Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (3544)

Kävin tänään ultrassa, letrot (2,5 tai 5 mg/vrk) eivät tuoneet vastetta tässä ekassa letrokierrossa. Nyt sitten kierron katkaisu terolutilla.

Seuraavassa kierrossa kokeillaan vielä letroja 7,5 mg/vrk annoksella, joka käsittääkseni maksimiannos. Gyne uskoo, että kaikesta huolimatta tämä voisi vielä toimia. Seuraava kontrolli kesäkuun puolivälissä. Vasta sitten mahdolliset pistoshoidot, jos tarve.

Onneksi olen yksityisellä hoidossa, niin ei näillä näkymin tiedossa mitään kesätaukoa hoitoihin.

Minulla taitaa olla jokin suojamekanismi päällä, kun otin nämä huonot uutiset ihan rauhallisesti ja pystyin kertomaan niistä ihan ns. hyvillä mielin miehelle ja ystävälle. Tai sitten "arkipessimististä" kuoriutuu sinnikäs optimisti tiukemmassa paikassa - niin on käynyt ennenkin muissa jutuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käyttäjä15391 kirjoitti:
Kävin tänään ultrassa, letrot (2,5 tai 5 mg/vrk) eivät tuoneet vastetta tässä ekassa letrokierrossa. Nyt sitten kierron katkaisu terolutilla.

Seuraavassa kierrossa kokeillaan vielä letroja 7,5 mg/vrk annoksella, joka käsittääkseni maksimiannos. Gyne uskoo, että kaikesta huolimatta tämä voisi vielä toimia. Seuraava kontrolli kesäkuun puolivälissä. Vasta sitten mahdolliset pistoshoidot, jos tarve.

Onneksi olen yksityisellä hoidossa, niin ei näillä näkymin tiedossa mitään kesätaukoa hoitoihin.

Minulla taitaa olla jokin suojamekanismi päällä, kun otin nämä huonot uutiset ihan rauhallisesti ja pystyin kertomaan niistä ihan ns. hyvillä mielin miehelle ja ystävälle. Tai sitten "arkipessimististä" kuoriutuu sinnikäs optimisti tiukemmassa paikassa - niin on käynyt ennenkin muissa jutuissa.

Voi harmi että letroilla ei vastetta tullut! Toivotaan että annoksen nosto auttaa! Minuakin jännittää miten käy, kun oli tuossa taukoa letroilusta yhden kierron ajan ja nyt kuuri meneillään 5mg annoksella.. ensiviikolla selviää onko folli kasvanut. Tänään vasta kp5, menkat loppui ja letrojen aiheuttama kuivuus ja väsymys ja päänsärky iski. Vasemmalla puolella alavatsassa nipistelee joten veikkaan että jos joku folli on päättänyt aloittaa kasvamisen niin vasemmalta se on tulossa. 😀 Viikon päästä ollaan viisaampia. Jännittää ihan mielettömästi aukiolotutkimus, ei niinkään toimenpiteenä vaan se tulos.

28v | Esikoinen toiveissa | PCOS | Yritystä 6/19 alkaen | OI-hoito 2/20 alkaen

Mulla alkoi uusi kierto, jälleen kerran.

Tutkin nyt sitä myo-inositolia, kun siitä on täällä puhuttu. En ole sitä aiemmin kokeillut, koska pidin sitä vain PCOS-oireyhtymän hoitokeinona. Mitä tässä googlailen, niin en tiedä olisiko siitä minulle mahdollisesti hyötyä, en oikein löydä materiaalia. Munasolun laadun parantuminen tuntuu koskevan lähinnä PCOS-tapauksia. Mulla ei ole sitä. 

Toinen mitä mietin, että kokeilisinko, niin alkoholi! En ole kahteen vuoteen eli koko yritysaikana juonut pisaraakaan. Ehkä nyt pitäisi löysätä hattua ja juoda lasillinen. Jos se rentouttaisi. En tiedä, mulla on keinot ja vitsit vähissä. 

Yk +20

Hei kaikille! Toivottavasti tänne saa vielä liittyä uutena..

Olen seuraillut ketjua alusta asti, viime aikoina enemmän kun oma yrittäminen alkaa tulla ajankohtaisemmaksi vihdoin. Onnea kaikille plussanneille!

