Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3121/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläois kans tarkoitus alottaa tikuttelut. Viime kierrossa tikut ei ehtinyt tulla ajoissa kun netistä tilasin ja nyt pitäis vaan uskaltaa ottaa ne käyttöön. Mua jostain syystä vähän ahdistaa ruveta tikuttamaan? en oikein tiiä miksi.. ehkä pelkään etten ovuloi ollenkaan, vaikka tietenkin sittenhän sitä osaisi hakeutua hoitoon vaan nopeampaa. Vuosi tjottailtu ja nyt 4kk yritetty tosissaan, eikä ikinä yhtään mitään..pikkaisen hiipii epätoivo välillä mieleen. Pakko vuodattaa, sorii! En oo aiemmin aatellu et tikuttelusta ois hyötyä kun meillä on jokatapauksessa kierron puolivälissä seksiä joka toinen päivä kahden viikon ajan. Mut ehkä mun täytyy nyt vaan tutkia tarkemmin mitä täs kropas on meneillään.. pöh

Torstai on toivoa täynnä ..

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

3122/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kiukutteluni, mutta paha mieli johtunee myös siitä että näin toissayönä aivan kummallisen painajaisen. Siis todella oksettavan sellaisen. VAROITUS!! jos olet herkkä tai saanut km.

Unesta muistan järkyttyneen tunnelman ja sairaala ympäristön/huoneen. Nojasin huonovointisena metalliseen käsienpesualtaaseen ja kun katsoin alaspäin, varoitus!! näin käsissäni keskenmenneen sikiön raakileet. 😰😰En ole sellaista ikinä nähnyt edes kuvasta, mutta unessa tiesin, että se oli tullut sisältäni vaikken muistanut tapahtumasta mitään. Vesi juoksi hanasta ja katselin miten se olio lillui mun käsillä, joka ei muistuttanut ihmistä juurikaan, vaan oli löllö, melkein läpinäkyvä, kalamaisine silmineen ym. Se uni on hirvein minkä oon koskaan nähnyt. Ihan kauhea. Itketti ja oksetti kun heräsin siihen yöllä.

Se miksi kerroin tästä, oli pakko saada kertoa, mutten ole pystynyt selittämään tätä edes miehelle ääneen. Sanat tuntuvat niin kauheilta sanoa. Vaikka mistään todellisesta ei ole kyse. Olin aika järkyttynyt tuosta unesta, mutta olen viime aikoina nähnyt muutenkin poikkeuksellisen paljon unia raskaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3123/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tititu, mäkin alkuun tein ovulaatiotestejä, kun ei ollut mitään hajua koko ovulaatiosta tai ees et mikä se on 🙈 mut sit kun vähän oppi tästä raskautumisesta jotain niin ymmärsin, että kierron puolessa välissä tapahtuu ovulaatio ja mulla ainakin kierrot melko tarkkoja. Tein ovistestejä ja en saanu niistä positiivista tulosta ollenkaan, jolloin siitä seuras stressiä ja mietein onko kaikki ok ja miks tää ei nyt onnistu kun seksikerrat ajotettiin kierron puoleen väliin. Sit päätin himmata tahtia ja ottaa rennosti yrittämisen suhteen, mut eihän sekään auttanut et raskaaks ois tullu... Ja nyt melkeen vuosi yrittämistä takana ja päätin testata ovistikkuja uudestaan ja nyt tärppäs 👏🏽

Täällä kp 24/29 ja dpo 9, jännää 🙈

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

3124/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni2019 kiitos, että vastasit 🙈 Mä itseasiassa vanhoja viestejä lukiessa meinasin äsken vastata sun aiempaan tekstiin, mutta sit aattelin et se on jo vanha juttu, muut oli vastanneet jo jne. Ihana kun oot linjoilla yhtäaikaa! 😅

uiui teillä jännät ajat, toivon kaikkein parasta 😍

en mä tiedä mitä helkkarin ydintiedettä tää raskautuminen on, tuntuu et pitää palaset, tähdet, kuut ja lusikat olla justii oikees asennos 😅

3125/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tititü kirjoitti:

Pioni2019 kiitos, että vastasit 🙈 Mä itseasiassa vanhoja viestejä lukiessa meinasin äsken vastata sun aiempaan tekstiin, mutta sit aattelin et se on jo vanha juttu, muut oli vastanneet jo jne. Ihana kun oot linjoilla yhtäaikaa! 😅

uiui teillä jännät ajat, toivon kaikkein parasta 😍

en mä tiedä mitä helkkarin ydintiedettä tää raskautuminen on, tuntuu et pitää palaset, tähdet, kuut ja lusikat olla justii oikees asennos 😅

Tuntuu itestäki, et raskautuminen on ihan ihmeellinen sattumien sarja, missä kaikki palaset pitää loksahtaa just kohdillee, et on ees pieni mahollisuus ja siltikin plussaa ei tunnu tulevan..

