Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4181/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunlilja9, hienoa että tallettelut onnistui hyvin! Minusta kuulostaa siltä että tuo vaaleanpunainen tiputteluvuoto voisi olla kiinnittymisestä johtuvaa? Toivon että plussa tulisi muutaman päivän päästä teille 😊

4182/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle kovasti tsemppihalauksia ❤️ Olisin niin toivonut teille plussaa

Omassa olossa ei mitään uutta, kp 10 ja ovislimat vaan lisääntyy. Tikkuja ei nyt käytössä, mennään fiilisten mukaan. Ja kohta taas uusi terokuurikin käynnistyy.

Hetkellinen ärsytys tuli eilen kun ostin Puhdistamon iltamagnesiumia... Minulla vaivaa levottomat jalat todella usein ja unetkin olleet taas mitä sattuu, niin ajattelin napata kaksi kärpästä yhdellä iskulla. No kotona purkin avattua aloin vasta tutkimaan paremmin ja nuohan sisältävät kärsimyskukkauutetta jota ei suositella raskausaikana, joten empä niitä nyt uskalla ottaa ollenkaan... Saa mies rouskia menemään.

No ajattelin käydä apteekista hakemassa jo pidemmän aikaa käyttämäni magnesiumvalmisteen jossa mukana myös b-vitamiinit... Kävimpä lukemaan sitäkin ja siinä onkin siis myös foolihappoa js sitä on myös inocapseissa. Ja eikun etsimään turvallisen käytön rajaa, joka onneksi vielä itsellä pysyy rajoissa.

Jotenkin havahdutti taas miettimään, että kuinka helposti saisi kaiken menemään överiksi jos purkkia ja purnukkaa toisensa perään ottaisi käyttöön tutkimatta mitä ja miten paljon mitäkin saa. No itsellä vain nuo magnesiumit ja inocapsit käytössä, joten nyt ainakin olen perillä niiden yhteisistä ainesmääristä.

Tilasin sitten kiukuspäissäni muutaman vyyhdin kipuapusilkkivillaa, neulon unisukat jos ne auttaisi jalkoihin 😊

Aurinkoista keskiviikkoa ☀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4183/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään dpo 9/10? Pakkohan se oli tehdä testi pois kaapista lojumasta. Niin nega, kuin olla voi. Jotenkin arvelinkin. Testin herkkyydestä ei hajua, kun päällikotelo on jo ajat sitten hukattu. Apteekin testi kuitenkin. No yksi ilon aihe kuitenkin, kun kierto on normalisoitumassa, eikä menkoista oirettakaan. Viime kierrossa vähän pelästyi, kun menkat alkoi 5 pvä etuajassa. Itsellä kun on ollut suht säännöllinen tähän asti. Kohtalon ivaa jos nyt alkaa temppuilla.

Vauvakuumeesta oli täällä puhetta. Itselläni on ollut nyt tosi vahva kuume, vaikka lapsia ennestään onkin. Johtunee osittain iästä (37v.) ja pelosta takaraivossa, että ollaan jo myöhässä. Ja vaikka lapsia on jo useampi, ei kaikki aina ole mennyt helposti. Toista ja kolmatta yritettiin kaikin keinoin yli vuosi. Toisen kohdalla oltiin jo menossa tutkimuksiin, kun plussa vihdoin tuli. Yllättäen kaksi viimeisintä lasta ovat tulleet itse määräämäänsä aikaan, ehkäisyn läpi! Toinen kierukka kädessään, toinen minipillereitä syödessäni. Ihmeellistä on tämä lasten hankinta ja näiden kokemusteni perusteella tuntuu joskus, että omat suunnitelmat ei paljon biologiassa paina. Mutta jospa vielä yhden ehtisin.. kun/jos hän on valmis saapumaan..

4184/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 minä ostin viime viikolla myös tuota Puhdistamon iltamangnesiumia… Ja olen siihen tosi tyytyväinen ollut, auttaa oikeasti. Noh pitää varmaan antaa miehen kanssa popsia loput :( Ärsyttävää...

Minulla on nyt käytössä foolihappolisä, monivitamiini, vehnänalkioöljy ja macaa syön päivittäin. Välillä haluaisi ottaa kaikenlaisia ravinteita tukemaan mahdollista hedelmöitystä, mutta juuri tuo vaara, että popsii jotakin ihan liikaa.

