Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2821/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 19/21, täällä myös testi polttelee laatikossa. 😬 Ei mitään menkkaoireita. Yleensä kohtu kramppaa jo muutaman päivän etukäteen. En testaa paitsi jos menkat myöhästyy. Epäuskoisen fiilis tärppäyksestä. Tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia kaikille! ❤️

♥️♥️♥️

2822/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauni kirjoitti:

Näsiä, me päätimme jatkaa aktiivisesti vauvan yrittämistä tilanteesta huolimatta.

Me myös tosin meidän kohdalla kyseessä aloitus. Vaikka tilanne mietityttää, mutta juuri noi mitä toit esiin ovat puolesta puhuvia.

Olen pikkuhiljaa päässyt tämän keskustelun lyhenteiden maailmaan. Eivät ole ehkä helpoimmasta päästä, jos lukee ensimmäisiä kertoja ja tutustuu aiheeseen.

Ovis oli ehkä viime viikolla ja aloitimme yrityksen. Pakko myöntää, että en ole kovin hyvin perillä mun kiertopäivistä mikä on ehkä outoa, koska menkat ovat olleet aina tosi säännölliset, joten ehkä siksi pitäisi tietää kierto paremmin, mutta ei ole tarvinnut pohtia. Eli sikäli vähän mututuntumalla täysin siis mentiin.

Samaistun hyvin kaikkiin niihin, jotka ovat kärsimättömiä. Toisaalta tää on ihanaa, että on jotakin mitä odottaa aivan valtavasti ja tästäkin ajasta voi nauttia, mutta... Omalla kohdalla mieli ja kroppa tekee tepposet jo nyt. Pääsin viime ja tällä viikolla jo hyvin sellaiseen moodin, että en lue joka paikasta keskusteluja ja selaile kaikkea mahdollista tietoa ja ihastele kaikkea. (Vauvajuttuja on tullut selailtua toki aiemminkin jo vuosia silloin tällöin, mutta sitten ku aloitettiin yritys oli mennyt siihen pisteeseen, että minulla on mm. isyyslahja valittuna tulevalle isälle. Ehkä pikkuisen liian aikaista. ) Eilen pesin aamulla hiukset ja kun olin piipahtanut ulkona hiukset haisi ihan koiralle ja oli pakko laittaa ne kiinni. Illalla alkoi etova olo joka on edelleen. Tää on ihan kamalaa. Ai niin viime viikolla kuvittelin jo, että tunsin oviksen tai tuli semmoinen fiilis, että olen kyllä aikaisemmin samanlaisia tuntemuksia tuntenut, mutta en ole osannut yhdistää, että kyseessä voisi olla se.

Ymmärrän ihan hyvin, että aika epätodennäköistä että olisi tässä vaiheessa jotakin oireita puhumattakaan siitä, että olisi muka tärpännyt vähän lennosta. Testejä en vielä toistaiseksi aio hankkia. Katotaan sitten kun siltä tuntuu. Odotan menkkoja. Tulevat olemaan kyllä suuri pettymys, koska ovat olleet jo vuosia välillä pettymys vaikka ei ees ollut yritystä, joten miksi pettyä.

29v/31v, ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 4/2020

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2823/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan moni muista mua kun aika hissukseen oon täällä ollut. Aktiivisempi olin 19-20 ryhmässä.

1v8kk yritystä takana, PCOS.

Kolmannen inseminaation tulos on tässä. ♥️

LA 12/20

2824/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Haaveilija ❤️

2825/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija91 kirjoitti:

Ei varmaan moni muista mua kun aika hissukseen oon täällä ollut. Aktiivisempi olin 19-20 ryhmässä.

1v8kk yritystä takana, PCOS.

Kolmannen inseminaation tulos on tässä. ♥️

ONNEA💖 ONNEA ONNEA💖❤💖

ONNEA Haaveijija!🌹🎂🌹🎂🌹

Tähtitaivas☆

2826/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin taaperolle pihakeinu, sellainen johon mahtuu neljä lasta yhtäaikaa keinumaan...

Keinun kokoamiseen on mennyt tosin jo reilu kolme tuntia😅Vieläkään ei valmis..

Keinu oli lapsen harras toive ja löydettiinkin ihan kiva Biltemasta. Ihan kiva kokonaisuus tuli leikkimökille lisänä😋

Tähtitaivas☆

2827/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doggo ja Haaveilija, onnittelut ja tarrasukkia matkaan ❤🧦 ihania uutisia!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2828/6611 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija hurjan paljon onnea! 😍😍 Pitkään saitte odottaa, kaikkea hyvää raskausajalle ja tulevaan ❤️

Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat

2829/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea haaveilija91 😍😍 toivon että kaikki menee hienosti❤️

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

2830/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Haaveilija91! ❤

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2831/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Kirjoittelin tänne tammikuussa pari kertaa ja jäi tämän palstan seuraaminen välillä. Nyt olen taas lukenut melkeenpä kaikki viestit ja yritän nyt pysyä täällä aktiivisemmin 😊

On ollut ihana lukea niin monia plussa uutisia, onnittelut kaikille 😍 luo itsellekin jotenkin lisää toivoa nämä uutiset.

