Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Pioni2019
Mä voin niiin samaistua tuohon, että kun mitään syytä ei löydy! Ärsyttää, huolettaa. No ei tietysti paljoa ole tutkitukaan (perus gynen ultrassa ei ollut mitään poikkeavaa ja kilppari pitäisi olla hoitotasapainossa). Yk 5 (?) mennään vasta. Mut silti, olen malttamaton 🙈 (ollaan siis tjottailtu jo pidempään kyllä).
Mekin ollaan puhuttu lapsettomuushoidoista vähän jo etukäteen ihan vaan pohdiskelevaan sävyyn. Tällä hetkellä mies olis valmis tekemään kaiken tarvittavan, musta taas tuntuu ainakin nyt, että jos ei luomusti tai pienin lääkeavustuksin tule niin sitten mua ei vaan oo tarkoitettu lisääntymään. 🤔
Nyt hedelmälliset päivät takana, en saanut tikkuun ovista, mutta tikutin vain kerran päivässä. Hommailtiin silti joka toinen päivä 2 viikon ajan. Ovisoireet oli aika olemattomat kyllä joten en kovin jaksa innostua. Kp 22/32.
Mulla oli kyllä kirkkaan keltaista ovislimaa, ei koskaa ennen ole ollut. Ei liittynyt mitään kutinaa, kipua tähän ja kyseessä oli siis ihan venyväinen lima, ei yhtään kokkareista tai voimakasta hajua. Mitähän ihmettä se oli??
Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.
Missä kierron vaiheessa lapsettomuustutkimuksiin olis hyvä hakeutua?
Mullakin oli se käsitys et lapsettomuustutkimuksiin mennään (miehellä alkuvuodesta/keväästä hektistä töissä ja ei halunnu lisäpaineita siihen ja ymmärsin et ku työkiireet helppaa niin aloitetaan tutkimukset), mut nyt olenkin puulla päähän lyöty. Ajattelin et olis valmis tutkimuksiin kun on nähnyt kuinka rikki oon kuukaudesta toiseen kun menkat alkaa ja et nää tutkimukset helpottais mun oloa et jos sais ees jotain selvyyttä, mut ei näköjään sekään auta. Täytyy antaa nyt vaan toiselle aikaa. Ehkä miehet ei vaan tajua 😄
N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20
Silpukkainen, kiva kuulla, että sulla on letrot toiminut pääosin hyvin. Tsemppiä myös sulle, toivottavasti uusi kierto alkaa pian!
Halti, melkonen määrä lääkettä syötävänä. Toivottavasti nuo tuottaa toivottua tulosta!
Pioni2019, ymmärrän tuon puolen, että olisi kiva löytää jokin syy, mitä sitten lähteä mahdollisesti hoitamaan. Toivottavasti sun mies lämpiää ajatukselle lapsettomuushoidoista, kun saa vähän asiaa sulatella.
Mulla oli onneks ihana gyne, joka vaikutti ottavan asian heti tosissaan ja kertoi hyvin mahdollisuuksista tulevaisuuden suhteen. Tuli sellanen fiilis, että hänelle haluan mennä jatkossakin, vaikka tietenkin tulee vähän kalliimmaks kuin julkinen. Toki julkisella on nyt hänen mukaansa melkoinen jono vallitsevasta maailmantilasta johtuen, joka myös helpottaa päätöstä jäädä yksityiselle. Nyt vaan pitää odottaa että saadaan kaikki tarvittavat testit tehtyä, että pääsisi hoidot aloittamaan. Huomaan olevani yllättävän malttamaton.. :D
Täältä huomaa muuten sen, että tuo OI-hoito onkin yllättävän yleistä.
23 v. / Ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 11/19 / PCOS.
Hei taas!
Tititu: Kyllä ovislima voi olla keltaistakin. Ainakin muistelen jostain näin lukeneeni.
Onko kellään muulla tuhrutellut oviksen aikaan? Ensimmäinen kerta se on tämäkin. Johtuneeko yhä vain jatkuvasta keskenmenokierrosta vaiko inositolista. Tänään olisi kp 53/dpo 5. Saimme onneksi talleteltua edes ovispäivänä. Olisipa hauska jos tämän superpitkän kierron päätteeksi tulisi plussa :).
