Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2841/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari

Hihii🤣 kiitos! Ja samaa sinulle!

2842/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, mulla km:n jälkeen kierto pidentyi n. viikolla. Luulisin, että se siitä tasaantuu takaisin normaaliin.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2843/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikåneito, tsemppiä tilanteeseen ja siitten uutta pikaista plussaa!🤗👍

Toivotaan myös, että ex käsittää asiat ja saat rauhassa keskittyä uuteen!❤🤗

Tähtitaivas☆

2844/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko tutkia äitiyspakkauksen sisällön, kun se julkistetaan 24.4.20 klo 10? Itse odotan innolla!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2845/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Corianderher, toivotaan parasta.

Tähti: Exä on sellainen "loose cannon", ettei ikinä tiedä mitä hän taas keksii. Lastensuojelu on myös tämän sankarin kanssa helisemässä. Välillä menee yöunet kun tulee kaikenlaista mieleen.

Tänään tuli melatoniinit ja inocapsit. Ei muuta kuin testiin :D

2846/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutama päivä menkkoihin.. ei edes tunnu piinapäiviltä kun en jaksa enää keuhkota koko asiasta. Huomasin että nythän on yli puoli vuotta jo yritystä takana, joten ihan helpolla tämä ei taidakkaan onnistua. Joten inhorealisti nostelee päätään ja antaa asian olla.

Nytkin kyllä osui tallettelut oikein urakalla kohdilleen, mutta ei taida tarttua ketään mukaan.

Täytyy alkaa suunnittelemaan uusia elämäntuulia ja tavoitteita esim harrastuksen parissa 😊 Olen haaveillut myös ulkomaan työpätkästä, tosin se pitäisi tehdä ilman miestä, mutta kyllähän sitä muutaman kkn pärjää erilläänkin, ehkä.

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

2847/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille plussaneille!❤ Täällä puhaltaa aikamoinen plussatuuli🤩

Itse jäin toisen yrityksen jälkeen vähän taaksemmas mutta olen käynyt täällä melkein joka päivä lukemassa😊

Tällä hetkellä menossa yk 6, kp 23/27 ja dpo 10. Alavatsalla paineen/ venytyksen tunetta melkein koko ajan, rinnat hieman turvonneet ja hieman arat kosketuksessa. Tein eilen aamulla sekä illalla RFSU:n 25mIU/ml raskaustesti ja molemmissa oli hyvin haaleat viivat! Voisi uskoa haamuksi kuin ei edes näy kunnolla kuvassa mutta ne oli ihan selkeät vaaleapunaiset ja mieskin näki ne heti. Tein tänään aamulla uuden ja tuli samanlainen viiva😍 Voiko uskoa todeksi? Jännä miten heti kun tulee se viiva niin ei voi uskoa todeksi ja keksii syitä miksi ei olisi😅 Mutta ei kai 3 testiä voi antaa väärän tuloksen vaikka on samasta pakkauksesta? Aion nyt seurata miten viiva vahvenee ja loppuviikosta pitää varmasti hakea Cb digin😄

2848/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Toivottavasti mahtuu mukaan! :) Olen pitkään taustaillut ja lukenut teidän kuulumisianne, mutta nyt viimein päätin liittyä itsekin keskusteluun.

Tosiaan yk 4 meillä menossa, itse olen 33 ja mies 28. Yhdessä ollaan oltu noin kahdeksan vuotta. Lapsihaave on ollut keskustelussa pitkään, mutta kesti pitkään että oltiin samalla sivulla tässä miehen kanssa ja molemmat valmiita aloittamaan yrittämistä.

Meillä ei pitäisi olla kummempia esteitä raskautumiselle, tai ainakaan vielä emme ole mistään tietoisia. Muutama vuosi sitten ultrassa todettiin, että minulla kaikki rakenteellisesti kunnossa, eli toivo elää että ei pitäisi mitään hässäkkää olla. Oma kierto on kellontarkka (28 pv) ja olen oppinut tunnistamaan ovulaation (toispuoleisesta alavatsakivusta) suht tarkasti. Mutta pakkohan sitä on nyt lähteä myös testaamaan ja varmistamaan kun nyt ollaan jo näin "kauan" yritetty :D Eli tässä kierrossa nyt ekaa kertaa tikutan säännöllisesti. Nyt on kp 11 eikä vielä hymynaamaa ovistestissä (enkä odottanutkaan, että olisi -- pitäisi olla tuossa kp 13-14 kieppeillä).