Tässä hieman meidän tilanteesta tällä hetkellä. Yk 3 menossa ja tässä kuussa sain ensimmäistä kertaa ovistestiin (digi) plussan, mutta vasta kp 28.. En tiedä testasinko ovulaatiota väärään aikaan aikaisemmissa kierroissa. Nyt huolettaa että jääkö luteaalivaihe liian lyhyeksi vai tuleeko tästä tosi pitkä kierto. Aiemmat luomukierrot pillereiden jätön jälkeen oli 32pv ja 35pv. Pillereiden aikaan oli aina 28pv.

Onko kukaan tullut raskaaksi kierrolla jossa ovis ollut noin myöhään?

2832/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Haaveilija91! 😊

Täällä alkoi menkat pari päivää etuajassa useamman päivän välivuotojen jälkeen. Eipähän tarvitse jännittää tärppäsikö, mutta silti harmittaa vaikka tämä oli odotettavissa... Yritän pysyä positiivisena, nyt alkaa vasta seitsemäs yrityskierto eli eihän tässä olla edes kauaa yritetty 😊

Huomaan että nyt kun on arki rauhallisempaa ilman pitkiä työmatkoja ja on paljon enemmän kotona että vauva sopisi elämäntilanteeseemme enemmän kuin hyvin. Olisimme jo niin valmiita seuraavaan askeleeseen elämässä ja parisuhteessa. Rakastan miestäni mutta on tässä kaksistaan oltu jo ihan tarpeeksi 😄

2833/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Haaveilija91 <3

Täällä ihmetellään aamulämpöjä. Ne ovat olleet jo reilun viikon täsmälleen 36,4. Ennen ovista lämpö on yleensä n. 36,2 ja luteaalivaiheessa n. 36,7. Ilmeisesti hormonitoiminta ei ole käynnistynyt keskenmenon jälkeen. Onko muille käynyt näin? Voisiko tämä tarkoittaa, että tyhjennys onnistui? Sepä olisikin ensimmäinen kerta.

Toiveikkaissa tunnelmissa :D.

Minua harmittaa se, kun omat keskenmenot päättyvät aina mittaviin toimenpiteisiin. Miksi ei keskenmeno voisi tapahtua vähäeleisesti vuotaen itsekseen pois, kuten useimmilla naisilla. Tulee aina huono omatunto siitä, että joutuu vaivaamaan hoitohenkilökuntaa itse aiheutetun vaivan takia. Varsinkin tällaisena aikana ei millään haluaisi mennä kirurgiseen toimenpiteeseen.

Onko kellään kokemusta, että kohtuun olisi jäänyt tavaraa, ja että se poistuisi seuraavien menkkojen aikana ulos? Ja miten pitkään seuraavia menkkoja sitten pitäisi odotella? Kuukausia??

2834/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Haaveilija ❤️

Täällä Kp1, menkat alkoi ihan ajallaan. Vahvat oireet olivat varmastikin tuon gelee royalen aiheuttamia. Kohti yk4:sta...

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

2835/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene, harmi...pahoittelut ja voimia eteenpäin!❤

Uutta yritystä putkeen👍🤗

Tähtitaivas☆

2836/6611 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, minulla ei kokemusta ole tuosta kohtuun jääneestä raskausmateriasta tyhjennysten jälkeen.

Mutta minulle sanottiin että kuukautiset tulevat 4-8 viikon kuluttua.

Ja minullahan se eka vuoto tuli heti jälkivuodon perään, 3 viikkoa mva:sta ja nyt kierto oli sen normi 28 vrk +se yksi holahdus pari päivää ennen vuotoa

2837/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten malttanut odottaa ja testasin tänään negan dpo 10. Alavatsalla menkkatunne, vaikka niiden pitäisi alkaa vasta torstaina. Toki niin pitkään on toivoa, kuin ei menkkoja näy 😜Mutta niihin alan jo henkisesti valmistautumaan.

Yöllä vessakäynnin yhteydessä huomasin vatsassa vasemman munasarjan kohdalla pienen valkoisen nystyrän. Sen siis tunsi ja näki. Aamulla oli hävinnyt. Mikä ihme se oli?!? 😮

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2838/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy naurahtaa tähän väliin sellainen huomio, että sitä ei ole koskaan ennen odottanut kuukautisia näin kovasti!🤣 Siis sillä ajatuksella, että "jos nyt en ole raskaana niin voisi ne kuukautiset jo tulla".

Tosiaan viime kuussa lopetin minipillerit eikä kuukautisista tietoa. Oletan kuitenkin että ne menkat sieltä jossain vaiheessa tulee ja että raskaaksi tulemisen todennäköisyys tässä vaiheessa aika olematon. Onpa odottavan aika pitkä!😇

2839/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammal tsemppiä yritykseen ja ekaan kuulauteen 🤗 Mulla nyt yk 3 ja varsinki ekana kuukautena olin ihan hermoheikko ja seurailin kaikkia oireita 😀 Nyt olen jo rauhottunu mutta silti jännät paikat aina ennen menkkojen oletettua tuloa

2840/6611 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Äitykkä. Odottelen siis vielä rauhassa. Ainakaan tuhruttelua ei ole tullut enää 2 päivään.