Geenikauniilla ulkonäkö ei muutu ilman meikkiä ja saunapuhtaana, hän on edelleen kaunis ja samannäköinen kuin meikattunakin
Geenikauneudella on monta tunnusmerkkiä (kauniit sopusuhtaiset kasvotpiirteet, paksut hiukset, hyvä iho, hyvät kehon mittasuhteet, tiimalasivartalo jne.), mutta tuo otsikossa mainittu unohdetaan usein mainita.
Taitavalla meikkauksella ja pukeutumisella voi feikata eli häivyttää huonoja puoliaan. Tämä on tullut mieleen muutamasta julkkiksesta, joka on intoutunut esiintymään ilman meikkiä. Eivät he rumiakaan ole, mutta täysin erinäköisiä eivätkä mitenkään poikkeuksellisia kaunottaria, vaan tavallisen nättejä.
Jos osaa katsoa, tunnistaa kyllä puutteet meikatuissa kasvoissakin, mutta myös toiseen suuntaan on menty rajusti viime vuosikymmeninä. Tarkoitan sitä, että osa kauniista naisista pilaa ulkonäkönsä huulitäytteillä ja muilla rumentemistoimenpiteillä jo nuorena.
Niinpä geenikaunottaria on jo nykyään paljon vähemmän kuin ennen. Samaan suuntaan vaikuttaa nuorten lihominen. Luulen, että siitä johtuu, että jopa hyvinkin iäkkäät naiset herättävät vielä miesten kiinnostusta, jos ovat kauniita - eivät siis vain vanhojen miesten kiinnostusta, vaan nuortenkin. En pidä sitä hyvänä, se tuntuu jopa perverssiltä.
Kommentit (89)
Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu.
Geenikauniiden ei tarvitse myöskään harrastaa hulluna liikuntaa saadakseen kauniin vartalon. Riittää että käy vähän kävelyllä ja satunnaisesti kokeilee jotain jumppaa. Tuosta olen ihan älyttömän kateellinen.
ei yksikään nainen ole samannäköinen meikattuna kuin ilman meikkiä. Joku lapsellinen urpo siellä taas kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu.
Kirjoitin geenikauniista ihmisistä. Mitäänsanomaton ei ole geenikaunis. Ap
Vierailija kirjoitti:
ei yksikään nainen ole samannäköinen meikattuna kuin ilman meikkiä. Joku lapsellinen urpo siellä taas kirjoittelee.
Minä olen, koska musta ei saa meikattunakaan oikein minkään näköistä, on niin pienet ja mitättömät silmät. Kaunis en ole, mutta naama ei juuri muutu meikillä.
Jotkut ovat kauniita ja jotkut eivät. Jotkut meikkaavat ja jotkut eivät. Mikä tässä oli pointti?
Vierailija kirjoitti:
Geenikauniiden ei tarvitse myöskään harrastaa hulluna liikuntaa saadakseen kauniin vartalon. Riittää että käy vähän kävelyllä ja satunnaisesti kokeilee jotain jumppaa. Tuosta olen ihan älyttömän kateellinen.
Näin on. Kehon mittasuhteet ja muoto tekevät sen. Esimerkiksi aito tiimalasi, jonka lantio jatkuu reisiin kaarevana ei koskaan menetä tiimalasin muotoaan, ei edes vanhuksena hänelle tule tikkumaisia jalkoja, koska rasva on luonnostaan ja tekemättä mitään oikeissa paikoissa. Hän säilyy aina "mehevän" näköisenä.
Mm. tuohon seikkaan perustuu, ettei kukaan pysty keinotekoisesti muokkaamaan itseään geenikauniiksi. Kaikki kauneustoimenpiteet ovat rumennustoimenpiteitä geenikauniille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tummapiirteiset ovat geenikauniita.
Vierailija kirjoitti:
Ei täysin samannäköinen, mutta lähes ja edelleen kaunis. Luultavasti et ole koskaan nähnyt geenikaunista naista ilman meikkiä. Geenikauneushan on harvinaista. Ap
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä, melkein. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat kauniita ja jotkut eivät. Jotkut meikkaavat ja jotkut eivät. Mikä tässä oli pointti?