Tsemppiä kaikille :)

2849/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää plussanneita! OnneaOnneaOnnea!❤️ Te kenellä on ultria niin tulkaahan kertomaan miten on mennyt😊 Jotenki outoa miten innoissaan on täysin tuntemattomien ihmisten puolesta😅 Mulla jatkuu keltarauhashormonikuuri en malta odottaa että nuo voi lopettaa. Alustavasti ollaan miehen kanssa puhuttu että kesällä/kesän jälkeen aletaan taas yrittämään. Ihanaa ja jännittävää ja pelottavaa😱 Oonko ainoa kenestä on ihana nähdä muiden raskaustestejä? Tulee vaan mieleen kun ite teki ekan kerran ja tokan ja kolmannen.. positiivisen testin. Oon jotenki ihan sydän täynnä vauvaa ja kevättä ja kaikkea ihanaa☀️❤️

2850/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnolia kirjoitti:

Hei kaikille!

Toivottavasti mahtuu mukaan! :) Olen pitkään taustaillut ja lukenut teidän kuulumisianne, mutta nyt viimein päätin liittyä itsekin keskusteluun.

Tosiaan yk 4 meillä menossa, itse olen 33 ja mies 28. Yhdessä ollaan oltu noin kahdeksan vuotta. Lapsihaave on ollut keskustelussa pitkään, mutta kesti pitkään että oltiin samalla sivulla tässä miehen kanssa ja molemmat valmiita aloittamaan yrittämistä.

Meillä ei pitäisi olla kummempia esteitä raskautumiselle, tai ainakaan vielä emme ole mistään tietoisia. Muutama vuosi sitten ultrassa todettiin, että minulla kaikki rakenteellisesti kunnossa, eli toivo elää että ei pitäisi mitään hässäkkää olla. Oma kierto on kellontarkka (28 pv) ja olen oppinut tunnistamaan ovulaation (toispuoleisesta alavatsakivusta) suht tarkasti. Mutta pakkohan sitä on nyt lähteä myös testaamaan ja varmistamaan kun nyt ollaan jo näin "kauan" yritetty :D Eli tässä kierrossa nyt ekaa kertaa tikutan säännöllisesti. Nyt on kp 11 eikä vielä hymynaamaa ovistestissä (enkä odottanutkaan, että olisi -- pitäisi olla tuossa kp 13-14 kieppeillä).

Tsemppiä kaikille :)

Magnolia, tervetuloa mukaan!🤗 Helpottavaa, kun ultrasta on sinulla tieto. Pikaista plussaa!❤🎶

Että tämä kevätaika on ihanaa, kun autinkoa jo näkyy ja pensaissa on nyt pienet vihreät lehdensilmut🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

2851/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emssi kirjoitti:

Tein eilen aamulla sekä illalla RFSU:n 25mIU/ml raskaustesti ja molemmissa oli hyvin haaleat viivat! Voisi uskoa haamuksi kuin ei edes näy kunnolla kuvassa mutta ne oli ihan selkeät vaaleapunaiset ja mieskin näki ne heti. Tein tänään aamulla uuden ja tuli samanlainen viiva😍 Voiko uskoa todeksi? Jännä miten heti kun tulee se viiva niin ei voi uskoa todeksi ja keksii syitä miksi ei olisi😅 Mutta ei kai 3 testiä voi antaa väärän tuloksen vaikka on samasta pakkauksesta? Aion nyt seurata miten viiva vahvenee ja loppuviikosta pitää varmasti hakea Cb digin😄

Emssi, toivotaan viivan vahvistumista. Uutta testiä aamulla!👍🤗

Tähtitaivas☆

2852/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hile kirjoitti:

Täällä muutama päivä menkkoihin.. ei edes tunnu piinapäiviltä kun en jaksa enää keuhkota koko asiasta. Huomasin että nythän on yli puoli vuotta jo yritystä takana, joten ihan helpolla tämä ei taidakkaan onnistua. Joten inhorealisti nostelee päätään ja antaa asian olla.