Toivottavasti unisukat auttaa. Painopeitosta olen kuullut jonkun saavan apua levottomiin jalkoihin ja kokeile mangnesium jalkakylpyä. Puhdistamolla on myös hyvä se tripla-mangnesium.

4185/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleena, pahoittelut negasta 🥺 mutta vielä on aikaista, niin sinulla kuin minullakin 👍

Tosin omat fiilikset on niin romukopan pohjalla kun olla voi 😥 miten voi olla mahdollista että keltarauhanen joka on saanut rauhassa toimittaa virkaansa tähänkin asti, alkaa juuri nyt tehdä ihan hirveitä oireita luteaalivaiheessa? En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko aiemman avioliittoni aikana (alle 15v) enkä nykyisessä suhteessa, mentiin vaan keskeytetyllä ennen yrityksen aloittamista. Eli kroppa on saanut toimia miten parhaaksi näkee koko ajan. Nyt on joka yrityskierrossa ollut ihan hirveät tissioireet ja aina erilaiset. Esim tässä kierrossa kolmatta päivää särkee rintoja niin kovasti, että kun ottaa liivit pois niin taju meinaa lähteä. Viime kierrossa olivat nännit kosketusarat oviksesta menkkoihin jne. On niin voimakkaat oireet että olisin kyllä laittanut nämä merkille myös ilman vauvan yritystä jos tälläistä olisi ollut aiemmin 🤔

Ihmismieli on voimakas, ei voi muuta sanoa.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4186/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi suomenvetoihin kun aloin nukkumaan villasukat tai muut lämpöiset sukat jalassa. Nukun joka yö pörrösukat jalassa, no en helteillä mutta muuten 😊

Oon todella turhautunut tähän vaivaan, kaikki päivät menee kotona odottaen parempaa huomista 😔 Kahden viikon päästä uusi aika lääkäriin, toivon että vaiva helpottas ennen sitä. Tuskin tästä kierrosta tulee plussaa, mutta kaikki on mahdollista.. Nyt on useampana päivänä nipistellyt alavatsaa, ilmeisesti ovuloin, viime kierrossa en ollut todellakaan varma.

Chard, Oonanen ja Heleena samat fiilikset täällä tuon iän suhteen, ollaan aika samanikäisiä kaikki 😊. Minäkin täytän ihan kohta 38 ja pelkään että aika loppuu kesken 🤔 En tiedä milloin äitini vaihdevuodet alkoi mutta luulen ettei ihan kovin aikaisin 🤔 Ja vaikka minulla onkin jo useampi lapsi niin silti sitä yhtä vauvaa vielä kaipaa ❤️Yksi syy tähän varmaan se että esikoinen muuttaa syksyllä muualle opiskelemaan 😥

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4187/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kommentointi reissun päältä: Tähti, pidin niin peukkuja teille ja oon todella pahoillani menkkojen alkamisesta. Kovasti voimia sinne, myös läheisen tilanteesta johtuen. 😢❤❤

Ja teille, jotka tiputtelette ennen menkkoja: kannattaa käydä gynellä! Mulle Felicitaksen lääkäri sanoi, että tiputtelu kertoo häiriöstä. Terveyskeskuksen lääkäri oli aiemmin väittänyt normaaliksi. Tiputtelun syy kannattaa selvittää, voi olla matala progesteroni, kilpirauhasen epätasapaino, raudan puutettakin kai?

Itse tiputtelen nyt kokoajan, en usko raskauteen yhtään. Dpo9.

Tsemppiä ja voimia kaikille! ☀️❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4188/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Gynellä ja kerroin tuosta tuhruttelusta, sanoi, että se voi kertoa häiriöstä tai sitten ei. Mutta tosiaan on lähete tarkempiin kunnon tutkimuksiin syksylle. Kilpirauhanen ja rauta-arvot on kunnossa, tuota progesteronia epäilen itse. Tuhruttelen 7-2pv ennen menkkoja ja muutaman päivä on vissiin vielä ihan normaalia.