Ja tänää piti kuunnella, kun työkaveri, 5 lapsen äiti, valitti että hän sikiää vaikka naapurin mies vaa heiluttaisi lahjetta. Et ei tää tän maan täyttäminen pitäisi olla pelkästään hänen vastuulla. 😐

Hän ei siis tietenkään tiedä tästä meidän tilanteesta, lapsettomuudesta ja siitä et todella kovasti vauva haluttaisiin. Mutta ikävältä tuon kuunteleminen silti tuntui.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

3126/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tititu, tiedän tuon "ovistikkupelkotunteen"! Mulla ihan sama, alkuvuodesta parissa kierrossa vähän tikuttelin, ihan uteliaisuudesta että tapahtuuko mitään, jotain viivojakin sain. Nyt en muutamaan kiertoon sitä ole tehnyt, ja jotenkin on kauhea kynnys aloittaa... Tiedä sitten onko taustalla pelko että entä jollei nyt tulisikaan viivaa, ja on parempi olla tietämättä.🙈 Toisaalta meillä työkuviot (lue:välimatka) estävät välillä h-hetken hyödyntämisen, ehkä senkin takia on jäänyt tikuttamatta ettei menetetty tilaisuus harmittaisi niin paljon...

Päätin nyt kyllä tässä kierrossa yrittää saada oviksen kiinni, luin jostain että jos tästä tutkimuksiin/hoitoihin päädytään niin voisi olla hyödyllistä tietää ovuloiko normaalisti. Meillä alkaa olla kohta puolisen vuotta yritystä täynnä, ja käsittääkseni sen jälkeen pääsisi tutkimuksiin, kun on jo näin ikäloppu. 🤔

Josko rohkaistutaan yhdessä tikuttamaan? 😄 Mulla nyt kp 6/26, lähipäivinä olisi siis aloitus.

Onko Inocapsin käyttäjistä kaukana huomannut mitään sivuoireita? Olen nyt syönyt muutaman kapseli, ja iltapäivällä tuli pienestä asiasta suhteettoman suuri harmituskohtaus, sellainen joita usein tulee päivä-kaksi ennen menkkoja🤨. Voi olla ettei mitenkään liity Inocapseihin, tulipa nyt sekin vaan mieleen kysäistä. Enkä kyllä silti ajatellut heti niitä lopettaakaan vaikka liittyisikin, täytyy hetki kokeilla sentään😄

3127/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille💕💕💕

Kaikille tsempit omiin tilanteisiin💕

Äitykälle halit ja onnea uuteen yritykseen💕

Tähtitaivas☆

3128/6611 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tititu, mistä tilasit? Tai muut saa toki myös kommentoida, mistä ja mitkä testit nyt sit kannattais tilata? 🙈 Oon niin onneton näiden kanssa 🙈

Nyt viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta pitäis aikataulullisesti olla ovis, taidan hilpasta huomenna apteekkiin josko sais oviksen kiinni heti ekasta yrityksestä!

Mut komppaan muita, tossa tikuttamisessa on kyllä mukana pieni pelko että mitä jos mussa onkin jotain vikaa 😩

N30 & M38, ensimmäistä yritetty 06/19 lähtien

3129/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tititü, oliko sinulla siis joku keskenmeno taustalla? Vai tuliko tuo uni ihan puskista?

Minä olen viime aikoina miettinyt hirveästi unia. Moni täälläkin nähnyt unta vauvoista/siitä että ovat raskaana ja saavat vauvan. Kaverille kävi myös näin ja hän raskautui heti ekasta yrityksestä...

Minä en ole nähnyt ollenkaan iloisia vauva/raskausunia vaan sellaisia jossa hoidan muiden lapsia ja joskus minulta kysytään että joko teillä on lapsi? Alan unessa melkein itkemään ja sanon että ei ole..