Olemme pariskunta joka haaveilee esikoisesta. Mieheni on vauvakuumeillut pitkään ja itse olen ollut hiukan jäljessä kuumeilussa. Olemme päättäneet aloittaa yrittämisen seuraavasta kierrosta, jota odottelen alkavaksi seuraavalla viikolla. Olen aloittanut foolihapon syömisen (aika epäsäännöllistä, kun unohdan tabletit usein) ja mutta muuten en ole valmistautunu.

Odotimme vauvaa pari vuotta sitten (suunnittelematon raskaus) joka meni valitettavasti kesken viikolla 7 ja silloin raskausoireeni olivat todella selvät(kipeät rinnat, pahoinvointia, kahvia en pystynyt juomaan). Jännittää nähdä alanko kuvitella näitä oireita kun yrittämisen aloitamme. Pelottaa myös keskenmenon riski kun sen on jo kerran joutunut kokemaan :(

Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivon todella hyviä uutisia teille kaikille <3

Esikoinen yrityksessä, yritys alkaa 06/20
Minä 28, mies 32

Tähti: Ihan tavallista kuuluu. Lapsi palasi päiväkotiin ja viihtyy siellä paremmin kuin ennen taukoa. Taisi olla tylsää olla vain äidin kanssa kahdestaan. Nyt mennään dpo 7/kp 55. Hokasin, että jos nyt tärppäsi, niin pääsisin julkiselle varhaisultraan varmistamaan viikot.

Aloy: Googlaa "myo-inositol non pcos" niin löytyy englanninkielisiä artikkeleita. Yhdessä ainakin tehtiin kaksoissokkotutkimus IVF-hoitoon osallistuville ei pcos-naisille. Niiltä ketkä sai myo-inositolia saatiin vähemmän munasoluja, mutta tuli enemmän raskauksia. Johtopäätös oli, että myo-inositol parantaa munasolujen laatua. Tuosta alkoholista; luin jostain sellaisen termin, kuin kiinnittymisviini. En tiedä mihin sen teho perustuisi. Itse otan välillä lasillisen kombuchaa. Varmuuden vuoksi :D.

46/46; tytär 2014; abortti 11/1999; km 10/2017 & 6/2018 & 3/2020; tm 9/2018 & 6/2019

Aloy, pahoittelut :(
Käyttäjä15391, harmi, että lääkkeet eivät tuoneet odotettua tulosta :( Toivottavasti ensi kerralla toimivat paremmin.

Täällä alkoi yk2 odotetusti tänään.

N38 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Yk 2.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.

Tähti☆ kirjoitti:
Miten sinulla menee Villahuivi?❤🤗

Kiitos kysymästä, Tähti! En tarkoituksella ole tänne kirjoitellut, kun vauvaa jo odotan. Luen päivittäin, täällä on monia pitkään yrittäneitä ja foorumilta tutuksi tulleita, heidän kuulunisiaan on mukava käydä lukemassa! Ja kuika paljon voikaan jännittää toisten kiertoja!

Täällä menossa rv11+3, pahoinvointi helpottanut mutta uutena on alkanut supistella herkästi. Joten iisisti pitää ottaa, tai joutuu jäädä sairaslomalle. Ensi viikolla np-ultra, jolloin taas näkee vauvan 🥰 maha on pyöristynyt ja selvästi näkyvillä, vaikka aina onkin ollut tuota "röllykkämahaa". Nykyään maha on kiinteytynyt, mistä olen erityisen onnellinen! Alan näyttää "normaalilta" (eli siltä, miltä omien mielikuvien mukaan pitäisi näyttää), enkä enää vatsamakkaraläskeille. Ei niin että muita arvostelisin, oma kroppa on vain itselle vaikea ollut hyväksyä nuorena sairastetun anoreksian jälkeen. Aivan normaalipainoinen olen, hieman vyötärölihavuutta ollut pcos pahentumisen jälkeen. Nut kuitenkin kaunis maha, ja alan kokea oloni muutenkin hyväksyvämmäksi ja armollisemmaksi itseäni kohtaan. Raskaus on myös opettanut, kuinka uskomaton naisen kroppa on!

Ainut mitä tässä raskaudessa harmittelen, on se ettei enää pahvista äitiyskorttia saa. Koen sen ahdistavana, enkä pidä näistä sähköisistä ohjelmista yhtään.

