Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Moikka kaikille!
Täällä uusi palstalainen, olen seurannut tätä keskustelua nyt tässä kierrossa joka päivä. 🙈 Ja nyt kun alkoi taas menkat, ajattelin tulla kanssanne ihan kirjoittelemaankin, sillä vertaistuki on tervetullutta! 😊
Olen itse 30v, ja mies lähestyy hiljalleen neljääkymppiä. Ehkäisy jätettiin viime kesänä pois, mulla oli sitä ennen e-pillerit käytössä yli 10 vuotta. Pillerien pois jättämisen jälkeen menkat alkoi tulla normaalisti, mutta epäsäännöllisinä ja kierrot pitkiä (38-48 päivää). Talvella kävin gynellä ja sain 3 kk Primolut-kuurin kierron tasoittamiseksi, nyt oli eka kierto tuon kuurin jälkeen ja kierto oli 41 päivää. 🙄 Tämä oli myös eka kerta, kun tikutin ovulaatiota, sillä olen alkanut epäilemään, ettei mulla välttämättä edes tapahdu koko ovulaatiota. Mitään oireita en koskaan tunne enkä huomaa. Tosin myös menkat mulla on aina olleet todella kivuttomat, enkä osaa niidenkään tuloa ennustaa mistään oireista ikinä.
Edellisessä kierrossa siis tikutin päivittäin ovulaatiota liuskatesteillä, ja sain viimein oletettavasti ovulaation tikulle kp. 37! Olin tästä niiiin innoissani, sillä kroppa osoitti edes jotain toimimisen merkkejä! Sain siis tasavahvat viivat testille, kun yleensä olin vain saanut äärimmäisen haaleita viivoja tai en toista viivaa ollenkaan. Nyt kuitenkin menkat alkoivat kp 41 ja harmittaa tietysti. Sain siis ovulaation, mutta luteaalivaihe aivan liian lyhyt?!
Noh, mielenkiinnolla jatkan tikuttelua ensi kierrossa. Vauva olisi kyllä todella tervetullut ja pikku hiljaa alkaa kärsivällisyys loppua. 🙈 Mulla käytössä perus foolihapot, ja lisäksi ed. kierrossa otin käyttöön royal geleen, maca-jauheen, vehnänalkoiöljyn ja siveydenpuukapselit. 😂 Kaikki lisävinkit tervetulleita!
Paljon onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä meille vielä kuumeilijoille! ❤️
30v, mies lähemmäs 40
Ensimmäinen toiveissa ❤️
Ehkäisy jätetty 6/2019, haasteena epäsäännöllinen ja pitkä kierto
Täällä taas jännitetään pienesti. Kaiken järjen mukaan kuukautiset alkaa 4 päivän päästä. Seksiä oli 4 päivää ennen ovulaatiota ja ovispäivänä, mutta mies ei tuolloin tullut. Nyt on dpo 8 ja aika mennyt nopeasti kun en ole odottanut tältä kierrolta mitään.
Nyt kuitenkin rinnat on kipeemmät kuin ikinä ennen, oksensin aamulla ja itkin äsken kun tv:ssä joku hukkasi rannalla vihkisormuksen, joka sitten löytyi. 😂
Saa nähdä, onko vaan pms oireita ja mahatauti vai onko joku sissi-sperma selvinnyt ovikseen asti. 🙈
♥️♥️♥️
Halti, kiitos vinkeistä! Varasin ajan yksityiselle gynelle. Jotenkin jännittää ihan hirveästi, vaikka viimeksi sanottiin, että kaikki näyttää normaalilta. Olen aiemminkin käynyt ainoastaan yksityisellä, sillä julkisella puolella eivät ole koskaan suostuneet edes ultraamaan, vaikka olen menkkakipujani itkenyt 12-vuotiaasta saakka. Muistan, kun yläasteella terveydenhoitaja sanoi, että kyllä ne kivut sitten jäävät synnärille. Eipä lohduttanut silloin. Nyt sain työterveydestä Tramalia kipuihin, saa nähdä auttaako.
