Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2881/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, kovasti mekin toivotaan että nyt tärppäisi.

Talleteltiin eilen aamulla, vaikkei vielä tietoa koko oviksesta ollutkaan ja tänään aamulla myös. Tänään olikin jo ovistesti iltapäivällä negatiivinen, aamulla helotti vielä positiivisena (testailin ihan vain mielenkiinnosta, kun tuo lh-piikkihän ei vielä takaa että ovis edes tulisi). Katsotaan nyt vieläkö paukkuja riittää iltaan tai huomisaamuun, vai luotetaanko että nuo tallettelut riittää jos on tärpätäkseen. Siihen hulluun yrittämiseen ei enää lähdetä, se niin nähtiin viime syksynä että sai vain stressiä aikaiseksi.

Tänään saatiin kuulla että veljeni perheeseen odotetaan lokavauvaa, heidän ensimmäinen lapsi täytti joulukuussa vuoden ❤️ Äitini on aivan onnessaan, tulossa 14:sta mummutettava 🤗

2882/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti mulle gyne sanoi teroista, että 4 päivän päästä viimestään pitäis alkaa.. no netissä neuvotaan jossain odottamaan parikin viikkoa. Mulla alkoi yleensä siinä 2päivää viimesestä pilleristä. Söin siis 3x 10pvä kuurin alkaen kp 15 menkkojen säännöllistämiseksi.

ONNEA emssi!! 😍

Itellä nyt kp 30/33. Pääkipua ja alavatsan kipuilua, perus pmsää siis. Hyödynnettiin kyllä ovis tässä kuussa tosi hyvin, mutta ei tunnu yhtään raskaalta. 😄En haluaisi olla pessimisti, mut menkkoja tässä odottelen vahvasti, ja sitten uuteen kiertoon. Teidän piinailu ja plussailu viestejä lukiessa kyllä pieni toiveajattelu nostaa päätään, olisihan se ihanaa jo saada omallekin kohdalle osumaan... ja toisaalta vähän käy mielessä, että missähän mättää kun kestää 😅

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2883/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Talleteltiin eilen aamulla, vaikkei vielä tietoa koko oviksesta ollutkaan ja tänään aamulla myös. Tänään olikin jo ovistesti iltapäivällä negatiivinen, aamulla helotti vielä positiivisena (testailin ihan vain mielenkiinnosta, kun tuo lh-piikkihän ei vielä takaa että ovis edes tulisi). Katsotaan nyt vieläkö paukkuja riittää iltaan tai huomisaamuun, vai luotetaanko että nuo tallettelut riittää jos on tärpätäkseen. Siihen hulluun yrittämiseen ei enää lähdetä, se niin nähtiin viime syksynä että sai vain stressiä aikaiseksi.

Tänään saatiin kuulla että veljeni perheeseen odotetaan lokavauvaa, heidän ensimmäinen lapsi täytti joulukuussa vuoden ❤️ Äitini on aivan onnessaan, tulossa 14:sta mummutettava 🤗

Äitykkä77, ihania uutisia veljesi perheeseen❤🌹💖🎶🎶🎶

Ja pian pääset pitämään vauvaa sylissä💖

Täälläkin ovis odotuttaa itsenään...nyt yhteisplussat meille👍🤗❤

Täällä kp 13...ovikseen vielä 3-4päivää...

Niin ihanaa aikaa kevät....on toivoa täynnä❤🤗😘

Tähtitaivas☆

2884/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Aiotteko tutkia äitiyspakkauksen sisällön, kun se julkistetaan 24.4.20 klo 10? Itse odotan innolla!

- Mä näin jonkun mainoksen tänään! Sellainen ärtsyn violetti pahvilaatikko ja se unirätti/unilelu mikä lie oli osittain sellainen sateenkaaren värinen? Tämä pieni sneak peak ei ainakaan itseäni vaikuttanut, mutta kyllähän sinne pakettiin varmasti kivojakin juttuja mahtuu!

Huomennahan se selviää:).

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

2885/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, tuo 21.4 aika piti olla varhaisuä aika. Ei siis varsinainen neuvola. Koska uä tehtiin jo viikko sitten kun jouduin lääkäriin muista syistä, peruin tiistain ajan ja varsinainrn neuvola-aika varattiin tulevalle maanantaille eli 27.4. 😊 vähitellen alkaa tuntua olo raskaana olevalle, kroppa turvoksissa ja rinnatkin selvästi muuttuneet. Pahoinvointi on rajua, vaikkakaan en oksentele.

Itse ihastuin juurikin pakkauksen väriin! Kuulun niihin ihmisiin, joille violetti on erityisen kaunis väri.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2886/6611 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, ihana kuulla❤ Hyvää odotuksen jatkoa💖

Ja väreistä, itsekin pidän violetista, mutta pidän myös kirkkaan sinisestä ja joistakin pastellinsävyistä.

Kävin värianalyysissä kauan sitten sihteeeiopinnoissa koulun puolesta ja mulle tulkittiin väreiksi kesä, mutta en koe olevani puhtaasti kesän sävyinen, sillä esim. eniten pukee kirkas sininen väri....eli talven väri😅

Mielenkiitoisia....🤗😅

Tähtitaivas☆

2887/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo uskoa tätä, meille tulee vauva 😍Eikä ollut mitään suurempia oireitakaan. Laskettu aika oli pakko heti tsekata, se on juuri joulu-tammikuun vaihteessa 🥰

Kerroin teille ihan ekana, mies saa tietää, kun töistä kotiutuu 🤗

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2888/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon pieni mutta pippurinen 😍😍 toivotaan että kaikki menee hienosti❤️

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

2889/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Pieni mutta pippurinen ❤️

2890/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Emssi ja Pieni mutta pippurinen!