Paljon onnea tulevaan tutuille, SiBi, Kaneli78, Tryout, Äitykkä-77, Tähti ja te, jotka pitkään olette omaa vauvaa odottaneet! Toivon teille saman ihanan onnen, jonka mekin useamman vuoden yrityksen ja keskenmenojen jälkeen olemme saaneet! Plussatuulta teilleja paljon terveisiä! 🌬➕🌬➕❤❤

yli 30v. Taustalla endo ja pcos sekä 4 varhaista keskenmenoa. Esikoista odotellaan, la 12/20 (Yk 28 🤰🏻)

Tervehdys kaikille! Uutena tulen tänne palloilemaan. Oma puoliso ilmoitti viimeviikonloppuna, että hänen puolestaan lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tästä intoutuneena menin yksityiselle gynelle heti seuraavana maanantaina, joska kiertoni oli ollut viime vuoden todella epäsäännöllinen. Itse ajattelin, että tämä johtuu vain todella kovasta stressistä. Vastaanotolla oireiden ja ultrauksen perusteella sain PCOS-diagnoosin. Olin tästä todella hämilläni, en ollut tällaista osannut odottaa lainkaan.

Menkat on ollut viimeksi maaliskuun alkupuolella. Vuoden sisään lyhin kierto on ollut 26pv. Gyne kirjoitti minulle Terolyttiä 2 vuoden reseptin jo takataskuun. Kokemuksia tästä jos on pcos? Ja mietin, että onnistuuko ovulaation tikuttaminen jos käyttää teroluttia? Jostain olen lukenut, että tulokset eivät välttämättä pidä paikkaansa, mutta en sitten tiedä. Olen tästä vielä aika hämmentynyt, mutta avoimin mielin on eteen päin mentävä :)

Esikoinen toivessa / PCO /25v

Hei!

Täällä kävi todella plussa-aalto sen jälkeen, kun muutama kk sitten laitoin ekan viestin. Onnea kaikille ja tsemppiä kaikille muille :) Täällä projekti alkutekijöissään. Olen seurannut keskustelua kyllä koko ajan.

Kaikille testien kanssa pähkäileville: Ei kannata käyttää vanhentuneita testejä eikä lukea tuloksia enää tuloksen lukuajan jälkeen. Vanhentuneet testit tai liian pitkän ajan päästä luetut tulokset voi aiheuttaa vääriä negatiivisia tai vääriä positiivisia tuloksia. T: labratäti :)

Omaa napaa. Täällä olisi nyt yk 1 ohi ja kp 2... Näitä menkkoja ilman pillereitä ei ole ollut ikävä. Tulee runsaasti vuotoa ja kramppeja on alussa ja lopussa. Toivottavasti näistä ei tarvitsisi enää kärsiä kovin pitkään. Jossain vaiheessa kiertoa aloin tunnustella omia tuntemuksia ja se on kyllä todella outoa, vähän pelottavaakin, että kuinka keksii kaikkia oireita.

En ollut ihan varma, että oliko viime kierrossa edes ovulaatiota, kun yleensä tunnen sen aika selvästi ja nyt ei ollut nipistyksiä mahalla. Tämä oli nyt kuitenkin eka "luomu-kierto" pillereiden jälkeen, että en ota paineita. Tästä eteenpäin!

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa.

Tervetuloa mukaan ansku, henna_inna ja kaikki muutkin uudet!

Ansku varmasti hämmentävä tilanne kun et osannut tuollaista tulosta odottaa. Mutta toisaalta varmaan hyvä kun se tuli esille näin yrityksen alussa.

Itse haluaisin käydä ultrassa varmuuden vuoksi kun viime kerrasta on useampi vuosi. Ilman raskauden yritystäkin olisin halunnut käydä tarkistamassa että kaikki kunnossa. Täällä missä asun ei kuitenkaan pääse gynekologille kuin yleislääkärin lähetteellä eikä hän minulle sitä kirjoittanut.. Käski odottaa että puoli vuotta yritystä on takana. Ajattelin mennä heti seuraavan kierron jälkeen kysymään kun sitten olisi tuo puoli vuotta täynnä.

Kyselin aikaisemmin lämpöjen mittaamisesta ja minulla nousi dpo 1 ja dpo 2 lämmöt 0,6 astetta ja nyt tänään dpo 3 oli tippunut tästä 1,6 astetta.. Jostakin luin että kolme päivää pitäisi yleensä olla lämmöt koholla ovulaation jälkeen että tietää ovulaation tapahtuneen. Tietääkö kukaan tästä enemmän?