Oma kiertoni siis ei ole normaalisti 50 päivää, vaan yleensä 30–35. Sekin kävi mielessä, että työmääräni on ollut viime viikkoina erittäin suuri (12-14 h/päivä), joten stressikin voi hyvin siirtää menkkoja. Tänään kp 53 ja nyt tiputtelee, viimeinkin.
Auringon_kukka, ovisplussat hämmentävät itseänikin, sillä kp 21 sain tikkuun tasavahvat viivat ja kp 40 kirkuvanpunaisen. Molemmat kuitenkin haalistuivat pian. Dr. Google kertoi, että voi näyttää plussaa joskus ennen menkkoja. Voisikohan olla sitä?
Tuliko sulle muuten jotain sivuoireita Primoluteista? Muistan joskus syöneeni niitä menkkojen siirtämiseen, enkä voi sanoa kokemuksen olleen positiivinen. 😅 Tosin kipuja ei siinä kierrossa ollut, mikä oli ihanaa.
26/26, yk ~4/5
Äh vitsi mua ärsyttää mies nyt. Oli siis varannut uuden spermanalyysiajan perjantaille, mutta tajusi tänään että lupasi olla töissä siihen aikaa ettei millään pääse käymään näytteenannossa. Nyt sitten maanantaina uusi soitto ja ajanvaraus. Torstai vielä pyhä niin meneekö aika sitten seuraavalle viikolle jolloin ehkä olisi ovis eli olisi ihan kiva saada siemenet muhun eikä purkkiin.. 😩🤦🏼♀️ Ainakin viimeksi kaikki ajat ihan tapissa eli ruuhkaa on.
Onko muiden miehet tällaisia? Minä suutuin kun ärsyttää että kaikki on minun harteilla. Joudun itse käydä vähän väliä labrassa, tehdä testejä ja pitää kk-kalenteria sekä käydä sörkittävänä. Miehellä 2 näytettä ja molemmat sössii. (sen ekankin siis sössi)
Näytteen tutkimisessa menee vissiin se pari viikkoa eikä aukiolotutkimukseenkaan pääse ennenkuin näyte on tutkittu niin ärsyttää jos kaikki taas viivästyy ton törppöilyn takia. Mulla on iha järjetön stressi muutenkin niin sitten vielä toi hoitaa oman osuteensa niin huonosti että aiheuttaa minulle extra stressiä.
Jaahans... Kp 9 ja tän aamun ja päivän tikut 🤔 En enää tiedä mitä pitäisi ajatella.
Flo ennustaa ovista tiistaille, toki jos ne tuhrupäivät laskisi vuotopäiviksi, niin flon:n mukaan ovis olisi tänään ja kp 13.
Mutta saahan taas nähdä miten tässä käy 🤷♀️
Sinällään ei merkitystä, kun lemmitty on muutenkin ahkeraan. Joten siimahäntiä on kyllä on uiskennellut asemiinsa odottelemaan viime päivinä. Mutta jotenkin ärsyttää kun enää ei voi yhtään luottaa edes menkkoihin että mikä lasketaan vuotopäiväksi ja mikä ei. Ehkä tikutan vielä iltamassa uudestaan ja katson mihin tämä kääntyy
Moikka kaikille!
Itse jätin siis 3kk sitten e-pillerit pois joita olin syönyt monta vuotta kovien kuukautiskipujen takia. Kovasti on yritetty tässä lasta tehdä ja ovulaationkin onnistunut tikuttamaan ja kierrot ollut 25-28päivää, mutta kuukautiset tullut aina ajallaan ja kivut on taas ihan järkyttävät ilman pillereitä 🙈 Alkanut itseäni jo turhauttamaan kun mitään ei tapahdu ja joka kuukausi saa kärsiä noista kivuista, ainut mikä helpottaa on burana ja siinäkin menee monta tuntia ennenkuin helpottaa ja kerralla saa ottaa reilusti lääkettä 😔 Kellään mitään vinkkejä mitä kokeilla kivuliaisiin kuukautisiin? Onneksi kuitenkin kivut kestää vain sen ekan päivän kun menkat alkaa eikä monta päivää.