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)
pioni, halit <3 ehkä mies tarvii vaan hetken aikaa sulatella noita tutkimusjuttuja. Monet ehkä pelkää, että sieltä lävähtää kasvoille "tuomio" hedelmättömyydestä ja sitten pitää käsitellä sekin asia. Helpompi vaan laittaa päätä piiloon ja toivoa, että kaikki on kunnossa.
Täällä dpo 12. On ollut kyllä kummallinen kierto kertakaikkiaan. Testailin viime kierron lopullakin Kotitesteistä tilatuilla onestep-liuskoilla (10), jotka eivät ole pettäneet mua koskaan aiempina vuosina sekä Sofin raskausliuskoilla (25). Silloin en saanut kumpaankaan mitään näkymään. Tässä kierrossa olen testaillut myös ja nyt parin päivän ajan noihin onestep-liuskoihin on tullut testin ollessa märkä, hailurainen viiva, joka sitten testin muuttuessa valkoiseksi ikäänkuin häviää, palatakseen sitten taas roskishaamu/viivanpaikkatyylisenä takaisin kuivuttuaan. Sofit antaa niin törkeitä (täysin valkoisia) viivanpaikkoja nyt tässä kierrossa, että oksat pois! Ja eilen illalla, kun testasin niin Onestep läväytti ihan testiajalla selvästi nähtävän viivan, joka oli hitusen punertava. Sydän hakaten dippasin samaan näytteeseen toisen samanlaisen tikun - nega. Tuo haamulainen on vieläkin tikussa nähtävissä ilman testin kääntelyä ja vääntelyä.
Nyt aamulla Onestep taas sama viivanhäivähdys märässä testissä, pois kuivuminen - viivanpaikka. Apteekin oma (25) negaa tänään. Eli varmaan asennoidun kyllä niitä menkkoja vaan tälle viikolle odottelemaan, toivottavasti kierto ei veny.
Mulla on koko (mielikuvitus)oireiden kirjo ollut tässä kierrossa, mutta yksi oire, mitä ei ole aiemmissa kierroissa ollut ja mitä en voi ihan vaan kuvitella, on rintojen arkuus. Ne tuli araksi/kihelmöiviksi dpo 9 illalla ja edelleen ovat. Tänään ihan sattui, kun halasin esikoista aamulla. Mutta sitten taas ajattelen, että jos kropassa olisi tarpeeksi hcg:tä lyömään rinnat kipeiksi, niin kyllä se jo herkällä testillä näkyisi, eikä pelleilisi tuollaisilla viivanpaikoilla. Joten aikalailla olen heittänyt pyyheen kehään kyllä.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Pioni ehkä miehellä ei vielä niin kovin huoleta tilanne ja hän ajattelee että kyllä se lapsi luomusti tulee. Tai sitten niin kuin Chard sanoikin, että voi jännittää ne tutkimusten tulokset. Meillä vasta yk5 ja vaikka olen itse aina välillä jo panikoinut esim viime kuun pitkää kiertoa niin mies aina toimii järjen äänenä ja osaa pysyä optimistisena. Mutta ymmärrän kyllä, että toisi mielenrauhaa kun pääsisi tutkimuksiin.
Chard jospa sieltä olisi plussa tulossa kun tuollainen uusi oirekin :) aina välillä lukee kuinka joillakin on plussa tullut tikkuun vasta useamman viikon päästä.
Piti vielä kirjoitella lämpöjen mittaamisesta. Itse olen tässä kuussa ensimmäistä kertaa mitannut säännöllisesti aamulämpöä ja useamman päivän oli sama lämpötila ja nyt tänään (dpo 1?) oli noussut lämpö 0,6 astetta.
Muistan, että aikaisemmin joku tästä kirjoitteli ja innostuin itsekin mittaamaan ahkerammin. Ihan normaalia digimittaria olen käyttänyt ja näyttää toimivan vaikka epäilin ensin onko luotettava. Ja nythän ilmeisesti jos lämpö pysyy ylhäällä voi olla mahdollista että olisi raskaana? Mutta en ajatellut kuitenkaan kovin paljon stressata tästä lämpöasiasta.
pioni2019, hoitoihin (lähetteet labraan) voinee hakeutua missä kohdassa kiertoa vain, optimaalisinta lienee juuri ennen odotettua ovulaatiota, kp 10-13. Verikokeet (kp 3-5 ja vk ovulaation jälkeen) voidaan ottaa esim. seuraavasta kierrosta.