Keskustella siitä millainen kauniin naisen idea palstalla on. Lukemattomat kerrat olen lukenut täältä siitä miten kauneus on jotain muuta kuin geenikauneutta (=perinteinen kauneuskäsitys). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että klassiset piirteet omaava on sitä, vaikka olisi ilman meikkiä vähän väritön. Esim. mulla on yksi tällainen ystävä, joka on laitettuna todellinen kaunotar, mutta meikittä harmaahiirulainen. Joskus huviksemme testailtiin kuvia Prettyscale-palvelussa, joka analysoi kasvonpiirteet sen mukaan kuinka lähellä ne on kauneusihanteita. Hän sai 95%, minä tavis 67%. Silti tosiaan ilman laittautumista hän ei ole oikein minkään näköinen kun on niin totaalisen väritön.
Minuapa ei tunnistanut minulle erittäin tuttukin nainen kun olin meikattuna ja laitettuna menossa häntä tapaamaan. Hän on aina nähnyt minut ennen ilman meikkiä ja hiukset ponnarilla. Nyt hän sanoi: Oi, oletpa sinä kaunis. Sitten kertoi, ettei hän tunnistanut minua heti, ennekuin sanoin hei hänelle. Kaipa olen sitten vaikka ikää kohta 60v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on valjussa? Ei meikit naamassa voi pyöriä 24/7.
Mulla on luonnostaan kaunis vartalo ja kasvotkin ok, mutta geeneihin on näemmä koodattu perheellistymisen jälkeen jonkinlainen kestoturvotus ja lösähdys. En oikein näytä miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kehon mittasuhteet ja muoto tekevät sen. Esimerkiksi aito tiimalasi, jonka lantio jatkuu reisiin kaarevana ei koskaan menetä tiimalasin muotoaan, ei edes vanhuksena hänelle tule tikkumaisia jalkoja, koska rasva on luonnostaan ja tekemättä mitään oikeissa paikoissa. Hän säilyy aina "mehevän" näköisenä.
Mm. tuohon seikkaan perustuu, ettei kukaan pysty keinotekoisesti muokkaamaan itseään geenikauniiksi. Kaikki kauneustoimenpiteet ovat rumennustoimenpiteitä geenikauniille. Ap
Kyllä se rasvan jakaantuminen vaihdevuosissa muuttuu ihan kaikilla. Itse olin nuorena luonnostaan tiimalasi, menopaussin jälkeen lähinnä pötkylä tikkujaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tummapiirteiset ovat geenikauniita.
Se voi olla sinun mielipiteesi, mutta se ei vastaa yleistä kauneuskäsitettä. Lähes kaikkialla muualla maailmassa geenikaunis vaaleaihoinen blondi on harvinaisuus ja kaikkein kaunein.
Omastakin mielestä lattareissa naiset ovat kauneimpia, koska oma silmä ei näe vaaleuttamme samalla tavalla. Eksotiikka puree toisinkin päin kuten blondit tietävät eli eksoottisuudella saa paljon anteeksi, vaikkei olisikaan geenikaunis eli ulkonäössä on puutteita.
Enää se ei pure, mutta vielä mun lapsuudessa ja nuoruudessa täällä pidettiin ihailtavana kaunottarena erästä aasialaista naista, joka näytti aika lailla sammakolta :) Viehättävä ja karismaattinen persoona, mutta ei kaunis, vaikka olikin taitava meikkaamaan ja pukeutumaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on valjussa? Ei meikit naamassa voi pyöriä 24/7.
Ei siinä mitään pahaa toki ole. Otin vaan kantaa väitteeseen, että ns. geenikauniit aina näyttäisivät yhtä hyviltä saunapuhtaanakin. Itse olen sitä mieltä, että on olemassa piirteiltään tosi kauniita, joiden kauneutta ei välttämättä helposti meikittömänä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rasvan jakaantuminen vaihdevuosissa muuttuu ihan kaikilla. Itse olin nuorena luon
Ei se muutu, asia on juuri niin kuin kirjoitin. Ei edes yli kahdeksankymppisellä, mutta ehkä sitä on vaikea uskoa, jos ei ole nähnyt. Ap
.