Nyt seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa seuraavana viikonloppuna ja samat oireet on mitä ennen menkkojakin eli yli tunteellisuus ja rinnat todella kipeät ja arat. Ainut mikä on eritavalla niin menkkamaisia kipuja vatsassa nyt jo ja vähän samalainen tunne kun pissatulehduksessa kun rakko täynnä/virtsaamisen jälkeen. Itselläni on ollut kaksi kertaa pissatulehdus ja molempina kertoina on ollut järkyttävä selkäkipu, nyt sitä ei kuitenkaan ole.
Minkälaisia oireita teillä on ollut kenellä on jo ennestään lapsia ennenkun huomasitte olevanne raskaana tai ne ketkä plussan onnistunut saamaan?
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti jokainen saisi mahdollisimman pian sen plussan! Tämä odottelu on kyllä pahinta koko hommassa !!
Käyttäjä32129, jos kivut ovat todella kovat, niin en usko, että mitkään "höpöilykonstit" liikunnasta hierontaan auttavat. Jos Burana kuitenkin kohdallasi edes jotenkin auttaa, niin hyvä! Voisit ehkä kokeilla jotain muuta tulehduskipulääkettä, joka tehoaisi mahdollisesti nopeammin? Mutta joo, I feel you, sain nyt itsekin ensimmäistä kertaa opioideja kipuihin, mutta en usko, että niitä määrätään kovin helpolla. En tosin ole vielä päässyt testaamaan niiden tehoa, joten on mahdollista, että tästä tulee taas uusi lääke tehottomien listaani.
Tuokin on muuten ihan normaalia, että pientä vatsakipua esiintyy jo ennen menkkoja. Älä vielä huolestu, jos teillä tosiaan vasta muutama kuukausi yritystä takana :) Sulla on kivan säännöllinen kierto ja oviskin bongattu 👌
26/26, yk ~4/5
Tämä ketju vaikutti sopivat paikalta kysyä omaista pohdinnoistani.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia..
Lopetin yhdistelmäpillerit lokakuussa 2019 ja olemme yrittäneet tulla siitä lähtien raskaaksi. Aloin ottamaan mama vitamiinia edellisen kierron alussa ja normaalisti kiertoni pituus on 28-29 päivää. Vain yhden kerran, viime joulukuussa, kiertoni oli 31 päivää. Nyt menossa kp 35, eli menkat virallisesti viikon myöhässä normaalista.
Raskaustestit näyttää negatiivista, mutta viikko sitten (kp 20 ja viikko ovulaatioita) tuli ensin vaaleanpunaista vuotoa, seuraavana päivänä kirkasta jossa kirkkaan verisiä viiruja ja seuraavat 4 päivää vielä vaalean rusehtavaa vuotoa. Kaikki sellaista, joka jäi vain paperiin, eikä edes siteeseen saakka.
Olotiloissa ollut päänsärkyä, pahoinvointia, alaselkäkipua, väsymystä, univaikeuksia, palelua ja närästystä. Näin yleisimmät mainitakseni.
Huomenna kun menossa jo kp36 ja aion tehdä seuraavan testin... Wish me luck.
LAINAA
Beibiä tulille kirjoitti:
Tämä ketju vaikutti sopivat paikalta kysyä omaista pohdinnoistani.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia..
Lopetin yhdistelmäpillerit lokakuussa 2019 ja olemme yrittäneet tulla siitä lähtien raskaaksi. Aloin ottamaan mama vitamiinia edellisen kierron alussa ja normaalisti kiertoni pituus on 28-29 päivää. Vain yhden kerran, viime joulukuussa, kiertoni oli 31 päivää. Nyt menossa kp 35, eli menkat virallisesti viikon myöhässä normaalista.
Raskaustestit näyttää negatiivista, mutta viikko sitten (kp 20 ja viikko ovulaatioita) tuli ensin vaaleanpunaista vuotoa, seuraavana päivänä kirkasta jossa kirkkaan verisiä viiruja ja seuraavat 4 päivää vielä vaalean rusehtavaa vuotoa. Kaikki sellaista, joka jäi vain paperiin, eikä edes siteeseen saakka.
