Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4201/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21 kirjoitti:

Kyllä se testi positiivista näytti. ❤️ Nyt mä uskon.

Plussatuulia ja kaikkea hyvää teille!

Mä siirryn toisaalle.

Ihanaa! ❤️ Tosi paljon onnea!

Meillä alkaa jännäily, kun tosiaan eka ovulaatio sitten maaliskuun pongattu. Toivotaan, että tärppäisi tänneki.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4202/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 26/24-25. Ei tipan tippaa verta, olo oireeton. Mun menkat ei oo ikinä myöhäs. 🙈

♥️♥️♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4203/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC antaa nykyään viivanpaikkoja?🤔🤔

No tulipa surkea kuva..🙈

4204/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Haaveilija21 ❤️

Quinn kuulostaa lupaavalta, milloin meinaat testata? 🙏

4205/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään yksityisellä ultrassa ja sieltähän se syy pois jääneille menkoille löytyi. PCO diagnoosi, terolutit ja letrot lähti ekalla käynnillä matkaan. Nyt sitten odotellaan vuodon alkamista.

En osannut ennen tätä käyntiä yhtään yhdistää terveyshistoriaani tähän "vaivaan", kunnes lääkäri kysyi onko painon kanssa ollut paljon vaikeuksia. Sieltähän se yhteys löytyi. Toinen munasarja oli todella reikäinen ultrassa ja toivotaan nyt että lääkitys alkaisi tehoamaan. Tänään siis terolut päivä yksi.

Kuinka nopeasti muilla täällä on alkanut tyhjennysvuoto terojen jälkeen?

4206/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, testaan huomenna kun dpo 12 jos ei tänään ala vuoto. (Ovulaatio tuli tässä kierrossa normaalia myöhemmin)

♥️♥️♥️

4207/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään dpo 5, ehkä, jos flo:hon luottaminen. Raskautumista yritetty, nyt vain odotellaan että tapahtuuko mitään. Tuntuu, että aika menee tosi hitaasti, vaikka en oo paljoa miettinyt asioita. Yksi ystävä on juuri raskaana, ja vaikka olen tosi onnellinen hänen puolestaan, silti en haluaisi puhua hänen raskausjutuista tai vaikea hehkuttaa mukana että "miten ihanaa ja jännää" jne... koska on itsellä se kamala pelko, että mä en ikinä saa, ja sitten on myös malttamattomuus koska haluan jo NYT HETI :D Alkaa masentaa jos ajattelen vauvoja ja kun "kaikki muut saa".

Mulla ei oo mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia, on kyllä varmaan liian aikaistakin millekään. En malttaisi odottaa, on vielä lähes puoltoista viikkoa siihen, kun menkkojen pitäisi alkaa.

4208/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt kysyn varmaan tosi tyhmän kysymyksen, mutta en ole löytänyt tähän vastausta.... Voiko kuukautiset tulla ilman ovulaatiota? E-pillereiden lopettamisen jälkeen menI noin kuukausi, kun tuli kuukautiset, mutta ovulaatiota en ole saanut tikutettua nyt, kun ovulaation pitäisi olla....vai voiko noi tikut näyttää virheellisesti. Pitää varmaan odotella seuraavat kuukautiset ja katsoa olisko sitten niiden jälkeen hormonitoiminta palautunut normaaliksi.....

4209/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn peukut pystyssä että testi näyttää plussaa ❤️😊👍

Melinda mielestäni oon lukenut jostain että ovulaatio voi jäädä tulematta etenkin jos kierto lyhyt(alle 23 päivää). Korjatkaa jos oon väärässä.

Tsemppiä Emerald ❤️ Uskon että ei oikein pysty toisen raskauden hehkutukseen ottaa osaa, kun itsellä suuri toive omasta vauvasta. Itsekin huomannut nyt kun jälleen kuumeilee vauvaa, että joka puolelta satelee vauvauutisia, näkee raskaana olevia äitejä, pieniä vauvoja yms.. 😔 Seuraan kyllä somessa myös paljon kaikkia vauva juttuja, en vaan voi olla katsomatta niitä 🙈 joka tietenkin vaan lisää kuumetta 🤔

Täällä odottelen milloin olis se päivä jolloin mun Kivut on hävinnyt, joka päivä mennään eteenpäin 👍

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ❤️👍😊

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4210/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taaskaan onnistunut puhelimella viestin lähettäminen.

Onnea plussasta Haaveilija21 <3 :)

Olin näkevinäni tänään testiajalla parissa testissä jotain häivähdystä, mutta koska kuivuivat näkymättömiin, päättelin niiden ns. viivojen johtuneen vaan siitä, kun toivon niin kovasti ja mulla on viivalasit päässä kun testejä kääntelen ja vääntelen. Oireita ei oikein ole, paitsi tämä järkyttävä tissikipu, mutta sitä on ollut eri variaatioina aiemminkin, eli pms-oire. Ja samoin pari järjetöntä itkukohtausta, mutta sekin menee PMS:n piikkiin helposti. Eilen jo itkin ja huusin miehelle pahaa oloani ulos, hän kysyi, että pitäisikö hänen mennä suoraan pöydän alle piiloon, kun tulee töistä, kun vastaanotto on tämmöinen :D Hävetti ja repesin nauramaan ja seuraavassa lauseessa taas itkin hänelle. Noh, kyllä tämä tästä tasaantuu taas, kun pääsen siihen hyväksymisvaiheeseen, että kohti uutta kiertoa mennään :)

Dpo 11 tänään, menkat pitäisi alkaa dpo 15, jos aiemmat merkit pitävät paikkansa :)

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4211/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herramunvereni mitkä oviskivut... Kärryttelylenkki oli loppumatkasta ihan tuskaa kun niin teki kipeää alavatsalla ja ihan kuin joku olisi vähintäänkin nyrkkiä tunkenut kakkarööristä ulos 😳

Eikä nippaile vain toiselta puolelta, vaan kun molemmat puolet ja koko alavatsa on "tulessa" Näin nipeä en vielä ikänään ole ollut

En olisi niitä tikkuja ehkä tarvinnutkaan, kyllä tämän bongaa näköjään ilmankin. Särkylääkettä ääntä kohti ja minimiehen kanssa päikkäreille

4212/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Pauluskainen kirjoitti:

Moi kaikille.

Halauksia tähdelle💕 voin vaan kuvitella tunteen.

Ja ihanaa Haaveissa21🙂 kerro sitten mitä testi näyttää.

Eilen multa otettiin kierukka pois😬 jännittää ja pelottaa kuinka tässä sitten oikein käy. Viimeksi raskaustuminen kävi niin helposti ja nopeasti, ensimmäisellä tärppäs. Mutta olisko nyt edes lähellekään sama?

Mullakin samoja ajatuksia kuin parilla muullakin täällä.. ikää on jo, täytän 37. Mutta haluaisin täyttää mieheni toiveen ja saada hänen kanssaan yhteisen lapsen.

Onnea Haaveissa21 ❤️

Mikä kierukka sinulla oli Pauluskainen? Minulta poistettiin huhtikuun alussa Mirena ja vielä ei ole tärpännyt. Aiemminkin ollut Mirena, silloin ollut nuorempi, plussa tuli muistaakseni n. puolessa vuodessa. Nyt kierrot palautui hyvin ja menkat alkoi poiston jälkeen samassa kuussa,viimeisin kierto oli normaalisti 28 päivää 😊 Tsemppiä ja plussatuulia ❤️

Neiti kesäheinä, mulla kans oli käytössä mirena, viimeiset 9 vuotta ollut. Ja edellistä raskautta yrittäessä oli käytössä e-pillerit (en muista merkkiä) 10 vuotta.

En hötkyile tällä asialla, en aio tikuttaa ovulaatioita tms. Mennään omalla painolla😊 koska jos mä käyn ajattelemaan asiaa liikaa, tiedän, että silloin ei varsinkaan onnistu😔

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4213/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija21...❤

ONNEA ONNEA ONNEA!❤💋❤💋❤💋

🎶💖🎶💖🎶💖🎶💖

Tähtitaivas☆

4214/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, lupaavaa👍❤

Täällä on kaikki ulokkeet pystyssä👍👍

Paljon tsemppiä ja plussatuulta❤👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4215/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille! ❤️💜

4216/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7288 kirjoitti:

PC antaa nykyään viivanpaikkoja?🤔🤔

No tulipa surkea kuva..🙈

On siellä jotain...👍😘

Viivan vahvistumista👍

PC ei tosiaan anna turhia, toivotaan parasta❤

Tähtitaivas☆

4217/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista lohdutuksista ja tsempeistä❤

Mä yritän kerätä itseä jaloilleen pikkuhiljaa kokoon, vielä on hautajaiset ja kuolinpesän perinnönjaot edessä (toivottavasti sovussa)...

Lapsihaaveiden osalta tuntuu siltä, että.....taitaa olla juna tosiaan ajanut ohi...usko on kyllä niin nollissa, enkä tiedä kannattaako enää yrittää uskoa mihinkään😓 Suomea pidemmälle hoitoihin en usko, että on meille mahdollista lähteä ja täällä hoitoja ei enää saa.

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin plussapuhurin siivittämänä❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4218/6611 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt päivittäin lueskelemassa teidän kuulumiset, mutten ole löytänyt aikaa kommentoida ennen kuin nyt.

Tähdelle raskaaseen tilanteeseen paljon voimia ❤️

Haaveilija21 ja muut vastikään plussanneet, teille kovasti onnea! :)

Meillä mies lähti reissuun 4 päiväksi, ja toivon niin paljon ettei ovulaatio osu näille päiville.. Nyt kp 10, joten ovulaation pitäisi osua vasta ensi viikolle, mutta kun ei tästä mun kierrosta koskaan tiedä.. Harmitti jo viime kuussa niin kovasti, kun oman mökkireissun vuoksi jäi selkeä ovulaatio hyödyntämättä, joten kyllä ärsyttää jos niin käy toistamiseen.

Samaistun kyllä myös vähän noihin fiiliksiin, että vaikka on todella onnellinen ihan kaikista vauvauutisista, niin jossakin takaraivossa on myös ihan pieni harmitus siitä kun muut saa vauvoja ja itse joutuu vielä odottamaan. Meilläkin lähipiirissä todella monia vauvauutisia ollut tämän vuoden aikana, ja olen ihan äärettömän onnellinen jokaisesta pienestä vauvasta joka lähipiiriin syntyy, mutta kyllähän sitä kovasti omankin pikkuisen haluaisi ❤️ Sikäli olen kuitenkin onnellisessa asemassa, että meillä on tuo 2-vuotias jota saa edelleen helliä ja rutistaa kuin pientä vauvaa, mutta silti sydämessä huutaa ihan järjetön vauvakuume, tuntuu että meidän perheessä vaan on vielä paikka pikkusisarukselle.

Melinda, kuukautiset voivat tulla ilman ovulaatiotakin, jos on todella lyhyt tai pitkä kierto. Mulla ennen esikoisen raskautta lääkäri sanoi, että jos kierto alkaa venyä sinne +40 päiville, niin todennäköisesti ovulaatiota ei tapahdu, mutta ilmeisesti joskus voi raskautua hyvinkin pitkistä kierroista. Ja myös hormonaalisen ehkäisyn jälkeen varmaan ihan normaalia, jos ei ovulaatiota tapahdu, ennen kuin oma hormonitoiminta tasaantuu.

4219/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vipinää! Tervetuloa uusille, tsemppiä piinailijoille ja onnea plussanneille ❤️❤️

Tähti, voimia sinulle ❤️ Paljon kun tulee kerralla surua, niin voi tuntua ylivoimaiselta.

Olen käynyt lukemassa nyt vain ja yrittänyt ajatella itse jotain muuta tällä välin. Nyt menossa kp 20 ja (tod. näk.) dpo 12. Näin viime yönä unta, että sain raskaustestistä plussan. En ole ennen tätä yrityksen aikana nähnyt mitään raskauteen viittaavaa unta.

Rakkaat naiset, nyt tarvitsen apuanne. Unesta inspiroituneena päätin testata ovistestillä pissan ihan mielenkiinnosta. Tuli kaksi tummaa viivaa. Raskaustesti näytti negatiivista. Tiedän, että on tosi aikaista testailla, mutta uni sai minut sekaisin. Netistä äkkiä luettuani olen saanut ristiriitaista infoa siitä, että ovistesti voi näyttää raskauden jo ennen raskaustestiä, mutta toisaalta, että ovistestit voi näyttää viivojaan vähän miten sattuun. Mitä mieltä olette? Ei kai auta kuin piinailla tästä vielä eteenpäin! 😳

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4220/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumokeiju, toivottavasti raskaustesti muuttuisi plussaksi myös 👍🧡

Itse olen saanut loppukierrosta melko tummaa ovisviivaa ilman raskautta mutta lukenut myös että monilla ovistesti reagoi raskauteen vahvoilla viivoilla. Tsemppiä 🤗

Täällä dpo12 ja onestep sekä pregcheck selviä negoja. Olot ja aavistuksen huomioiden nyt loppuu testaaminen ja jään kesäloman lisäksi odottelemaan maanantaina alkavia menkkoja. En ole hommannut ovistikkuja ensi kiertoon, pidetään nyt sitten oikein kunnolla lomaa kaikesta 😁🙏

Osaako joku sanoa voiko siemennesteanalyysin teettää jossain ilman lähetettä jos lapsettomuusklinikkaa ei sijaitse lähimainkaan? Googlesta en saanut oikein selvää aiheesta? Mies oli sitä mieltä että voisi sen tehdä nyt lomalla niin nähdään että onko mitään järkeä edes yritellä luomuna, hänellä kun ei ole lapsia ennestään eikä ollut edes yritystä aiemmin, joten ei tiedetä mikä on hänen statuksensa tässä asiassa 🤔🙄🙏

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22