Minulla myös dpo8-9 ja tänään tuli erittäin niukkaa vaaleanpunaista vuotoa ja sama fiilis tuli heti, että en usko raskauteen. En meinaa tehdä herkkää testiä vaan odottelen menkkoja, pessimisti ei pety. Tosin yritän pitää yllä positiivista mieltä vaikka välttämättä siltä ei kuulosta :)

Chard minulla myös noita kiertoja, että tissit ovat niin kipeitä ovulaatiosta menkkoihin ja toisissa kierroissa ei sitten mitään tuntemuksia. Aluksi olin kovin toiveikas tuosta tissikivusta, että olisi raskauden merkki. Nyt on kanssa vähän arat. Mutta nyt tuntuu, että sekin on vain merkki menkkojen alkamisesta.

4189/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole ollut mitään hormonaalista käytössä nuorimman syntymän jälkeen (3v.) Silti nyt vasta ruvennut luteaalissa olemaan kaikenlaisia oireita, joka kierrossa erilaiset tietenkin.. Tässä kierrossa ei taas ole oikein mitään oireita, on tämä hämmentävää.. naamakaan ei kuki? viime kierrossa piti riisua liivit heti kotiovesta sisään astuessa ja naama oli kuin petolinnut päivällinen. Mitähän tuokin kertoo? Kiva että meitä on useampi samassa (ikä)veneessä, tsempataan toisiamme! 😊

4190/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petolinnun päivällinen 😁

Täällä oppii kyllä niin hienoja sanontoja, kuten panofestit esimerkiksi 😅

Mietin että jos ens kierrossa jättäis kaikki tikut ostamatta 🤔 en usko että pystyn täysin heittämään asian taka-alalle mutta jos se vähän helpottaisi. Varsinkin kun kierron on määrä alkaa ensimmäisenä virallisena kesälomapäivänä ja säännöllisellä kierrolla menkat sijoittuvat sitten taas loman loppuun tai töihin palaamisen yhteyteen.

Ainakin yritän kovasti nauttia lomasta ilman ylimääräistä tikutus- ja panofestistressiä 😅😁

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4191/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Petolinnun päivällinen 😁

Täällä oppii kyllä niin hienoja sanontoja, kuten panofestit esimerkiksi 😅

Mietin että jos ens kierrossa jättäis kaikki tikut ostamatta 🤔 en usko että pystyn täysin heittämään asian taka-alalle mutta jos se vähän helpottaisi. Varsinkin kun kierron on määrä alkaa ensimmäisenä virallisena kesälomapäivänä ja säännöllisellä kierrolla menkat sijoittuvat sitten taas loman loppuun tai töihin palaamisen yhteyteen.

Ainakin yritän kovasti nauttia lomasta ilman ylimääräistä tikutus- ja panofestistressiä 😅😁

Tää kierto eka kun ei ole ollut "panofestit" joten saa nähdä miten käy. Eihän sitä oikeasti välttämättä tarvi kun se yksi oikea hetki jos raskaus on alkaakseen 😊👍

4192/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Tähti, olen pahoillani 😭.

Mulla tuli progesteroniveriarvon tulos nyt. 55,5. Ilmeisesti ihan normaali eli ovulaatio on tapahtunut, (halusivat varmistaa sen). Nyt siis dpo 7 eli raskaana ei varmaan olla, olisi tuo arvo varmaan jo korkeampi sitten?

4193/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunlilja9: Seuraapa tilannetta. Voi hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa jos loppuu. Esikoisen kanssa minulla tuli niukkaa vuotoa raskauden alussa ja siksi teinkin testin kun oli niin kummalliset menkat. Silloin en seurannut kiertoani, joten en tiedä missä dpo:ssa mentiin.

Tässä kierrossa meillä on ollut miehen lomasta johtuen epätavallisen paljon seksiä. Ja seurauksena pissatulehdus. Luulisi jo tässä iässä tietävän paremmin XD.

Oletin tuntemusten perusteella, että ovis olisi ollut toissapäivänä kp 16, mutta lämmöt ovat siitä lähtien hiipineet ylöspäin 0,1 astetta kerrallaan, eli ovulaatio olisi lämpöjen mukaan vasta edessä. Limoista en osaa sanoa mitään, kun siemenneste on ihan samannäköistä ulos valuessaan, ja sitähän on tässä kierrossa riittänyt :D. Turhauttaa, kun olen yleensä tiennyt täsmälleen missä mennään. Tosiaan nyt on 2. kierto keskenmenon jälkeen ja inocapsit käytössä, joten voi johtua kummasta tahansa. Tai vaikka molemmista.

Tänäänkin olisi tallettelua luvassa, mutta tuo pissatulehdus vähän droppaa tunnelmaa XD.

Plussatuulia kaikille <3

4194/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tuosta levottomista jaloista. Huomaan itselläni sen, että jos olen syönyt enemmän sokeria varsinkin ilta-aikaan niin levottomat jalat vaivaavat.

4195/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Kirjoittelut tässä kierrosta jääneet kun on ollut muita kiireitä. Pahoittelut Tähti! 😢 Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

Täällä kp 25/25 ja vasta dpo 10.. ovulaatio tuli vasta kp 15 ja pelkään että tässä kierrossa jää luteaalivaihe liian lyhyeksi.. Kierto ollut täysin oireeton ja kuukautisia ei vielä näy eikä kuulu, yleensä tiputtelee edellisenä iltana hieman. Nyt on vielä liian aikaista testata, mutta niin toivon ettei menkat ala ja nyt olis tärpännyt. Huomisen vielä jännitän ja ylihuomenna dpo 12 testaan jos ei menkat ole alkaneet.

Olin ihan varma ettei tässä kierrossa tule plussaa mutta nyt on herännyt pieni toivo, josko sittenkin. ❤️

♥️♥️♥️

4196/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä aikaisempaan kirjoitukseen että kierto on siis yleensä 24-25 päivää. Yleensä 24 iltana jo tiputtelee ja kp 25 alkaa tiputtelu usein jo näin iltapäivästä/alkuillasta. Nyt ei ainakaan vielä tiputtele. 😬

♥️♥️♥️

4197/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdelle hurjasti voimia!

Tänään jo kp42 tai jotain sinnepäin. Varasin itselleni lääkäriajan, kun epäilin jo jotain tulehdusta tms. Lääkärireissu vaihtui hyvin kummallisiin fiiliksiin, kun väittivät, että mä olisinkin raskaana. En vaan millään usko, että olisin. Kai mun pitää huomenna tehdä testi kotosalla ja, ehkä sitten vasta alan uskoa. Mutta tosiaan tänne asti sai odottaa, että positiivista näytti testi. Ja tuntemuksia eipä juuri ole. Paitsi että vessassa saa ravata. Hyvin epäuskoisissa fiiliksissä mennään täällä..

4198/6611 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille.

Halauksia tähdelle💕 voin vaan kuvitella tunteen.

Ja ihanaa Haaveissa21🙂 kerro sitten mitä testi näyttää.

Eilen multa otettiin kierukka pois😬 jännittää ja pelottaa kuinka tässä sitten oikein käy. Viimeksi raskaustuminen kävi niin helposti ja nopeasti, ensimmäisellä tärppäs. Mutta olisko nyt edes lähellekään sama?

Mullakin samoja ajatuksia kuin parilla muullakin täällä.. ikää on jo, täytän 37. Mutta haluaisin täyttää mieheni toiveen ja saada hänen kanssaan yhteisen lapsen.

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4199/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen kirjoitti:

Moi kaikille.

Halauksia tähdelle💕 voin vaan kuvitella tunteen.

Ja ihanaa Haaveissa21🙂 kerro sitten mitä testi näyttää.

Eilen multa otettiin kierukka pois😬 jännittää ja pelottaa kuinka tässä sitten oikein käy. Viimeksi raskaustuminen kävi niin helposti ja nopeasti, ensimmäisellä tärppäs. Mutta olisko nyt edes lähellekään sama?

Mullakin samoja ajatuksia kuin parilla muullakin täällä.. ikää on jo, täytän 37. Mutta haluaisin täyttää mieheni toiveen ja saada hänen kanssaan yhteisen lapsen.

Onnea Haaveissa21 ❤️

Mikä kierukka sinulla oli Pauluskainen? Minulta poistettiin huhtikuun alussa Mirena ja vielä ei ole tärpännyt. Aiemminkin ollut Mirena, silloin ollut nuorempi, plussa tuli muistaakseni n. puolessa vuodessa. Nyt kierrot palautui hyvin ja menkat alkoi poiston jälkeen samassa kuussa,viimeisin kierto oli normaalisti 28 päivää 😊 Tsemppiä ja plussatuulia ❤️

4200/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se testi positiivista näytti. ❤️ Nyt mä uskon.

Plussatuulia ja kaikkea hyvää teille!

Mä siirryn toisaalle.