Olotiloissa ollut päänsärkyä, pahoinvointia, alaselkäkipua, väsymystä, univaikeuksia, palelua ja närästystä. Näin yleisimmät mainitakseni.
Huomenna kun menossa jo kp36 ja aion tehdä seuraavan testin... Wish me luck.
LAINAA
Ja negatiivinen tuli jälleen :(
Liityn joukkoon!
Meillä yritystä 08/19 lähtien, olemme 33v pariskunta. Söin e-pillereitä 15 vuotta, ja minulla oli ennen niitä hyvin epäsäännölliset kuukautiset. Tänä aikana yksi varmistettu ovulaatio.
Koska kuukautiset jatkuivat hyvin epäsäännöllisenä myös syksyllä, hakeuduin gynekologille 11/19. Ultraäänessä tai alkukierron verikokeissa normaalilöydökset, ei poikkeavaa. Sain Terolutin 3 kk, mikä toi tyhjennysvuodot/kuukautiset normaalisti. Heti, kun TL loppui, kierto palasi ylipitkäksi.
Sain työterveysaseman gynekologilta lähetteen HUSiin lapsettomuushoitoihin 8 kk yrityksen jälkeen (jos selvä ongelma, kuten pitkät anovulatoriset kierrot, yritysaikaraja 6 kk). Lähete tuli hylättynä takaisin parissa päivässä, ristiriitaisin kommentein, koronasulku saattoi vaikuttaa.
Nyt menossa ensimmäinen Letrotsoli-kierto, yksityisen lapsettomuuteen erikoistuneen gynekologin hoidossa. Tämän kierron aikana olen jo syönyt kp 3-7, kp 14-18 sekä kp 21-23 letroja, kun ensimmäiset "erät" eivät tuoneet vastetta. Seuraava kontrolli tiistaina.
Olen valmis maksamaan tabletti-, pistos-, ja inseminaatiohoidot yksityisellä. Aikataulut näin joustavampia ja ei tarvitse odotella. Jos tarvitaan IVF, uusi lähete julkiselle.
Yritysonnea muille!
Onpa täällä hirmuisesti kommentteja! Kaikkiin en pysty nyt erikseen vastailemaan, mutta toivotan uudet tervetulleiksi ja kaikille (uusille ja vanhoille) tsemppiä!
Käyttäjä15391, miksihän sulla uusittiin Letrojakso, eikä otettu pistoksia käyttöön? Mulle gyne sanoi, että Letroista ei ole apua kun muutaman päivän, kun sitten keho tottuu niihin eikä ne toimi enää niinkuin pitäisi. Estrogeenintuotannon vähentäminen stimuloi fsh-hormonia, mutta siihen adaptoituu tosi nopeasti. Mulla ei riitä pelkät letrot, vaan munarakkuloiden loppuunkypsytys tehdään Gonal-F- pistoksilla.
Omaa napaa sen verran, että tosiaan nyt on eka kierto, kun OI-hoito on käynnissä. Kp 3-7 oli Letrot, kp 10 ultra, kp 10-13 Gonal-F ja Estradot, kp 14 ultra ja siellä näkyi kaksi valtavan isoa (26mm) munarakkulaa 😍 heti siis Ovitrelle-pistos irrottamaan ne ja kp 15 ovisplussa! Ja myös positiivinen raskaustesti 😅 jolla ei siis kylläkään ole mitään tekemistä raskauden kanssa, mutta Ovitrellen istukkahormoni näkyy pistämisen jälkeen hetken testissä, joten olihan se kokeiltava 😅 nyt vielä loppukierron tukena on Terolut ja Estradot. Aikamoinen lääkearsenaali siis, mutta en voisi olla onnellisempi tietäessäni, että piiiiiiitkän toivottomuuden jälkeen käynnissä on takuuvarmasti yk 1 ja tämän jälkeen seuraavat kierrot saadaan kyllä pelaamaan samalla systeemillä 🙂
31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.
Halti, mahtavaa että nyt toimiva lääkekombo löytynyt! Toivottavasti tulisi raskaustestiplussa kohta ihan oikeastikin! Minulla tulee olemaan aukiolotutkimus kp11 tässä kierrossa, jolloin samalla näkee Letrojen vasteen. Nyt kp3, eli tänään aloitan letrot, kahdessa aiemmassa letrokierrossa sain ovisplussat kp14 ja kp15 oli kovat kivut joten oletan oviksen olleen kp15. Tietysti olisi kiva jos vielä saisi varmuuden ovulaation tapahtumisesta labrakokeella varmistaen, niin saisi tarvittaessa irrotuspiikin myös käyttöön. Viime letrokierrossa kp8 oli jo 14mm follikkeli eli ihan hyvää tahtia ainakin folli kasvoi pelkillä letroilla (5mg päiväannoksella). Vähän myös jännittää, että onko munanjohtimet auki. Jos ne vain on auki, niin uskon että lääkkeiden avulla meillekin vauva saadaan kun vastetta jo letroilla saatu aikaan. 😊
Kiva kun tullut lisää uusia mukaan :) tsempit täältä taas kaikille! Itsellä on menossa kp20 ja eilen aamulla eli kp 19 oli positiivinen ovulaatiotesti. Tämä oli todella iloinen yllätys koska viime kierto oli 40pv ja positiivinen tulos tuli vasta kp28. Illalla testi oli jo negatiivinen ja illasta myös pientä tuikkailua oikealla alavatsassa ja keskellä vatsaa. Nyt sitten jännitellään loppukierto ja jännittää onko luteaalivaihe tarpeeksi pitkä.
Aloitin tämän kierron alussa gelee royalet ja maca tabletit. En tiedä kauanko kestää että ne alkavat vaikuttaa mutta mietin että voihan olla että niiden ansiosta kierto on hieman normaalimpi. Tai sitten vain sattumaa.
Mukava myös että te keillä on lääkkeitä ym käytetty kiertojen ja ovulaation tukena, päivittelette tänne. Lohduttavaa kuulla että näistä voi olla hyötyä jos itsellekin sattuisi näitä tarvitsemaan.
Kiitos kielo- vastauksesta, pitääkin seuraavien menkkojen jälkeen kysellä löytyisikö noihin kipuihin jotain muuta lääkettä. 🤔 Ennen pillereiden aloitusta määrättiin miranaxeja ja niistä ei ainekaan ollut itsellä mitään hyötyä, mutta muita lääkkeitä ei ole tullut edes kokeiltua kun pillerit toivat helpotuksen. Pahimmillaan on pitänyt käydä ottamassa pahoinvointi ja kipupiikki kankkuun kun lääkkeet ei ole pysynyt sisällä, niin nyt toivoisi vaan, että raskaus alkaisi mahdollisimman nopeasti ja välttyisi noilta kivuilta. 🙊
Jotenkin helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, joka tarvitsee OI-hoitoja. En tiedä, miksi minulle jatkettiin letroja huonosta ensivasteesta huolimatta. Kuulemma oikean annostuksen löytäminen voi kestää hetken. Gynellä on pitkä kokemus lapsettomuushoidoista ja on käsittääkseni arvostettu alallaan.
Huonosta vasteesta huolimatta vasemmassa munasarjassa tuntui tärinäkipua aiemmin. Nyt kuukautismaisia kipuja, toivottavasti tiistain ultrassa näkyy vaste.
Erityisen hienoa, että Halti ja Mustikkainen ovat saaneet OI-hoidoissa vasteen!
Ovis- ja plussaonnea toki kaikille!