En minä ole usein mitään enneunia nähnyt mutta jotenkin takaraivossa on pelko että tuollaistako minun elämäni tulee olemaan: hoidan muiden lapsia kun omia en saa? 😭

Mulla nyt dpo7 menossa mutta olen rauhallisin mielin vaikka toki melkein rukoilen että olisi tärpännyt.. Tulee vaan spekuloitua turhaan että oliko se sittenkään ovulaatio ja tuliko talleteltua liian myöhään.. 🤦🏼‍♀️ Antais vaan asian jo olla.

3130/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lulube kirjoitti:

Tititu, mistä tilasit? Tai muut saa toki myös kommentoida, mistä ja mitkä testit nyt sit kannattais tilata? 🙈 Oon niin onneton näiden kanssa 🙈

Nyt viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta pitäis aikataulullisesti olla ovis, taidan hilpasta huomenna apteekkiin josko sais oviksen kiinni heti ekasta yrityksestä!

Mut komppaan muita, tossa tikuttamisessa on kyllä mukana pieni pelko että mitä jos mussa onkin jotain vikaa 😩

Mä oon tilannut kotitestit-sivuilta sekä raskaustestit että ovistestit. Olikohan Sofi-merkkisiä ovistestejä 7kpl pakkaus, en muista mitä maksoi, herkkyys 25mIU. Kokemusta ei ole muista ovistesteistä.

Unista: Mä näin kuopusta odottaessani alkionsiirron jälkeen unen, missä testasin kaksi viivaa raskaustestiin ja se oli niin varma se tunne mikä siitä unesta jäi, että marssin aamulla vessaan ja sain kuin sainkin haamun testiin. Se oli 6 päivää alkionsiirron jälkeen, eli dpo:issa laskettuna noin dpo 9 ehkä. Viime yönäkin näin unta, että olen raskaana, mutta epäilen, että tää mun non-stop kuumeilu ja yrityksen aloittaminen on vaan tehnyt temppunsa..

Olen myös nähnyt masentavia unia ennen lapsia missä muilla oli lapsia ja minulla ei. Onneksi ne on vaan unia, vaikka toki ne pistää miettimään ja murehtimaan, kun sitä lasta ei omalle kohdalle kuulu ja lähipiiriin kyllä sitten senkin edestä :( Meillä oli yli 4v yritystä ja tuloksettomia inssejä, IVF-hoitoja ja PASseja edellisen puolison kanssa, pari keskenmenoakin ennen esikoista, joten muistan hyvin vielä miten sitä hajosi sisäisesti aina kun joku "retosteli" lisääntymiskyvyllään tai ilmoitti raskaudestaan :( <3

Noiden yllämainittujen kokemusten vuoksi olen aika realisti-pessimisti tämän yrityksen suhteen, vaikkakin toki täynnä sitä alkuinnostusta yrityksen nyt vihdoin alettua. Silti.. vanhat kokemukset kummittelee mielessä ja pelkään, että miten kestän mahdolliset uudet ja uudet yrityskierrot.

Tänään dpo 2 ja aika matelee..

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3131/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 13/22-26 menoillaan, dpo 1. Harmittaa niin paljon. Kuut ja tähdet kohdillaan epäonnistumiseen.. Harrastettiin eilen seksiä, mutta tallettelu epäonnistui. (Joskus satunnaisesti mies ei vain tule.) Sovittu, että miehelle en kerro ovulaatiosta, eli ei voinut olla paineista johtuvaa. Lisäksi kovan pääkivun vuoksi nappasin Buranan päivällä. Tunti lääkkeen oton jälkeen muistin että ipubrofeiini voi estää munarakkulan irtoamisen jos ovulaation aikana käyttää.

Pitää vielä tänään kokeilla talletella, mutta varmaan jo liian myöhäistä illalla.

Menkkoja odotellessa. 🤦🏼‍♀️

♥️♥️♥️

3132/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Plussanneille onnittelut!

Muille oikein paljon tsemppiä yrityksiin!

Kirjoitinkin aiemmin että tänään perjantaina olisi minulla eka neuvolakäynti. Kävinkin siellä ja epäsäännöllisten kuukautisten takia tehtiin varhaisultra sekä mahan päältä, että sisäisesti. Saatiin näkyviin kohtu ja siellä oleva raskaus-/ruskuaispussi. Neuvolatäti totesi että taitaapi raskaus olla sen verran alussa, ettei alkiota vielä näy ja varattiinkin uusi aika reilun kahden viikon päähän, jolloin siellä pitäisi näkyä jo jotain. Olin hieman pettynyt, kun tajusin että raskaus todellakin on niin alussa, sitten katselin Flo sovellustani ja omia merkintöjäni sieltä, ovulaatio onkin ollut hieman myöhemmin kuin ensin ajattelin. Vaikuttaisi siltä että olisin nyt rv5, eli todellakin alussa. Vielä joudun siis jännittämään... Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saamme pikkuisen näkyviin uuden käynnin yhteydessä, kyseessä on kuitenkin meidän tuleva esikoisemme.

