Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4121/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Mahtavaa ❤️..nyt toivotaan että viivat vahvistuu 😊

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4122/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Toffi👍

Tähdelle peukut pystyssä👍

Täällä mieli maassa 😥 Ovulaatio tekee tuloaan ja ei taida tästäkään kierrosta tulla mitään 😔 Kipulääkkeitä menee edelleen ja en taida kuntoutua siihen mennessä tarpeeksi että voitas yrittää 😥

Mukavaa viikonloppua muille ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4123/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Haluaisin kysellä teidän kokemuksia ovulaatiosta. Mulla oli e-pillerien jälkeen hyvin epäsäännöllinen kierto ja niukka Vuoto ja sit menkat jäikin pois varmaan stressi vaikutti myös. Kävin gynellä kaikki muuten ok mutta ovulaatio häiriöitä. Sain terolutit joilla kuukautiset käynnistykin. Niiden jälkeen on tullut jo kahdet kuukautiset normaalisti ja myös ovulaatio mielestäni, ainakin ovulaatio tikkuun saatu positiivinen tulos. Mutta ovulaatio on tapahtunut noin viikko ennen kuukautisia. Oireita on ollut arat rinnat ja mahassa outoja tuntemuksia. Pientä limaisuutta. Vai onkohan tää vaan ollut pms oireita. Olen vaan ollut innoissani kun olen saanut säännölliset kuukautiset ja ovulaatio tikkuun plussan 2 kertaa. Enään en terolutteja oo syönyt ja kuukautiset on tulleet sen jälkeen normaalisti 2 kertaa. Kierron pituus 28.

4124/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Neiti Kesäheinä ja ÄitiKoo!

Tähdelle toivon viivojen vahvistumista!

Vaavihaave: Antoiko ovistesti siis tuloksen, et ovis on viikko ennen menkkoja? Mulla nuo kaikki kuvailemasi on selkeitä pms-oireita. Toivotaan, että pian vauvahaaveista tulee totta!

4125/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Kesäheinä, kovasti tsemppiä!❤ Toivottavasti kipulääkkeet auttavat, että vaiva paranee.

Toivon, että pääsisitte hyödyntämään oviksen👍🎶🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4126/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille tästä valtavan ihanasta kannustuksesta, sekä tsempistä!❤❤❤

En tiedä saadaanko ilouutisia, joita niin toivotaan....mutta saatiin suru-uutisia, sillä läheinen ihminen on siirtymässä rajan toiselle puolelle saattohoidossa. Onneksi on pitkä ja hyvä elämä takana, mutta silti tämä suru on suuri😪

Kaikkea hyvää kaikille ja paljon positiivista kaikessa sen laajuudessa!❤🤗

Tähtitaivas☆

4127/6611 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn keskusteluun. Meneillään yk2 ja eilen ihan selkeä ovis. Nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan. :)

4128/6611 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Toffi ja Tähti ❤️😘

4129/6611 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki.

Me ollaan uusioperhe ja nyt olis sitten vihdoin vauvan aika...

Mulla on entuudestaan jo 10-v poika, miehellä ei lapsia. Mä olenkin jo 36 ja mieheni vasta 23.

Olemme puhuneet jo muutaman vuoden että haluamme yhteisen lapsen, kunhan hän on saanut koulun loppuun ja töitä.. nyt nämä asiat olisi plakkarissa😊 ihana kuulla kuinka hän on innoissaan asiasta ja täysin varma että se onnistuu. Mäkin olen innoissaan mutta en varma että onnistuu, ainakaan kovin nopeaa. Olen puhunut hänelle että ei ole sama asia kuin parikymppisenä. Ja että alkais olee jo vähän kiire😬

Hormonikierukka minulla on ollut jo vuodesta 2010 (vaihdettu siis välissä uusi). Nyt pitäisi varata aika poistoon.

Aikaisempi raskaus alkoi ensimmäisellä yrityksellä ja minä ja siskoni ollaan kyllä aika sikiävää sorttia joten mä sydämeni pohjasta toivon että meillä on onnea ja raskaus alkaa suht nopeaa poiston jälkeen. Ja että se myös kestää 9kk ja saadaan yhteinen terve lapsi❤️

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4130/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa.. Kp39 koitti tänään, jos en oo aivan seonnut laskuissa. Täysin puhdas nega. Kyllä kai pitäs testissä näkyä, jos toisin olis. Ei oo ollu muutamaan päivään enää mitään tunteita kropassa. Eikä kyllä koskaan oo ollu näin pitkää kiertoa. Kai sitä pitää kohta tutkimuksiin marssia, että miksi oli kivut, mutta ei vuotoa. Huoh. Alkais vaan uusi kierto niin pääsis yrittämään.

Jospa tällä palstalla alkaa muilla plussia pian näkymään!

4131/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille 😊

Tsemppiä Haaveissa21❤️

4132/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Tervetuloa uusille 😊

Tsemppiä Haaveissa21❤️

Kiitos. ❤️

4133/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! 😊

Tähdelle toiveita viivan vahvistumisesta!! Ja Portland, miten ihanaa että noin nopsaan saa ensikäyntiajan! Varmasti sellanen paino putoaa harteilta kun tietää että aika on tulossa ja voi nyt ottaa hetken rennosti kun tietää että apua on tulossa pian.

Talletteluista sen verran, että me jossain vaiheessa sovittiin että koitetaan joka toinen päivä -tahtia pitää yllä tai useamminkin jos siltä tuntuu. Lapsettomuuslääkärikin sanoi että kun siittiömäärä on niin suuri, ei haittaa vaikka joka päivä tallettelisi, laadun ei pitäisi siitä kärsiä. Nyt just eilen oli taukopäivä kun mies poissa, täytyy toivoa että tänään vielä simpat ehtii perille! Toistaiseksi ei ole tullut kisaväsymystä panofesteistä (huikea termi😂) kun kuitenkin seksielämä pysynyt spontaanina ja rentona, eikä niin että huhuilen makkarista käskyjä tulla paikalle hoitamaan hommat 😅 molemmat vaan mielessään tietää että nyt on se aika kun kannattaa pitää tallettelutahti tiiviimpänä, mutta ei niin että siitä tulisi pakkopullaa.

Täällä neljäs letrozolkierto, kp18 ja tänään tuli positiivinen ovistesti digillä, testiviiva niin tumma ettei kontrolliviivaan jäänyt melkein mitään väriä. Sen mukaiset oli eilen oireetkin. Aivan yllättäen alkoi pahoinvointi ja juoksin oksentamaan, ja sitten alkoi kovat kivut oikealla alavatsalla. Kipu jatkuu edelleen, eli varmaan vielä folli puhkeamaton mutta olisko vaan tosi isoksi kasvanut kun jo kp18. Viime kierrossakin ovis kp19. Nyt vaan vielä tallettelut ja sitten piinailemaan. Luomusti kun en ovuloi niin lääkeavusteisesti näyttää ovisoireet pahenevan kierto kierrolta!

4134/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen: Samoissa taidetaan mennä :).

Minulla kp 15 ja ovista pukkaa. Ainakin himot on sitä luokkaa XD. Viime kierrossa ovis oli kp 16. Tässä kierrossa ei tuhruttelua ollut kuin muutamana päivänä menkkojen jälkeen, joten on voinut rennommin puuhastella sänkykamarin puolella. Lapsikin on ollut tänä viikonloppuna isänsä luona, joten säätämistä on vähemmän. Meilläkään ei ole miestä tarvinnut sen kummemmin houkutella lemmentöihin, kunhan ollaan edes samassa kaupungissa. Tässä kierrossa on inkiväärivesi käytössä, joten jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tästä tulee plussakierto.

Mitähän Tähdelle kuuluu? Onko viiva vahvistunut?

4135/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Olen seurannut teidän kuulumisia tässä säännöllisesti, vaikka en itse olekaan ehtinyt kirjoittelemaan kuin ne onnettomat pari kertaa. Tsemppiä piinailijoille, onnea iloihin ja tsemppiä vastoinkäymisiin.

Itse odottelin viime viestissäni kuukautisia alkaviksi, tein toiveikkaasti pari raskaustestiäkin viikon erolla toisistaan, mutta ne näyttivät tukevasti negatiivista. Pari viikkoa sitten aloin oireilla menkkoja, rintani kipeytyivät kauheasti ja tuttua juilintaa ilmeistyi alavatsaan, mutta ei, ei vuotoa, ei sitten pisaraakaan! Päädyin sitten varaamaan gynelle ajan heinäkuun puoleenväliin, kun itseä alkoi oireilu sen verran huolestuttamaan, kun testitkin olivat kuitenkin negatiivisia.

Sitten tämän viikon puolessavälissä olin kauppareissulla poikkeuksellisesti yksin (yleensä käydään miehen kanssa yhdessä) ja sain jostain päähänpiston ostaa vielä yhden testin, ajattelin ettei gyne ota minua kuitenkaan tosissaan jos en ole testaillut raskauden mahdollisuutta ensin, niin voisin ainakin poissulkea raskauden mahdollisuuden. En miehellekään tästä kertonut, kun toinen on ollut niin kauhean toiveikas aina testiä tehdessäni, niin ajattelin etten herättele hänellä turhia toiveita, vaan teen testin kaikessa hiljaisuudessa.

Tein testin 30.6 aamulla, ja siihen alkoikin ihan saman tien piirtyä kaksi viivaa..! Olin ihan, että mitäs ihmettä tämä nyt on, eihän tämä ole edes mahdollista????