Täällä toden totta käy nyt plussamyrsky!😍

2891/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:

En oo uskoa tätä, meille tulee vauva 😍Eikä ollut mitään suurempia oireitakaan. Laskettu aika oli pakko heti tsekata, se on juuri joulu-tammikuun vaihteessa 🥰

Pieni_mutta_pippurinen, oi ihanaa💖

Kävipä se nopsasti!

ONNEA ONNEA!❤🌹❤

ONNEA🎶🌹🎶🌹🎶🌹

ONNEA 💖🎶💖🎶💖🎶💖

Valtavan ihana plussatuuli jatkukoon🎶🎶🎶🎶🎶💗

Tähtitaivas☆

2892/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:

ihanaa, paljon onnea!!!

ja tietysti tärkeimmät ensin, eli ensin tänne tieto 😁😁😁

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

2893/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou, täällä uus yrittäjä yk1 meneillään. Ennestään 1 lapsi 2018. Tulin seurailemaan keskustelua ja jännittämään, koska raskautuisin.

Onnea plussanneille!

2894/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Emssi ja Pieni_mutta_pippurinen <3!

Kovasti tsemppiä Mami79. Toivottavasti vuotelu on harmitonta.

Hyvä juttu Aadastella. Minäkin alan elätellä toiveita, että tyhjennys onnistui. Hormonitoiminta alkaa pikkuhiljaa elpyä, koskapa valkovuotoa pukkaa. Onkohan tätä edesauttanut se, että olen muutamana päivänä ottanut melatoniinia ja inocapseja. 

Näin viime yönä ihanaa unta, missä olin synnyttänyt suloisen tyttövauvan. Toivottavasti enne tulevasta <3.

2895/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pieni mutta pippurinen, onnea! 😍

♥️♥️♥️

2896/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Äitykkä-77, oliko sitten niin, että sinulla ovisplussa siis jo olikin? Onneksi talletteluja on rutkasti sisässä!😃👍

Me lähdetään taas yrittämään, varasin inssin ensi maanantaille (kp17)....Viime yrityskerrasta on puoli vuotta aikaa...laskuissa oon jo mennyt sekaisin, että monesko inssi tää on

...melkein kaksikymmentä hoitoa on takana... jospa tärppää nyt!😃

Tämän ihanan plussatuulen siivittämänä plussat molemmille tähän kiertoon!💖👍👍🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

2897/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, huomasimpa ajattelevani sitä, että mihin on kaksi vuotta yhtäkkiä humahtanut(?!)🤣

Kaksi vuotta on mennyt kuin varkain....Olin varma, että olen uudestaan raskaana viimeistään 45-vuotiaana, mutta vieläkin tässä vaan yritetään🤔🤗

Tähtitaivas☆

2898/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Näin viime yönä ihanaa unta, missä olin synnyttänyt suloisen tyttövauvan. Toivottavasti enne tulevasta <3.

Ikäneito, voi että ihana enneuni💖👍 Plussatuulta lähetän sinulle!💗🎶🎶🎶🎶

Mä näen myös unissa usein tyttövauvan....on punainen pitkä mekko päällä😂 Hieman pitsiäkin....unessa lapsella on tummat pitkät hiukset ja hän on hyvin kaunis ja siro🌹😅

Mä näin unta poikalapsesta ennen esikkoa ja unessa tämä lapsi oli yllätys vaan samalainen, kuin lapsi jonka synnytyssalissa sitten syliini sain💖🌹 Tummat paksut hiukset, jäntevä ja siro , sekä korkeaotsainen-älykkö lapsi💖

Tässä on jotain selvänäköisyyttä🤔😂

Tytöstä tulee samanlainen, mutta luonteessa on ripaus pippurisuutta.... mistä mä näitä juttuja veistelen(?😂).... enneunet on ihanan todellisia💗🤣😘

Tähtitaivas☆

2899/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Joo ollaan hörhöjä molemmat :D.

Kun odotin esikoista ja pähkäilin, että jatkaako raskautta, niin näin sellaisen unen, missä vanha nainen sanoi minulle, että jos pidät lapsen, niin tyttö rakastaa sinua enemmän kuin mitään. Ja tyttöhän sieltä tuli <3. Ja on myös aivan äidin tyttö.

Olen nähnyt myös unta keskenmenneistäkin, niissä he ovat jo isopia lapsia. Viimeisin olisi unieni mukaan ollut poika. Ei näistä kehtaa kellekään puhua, mutta täällä voi avautua ;).

2900/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan täällä ekan vaavin eka yritys kierto lähtenyt käyntiin. Ei oo ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ja kierto säänöllinen.. ovis luultavasti nyt viikonlopun aikoihin :) hienosti vaan just iski joku lievä virtsatulehdus eilen ni ei oo peittojen heiluttelu ihan kiinnostanut :/ mutta onneksi se on jo nyt mennyt lähes kokonaan ohi itsestään ja hurjalla veden juonnilla...

jee niin jännää liittyä vihdoin mukaan keskusteluihin.. uutta asiaa paljon opittavana!

Tää yrityksen alottaminen on jotenkin niin huojentavaa ku oon jahkaillut vuositolkulla itseni kanssa että joopas eipäs kohta no ei vielä :D 

esikoinen 01/2021 ja toinen haaveissa muttei yrityksessä