3133/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lulube, Tryout, Magnolia

En ole kokenut km eikä kukaan lähipiiristäkään lähiaikoina (tietääkseni), vähemmän on vauva-asiamuutenkin ollut mielenpäällä nyt viimepäivinä kun alkukiertoa mennään. 🤔🤔

Helpottavaa kuulla, että joku muukin on nähnyt kummia unia.

Mä ostin vaan Yliopiston apteekin verkkokaupasta, kun tilasin muutakin apteekkikamaa. Sinänsä kätevää kun nyt korona-aikana meidän lähiapteekissa on ainakin kaikki tarvitsemani tuotteet laitettu asiakaspalvelun taakse eikä nyt huvittanut mennä tiskille pyytämään tarvitsemiani tuotteita, joita olisin mielummin tutkinut omassa rauhassa.

3134/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, miljoonasti sinulle nyt tsemppiä eteenpäin!👍💕💕💕 Mä odottelen tässä menkkoja ja siten uutta onnellisempaa kiertoa💗

Noin yleisesti ottaen on kummallista, että, kun tsemppiä kaikki täällä niin paljon toivotaan (varsinkin tämän epidemian keskellä), niin mitään sitä ei kukaan toisilleen toivota(?!)🙄

Mua vähän huolestuttaa tämän yhteiskunnan tyyli siitä, että jos joku menestyy, niin sille liian usein käy huonosti, tai jos joku ei yritä pärjätä, niin se heitetään pellolle! Missä järki?

Täältä yhteiskunnasta puuttuu inhimillisyys ja järkevä ajattelu!🤔 Koskee ihan kaiken ikäisiä ihmisiä.... Mulle on sanottu, että mun pitäisi hakea töihin Eduskuntaan ajatuksineni....en hae...

Ehkä monessa mielessä tuo on totta, mutta omat mielenkiinnon kohteet lienee muualla(!?)

Mutta huolettaa kyllä ihan kaikki iästä ja sivilisäädystä huolimatta🙄😢💗

Tähtitaivas☆

3135/6611 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noilla ovisliuskoilla paljonkin merkkikohtaisia eroja? Mä eksyin sattumalta raskauskeijun nettisivuille, ja siellä olisi tarjolla sellaisia "family size" -pakkauskokoja, eli iso satsi edukkaasti. Mietin, että olisin ostanut sieltä ison paketin liuskoja (https://www.raskauskeiju.fi/erittain-herkka-ovulaatiotesti-liuska-60kpl), ja sitten vielä yhden satsin niitä digitaalisia hymynaamoja.

Ajattelin lähteä tikuttamaan heti yrityksen aloittamisen jälkeen. Mä muistan ajalta ennen hormonaalista ehkäisyä, että mulla saattoi tulla menkat kaikkea 25-60pv välein. Lisäksi mun ekalla gynekäynnillä reilu vuosikymmen taaksepäin muistan gynen ultranneeni mut, ja kommentoineen jotenkin "jos raskaus ei pian yrittämisen jälkeen lähde käyntiin, niin asiaa ei kannata yksin vatvoa vaan hakea apua". Vielä kun löytäisin nuo vanhat paperit jostain vanhempien varastolta niin tietäisin mikä tuomio sieltä annettiin. Sanotaanko näin, että tuolloin 17-vuotiaana ei vauvantekopuuhat olleet ensimmäisenä mielessä.

Nyt mietinkin, että olisiko siellä gynellä pitänyt käydä jo nyt heti, vai vasta joitain kuukausia hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen, kun osaa vähän arvioida omaa tilannettaan.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

3136/6611 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily, mulla on kai Inocapsista joitain oireita, kuten huonontuneet yöunet ja ylävatsakivut - toisaalta en ole varma onko nämä siitä vai mistä.. En ole huomannut mitään mielialaan liittyvää, vaikka yksilöllisiähän nämäkin voivat olla. Inocapseja pitää syödä muistaakseni vähintään 3kk putkeen, sillä oli joku ihan järkeenkäypä perustelukin, mutten muista sitä nyt. Miehillä spermatogeneesi kestää 3kk, joten siks heillä se 3kk siinä omassa tuotteessaan.