30v, ensimmäistä yritetään, yritys aloitettu 1/20

Voi miten hurjan nopeaan Villahuivin viikot menevät, tuntuu että vastahan plussasit ja kohta on jo eka kolmannes takana ❤️🤗

Minulla oli ennenaikaisia supistuksia edellisessä raskaudessa puolen välin jälkeen, ja lääkäri passitti sairauslomalle todella nopsaan. Rauhoittuivat levolla ja paikat pysyi onneksi kiinni. Joten kehoitan harkitsemaan sairauslomaa jos supistukset jatkuvat, se on kuitenkin sinun ja vauvan parhaaksi.
Missäpäin Villahuivi asut? Täällä pääkaupunkiseudulla on ainakin edelleenkin ne perinteiset neuvolakortit käytössä. Saisiko sellaisen pyytämällä, ihan vain omaksi iloksi?

Oikein ihanaa odotusaikaa sinulle ❤️

Lapset 3/98, 6/02, 4/06, 5/19, km 6/05 ja 02/20

Tervetuloa uudet 😊 kaikki mahtuu mukaan!

Täällä ihan outo kierto ollut, nyt nipisteli oikealla, vaikka kuukautisiin 4 pvää.. liekö jotain mennyt sekasin jos ovis olisikin nyt vasta..
Minäkin aloin miettiin tuota alakerran ultraamista, ikinä ei ole ultrattu ja nyt kuitenkin yli 6kk ehkäisytöntä elämää takana ilman plussaa ja ikää pian 34. Että jos pääsisi tsekkaan, että näkyykö ultrassa poikkeavaa..

Tsempit Villahuivin odotukseen!

Esikoinen toiveissa meillä 33-vuotiailla.

Hile itse ainakin olen ymmärtänyt että olisi hyvä ultrata aina välillä kun käy esim papan ottamassa vaikka ei olisikaan lapsen hankinta mielessä. Itsellä on joskus ollut solumuutoksia papassa mutta nyt muutaman vuoden ajan ollut normaali papa. Mietin että voikohan tälläkin mahdollisesti olla jotain merkitystä hedelmällisyyden kannalta.

30v, ensimmäistä yritetään, yritys aloitettu 1/20

Tervetuloa uusille 😊
Mä varasin just kans ajan gynelle, jolla kävin myös lapsettomuushoitojen aikana. Otin ajan yksityiselle niin olisi saanut vaikka heti mennä, mut tähtäsin sen tonne kp 10,että jos vaikka näkis samalla onko edes follia kasvamassa ja miltä se kohdun limakalvo näyttää. Hoidossakin mulla jäi usein aika laihaksi endometrium, joten pelkään että se on tätä nykyä jo olemattoman surkea 🙄
Viimeksi olen käynyt noin 7v sitten kuopuksen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa ja toinen joukkopapaseulontakin jäi välistä vajaa 3v sitten, niin mietin et olis hyvä käydä nyt varmuuden vuoksi vaikka yritys ihan alussa vasta onkin.

N38 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Yk 2.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.

Tervetuloa uusille 😊 Päivät kuluu hitaasti kun odottelee olisko tärpännyt vai ei. Tällä hetkellä on vahva tunne oireiden perusteella että kohta menkat alkaa. Täällä on montakin kauan lasta yrittänyttä ja itsellä vasta Yk2 mutta aina sitä oottaa joka kierrossa samanlailla että saisi testata plussan. Onko täällä muita jotka plussan jälkeen aikoo sikiöseulontaan? Itse täytän 38v ja olen ajatellut käydä siinä verikokeessa. Nuorempana en oo käynyt kun oon nuo aiemmat saanut, mutta nyt jotenkin on huoli lapsen terveydestä jos meille vielä suodaan sellainen. Oma ikä on alkanut mietityttämään kovasti että jos ei enää raskaudukaan.Meillä kaikilla on omat tilanteemme, toiset yrittää vasta ensimmäistä, minä taas toivoisin viidettä, mutta yhtä tärkeää tämä on kaikille ❤️Kovasti plussatuulia ihan jokaiselle ❤️👍

37v neljän lapsen äiti, iltatähti toiveissa ❤️

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Ansku567: PCOS merkitsee usein myös anovulatorisia kiertoja tai vain muutamaa ovulaatiota vuodessa. Toki varmaan PCOSissakin on eroja. Terolut ei edesauta ovulaatiota, mutta voi auttaa kehoa säännöllistämään kiertoa.

Mielestäni 2 vuoden Terolutit, vaikka oletkin nuori, kuulostaa melkoisen oudolta hoitosuunnitelmalta, kun toiveissa on raskaus. Yleensä Teroluteja kai kokeillaan 3-4 kk, tai 6 kk, säännöllistämään kiertoja. Sen jälkeen pitäisi nähdä, onko oma keho ohjautunut säännölliseen kiertoon. Montako kk sinun on tarkoitus syödä teroja putkeen?

Tervetuloa kaikille uusille!

Ansku567, mua huoletti kovasti lapsettomuusklinikan ensikäynnillä maaliskuussa, että jos lääkäri lykkää mulle ensin vain Teroluteja. Mulla on vuosikaudet ollut kierrot ihan tosi epäsäännöllisiä ja pitkiä (esim. pari vikaa n. 60vrk ja +80vrk). Lääkäri sanoi napakasti, että voi kuule ei tässä millään Teroluteilla mitään tee, että nämä munasarjat eivät ole hetkeen ovuloineet eikä Terot siksi auta mitään. Niillä saadaan kyllä kierrot tasaiseksi, mutta ovis jää silti tulematta. Hän laittoi mulle Letrot alkukiertoon, niiden perään ultran ja tilanteen mukaan sitten mahdollisen pistoshoidon vielä seuraaville päiville. Mulla tarvittiin ne pistoksetkin sitten, Letrot kasvatti kohtuullisesti kahta follikkelia, mutta eivät olisi kasvaneet loppuun ja irronneet ilman pistoksia. Nyt mulla on Terolut luteaalivaiheen tukena ja siinä se onkin ihan paikallaan. Eli jos ovista ei ala kuulumaan, niin kyselehän uuden lääkityksen perään! Ja tsemppiä matkaan! :)

Omaa napaa nopea kysymys: Tosiaan maanantaina aloitin Terolutit luteaalivaiheen tueksi ja siitä asti mahaa on juilinut niinkuin pahemmissakin menkkakivuissa. Useamman kerran on ollut pakko tarkistaa, että eikö oikeasti mitään vuotoa kuitenkaan tule (ei tule). Kuuluuko juiliminen Teroluteihin? Onpa kiva, jos seuraavan vajaan pari viikkoa saa kärsiä menkkakivuista ENNEN kuin ne varsinaisesti edes alkaa...

30 ja 31v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS, ei luomuovulaatioita, joten ovulaation induktiohoito 5/20 alkaen.

Hile kirjoitti:

Täällä ihan outo kierto ollut, nyt nipisteli oikealla, vaikka kuukautisiin 4 pvää.. liekö jotain mennyt sekasin jos ovis olisikin nyt vasta..
Minäkin aloin miettiin tuota alakerran ultraamista, ikinä ei ole ultrattu ja nyt kuitenkin yli 6kk ehkäisytöntä elämää takana ilman plussaa ja ikää pian 34. Että jos pääsisi tsekkaan, että näkyykö ultrassa poikkeavaa..

Tsempit Villahuivin odotukseen!

Hile, jospa nyt tulis plussa!!🤗❤🎶🎶🎶
Odotellaan testiä🤗

Tähti 47v., esikko 4v.
Toinen toiveissa, yritystä takana 2,5v
Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta

Ikäneito kirjoitti:
Hokasin, että jos nyt tärppäsi, niin pääsisin julkiselle varhaisultraan varmistamaan viikot.

Aloy: Googlaa "myo-inositol non pcos" niin löytyy englanninkielisiä artikkeleita. Yhdessä ainakin tehtiin kaksoissokkotutkimus IVF-hoitoon osallistuville ei pcos-naisille. Niiltä ketkä sai myo-inositolia saatiin vähemmän munasoluja, mutta tuli enemmän raskauksia. Johtopäätös oli, että myo-inositol parantaa munasolujen laatua. Tuosta alkoholista; luin jostain sellaisen termin, kuin kiinnittymisviini. En tiedä mihin sen teho perustuisi. Itse otan välillä lasillisen kombuchaa. Varmuuden vuoksi :D.

Ikäneito, plussa molemmille!❤🤗
Kyllä päästään julkiselle, iän puolesta ei kai enää tutkita, mutta hoidetaan ja ultra lienee kuuluvan hoitamiseen💗

Pikaista plussaa!💖🤗🤗🤗

Tähti 47v., esikko 4v.
Toinen toiveissa, yritystä takana 2,5v
Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat