7, ovista odottelen kp 11 jos edellisen kierron mukaan mennään. En tiedä alanko edes tikuttelemaan, saanut taas sen hullun yrittämisenkin käännettyä taka-alalle ajatuksissa, luotetaan edelleen että raskaus alkaa sitten kun sen aika on, jos niin on tarkoitettu.
Rakkaudentäyteistä uutta viikkoa jokaiselle ja tsemppiä piinapäiviin. Tähti, toivon niin koko sydämestäni että teillä siellä olisi pienokainen kasvamassa ❤️
Äitykkä-77, voi että....onneksi vauvarokko on selätetty😀 Toivon teille isoa plussa tuulta tähän kkertoon!❤👍🎶🎶🎶
Olet niin ihanan jalat maassa ja tuntuu, että ollaan linjoja pitkin läheisiä..❤
Kiitos toivotuksista ja todellakin sitä plussaa toivoisi.
Me eletään nyt kuitenkin yllättäin sellaista aikaa, että minulle hyvin läheinen ihminen menee ihan kohta rajan taakse saattohoidossa ja elämä on nyt viimemetreillä.
Olem sinut asian kanssa, mutta suruni on valtavan suuri😪😭😪
Tähtitaivas☆
Heippa kaikille! Oon seuraillut taas hetken taustalta ketjua, ja täällähän on tullut jo useampi plussa 😍 Onnea hirmusti plussanneille! ❤️
Tähti, sulle hirmusti tsemppejä piinailuun ja toivon niin kovasti, että teidän matkaanne on pienokainen tarttunut ❤️
Muillekin kovasti plussatuulia!!
Omaa napaa...Eka kierto oli ja meni, kaks negaa tein kuvitellujen raskausoireiden ja myöhästyneiden menkkojen takia. Harmitti, koska oon tosi innoissaan tästä, mutta pettymys ei nyt ollut vielä kauhean suuri, kun tietää, että ihan normaalia, ettei ekoista kierroista välttämättä raskaudu. Nyt menossa yk 2, kp 17, dpo 6 eli nyt vaan taas ootellaan. Miten sitä malttaa oottaa...😅
Tähdelle voimia surun käsittelyyn ❤️
Kohtalon ivaa, todella selvät ovulaatio oireet päällä 😥 Ja mies halus laittaa jäihin koko projektin 😔 Syynä tää mun sairastelu. Mitään tietoa ei oo kauanko tää vaiva kestää😥Huomenna taas lääkäriin, hakemaan lisää saikkua 😔 En pysty harrastamaan mun hevosharrastustakaan, joten mieli on todella maassa 😥
Siirryn tästä nyt takavasemmalle 😥
Mukavaa uutta viikkoa muille 👍
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Neiti kesäheinä, toivottavasti ikävä vaiva hellittää pian. Paranemista 🧡
Tähdelle pidän peukkuja täällä 🧡🙏👍
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! 🧡👍😊
Täällä dpo8 eikä oikein mitään sanottavaa. Toinen tissi oli kipeä jo aika pian oviksen jälkeen ja toinen tuli tosi araksi eilen. Tulkitsin tämän johtuvan keltarauhasen alkavasta surkastumisesta ja hormonitason romahtamisesta, joka voi tuntua rinnoissa. Menkkajomoja ei ole tässä kierrossa juuri ollut, kun aiemmissa niitä on ollut vaihtelevasti ja melko voimakkaina jo tähän mennessä. Mut oon saanut huomata, että joka kierrossa on jotain "uutta" oiretta ja tuntemusta, eikä mikään tarkoita muuta kuin menkkoja 🙄 Odotukset siis hyvin matalalla edelleen. Pessimisti ei pety (pettyy kuitenkin..) ja silleen 😕
Tsemppiä teille muille piinailuun 😊👍🌞
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Helou, kirjottelin tänne viimeksi kuukausia sitten. Sen jälkeen olen vaihtelevasti lueskellut taustalla. Nyt erityisesti enemmän kun jännitän Tähden puolesta 😍 toivon niin kovasti hänelle plussaa.
Itellä menossa 6yrityskierto ja tässä puolen vuoden aikana olen kokenut lähes joka kuukausi ”raskaus oireita” oviksen ja menkkojen välisenä aikana. Toivominen on itelle yllättävänkin raskasta,en olisi osannut kuvitellakkaan että tämä olisi henkisesti näin vaikeaa. Joka paikassa näkyy vauvamahoja ja taistelen kovasti etten heitä kirvestä kaivoon. Fiilikset vaihtuu ”nyt varmasti plussa tulee” sellaiseen ”en tuu ikinä raskaaksi” fiilikseen. Jotenki liiasta miettimisestä täytyisi päästä 🙈 onko vinkkejä?
n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20
Suru-uutiset tuli😭😪😭😪 hautajaiset edesssä. Kiitos kaikille tsempeistä❤💖❤
Tänään edelleen hailura, väriä ei vaan oikein näy, mutta viiva näkyy....(taitaa jäädä kemialliseksi).....