Äitykkä, halaus! On raskasta huomata, että oma keho toimii oudosti ja ikään kuin vain seurata sivusta sitä, voimatta sille mitään. Mullahan on tiputtelu ennen menkkoja, jolle ei ole löytynyt syytä -mahdollisesti kilpirauhanen- ja onhan tässä kokeiltu keltarauhastuotteita ja ties mitä vitamiineja, kilpirauhasellekin tarkoitettuja, mutta ei vaan tiputtelu lopu. Oli avuton olo, kunnes tajusin, että mun on annettava sen olla, hyväksyttävä. Ärsyttää vja surettaa välillä ihan hitosti kyllä. Toivottavasti sun keho on kokoajan palautumaan päin kuitenkin.❤

Tähti, olet kyllä siinä mielessä oikeassa, että ryhmän dynamiikka on muuttunut. Asiakeskeisempää on ja nyt, vaikka oonkin nykyään enemmän sivussa, oon huomannut selkeämmin vielä saman, mistä Portland on kirjoittanut, että aiheet alkavat toistua, kun itse joutuu pidempään yrittämään. Alkuviikosta mietin olisiko järkeä perustaa meille jo pidempään yrittäneille ihan oma ketju tänne.. mutten tiedä käykö esim.Portland ja SiBi täällä enää vai siirtyivätkö facebookin ryhmään. Itse en taas sitä käytä. No, on siis tullut pohdiskeltua taas kaikenlaista.🤭

Täällä dpo5 ja lämmöt nousseet taas vielä selkeämmin kuin viime kierrossa. En tiedä mitä mulle taas kävi, kun tuntui, että oon jo hyväksynyt, että vauvaa ei tule ja uskoinkin jo niin, mutta nyt sitten joku uusi toivo päällä ja nämä päivät tuntuu kuluvan todella hitaasti.😅 Nyt ensisijaisesti ootan tota miten tiputtelu tässä kuussa menee, kun viime kierrossa oli muistaakseni vähäisempää, vaikka alkoikin aikaisin. Mutta se loppui yhtäkkiä ennen menkkoja, mikä oli (muistaakseni 😬) uutta. No, yritän olla läsnä hetkessä kyllä ennen kaikkea ja pysyä realiteeteissa, koska muistan kyllä yrittämisen alkuajoilta sen, miten olin ihan varma raskaudesta, koska oireet, ja sitten en ollutkaan. Oireita tulee joka kuukaus ja ne myös vaihtelee kuukausittain, myös voimakkuudeltaan ja kestoltaan. Sen, jos minkä on tässä yli vuoden aikana oppinut! Antaapi siis oireiden olla ja mennäkin. 😅

Rentoa viikonloppua kaikille! ☀️🤗❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3137/6611 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko, musta sun kannattais käydä gynellä jo! Ollaan kuitenkin jo toukokuussa.

Sittenhän on näitä ilmaisia hedelmällisyysneuvontoja mm. Felicitaksella, joita kannattaa hyödyntää ja sinne voi mennä jo ennen yrityksen alkua. Tsemppiä! 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3138/6611 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä linkkivinkki:

https://www.parempaaelamaa.fi/uutisarkisto/lapsettomuus-koskettaa-kymme…

Tuolta pitäis saada ladattua hedelmällisyysopas, mutten saa sitä linkitettyä tähän, niin laitan tämän, mistä linkin löytää. 🤗

3139/6611 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan just leipomaan omalle äidille äitienpäivä kakkua. Milloinkohan sitä saisi oman äitienpäivä kakun?😩

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

3140/6611 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaneli78

Jep huomannut saman, että (luonnollisesti ja onneksi!) kun porukassa on vaihtuvuutta niin samoja aiheita nousee uudelleen. Tietty kokeneemmille yrittäjille tylsää, mutta en mä esimerkiksi osaa kommentoida hoidoista mitään kun en niistä mittään tiiä enkä halua loukata vahingossa. Mutta minusta on kiva kun ollaan kaikki täällä samassa ja kokeneemmilta saa hyviä vinkkejä ja näkökulmia, kun taas ehkä uusilta yrittäjiltä intoa?

Täytyy tunnustaa, että itsellä mennyt ehkä vähän sekaisin ketä täällä juttelee enää, ja missä vaiheessa kukin on. Saa tulla uusia ja saa olla enemmän taustalla lukijana, itsekin enemmän taustalla,mutta ehkä joku koonti ois hyvä. Valtava plussa-aalto vei mennessään niin monen 😄😊