Meillä mies varasi nyt spermalabraan ajan näytteen jättämiselle ylihuomiseksi. Alustavat tulokset saa muistaakseni seuraavana päivänä (tosin nyt se on helatorstai) ja tarkat 1-2 viikossa.
Minulla huomenna ultra, jossa katsotaan, toimivatko letrot nostetulla annoksella.
Todella monet täällä tikuttavat ovulaatiota, mutta itseäni se vain stressasi (kun on niin epäsäännöllinen kierto). Enemmin panostan seksiin joka toinen pv, joskus joka päiväkin.
Meillä nyt 9,5 kk yritystä takana. Olen jopa hämmästynyt, ettei seksi ole vielä muuttunut pelkäksi suoritukseksi vaan on yhä hauskaa, mutta tunnelmat voivat hyvinkin muuttua, jos on tarve edetä järeämpiin hoitoihin.
Piipari kirjoitti:
Pioni ehkä miehellä ei vielä niin kovin huoleta tilanne ja hän ajattelee että kyllä se lapsi luomusti tulee. Tai sitten niin kuin Chard sanoikin, että voi jännittää ne tutkimusten tulokset. Meillä vasta yk5 ja vaikka olen itse aina välillä jo panikoinut esim viime kuun pitkää kiertoa niin mies aina toimii järjen äänenä ja osaa pysyä optimistisena. Mutta ymmärrän kyllä, että toisi mielenrauhaa kun pääsisi tutkimuksiin.
Chard jospa sieltä olisi plussa tulossa kun tuollainen uusi oirekin :) aina välillä lukee kuinka joillakin on plussa tullut tikkuun vasta useamman viikon päästä.
Kiitos toiveikkudesta, mutta itse en usko plussaan ollenkaan. Mulla on aiemmissa raskauksissa (lapsettomuushoidot) näkynyt haamut jo niin aikaisin, että vaikka sieltä nyt joku epämääräinen hailura vielä sattuisikin parin päivän sisällä näkymään, niin en uskoisi, että olisi kunnon raskaus. Ovis on tikutettu ja kivuista päätelleen myös oli silloin, kun piti, joten siitä ei pitäisi olla epäselvyyttä.
En tiedä mikä tuo rintojen arkuus sitten oli, mutta jos mielikuvitus pystyy tuollaisenkin oireen lykkäämään päälle, niin voi jestas :D Tilasin jo ovistestejä ensi kiertoon, tikkujen lisäksi nyt myös CB:n hymynaamatestin, haluan nähdä stemmaako käyttämäni tikut ja tuo CB:n testi yksiin. Jos stemmaa, niin jatkossa sitten vaan jatkan tikuilla.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Piipari kirjoitti:
Piti vielä kirjoitella lämpöjen mittaamisesta. Itse olen tässä kuussa ensimmäistä kertaa mitannut säännöllisesti aamulämpöä ja useamman päivän oli sama lämpötila ja nyt tänään (dpo 1?) oli noussut lämpö 0,6 astetta.
Muistan, että aikaisemmin joku tästä kirjoitteli ja innostuin itsekin mittaamaan ahkerammin. Ihan normaalia digimittaria olen käyttänyt ja näyttää toimivan vaikka epäilin ensin onko luotettava. Ja nythän ilmeisesti jos lämpö pysyy ylhäällä voi olla mahdollista että olisi raskaana? Mutta en ajatellut kuitenkaan kovin paljon stressata tästä lämpöasiasta.
Oon nyt kolme kiertoa seuraillut lämpöjä ja todennut, että lämmöt nousee aina oviksen jälkeen ja pysyvät koholla ja jopa nousevat muutamana päivänä kierron lopussa, kunnes sitten romahtavat menkkojen alkaessa. Mulla nyt edellisessä kierrossa lämmöt vielä lauantaina 36.8 ja sunnuntaiaamuna 36.1 ja menkat alkoi iltapäivästä. Nyt kp2 ja yk5...
+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.
Chard kirjoitti:
Piipari kirjoitti:
Pioni ehkä oomiehellä ei vielä niin kovin huoleta tilanne ja hän ajattelee että kyllä se lapsi luomusti tulee. Tai sitten niin kuin Chard sanoikin, että voi jännittää ne tutkimusten tulokset. Meillä vasta yk5 ja vaikka olen itse aina välillä jo panikoinut esim viime kuun pitkää kiertoa niin mies aina toimii järjen äänenä ja osaa pysyä optimistisena. Mutta ymmärrän kyllä, että toisi mielenrauhaa kun pääsisi tutkimuksiin.