Tervetuloa uusille! 😊 Ja Tähdelle kiitos vastauksesta taas.😊
Täällä alkoi odotetusti kk:t ja luteaali oli sentään edes 12pv. Toki alla 6pv tiputtelua (pyyhkiessä vain, kun ilman pikkuhousunsuojia aina pärjään, mutta kuitenkin). Odottelen jo B6-vitamiinipostia kovasti. 🙈
Tänään tuli pitkästä aikaa itkukin ainaisista menkkojen tulemisista, lieneekö vaikuttamassa tämä aktiivisempi aiheeseen suuntautuminen taas. Pidinkin sitten oikein oman itsen hoivailupäivän tänään, ettei ihan mököttämiseksi mene. Ostin tuossa viikolla kulmakarva- ja ripsiseerumia ja sellaisen dermorullan, joilla piristän itseäni tällä haavaa. 😁 Miehenkin kanssa riideltiin pari päivää oikein urakalla, onneksi saatiin sopu tänään. Kaikkea sitä!😬😅
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! ☀️
Ps. Äitykällä vahva ja hyvä ovisviiva ollut siellä, toivottavasti tärppää! 😃
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Kiitos Kaneli ❤️, kovasti sitä itsekin aina toivoo vaikka kuinka koettaa pysyä tyynenä.
Viivat pysyneet vahvoina myös tänään ja alavatsa vihlonnat olleet melko jäätäviä. Ensin aamulla vihloi vajaan tunnin verran ja nyt illasta alkoi uudestaan, tuntuu että kierto toisensa jälkeen nämä kivut vain pahenevat. Mutta no, taas ei voi kuin odotella ja jatkaa lemmiskelyä 🤪
Tervetuloa kaikille uusille! Mä
päivittelen omia kuulumisia, kauhee toivo oli, että viime kierrosta olisin plussannut, mutta toisin kävi ja maanantaina alkoi menkat eli tänään kp7. Kyllä taas niin harmitti ja itketti 😭 Täällä on nyt ollut paljon juttuja pcosta ym ja ongelmista raskautumiseen, kun taustalta löydetty syy, mutta itselle tosi vaikeeta ymmärtää, kun ei ole epäsäännöllisiä kiertoja tai muutakaan, että miksi ei vaan onnistu? En tietenkään toivo kenellekkään mitään sairautta, mutta itse koen tosi vaikeeksi sen kun mitään selvää syytä ei ole 🤔 En tiedä saiko kaikki tästä ajatuksesta kiinni 😊
Äskeiseen viitaten itselle tuli ihan puskista kun mieheni kanssa menkkojen alettua puhuttiin lapsettomuushoidosta ja itsellä niihin olisi halukkuutta niin miehen kanta oli, että yritetään nyt vielä. Koitin selittää, että itselle olisi helpompaa, jos syy löytyisi ja sanottaisiin, että emme tulisi koskaan saamaan lapsia kun tämä että joka kuukausi yritetään ja eletään toivossa ja sitten petytään. Mutta meillä nyt tämä asia miehen harkinnassa 🙄
N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20
Heippa hei! ❤️👋🏽 Toivottavasti otatte tänne uusia vielä!
Täällä olisi yritystä taustalla 7-8 kk. Itselläni on tasainen kierto, vaihdellut vuosien aikana toki hieman, eli noin 24-26 päivää. Silti täällä ei ole tärpännyt vaikka ovulaatiotakin ollaan tikutettu.
Mies kävi verikokeissa työterveyden kautta ja samalla otti esiin tämän perheen perustamis asian. Kävi ilmi että miehen testosteronitasot ovat normaalin rajoissa, mutta hänen s-luteinisoiva hormoni on alle normaalin asteikon (tulos oli 2.2 IU/I. Onko kellään ollut vastaavaa?
Netistä ei paljon tietoa löytynyt. Sen perusteella mitä löysin olisi myös testosteronin oltava alle normaali kun luteinisoiva hormoni on alhainen.
Mies sai nyt lähetteen sperma-analyysiin.
Mistä mahtaa olla siis kyse?
Itse kävin pari kuukautta sitten gynellä kun puoleen vuoteen ei mitään tapahtunut. Sisätutkimuksessa/ultrassa ei ollut mitään ihmeellistä.
Pippuri80, voi ei😪....isot halit💗
Voimia ja uutta yritystä💗
Tähtitaivas☆