Dpo 14 ja 13
Tähtitaivas☆
Onnea plussista ja suuret tsempit Tähdelle ♥️
Mennääkin Äitykän kanssa aika samoissa kiertopäivissä tällä kertaa, mulla kp9 nyt ja ovista oottelen viimeistää viikonlopulle 🙂 Tässä kierrossa nyt tarkemmin noita aamulämpöjä seurannut ja nekin on hieman viime kiertoa korkeammalla. Saas nähä tuleeko millainen lämpödippi ennen ovista 🤔
N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20
En tiedä miksi en saa taaskaan puhelimella lähetettyä viestiä. Jatkuvasti sama ongelma..
Tähti, otan osaa, voimia suruun <3
Toivon silti täällä, että roskishaamu vahvistuisi oikeaksi viivaksi <3
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Chard❤ Kiitos lohduttavista sanoista❤
Ehdin käydä kuolinvuoteella ihan hetkeä ennen....pitää kädestä kiinni, silittää hiuksista ja puhua sekä toki kyynelehtiä....katseet ja molemminpuolinen ymmärrys...hetki oli kuitenkin kaunis ja lämmin, lohduttavakin.....Suuri suru jäi😪❤
.
Aiheeseen, että nyt näkyi rusehtavaa vuotoa pari tippaa....se taisi olla tässä🤒(?)....menkat on alkamassa....ei taida toista vauvaa meille siunaantua, vaikka kaikki mahdollisen sen eteen on tehty... maailmankaikkeus päättää...
Sanoin miehelle, että en pysty silti antamaan vielä periksi, kun kierto toimii ilman lääkitystä....haluan yrittää niin kauan, kun voin...mutta todennäköisyys ilman Klinikkaa on kyllä nolla jo miehen autoimmuuninkin takia😪
Ihana kiitos kaikille täällä myötäelämisestä❤ Sekä valtavasti positiivista myötätuulta❤ Onneksi te olette täällä❤
Tähtitaivas☆
Kovasti voimia suruun, Tähti </3 ikävä on aina suunnaton, vaikka lähtö olisi ollut tiedossa pitkäänkin, ei se odotettavuus surua poista. Pidetään vielä viivalle peukkuja.
Tsirbulainen, itse ajattelin tietoisesti jo ennen yrittämistä sitä, että minun pitää keksiä yritysaikaan jotain muuta ajateltavaa kuin vauvaprojekti, tai kaikki elämä alkaa pyöriä sen ympärillä. Päädyttiin sitten miehen kanssa hankkimaan kotiin pitkään haaveilemamme lemmikki, niin mielenkiintoa meni paljon siihen eikä vaan raskauden miettimiseen. Onko itselläsi jotain harrastusta/muuta projektia, mitä olet halunnut aloittaa?
Kiitos kaikille oikein paljon tsempeistä ja onnitteluista, tällä palstalla on niin ihana ja kannustava henki kaikkia kohtaan!
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Voimia suruun Tähti❤️Ja hemmetin rusehtava vuoto! Pysy poissa!!! Noin. Josko auttaisi.
Mullahan on ollut koko vauvahaaveilu jäissä ja voimat menneet selviytymiseen. Mutta tänään kuopuksen aamupäiväuniaikaan harrastettu hellyys toi mieleen, että taitaa ovis olla ovella...en ole siis laskeskellut enkä tikutellut enkä tunnustellut oloja. Nyt kuitenkin laskin, että on kp13 ja kahdessa edellisessä ollut oviplussa kp14. Että saattaahan se tämäkin kierto yrityskierroksi sittenkin laskeutua jos vaikka vielä nyt alkuviikolla olisi haluja peittoja heilutella. Vaikka ajattelin vielä viikko sitten, että ohi menee tämä heinäkuu näiltä osin.
Onnittelut Kultakala 😊
Kovasti voimia Tähti ja Neiti kesäheinä ❤️ Toivotaan että Tähden viivat vahvistuisivat vielä!
Onhan se tämä yritys jännää aikaa ja näin lomalla on liikaakin aikaa tunnustella omia oloja..minullakin ovis loppu viikolla ja sitten taas kaksi viikkoa piinailua 😀...oma arki on kyllä normaalisti aika kiireistä..on työt, lasten harrastukset ja omat harrastukset yms. Silloin menee varmasti tuo ”piinailuvaihe” nopeammin. Itselleni parasta pään nollausta on nuo omat liikunta harrastukset. Lenkkeilen, pyöräilen ja käyn muutamassa jumpparyhmässä. Lisäksi meillä on aika iso piha (maalla asutaan) ja tässä hommia riittää..tykkään piha/puutarha töitä tehdä, joten sekin on minulle sitä ”omaa aikaa”..ja lemmikkejä myös löytyy 😊
Ainakin tässä vaiheessa vielä ollaan aika rennosti tähän yritykseen pystytty asennoitumaan...yritetään mahdollisimman pitkälti olla tulee jos on tullakseen asenteella. Toki tietysti toivoisi, että vaikka edes noin vuoden sisällä onnistuminen tulisi niin kuin edellis kerroilla tuli. Ja jos ei onnistuta, niin onneksi on jo kuitenkin nuo kaksi ihanaa lasta saatu ❤️
Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20
Ihana kiitos Kultakala!💖
Tähtitaivas☆