Tukevat paksut viivat siihen kuitenkin tuli ihan saman tien, ja seuraavana aamuna ClearBluen testi näytti raskausviikoiksi 3+.

Varattiin sitten varhaisultra yksityiselle ensi viikon keskiviikoksi, ja heinäkuun gyneaika vaihtuikin sitten ajaksi äitiysneuvolaan. Itsellä on kyllä todella pessimistinen olo tällä hetkellä, olen varma että testit näyttivät valheellista positiivista, tai että kyseessä on tuulimuna.  Minun on todella vaikea uskoa, että ensimmäisestä kierrosta olisi todella tärpännyt onnistuneesti. Sorruin lataamaan itselleni sen Vau.fi sovelluksenkin, ja nyt olen kovasti soimannut itseäni siitä, kun herättelen itsessäni kuitenkin turhia haaveita, ja petyn sitten vaan todella karvaasti. En todellakaan uskalla siirtyä vielä mihinkään odottajien ryhmään.

Mies on tosi positiivinen ja innoissaan ja lohduttelee minua, että kaikki on varmasti hyvin, ja se lämmittää mieltä, mutta ei se tätä omaa epäilystä ole juurikaan hälventänyt.

Ja nyt minulla on huono omatunto että vuodatan tätä tänne, kun toiset vasta odottaa sitä plussaa, ja minä saan plussan ja sitten oikeastaan vain valitan siitä. En vaan oikein tiedä, mihin oikein voisin jutella, yhdelle ystävälle tästä miehen kanssa möläytettiin kun ei vaan osattu pitää tätä itsellämme, mutta tällä henkilöllä raskausasiat eivät ole vielä ajankohtaisia, niin ei ole oikein ketään, jonka kanssa tunnetta jakaa.

Onneksi ultra on kuitenkin jo keskiviikkona, se huojentaa mieltä, että jos siellä nyt vaikka olisikin se tuulimuna, niin saisin tietää asiasta ajoissa enkä vasta sitten 12-13 viikoilla vasta.

Hirmusti plussatuulia kaikille, päivittelen tänne kuulumisia sitten jos vain maltatte kuunnella.

Ps. tämä epäilyvyys plussaa kohtaan tulee ihan ammatin puolesta, jos joku ihmettelee miten olenkin voinut katkeroitua maailmaan jo tässä iässä :D Sitä vaan muistaa työhistoriastaan sen joka ikisen tapauksen, jolloin kaikki ei mennytkään suunnitellusti, vaikka loppujen lopuksi sellaisia tilanteita on oikeasti todella harvassa. Noh, tieto lisää tuskaa, niinhän sitä sanotaan. Onneksi keskiviikko on pian.

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

4136/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kultakala!❤💖❤

ONNEA ONNEA ONNEA👄🎶👄🎶👄

Tähtitaivas☆

4137/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sinunapteekki.fi/products/biosorin-gelee-royale-500mg

https://www.luontaistukku.fi/index.php/gelee-royale-edullinen-hinta?gcl…

Hei, mutta kysymys gelee royalista. Kumpaa tilaisi? Ylemmässä on vaan 500mg mutta myös muita aineita. Alemmassa ei kai muita aineita mutta tabletissa 1000mg.

Kumpi parempi?

4138/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Mitähän Tähdelle kuuluu? Onko viiva vahvistunut?

Ihana Ikäneito❤ Plussa sinulle nyt tähän kiertoon👍👄🎶🎶🎶🎶

Tänään testasin ja edelleen samanlainen "roskishailura". Vielä en silti heitä kirvestä kaivoon, kun annettuun testipäivään on jäljellä kolme vuorokautta. Elättelen toiveita ainakin nuoremman munasolun suhteen (dpo12).

Niin ja kaikille uusille paljon tervetuloa mukaan, sekä rutkasti plussatuulta!❤👍🎶🎶🎶🎶

.

Tähti dpIUI 13 ja 12

Tähtitaivas☆

4139/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Onnea Kultakala!❤💖❤

ONNEA ONNEA ONNEA👄🎶👄🎶👄

Kiitos tosi paljon Tähti! Ihan uskomaton tunne tosiaan, että jos ihan oikeasti olisi ekasta kierrosta onnistuneesti plussannut, mutta vielä en uskalla toivoa isoja. En ole ikinä odottanut viikonlopun päättymistä näin hartaasti XD

Mikä sinulla on muuten tällä hetkellä tilanne, haamua oli näkynyt, milloin testaat uudelleen? Ihan uskomattomat lehmän hermot sinulla, minä jaksoin juuri ja juuri siihen seuraavaan aamun odottaa, ja sekin johtui varmaan siitä, että uskoin sen näyttävän negatiivista.

4140/6611 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehditkin vastata Tähti ennen kuin ehdin kysyä XD Pidetään peukkuja viivalle, että sieltä vahvistuu oikein komeasti!