Kiitos toiveikkudesta, mutta itse en usko plussaan ollenkaan. Mulla on aiemmissa raskauksissa (lapsettomuushoidot) näkynyt haamut jo niin aikaisin, että vaikka sieltä nyt joku epämääräinen hailura vielä sattuisikin parin päivän sisällä näkymään, niin en uskoisi, että olisi kunnon raskaus. Ovis on tikutettu ja kivuista päätelleen myös oli silloin, kun piti, joten siitä ei pitäisi olla epäselvyyttä.
En tiedä mikä tuo rintojen arkuus sitten oli, mutta jos mielikuvitus pystyy tuollaisenkin oireen lykkäämään päälle, niin voi jestas :D Tilasin jo ovistestejä ensi kiertoon, tikkujen lisäksi nyt myös CB:n hymynaamatestin, haluan nähdä stemmaako käyttämäni tikut ja tuo CB:n testi yksiin. Jos stemmaa, niin jatkossa sitten vaan jatkan tikuilla.
Tiedän tuon tunteen rintojen arkuudesta tai suoranaisesta kivusta. Yk3:ssa mulla oli samaa. Arkuus alkoi reilu viikko ennen kuukautisia ja jo nukkuminen oli tuskaa, kun kipu herätti useasti yössä. Yk4:ssa ei mitään arkuutta missään vaiheessa, ei edes nyt kun menkat on jo alkaneet. En usko kyllä kuvitelluksi oireeksi minäkään. 😂
+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.
Noista lämmöistä, ne tosiaan jää oviksen jälkeen normaalistikin koholle ja notkahtavat sitten yleensä päivää tai pari ennen kuukautisia, tai sitten pysyvät koholla myös oletettujen kuukautisten alkamisaikanakin jos raskaus on alkanut.
Eli ikävä kyllä koholla olevat lämmöt heti oviksen jälkeen eivät vielä ole varma merkki alkaneesta raskaudesta.
Ootteko te oviksenbongailijat miten perillä että milloin ovis itsessään tapahtuu? Eli jos plussa tärähtää tikkuun tänään niin onko ovis huomenna vai vasta ylihuomenna? Hiipuuko limailu ennen ovista vai vasta sen tapahduttua ja onko oviskivut ennen/jälkeen/oviksen aikana?
Koetan nyt itse paikantaa sen oman the hetken, kun plussa tuli lauantaina iltapäivällä, eilen oli ne megaluokan vihlonnat ja limailu hiipui päivän aikana. Niin olisiko ovis ollut kuitenkin eilen eikä esim vasta tänään 🤔 *ihan kuin ei olisi muuta tekemistä kuin tutkia ja pohtia kiertoani*
Chard, minulla oli edellisessä kierrossa ihan järkyn kipeät rinnat, kylmä kävi ikävästi ja kyljellään nukkuminen teki häijyä. Luulen että hormoneilla on jotain tekemistä asian kanssa, en jaksa uskoa että mielikuvituskaan ihan kaikkeen pystyy vaikka itselläni se on varsin vilkas välillä.
Mites Tähti teillä? Oliko teillä tässä kierrossa inssiajatuksia?
Mäkin kannan korteni kekoon ovis(tai kierto)pohdintoihin:
Mulla oli kolme ekaa kiertoa superselkeet oviksen suhteen: limailu lisäänty ihan selkeesti samaa aikaa ku testiin tuli plussaa, ja hiipu siitä sit. Ennen kuukautisia rinnat kipeyty niin, että kyljellään ei pystynyt olemaan ja suihkussa käyntikin oli tuskaa.
Nyt mulla on sekä tää kuluva kierto (nyt kp 26, dpo 4) että edellinen kierto ihan erilaiset: limailu on tosi vähäistä, rinnat ei kipeytyny ollenkaan ennen edellisiä kuukautisia. Edellisessä kierrossa en saanu ovista kiinni ollenkaan, tässä kierrossa sain peräti kaks kertaa n. viikon välein. Epäilen, että jompi kumpi oli feikki, ja todellisuudessa ovuloin joko tosi aikasin tai sit myöhässä. Mitään monirakkulaisuutta tms mulla ei oo ikinä todettu. Ainut viite ovulaatiosta oli migreeni kp 20 ja 21, eli kaks päivää ennen ovulaatiota, ja lohikäärmemäinen olemus kp 22 (ovulaatiopäivänä).
On tää kanssa touhua. Ikään ku tässä ei muuta tekemistä olis 😂🤦🏼♀️
Mulla ei oo kauhean selkeitä ovisoireita useinkaan, joskus nippasee.. en siis tikuta. Eikä limoistakaan saa mitään tolkkua kun on niin vähäistä.
Mutta voin hauskuuttaa teitä olemattomilla ja itse keksityillä oireilla, joiden kuvittelen johtuneen plussasta 🤣:
1. Yleensä rinnat kipeytyy heti oviksen jälkeen, nyt ei ollenkaan. (mikä on todennäköisimmin merkki siitä, etten ovuloinut ollenkaan)
2. Useana iltana on ollut ihme ällötystä, ei nälkää eikä varsinaista mahakipua, mutta pientä vääntöä ja kuvotusta. (mikä todnäk johtuu muutoinkin omaa elämäänsä elävästä suolistostani/mahastani)
3. Vatsa pömpöttää vaikka paino ei ole noussut. (mikä todnäk johtuu siitä, että olen syönyt kehnosti ja juonut limsaa)
4. Olen ollut kiukkuinen ja oikea mielensäpahoittaja, mitä en yleensä ole. (ehkä mies vaan on törppö välillä)
5. Nenä on tukossa enkä saa nukuttua. (ilmalämpöpumppu kuivattaa ilman ja limakalvot, sekä sänky on liian pieni)
Siinäpä tämän hetken oirekirjo 🤣
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Ohoh, olipas monta viestiä ehtinyt tähän ketjuun tulla tässä välissä, kun en viestejä käynyt lukemassa pariin päivään! :)
Quinn - pidän peukkuja teille, toivottavasti tärppäsi!
Kielo-, kiitos kommentistasi! Ehkä mullakin sitten oli tuo plussa vain siitä johtuva, että menkat tulossa... Tiedä näistä, hankala ymmärtää omaa kiertoaan, kun on niin oireeton olo joka ikisenä kierron päivänä. :D
Mulle ei tullut Primolutista mitään sivuoireita, ei vaikuttanut mun oloon millään tavalla niiden syöminen. :) Jännä, miten nämä vaikuttaa niin yksilöllisesti jokaiseen. Kierto mulla tasaantui niiden aikana, eli toimivat sen 3 kk just niinkuin pitikin, että kierto oli 28 päivää pitkä sen ajan, kun niitä söin. Nyt mielenkiinnolla tosiaan seuraan, että millainen tämä toinen kierto Primolutien jälkeen on... Josko vähän edes lyhenisi?
Tryoutille paljon tsemppiä! Kyllähän se yritys tuntuu helposti olevan enemmän naisen harteilla, vaikka yhdessä tilanteessa ollaankin.
Beibiä tulille - Naisen elimistö on niin ihmeellinen... Voihan se olla, että plussa vielä myöhemmin tikkuun piirtyykin! Ei ne kaikilla aina heti näy. :) Paljon tsemppiä! <3
Kiva kuulla Käyttäjä15391, Haltin, Mustikkaisen ja muiden hoidoissa olevien matkasta. Toivon teille hoitojen onnistumista ja pikaista plussaa! :)
pioni2019 - Ymmärrän tuskasi, vaikea sitä on käsittää, miksei voi vain onnistua, jos kaikki edellytykset kuitenkin plussaamiselle pitäisi olla olemassa. Kuitenkin toisilla se vain ottaa enemmän aikaa, ja olen kuullut myös tapauksista, että sama henkilö on saanut ensimmäistä lastaan odotuttaa yli vuoden päivät ennen plussaamista, ja toinen on sitten lähtenyt alulle heti yk 1. :) Luonto on ihmeellinen, teillekin varmasti vielä lapsi suodaan. <3
Hile - Toivotaan, ettei oireet ole pelkästään itse keksimiäsi vaan ihan oikeita plussaoireita! :)
Kaikille en nyt ehdi vastailemaan, mutta paljon plussia meille jokaiselle! <3
30v, mies lähemmäs 40
Ensimmäinen toiveissa ❤️
Ehkäisy jätetty 6/2019, haasteena epäsäännöllinen ja pitkä kierto
Äitykkä-77 kirjoitti:
Mites Tähti teillä? Oliko teillä tässä kierrossa inssiajatuksia?
Äitykkä-77, kiitos kysymästä❤ Ihana Äitykkä💗 Meillä on kyllä ajatus varata inssi tähän kiertoon.
Parisuhteessa oli/on(?) hetkellisesti (korona) ongelmia, koska mies on nyt väliviikoin lomautettuna ja hänellä meinaa palaa hermot siihen, että asiakkaat eivät saa palvelua/ tule ymmärretyksi ja hän joutuu tekemään lisäksi muiden töitä.....eli siis ylitöitä nyt yhä tekemään, koska etänä eletään.
Tästä hetkestä aiemmin, miehellä meni siis pinna, sillä hän joutui tekemään töitä aamu 08- 21 iltaan saakka pari viikkoa putkeen, eikä kaikkia töitä saatu tehtyä (korona) lomautusten takia.
Toivottavasti me päästäis inssiin🤗, haaste on se, että miehen pitää olla kokoajan tavoitettavissa (puhelin ja chat) klo 08-16 🤪
En tiedä miten meidän käy.....🙃🤪
Tähtitaivas☆
Kaneli78, sinulle mä lähetän ihanan kiitoksen, että paneuduit mun taaperon ongelmaan (3-v. päiväkodissa)❤💖💗
Sinulla on paljon rohkeutta ja otin nyt sinusta mallia💖🎶🎶 Meillä menee paljon paremmin, että iso kiitos🤗😘❤
Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että elämä on niin monikirjoista, eikä vain aina yksiselitteistä❤
Tervetuloa uusille ja pikaista plussaa kaikille!!🤗❤🎶🎶🎶🎶
Tähti - Kp 6
Tähtitaivas☆
Hei, kävin tänään (kp 4) FSH ja LH verikokeissa. Labratäti ihmetteli miksi mun tiedoissa näkyi noi labrat kahteen kertaan. Eihän niitä ole tarkoitus ottaa kuitenkaan kuin kerran kierron aikana? Ohjeessa ei lukenut muuta kuin että otetaan kp 3-5 välillä.
Onko keltään otettu noita labroja? Millaisia tuloksia tullut?
Ps. Mies ymmärsi kiukkuni ja siirsi työhomman että pääsee perjantaina sovitusti sinne labraan antamaan oman näytteensä. 😁
Voi kumpa olisi jo paremmat tulokset, molemmilla. 🙏😪
Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu😊 Viides toiveissa. Yk2 menossa ja kp20/?Mirena ollut käytössä ja ekat poiston jälkeen tulleet menkat oli ihan kamalan runsaat ja kivuliaat. Eka kierto oli tuon 24 päivää, saa nähdä mitä nyt tapahtuu 🤔 Kuopus on kohta 7v ja vanhin pian 16v,mutta niin vaan syksyllä alkoi vauvakuume nostaa päätään. Ovulaatiota en oo koskaan tikutellut, suht helposti raskaudet alkaneet.
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Hei pioni2019, voit hakeutua perustutkimuksiin aluksi myös ilman miestäsi, jos hän tarvitsee aikaa työstää tutkimuksiin/hoitoihin lähtemistä. Ainakin yksityisellä ja mahdollisesti laajemman setin kattavassa työterveydessä onnistuu. Niin minäkin tein marraskuussa.
Ultra, alku- ja loppukierron verikokeet, kilpirauhasarvot, jne..
Kävimme mieheni kanssa varsinaisella yhteisellä vastaanotolla vasta nyt huhtikuussa.
Omalla miehelläni olisi ollut nyt jo kk aikaa käydä antamassa spermanäyte, mutta on vitkutellut asian kanssa - labralla kuulemma huonot aukioloajat (mikä totta korona rajoitusten vuoksi), joustavaa työpäivää menee hukkaan... Varasi ajan jo, sitten perui. Tarkoitus olisi mennä tällä viikolla. Tarvitsemme tiedon seuraaviin kiertoihin, ellei nyt tärppää, riittääkö edes ovulaation induktio ja luomusti yhdynnät.