Nytkin kyllä osui tallettelut oikein urakalla kohdilleen, mutta ei taida tarttua ketään mukaan.

Täytyy alkaa suunnittelemaan uusia elämäntuulia ja tavoitteita esim harrastuksen parissa 😊 Olen haaveillut myös ulkomaan työpätkästä, tosin se pitäisi tehdä ilman miestä, mutta kyllähän sitä muutaman kkn pärjää erilläänkin, ehkä.

Hile, kyllä se sieltä tärppää, usko vaan!👍🤗

Työpätkä ulkomailla olisi varmasti hyväksi, kunhan pandemiasta vaan päästään ohitse. Minä olin Ranskassa (Pariisissa) ennen, kuin tulin raskaaksi, eli juuri sopivaan aikaan😚...nythän en enää ole päässyt hetkeen matkoille. Mutta toki lapsen kanssa on koko perhe matkusteltu etelänmatkoilla useamman kerran.

Iän puolesta sinulla ei vielä kiirettä, toivotan pikaista plussaa❤👍

Tähtitaivas☆

2853/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä tikutatte ovista paperiliuskoille. Jos ovista ei ole tikutushetkellä, niin onko se toinen viiva ihan blanco, eli ei ollenkaan toista viivaa huomattavissa? Tai jos ymmärsin oikein, niin se viiva tummenee sitten oviksen lähestyessä, mutta kuinka "epätumma" se on muutoin?

Lähinnä mietin tuota tikuttamista, että jos omasta oviksesta ei ole mitään tietoa niin kannattaisko sitä testausta tehdä ensin liuskoille ja vasta kun liuskassa alkaa näkymään väriä niin vaihtaisi niihin hymynaamoihin.

(toki parin tikutuskierron jälkeen jo varmaan osaa arvioida sen ovuloinnin ajankohdan ja tällöin hymynaamat jatkuvassa käytössä lienee ok, mutta ennenkuin sen selvittää niin ei välttämättä hotsittais hymynaamatestejä käyttää kolmeakymmentä kappaletta á 3e/kpl)

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

2854/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko kirjoitti:

Te ketkä tikutatte ovista paperiliuskoille. Jos ovista ei ole tikutushetkellä, niin onko se toinen viiva ihan blanco, eli ei ollenkaan toista viivaa huomattavissa? Tai jos ymmärsin oikein, niin se viiva tummenee sitten oviksen lähestyessä, mutta kuinka "epätumma" se on muutoin?

Lähinnä mietin tuota tikuttamista, että jos omasta oviksesta ei ole mitään tietoa niin kannattaisko sitä testausta tehdä ensin liuskoille ja vasta kun liuskassa alkaa näkymään väriä niin vaihtaisi niihin hymynaamoihin.

(toki parin tikutuskierron jälkeen jo varmaan osaa arvioida sen ovuloinnin ajankohdan ja tällöin hymynaamat jatkuvassa käytössä lienee ok, mutta ennenkuin sen selvittää niin ei välttämättä hotsittais hymynaamatestejä käyttää kolmeakymmentä kappaletta á 3e/kpl)

Mulla viiva ei kyllä mitenkään tummene, joko on selvä plussa tai selvä nega. Esim. tässä kierrossa testasin yhtenä päivänä aamulla selvän negan, ja jo illalla oli vahva plussa. Että näin ainakin mun kohdalla 🤭

Digitestejä en oo kokeillutkaan, pärjään oikein hyvin näillä liuskoilla. Johtuen siitä, ettei viiva ainakaan tähän mennessä ole ollut "välimaastoa". Eli ei tulkintaongelmia 😁

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2855/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, kiitos!

Kokeilin myös aamupäivällä 3h pidätyksellä One Stepin 10mIU/ml testi ja vaikka en tykkää niistä ollenkaan niin tuli haalea mutta selkeä viiva🙊 Mä yleensä näen aina viivanpaikkaa oikeassa valossa mutta tämä oli paljon vahvempi ja oli väriä eikä tarvinnut käännellä! Jotenkin en vieläkään usko siihen että olisin raskaana mutta on tämä kyllä ilkeä temppu keholta/raskaustesteistä jos ei olekaan..

Tänään oireet jatkuvat; on edelleen lievä jatkuva alavatsakipu, rinnat ovat arat, väsyttää (2 pv peräkkäin ottanut päikkärit) ja tänään ollut lievää pahoinvointia.

2856/6611 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Mulla nyt yk 3 ja varsinki ekana kuukautena olin ihan hermoheikko ja seurailin kaikkia oireita 😀 Nyt olen jo rauhottunu mutta silti jännät paikat aina ennen menkkojen oletettua tuloa

Piipari, sieltä se plussa tulee....👍🤗

Hyvää kevättä ja tsemppiä tilanteisiin!🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

2857/6611 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa:

Oon tässä ollu pitkään tosi iloinen ja energinen. Nyt piinapäivät osoittautui liian piinaaviksi ja eilen oli pakko tehdä raskaustesti kp 27/29. Ajattelin, etten raskaana ole, ja näinhän siinä kävikin että nega tuli. Nyt menkkoja odottelemaan.

Mut kyllä vaan voi fiilikset muuttua nopeasti! Nukkumaan mennessä hajosin ihan täysin kappaleiksi ja itkin yksin pimeässä. Nyt pitää töitä varten taas kasata itsensä. Jospa parin viikon päästä alkaisi taas ne innokkaat tallettelufiilikset.

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

2858/6611 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tummeni ovistestiä tehdessä se testiviiva pikkuhiljaa. Siksi tein hymynaamatestin vasta lähempänä oletettua ovista. Toki testailin jo kp6-9 lähtien liuskoilla, koska kierto on ollut mitä sattuu ja tikkuihin ei ole täysin voinut luottaa. Lisäksi en ole joka kierrossa edes ovuloinut.

Minulla liuskatestien perusteella ei ollut ovis (testiväri huomattavasti haaleampi juin kontrolliviiva) 16.3., mutta hymynaaman mukaan oli. Ja tuosta oviksesta on tärpännyt. (Myös uä perusteella osasin odottaa ovista 15-17.3. väliseksi ajaksi) Että jos yritys on alussa, ne liuskatestit on hyviä. Vaikka tikuttaisi koko kierron, näkee tummeneeko viivat aiemmin vai ei. PCOS naisilla useimmiten tummenee, harvemmin muilla, mut tämäkin on tapauskohtainen! Kaikilla PCOS naisilla ei tummene ne viivat ennen ovista. Kun ekoja kertoja tikuttaa, oppii silti omasta kierrosta paljon, tuli viivoja tai ei. Jos selvää ovista ei tikuilla löydy, hymynaamat kehiin vain! Plussatuulta kaikille 🌬➕🌬➕🌬➕❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2859/6611 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kai pakko uskoa tätä todeksi🙊 Meille tulee tammikuussa vauva❤ Nyt toivon että pikkunen pysyy mukana❤

2860/6611 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Aiotteko tutkia äitiyspakkauksen sisällön, kun se julkistetaan 24.4.20 klo 10? Itse odotan innolla!

Kyllä aion, vaikka en ole raskaana. Olen julkaisua odottanut jo pari kk. Tästä on tullut jo jokavuotinen perinne 😅 Toivottavasti tämä pakkaus olisi se, jonka itsekin saisi..

Nyt on kp 8 eli kohta voisi alkaa oviksenmetsästys puuhiin. Toivottavasti ovuloin tässä kierrossa.

Tilasin itselleni lisää raskaustestejä. Pohdin asiaa ja tajusin, etten halua enää herkkiä testejä. Tilasin "normi"liuskoja. Nyt pitää siis oppia tosissaan venyttämään testaamista enemmän, olen aina ollut liian malttamaton 😅

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa